Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Er det noen her som har noen kommentarer til den forskningsrapporten som har vært framme i media i det siste. Forskningsrapporten konkluderer med at økologisk mat ikke er så bra som det ofte fremstilles som. Det er hverken sundere eller mer næringsrikt visst nok.

Jeg er ingen autoritet på dette området, men det er det kanskje noen i denne gruppen som er. Kom med noen innspill.

Link: http://www.bt.no/forbruker/mat/article473027.ece

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei Anders:)
Jeg kan si det slik av min egen erfaring at jeg har tro på økologisk mat og at en del mat gjør oss syke.

Svar på dette

Hei!

Mat som vokser vil være en del av den jorden maten vokser i. Det såkalte moderne jordbruket tilfører hele tiden kjemisk fremstilt plantenæring, altså i uorganisk form, i motsetning til økologisk landbruk som benytter seg av gjødsel i organisk form. Det virker fornuftig for meg at vi som organiske vesener, skal benytte oss av organisk mat, ikke uorganisk.
Dessuten benytter moderne landbruk seg av sprøytemidler. Rapporter som kan ha kommersielle motiver og samtidig strider mot sunn fornuft, kan det være hensiktsmessig å ha en sunn skepsis til. Jeg har lest andre rapporter som viser motsatt resultat. Av den grunn føles det langt tryggere å spise økologisk. Til dere som stoler på denne rapporten, og som velger det kjemiske alternativet - Bon apetit :)

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

INDIGO REVOLUTION la til en video
for 4 minutter siden
I see love I feel love I am love
for 7 minutter siden
INDIGO REVOLUTION la til et blogginnlegg
DISCLOSURE: IS AN OFFICIAL ANNOUNCEMENT IMMINENT? It's like the greatest football game in human history. Everybody wants to know how it's going to turn out. Dates have been leaked and/or suggested. Some have now already passed. The clamoring has…
for 7 minutter siden
Nydelig historie og nydelig hund. Dette fikk meg til å gråte en skvett. Takk for at du delte denne.
for 9 minutter siden
Nå er Kristian og esther ama venner
for 27 minutter siden
for 46 minutter siden
for 54 minutter siden
for 57 minutter siden
for 58 minutter siden
Nadira la til et blogginnlegg
Det er mulig å få et godt liv selv om man mangler noen lemmer eller ikke er født "slik som alle andre" her i denne verden. Dette er en rørende historie, og verd å tenke litt over. Noen ganger er det umulige mulig.
for én time siden
Nå er Mannskraft og Bjørn Årstad venner
for én time siden
Pass på alle gutter, at dere ikke forspiser dere i jula, og ender opp som han her:
for én time siden
Hahaha! Smart dame, gitt! Her er en til, i disse julebordtider (pass på jentene deres, gutter): Moro med firmafest ;o) To venninner hadde vært på firmafest og ble veldig bedugget. Da de sjanglet hjemover fant begge ut at de måtte urinere og gikk…
for én time siden
for én time siden
Husk å kjøre forsiktig nå i disse travle juletider! Mange er stressa og oppkava nå, og vi krasjer mer på denne tida enn ellers i året. GOD JUL! -------------------------------------------------------------------------------------------------------…
for én time siden
for én time siden
Ada Vi er alle like på forskjellig måte.
for én time siden
Deilig med en god latter. Takk
for 2 timer siden
Gråsoner blir ofte kjedelig for sinnet. Og kjedsomhet er nesten det verste som finnes for mange. Kanskje derfor vil mange se det svart og vitt. Det blir noe å "leke" med, av rett og galt. Noe å engasjere seg i, leve for å finne mening i. Å våge og l…
for 2 timer siden
Gil Silverbird la til 2 blogginnlegg
for 2 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte