Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Dette ble jeg ikke klok på. Kjøpte en pyrittagat her om dagen, og ifølge denne http://www.stenguiden.dk/s_markasit.asp så er det det samme som markasitt!!!???

Men i Jette Holm sin "Krystallnøglen" står det følgende:

Pyritagat:
Igangsettende og motiverende. Gir initiativ og målretthet.
Fysisk: Rygglidelser og akutte tilstander som "kink i nakken". Hoste, heshet, slimdannelser.
Kombinasjon: Pyritagat + Rosenkvarts fremmer kjærlighetsenergien.
Chakra: Hjerte.
Affirmasjon: Alle dører er åpne for meg.
Nøkkelord: Motivasjon og igangsettelse.

Markasit:
Bearbeider "feil og mangeltilstander" i ditt sinn. Løfter sløret for utilstrekkelige handlinger og tanker.
Fysisk: Hudproblemer, vorter, pigmentforandringer.
Chakra: Rot
Bemerk: Markasit og Pyrit skiller seg kun fra hverandre i deres krystallstruktur.
Affirmasjon: Gud og jeg er ett.
Nøkkelord: Selverkjennelse og selvinnsikt.

Hva tror dere?

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei prøver meg igjen jeg.... ;)...

Markasitt: Marcasite har kjemisk formula FeS2 og skilles fra pyritt av groformen som er som knoll med krystallstruktur fra "skallet" og inn mot midten som bildet her viser. Kalles også "white iron pyrite". God forekomst i England.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marcasite

Andre groformasjoner kalles da for pyritt, med alt fra kuber, octahedroner, og avstøpninger i hulrom etter fortidslevninger som pyritt-sol og pyritt-ammonit.

Pyritt-agate: Er vel en agat med pyritt-krystaller i ... vil jeg tro .... slik som disse jeg fant på nettet...

Svar på dette

.... ble du noe klokere av dette?? .... mao. bør du se agat-stoffet i en pyritt-agat ... mens i en ren markasitt er det
kun metall... :) .....

Svar på dette

Takk for svar :)
Så da er ikke markasitt og pyrittagat det samme?
Forstår ikke hvorfor Stenguiden mener det....

Svar på dette

En kan vel si at det kun er groformen, og noe hvitere farge, som er forskjell mellom markasitt og pyritt.
Agat kommer som et tillegg til dette metallet uansett hvem av dem det er.
Enhver som lager en bok om stein tar utgangspunkt i sitt eget og sin egen kunnskap om emnet, og kunnskapen er ofte tilegnet fra andre alternativfolks erfaringer før det igjen.
Tar du en annen bok fra en annen person vil muligens forståelsen av steinene også bli litt anderledes.

Mange alternativmennesker har god greie på energier men ikke bestandig så god greie på geologi......

Svar på dette

Dette var en utrolig flott natrolitt !! også norsk da !
Selv har jeg en flat polert natrolitt fra Russland ... kjøpt på ebay ;=) (he-he).... det er mitt "felt"...

Svar på dette

At ikke du setter et tidspunkt og sted for samling en dag og averterer i gruppa her at du drar til et av disse feltene.
Så ser du om noen dukker opp og vil være med å lete selv ...
(selv bor jeg i midt-telemark men det er flere oslo-boere her...) Da ble det samling av både alternativinteresse og steininteresse. Kanskje noen kan føle seg frem til dem ;) !! ... og så er det det med å få anledning til å lære noe nytt.....

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 13 minutter siden
Ja, Void of course høres bedre ut.. Takk for svar:))))
for 20 minutter siden
Torbjørn la til et blogginnlegg
Face this new day with real courage and conviction Be ye renewed in spirit and in truth. Face this new day with real courage and conviction. Know that all is very, very well and that there is a definite pattern and plan running through everything th…
for 29 minutter siden
Nå er Martin og Hilde venner
for 41 minutter siden
for 44 minutter siden
Her kan man laste ned endel Keys of Enoch-aktiveringer man kan gjøre via bønner,affirmasjoner eller i meditasjon: keys of enoch programmeringer.rtf
for 50 minutter siden
Hei, hvor holder du til?
for 53 minutter siden
Takk for svar. Håndlesninger som er troverdige kommer helt an på hvem som foretar dem. Men jeg har i utgangspunktet tro på at linjene i hånden kan fortelle noe om hvem en er og hva en har opplevd.
for 54 minutter siden
Merete la inn en kommentar til Silje
for 55 minutter siden
Nå er Merete og Silje venner
for 56 minutter siden
Merete la til et blogginnlegg
Gleden står bak et hjørne og kikker på deg, håper på at du ser ham. Du ser mot horisonten, og ser bare tomme fortau og veier. Alt er hvitt og meningsløst. Du begynner ikke å gå, for du vet ikke hvilken vei det er. Hvor skal du? Øyner som ser tomt u…
for 56 minutter siden
Møt nye venner her! Eller kanskje drømmemannen-/kvinnen ;) Alternativt Nettverk oppretter denne plassen som skal erstatte den eksisterende på www.altnett.no Upassende innlegg vil bli fjernet uten forvarsel. Husk at gruppen er åpen for alle.
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Ja barn reagerer sikkert mye bedre på healing, de har ikke mentale blokkeringer i samme grad som voksne.
for én time siden
for én time siden
Void of course heter fenomenet på engelsk..Ugyldig måne høres litt rart ut.. Det er når den ikke danner aspekter til noen andre planeter i slutten av et tegn..Så den blir uten planetarisk kontakt, altså uten kontakt på en måte.. Vel, det er gjort…
for én time siden
Samuel Bjarna la til et bilde
for én time siden
Unn la til et bilde
for én time siden
Nå er Helene venner med Samuel Bjarna og Linda Halvorsen
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte