Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Alle har lært at Hydrogen + Hydrogen = Helium, og at det er dette som skjer på solen. Men det er en viktig CNO-syklus eller Bethe-Weizsäcker-syklus som tar del i dette der karbon, nitrogen og oksygen er med, og denne er sentral på stjerner større enn solen.

Hydrogen er grunnstoff nummer 1, Helium nr 2, Karbon nr 6, Nitrogen 7 og Oxygen 8.
At overgangen fra 1 som symbol på helhet og enhet blir 2 er kanskje greit å forstå, men ser vi noe felles i de andre stoffene?

De er alle viktige elementer i atmostfæren, i gassene som er sentrale. Karbon er livets skjelett. Oxygen er livets pust. Men nitrogen utgjør nesten 80% av lufta vår.

Kan vi tenke oss at Hydrogen og Helium er som Yang og Yin?

Og at Karbon representerer det faste element i en tredeling, Oksygen det utvekslende og Nitrogen det dynamisk ekplosive?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Ifølge Gregg Braden (The God Code) korresponderer elementene luft, vann og ild til henholdsvis nitrogen, oksygen og hydrogen. Karbon korresponderer til jordelementet. Jeg er usikker på argumentene hans for at hydrogen er ild, siden navnet betyr vann og er essensielt for dannelsen av vannmolekylet. Ilden er avhengig av oksygen for å brenne, så etter min oppfatning er disse en bedre match! (pun intended)

En annen mening er som følger:
Without Oxygen combining with other elements there would be no combustion, so Oxygen is vital to Fire. Nitrogen is the most abundant element in our atmosphere so clearly it represents Air. And Hydrogen's name itself is derived from the ancient Greek word "hydro' meaning water, so it clearly represents Water. I somewhat agree that Carbon represents Earth, but it can also exist in gaseous form.

Det finnes flere argumenter for at vann er hydro, ild nitro og luft oksy.

Jeg er også interessert i hvordan edelmetallene blir dannet siden solen vår bare er i stand til å lage jernatomer, og ingen atomer av høyere tetthet/atomnummer.

Har dere tanker om dette?

Svar på dette

Hei - I eksperimenter med Hydrogen innenfor homeopatien - såkalte legemiddelforsøk kommer hydrogen frem som et stoff som bærer det unike i seg og kontakten med det guddommelige - så at dette som er stoff nummer en er ild er ikke så unaturlig, man kan heller spørre seg om navnet hydrogen er et godt navn på det.

Det er helt riktig, og den prosessen som danner grunnstoffer heter
nukleosyntese og du kan lese om den og hvordan ulike størrelser på sternen / solen virker inn.

Dette kan du lese om ved å trykke
her.

I antroposofien har man beskrevet Gull som kondenserte solstråler - det er jo en ganskje likt dette her.

Om du ønsker å lese om gullets indre natur kan du ta en titt
her. Her er noen prøvinger vi har gjort og den 5. oven i fra er om gull.

Alt godt
Andreas

Svar på dette

Høres ut som herr Braden referer til gurdjieff systemet. Men det du da skal vite er at det IKKE må tolkes bokstavlig, som mange fjerdeveien folk stadig understreker. De opererer med sin egen terminologi som dessverre er lik den vitenskapelige, men som er innholdsmessig ulik. En unødig kilde til forvirring.

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 38 minutter siden
mmmm :)
for 42 minutter siden
Jan Erik/ Janken vil kanskje delta i Kjetil Andrè Jacobsen sitt arrangement
29 mars 2009 at 18.00 til 27 mars 2010 at 19.00
Kjærlighetens Transformasjon... ~ online meditasjon & healing ~ Vi er på vei til å bevege oss inn i en ny Kjærlighetsbevissthet her på jorden... på denne reisen åpnes vi for en dypere del av oss selv! Kjærlighetens Transformasjon gir deg muli…
for 55 minutter siden
Utrolig spennende lesning!
for 59 minutter siden
9 november 2009 fra 21.00 til 22.30
LIVE Video meditasjon 9 nov 2009 kl. 21.00 - 22.30. Jeg vil igjen invitere til felles meditasjon. Passord: himmel (som alltid) Se www.morten-eriksen.no Trykk der på Video rommet. Hilsen Morten Eriksen.
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for 2 timer siden
Lightsoul la til 11 bilder i albumet "Min familj"
for 3 timer siden
Vern om naturen
for 3 timer siden
Lightsoul har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
Ikke glem yoga praksisen i julen
for 3 timer siden
Kundan Rockstad har oppdatert profilbildet sitt
for 3 timer siden
for 4 timer siden
for 4 timer siden
Ann Finnvik God jul!
for 4 timer siden
liv-astri Ønsker alle en fredfull og magisk julehøytid <3 !
for 4 timer siden
Jeg spør meg selv: "Hvis det faktisk var en flygende pyramide over Moskva forleden dag, ville ikke myndighetene gjøre alt for å skjule dette?" (kanskje det er derfor det kun eksisterer noen få klipp på youtube..) Myndighetene kan da aldri i verden i…
for 4 timer siden
Eva-Beathe Jensen har oppdatert sin profil
for 4 timer siden
for 4 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte