Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

jeg har reiki 1 og 2. skal ta 3 til sommeren.
jeg trenger å bruke dette litt for å klare å holde fokus. jeg syns det er kjempe vanskelig å heale meg selv, men klarer fint å koble ut hos andre.
er det noen som har tips til hvordan jeg kan "jobbe" med dette for å få erfaring?

det er en alternativ butikk i byen jeg bor. hun som har den er kjempe flink og har mange faste som kommer.
har lekt litt med tanken på å spørre henne om jeg kunne låne ett rom av henne, og i en periode tatt betalt kun så jeg fikk betalt for leie av rom.. og da henge opp en liten notis om at jeg den og den dagen gjerne healer for f.eks 200 kr..

om det var din butikk, ville du hatt noe i mot det? vet ikke om det kanskje er å tråkke over en grense?

hva syns dere, hvordan begynnte du??

tusen takk for svar

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg synes du hadde gode forslag selv. Du sier selv du får gode resultater på andre. Ta da betalt så dere begge føler du og behandlingen er verd det betalingen er. Ang deg selv, så har vel jeg samme erfaring. Mulig skaperen vår mener vi mennesker skal jobbe sammen? Uansett det er mye lettere for meg å få resultater når det er to, og det er samme symptom det jobbes med. MEN det er klart det går an å heale seg selv, det krever bare litt mer objektivitet eller renhet - håper jeg ikke støter noen ved å blande disse uttrykkene. Det jeg mener er at subjektet eller egoet vårt står i veien for den healende energien.

Så; det er bare å meditere og rense mer - øvelse gjør ofte mester :-)

Lykke til til alle som måtte lese dette OG han som har skrevet det :-)

Svar på dette

Min lille erfaring (riktignok med "lysarbeid" og mer "håndgripelig" håndspåleggende healing, fjernhealing og chakrarensing) er at det finnes en masse mennesker rundt meg med ulike plager. Med litt forsiktig prat fant jeg raskt "forsøksobjekter" å utvikle meg på. Ja, det er så mange trengende at jeg måtte begrense mitt engasjement og la være å tilby meg å hjelpe. Jeg begynte å spørre kraften/universet/Gud om hjelp. Hjelp meg å lære ! Hvem skal jeg hjelpe idag ? Skal jeg hjelpe den eller den ? Ja, og jeg fikk svar. Ikke alltid de jeg ville, skulle tro. F.eks. kom det opp en TV-skjerm hvor det med et ding skle inn et bilde av en person jeg ikke hadde sett på 15 år. Jeg tillot meg da å kikke på vedkommende uten å spørre !!!. Ut i fra dette fant jeg også ut at universet faktisk hadde lagd en læreplan for meg, hadde en utviklingsplan. Jeg ble vist "caser" som jeg skulle lære av !! Og jeg lærer noe nytt hver dag. Det morsomme er at jeg må hjelpe noen andre først - for å få gjort noe med meg selv. Jeg forstår også at jeg må tone ned min utålmodighet.
Jeg synes at din ide med å heale i butikk kan være god hvis du føler deg klar. Hvis ikke bør du begyne i "nærområdet".

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Ja, det var nettopp slike ting som var grunnen til at jeg spurte et annet sted om seriøse studier i hjerneforskning der de har holdt på med dette med å se for seg ting i sitt hode og det tror kroppen skjer i virkeligheten.
for 28 minutter siden
Til lyktemannen: Personlige opplevelser fungerer ikke som evidens, sier du. Nei, selvfølgelig gjør det ikke det. men så er det heller ikke nødvendig for den som opplever det. Det er ekte nok og trenger ikke objektiv evidens. Vitenskapen frykter kons…
for 30 minutter siden
Vivian la inn en kommentar til Kari
for 31 minutter siden
Kari la inn en kommentar til Vivian
for 32 minutter siden
Bengt la til et blogginnlegg
Hei alle sammen,Min tid her inne har vært betraktelig redusert siden lenge før jul av grunner jeg har funnet nødvendige for å gjøre mine oppgaver og det jeg føler jeg virkelig skal gjøre i denne så utrolig viktige tid. Jeg ser på dette som min vei v…
for 35 minutter siden
Åjoda, den lar seg lure:)) Så et program på nrk, fra bbc, der de (leger og forskere) tok blodprøver av 100 barn og målte innhold av hvite blodlegemer...så lot de barna se et dukketeater om Makrofager og hvite blodlegemer, ...også ble barna ledet i e…
for 36 minutter siden
Mange arbeider nok for at skolen skal bli bedre. Men det blir litt problematisk at de som skal jobbe for det ikke selv er oppmuntret på det i sin høyere utdannelse.
for 40 minutter siden
Er man godt kondisjonert i den troen, så opplever jo noen både himmel oghelvete. Så du har nok rett. Og de fleste er så kondisjonert at det er over og ut, så de opplever egentlig ingenting. Men det jeg tenkte på var mer at det i andre sammenhenger…
for 42 minutter siden
Alette la inn en kommentar til anneliane
for 42 minutter siden
for 43 minutter siden
Linda Halvorsen ble med i Irene sin gruppe
Alternativt i Telemark.
for 50 minutter siden
Energien i pusten er kanskje lys?
for 51 minutter siden
Om skolen ikke oppmuntrer oss til å stille spørsmål og finne ut ting på egenhånd birdrar den ikke til å gjøre tanken fri. Steinerskolen er vel bedre på det området?
for 56 minutter siden
The child is thinking, and receiving vibrational thought from you on the day that he enters your environment. That is the reason that beliefs are transmitted so easily from parent to child, from parent to child, from parent to child. The child is vi…
for 59 minutter siden
Kom ikke hjem før nå. Har mottatt et par tlf. fra noen som er interessert. Den ene har budd 1500,- og siden han var den første jeg hadde kontakt med, får han bassen til den prisen, med mindre noen andre byr mer. han skal også komme hjem til meg og p…
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Folk som tror på ZetaTalk er lettlurte paranoide fiser som driver med selvskading.
for én time siden
nobster er nå et medlem av Alternativt Nettverk
for én time siden
Signert på oppropet. Håber mange andre også gjør så!
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte