Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Svar til denne diskusjonen

- Kan du fortelle meg hvorfor du drikker så mye? spurte psykiateren.

- Jeg skal forsøke å forklare det hele, sa pasienten.
- Jeg ble forelsket i en enke som hadde en voksen datter. Jeg giftet meg med enka, og en stund senere giftet min far seg med min stedatter. Derfor ble min kone og jeg svingerforeldre til min far. Etter en stund fikk min stemor, altså min kones datter, en sønn. Og den gutten ble naturligvis min bror, ettersom han er min far's sønn. Men, han er også sønn til min kones datter, og derfor ble min kone guttens bestemor og jeg ble bestefar til min bror. Så fikk min kone og jeg en gutt, og han ble min fars svoger. Min sønns stesøster er jo da også hans farmor - ettersom min far en hans farfar. Min far er altså mitt barns svoger, ettersom hans søster er fars kone. Jeg er altså bror til min egen sønn. Sønnen min er min farmors nevø og jeg er farfar til meg selv. Jeg er bror til min far og samtidig både sønn og far til ham. Min kone er min stemor, mor, svigerinne og stedatter. Jeg er far og sønn til meg selv!

Phuu... Shocked - Bare fortsett å drikk du, sa psykiateren.

Svar på dette

Ja, er vi ikke alle mor og far, sønn og datter, bror og søster til oss selv ;-) på et vis?

(Takk for denne - jeg leste noe lignende engang og har lett forgjeves etter beskrivelsen hvordan man blir sin egen bestefar. Kabbalen gikk ikke helt opp når jeg prøvde meg frem selv ...
Den versjonen jeg kjenner er en mann som henvender seg rådsøkende til presten, det skulle være en ekte anekdote.)

Svar på dette

:)
Jeg driver litt med slektsforskning, og dette var oppsiktsvekkende!!!

Svar på dette

Blondine på isfiske.

En blondine hadde lyst til å prøve seg på isfiske.

Hun skaffet seg det nødvendige utstyret og fant frem til det første islagte vannet i området.

Her åpnet hun fluktstolen sin, boret et hull i isen og slengte ut krok og meitemark.

Brått runget en mektig stemme fra himmelen:
"DET ER INGEN FISK UNDER ISEN!"

Hun skvatt til, men foldet sammen fluktstolen, boret et nytt hull i isen et stykke unna, satte seg,
skjenket opp en kopp cappuchino fra termosen sin og slengte snøret uti igjen.

drønnet den samme mektige stemmen fra himmelen.

Hun flyttet seg for annen gang, boret enda et hull og slengte ut snøret på nytt. Igjen var den mektige stemmen der:

Hun hevet blikket forskremt mot himmelen:
"Er det deg, Gud?"

"NEI, JEG ER VAKTMESTER HER PÅ SKØYTEBANEN"

Svar på dette

Bra!
Jeg har akkurat sagt jatakk til å være med i humorgruppa. Gleder meg til å se mere av det som kommer her. Og kanskje bidra med noe selv.
Fortsatt god sommer!

Solfrid

Svar på dette

Tanten min har en sønn som ikke er hennes, men som er datteren til stefaren. Han er 10 år og har Dow Jones syndrom. Han er veldig blid og litt klumpete, og positiv på en negativ måte.

Linn Synnøve 7 år

Misjonæren Josef hadde i flere år bodd hos en afrikansk stamme. En dag kom Bongo til ham med sin nyeste baby.< Josef, nå er jeg forbanna! Jeg har ti barn som er svarte og denne ellevte er mulatt. Du er den eneste hvite mannen i mils omkrets.> Josef forklarte at Herrens veger er uransakelige. < Se bare på den sauen der borte, Bongo. Alle er hvite utenom en eneste svart en.> Bongo senket stemmen. < Ok, jeg holder kjeft om hvit baby, du holder kjeft om svart sau.>

Svar på dette

Q. Why do Pagan girls make the best wives?

A. She'll always worship the ground you walk on.

Svar på dette

Visste dere at Jesus hadde spiseforstyrrelser? Han kunne spise et helt brød alene!
Vel, jeg skal ikke hevde at det er sant, men det var det jeg leste i en kanalisering ("the Gospel according to Marion" kanalisert av William Shaffer) for noen år siden. Jesus forstod hva som senere ville skje og bli gjort i hans navn (kristendommens navn). Ikke rart han hadde problemer!
Det satt visstnok så dypt følelsesmessig, at det tok mange år før han klarte å bearbeide følelsene.

Svar på dette

Hehe... :-)

Svar på dette

Visste dere at kaffe er den mest åndelige drikken...?

Jo... den er gjort av bønner.... :-))

Svar på dette

Høres logisk ut! :) Må jo i all beskjedenhet si at jeg drikker litt kaffe. :)

Svar på dette

Haha!....Kanskje øvelse ikke gjør mester likevel... ;))

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Friedrich Wilhelm Stumpfi ...and naked as you see!
for 11 minutter siden
Friedrich Wilhelm Stumpfi I am just a HIPPIE!
for 12 minutter siden
for 12 minutter siden
Kristian ga en gave til AnneA
Fra gavebutikken
for 24 minutter siden
n0n4m3 la til en gave på sin profilside

Fra gavebutikken
for 27 minutter siden
n0n4m3 har oppdatert sin profil
for 30 minutter siden
Kristian la inn en kommentar til AnneA
for 44 minutter siden
Men jeg ønsker ikke at det først gjenopprettes når barnet har blitt voksent. Jeg ønsker å reparere bort frykten med trygghet så fort som mulig. Jeg har lest den for lenge siden. Takk for svar
for én time siden
Som svar på det innledende spørsmål. Jada, det er gjenopprettelig. Les Johns Bradshaw`s bok "Som å komme hjem"
for én time siden
Elin har oppdatert sin profil
for én time siden
Off topic: Vennligst vær varsom med personopplysninger. I sær uten den det gjelder sitt samtykke. Ikke en grov overtredelse, men føler for å nevne det. Topic: Har nær famkilie som ikke vaksinerte sine barn. Og kjenner noen fler også. Steinermiljø v…
for én time siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
Olaug Slethei er nå et medlem av Alternativt Nettverk
for 2 timer siden
Etter ett liv av kaos, smerte og prosesser og arbeide, er livet bare blitt mer og mer enkelt. Har vel ikke hatt ett så rolig år, som dette. En klarhet, indre ro og aksept, som bare vokser. Ting går kanskje fortere rundt meg, og på utsiden. Men på i…
for 2 timer siden
Anita Stokke har oppdatert sin profil
for 2 timer siden
for 2 timer siden
2 medlemmer har oppdatert profilbildet sitt
for 2 timer siden
Nå er Shanti Nura og andre solnørdal venner
for 3 timer siden
Laget engler i hagen,-anbefales, Nyt stunden-nyt livet. God Jul.
for 4 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte