Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Åpningsteksten for gruppa her blir helt feil,mener jeg. At borgerlønnen ikke må bli for høy så motivasjonen for å jobbe taes bort. Fordi:Motivasjonen bør vel ikke være å tjene penger, vel? Det er jo det som er hele poenget; at penger ikke skal være motivet!!

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

ja jøss sier nå jeg nå og da - enig - penger kan ikke spises MEN husleia skal betales og strøm og osv . Og så lenge vi har et kapitalistisk samfunn så blir penga allt - vi er inne i en ragna rock tid hvor det egnetlig blitt slutt på dette maset - da renta kom og renters rente , he he så har makta bitt seg selv i halen - det er flere og flere som ikke kan betale regninga si fordi de ikke har arbeid - crack på godt norsk eller som alf sier personlig konkurs - det blir til slutt at vi bytter tjenester - alle kan noe og litt så ja tilbake til fremtiden???lyse og kjærlighet til dere alle og fatt mot - er heldigvis født opptimist som den 1955 modell jeg er - evita

Svar på dette

Så lenge vi har nok så burde vi klare å flytte fokuset. Men det er vanskelig, om jobben ikke er morsom så er det lett å trøste seg med pengene man tjener, i stedet for å gjøre noe med den kjipe situasjonen på jobben, eller bare innstillingen vår til den. Jeg tror dette er nettopp grunnen til at pengene blir det største målet - vi følger ikke drømmene våre, gjør ikke det vi eegentlig vil. Da vil fokuset flytte seg. Eller?:)

Svar på dette

Ja. Det å følge sin drøm eller kall eller hva man vil kalle det kan være en utfordring man kan bli sterk av å ta. Hvorfor kaste bort livet for å tilpasse seg normene basert på materialisme i et merkverdig samfunn når det finnes andre, guddommelige, som man kan følge isteden? Gud har faktisk sagt at vi ikke trenger å bekymre oss for mat og klær. Jeg vet hvorfor. Man vil kunne høre en stemme fortelle hva man kan gjøre i forbindelse med ethvert problem man har. Man får veiledning mens man går på livets veg.

Svar på dette

Skjønner tanken din, Ada, men pr. idag er samfunnet avhengig av at endel drittarbeid bli gjort og vi er jo livredd for automatisering, så inntil maskiner tar seg av drittarbeid, ska vi være gla for at noen også jobber for penga.

Svar på dette

Det er ikke noe dritt å måtte f,eks vaske om man slipper å måtte gjøre det 7 timer daglig hver hverdag. Noen ganger kan det å vaske være tilfredstillende. Og med tanken på at noen blir glad for at man gjør det er det slett ikke ille. Noen liker fysisk arbeid!

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Nå er Multiorgasmic og Oliver Baxter venner
for 3 timer siden
Mye pes det var om et enkelt ord her. Er vel så enkelt som at noe er rent eller urent. I mer eller mindre grad. Like så mye som rent vann og urent vann. Eller rene aurafarger og skitne (urene) aurafarger. For mange synkronisiteter mellom aurafarg…
for 4 timer siden
for 5 timer siden
for 5 timer siden
Tonje ble med i Tina sin gruppe
De som er interessert i steiner og steinenes energi. Har du erfaring eller lurer på noe om steiner kan du skrive det her. Jeg vet ikke så mye om steiner selv, men syns det er spennende. Har også samlet noen steiner selv.
for 6 timer siden
for 7 timer siden
for 8 timer siden
Kåre Pedersen la til et bilde
for 8 timer siden
Kåre Pedersen la til en video
for 8 timer siden
Jeg leter etter mitt indre gull. Jeg sliter litt med å finne det, fordi det er så mye rot i veien. Kall det rot, kall det begrensninger, kall det blokkeringer, kall det ubalanser, eller kall det søppel... Jeg vet at dypt inne i meg en eller annen p…
for 8 timer siden
Hmmm, hukommelsen er ikke hva den en gang var.....? - Jeg tror du havnet i Kina, Svein....
for 8 timer siden
Akkja... jeg trenger noen til å ta seg av de praktiske hverdagstingene... Mitt kall er å leke, danse og forføre ;-)) Jeg kan ikke bry meg om hybelkaniner og huskameler.... - det får som sagt andre ta seg av. Jeg har hatt det travelt i hele dag med…
for 8 timer siden
Hei Marius! jeg tror vel heller ikke på karma, jeg tror ikke på noen høyere instans som sier "den handlingen der skal du selv få smake i neste liv". Jeg tror på sjelens frie valg av erfaring. Men i praksis er det kanskje ikke så stor forskjell. En s…
for 8 timer siden
Kåre Pedersen har oppdatert sin profil
for 8 timer siden
2 medlemmer har oppdatert profilbildet sitt
for 8 timer siden
Marius la inn en kommentar til Ada
for 8 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte