Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

David Melchizedek

Esoteriske forbindelser mellom Egypt og Israel som har med Ascension å gjøre

Det her er liten forsmak på de dypere esoteriske forbindelsene mellom Egypt og Israel:

Ikke tilfeldig at
*Jesus og Moses blant annet gikk igjennom innvielser i pyramidene i Egypt - Melchizedek(Eternal lord of light som det står for).
*Melchizedek-ordenen er nevnt i Bibelen - Jesus var en Melchizedeker. Det var også Moses.
*Se på navnet IS-RA-EL.......ISIS-RA-EL(OHIM)...
*Sinai var stedet da Moses "møtte" Gud via Ark of the Covenant som den heter på engelsk aller arken - Gud presenterte seg blant annet som IAM THAT I AM...på 5 forskjellige språk som egyptisk,hebraisk,kinesisk,sanskrit(indisk) og tibetansk via arken.
*I Bibelen nevnes Chariots of fire - som egentlig er Merkabah(fra egyptiske skrifter) - lysskip - romskip fra Gud blant annet.
*Davidstjernen har forbindelser til Israel og Egypt...Davidstjernen er symbolet for Melchizedek-utdanning og hellig geometri. Og ikke minst for MER-KA-BAH - som er formet som Davidstjerne - lysskip,romskip og lignende.
*Kabbalah en av flere sentrale deler av Melchizedek-innvielsene og utdanningen for både Jesus og Moses blant annet.
*Arken(Arc of the Covenant) ble brukt bare av de som gikk igjennom innvielser i Egypt(Moses og Jesus blant annet) - og det er blant annet et dematerialiseringsverktøy(hjalp godt ang bygging av pyramidene i Egypt...Earlyne Chaney - som gjennopplevde i regresjon endel om sine innvielser da hun levde i Egypt for flere tusener av år tilbake nevner Arken som sentral i å dematerialisere steinene...blir jo lettere da selvfølgelig å ha med å gjøre).
Arken ble også brukt av Moses til å ta ned de ti bud.

Om man er interessert i å gå mer i dybden så kan man studere det som Joshua David Stone har om Kabbalah(han har også skrevet i sine bøker Hidden Mysteries og Bible revealed from the Ascended Masters Perspective om Kabbalah o.l. )

http://www.iamuniversity.org/iamu/

og boka til JJ Hurtak - Keys of Enoch - The book of knowledge. Enoch står for "Mannen som gikk med Gud".

Det er iallefall ikke tilfeldig i min bevissthet dette her sånn. Så får andre ha sine sannheter. Min sjel er iallefall veldig opptatt av disse forbindelsene mellom Egypt og Israel. Og kanalisere,studere,erfare ting og tang rundt dette. Og navnet mitt er David,som har som sagt forbindelser til David-stjernen og er dypt forankret i Egypt og Israel sine røtter.....

Forbindelsene mellom Egypt og Israel ANGÅR alle mennesker her på Jorden rent bevissthetsmessig - det ligger endel koder der og venter.

Det er en interessant tid vi lever i nå og det jeg fant ut nå nylig var at de som var bak THE SECRET(Loven om tiltrekningskraft-dvd,bøker osv) har kommet ut med THE MOSES CODE bok og skal komme ut med DVD. Det er tegn i tiden. Tiden er inne for å vite eksakt hva som skjedde med Jesus,Enoch og Moses - alle hadde solid kontakt med "Gud". Og det er grunnmuren i åndelig utvikling dette her og forbindelsene mellom Egypt og Israel er noe av de mest kraftfulle for vår bevissthet å undersøke ang informasjon,erfaringer og sånt. Det finnes også guidete meditasjoner ang Moses sine erfaringer med Gud hvor det meste som nevnes overfor er nevnt. En kan jo guide seg selv og se hva en får opp.

Et annet tips er å be om i meditasjon om at Erkeengel Metatron og Oppstegen Mester Enoch aktiverer disse 64 nøklene - dype forbindelser i menneskeenhetens bevissthet ang Israel og Egypt,som angår alle mennesker her på Jorden som lever nå - har levd og som lever i fremtiden. En vil ikke angre på dette. Enoks nøkler finnes også på dansk - den boka til JJ hurtak.

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Som dere ser av mitt nicknavn så er jeg veldig opptatt av det gamle Egypt og hva som rørte seg der sånn i fortiden og hva som har en form for renhet av informasjon i seg som jeg tror det har.

Raiders of the Lost ark - Indiana Jones har elementer av sannhet i seg. Melchizedek-prester i det gamle Egypt brukte å kanalisere diverse spirituelle energier for healing med denne. Og ikke minst den var et veldig nyttig hjelpemiddel(den kan dematerialisere enorme steinkolosser blant annet - levitering av svært tunge ting er jo ingen sak for slikt verktøy) i byggingen av pyramidene i Egypt. Ingen slaver som ble brukt der. Det er det mine kilder sier om dette emnet. (Flere og flere som våkner opp av dvalen og husker minner fra tidligere liv i det gamle Egypt).

Det er et verktøy som bare kan brukes til mennesker som har nådd en viss form for innvielse eller nivå og dedikerer livet til Gud og det spirituelle hierarkiet. Og i regi av Melchizedek-ordenen og lignende. Slike verktøy er veldig vanlig i 5D verdener og høyere nivåer/verdener i vår galakse og andre steder i Universet. En som ikke har oppnådd et visst nivå bevissthetsmessig - sjelemessig - vil ikke takle et slikt verktøy med renhet. Da vil den lett bli misbrukt eller man ikke vil takle den noe særlig. Den blir bare gitt til personer som er klar for den på en måte.

http://www.crystalinks.com/ark.html

Det står henvisninger til Bibelen om at Moses tok imot 10 bud fra Gud og det stemmer - han tok i mot det via et "Ark" of covenant verktøy. Moses gikk også veldig lik vei som Jesus - en lysmestervei og var "klar" for å bruke et slikt verktøy. Det vil bli mer vanlig en stund inn i fremtiden igjen her på Jorden når Jorden vil fullstendig gå inn i 5 dimensjonen. Det vil nok ta sin tid. Men på det individuelle planet så vil flere og flere erfare(noen gjør det allerede) 5 dimensjonen i sin bevissthet på flere måter. Og det vil for alvor øke på fra 2012 - da gjenfødselen ang å erfare 5 dimensjonen i vår bevissthet vil øke - og det handler om å være mottakelig om man ønsker og vil det.

Et veldig bra sitat om hva Ark of covenant egentlig er sånn hovedsaklig:

"The Ark is a metaphor for a container, box, or vessel which holds a source of creational light [soul]. We are as soul sparks of light consicousness, experiencing 'inside the box' - a virtual reality grid program. Sacred Geometry. To quest for the Ark is to quest for the nature of reality, creation, and where it is all quickly evolving in the alchemy of time. "

Når man går i dybden av Melchizedek-orden utdanningen som var veldig vanlig i det gamle Egypt og som flere og flere har våknet opp til nå - så vil man erfare og se at Bibelen har sine positive sider. Mer enn de aner og folk generelt aner som har en sterk motstand mot Bibelen. Den har visse halv-sannheter i seg på visse områder som jeg også erfarer og ser for min del.

http://www.iamuniversity.ch/The-Egyptian-Mysteries?decoupe_recherch...

En annen kilde som jeg mener går i riktig retning - og det står blant annet dette i noen sitater om ark of the covenant og det var også snakk om mindre utgaver av den:

"It was a transmitting device of high frequency energies"

"This device, in conjunction with mini arks of the covenant, which could be worn around an initiate’s neck, or used on a staff, could be used like miniature laser beams. The pyramids were built by the use of these devices obtained from the extraterrestrials known as the Anunnaki. The rays from this device could cause the nullification of gravity. Ten thousand pound stones could be levitated in the air. A one pound rock could be made to weigh ten thousand pounds. This was how the Great Pyramid of Giza was able to be constructed. It had nothing to do with millions of slaves and pulleys and all that stuff materialistic archeologists fantasize about."

"The arks and the smaller version ankhs could also be used for healing and the curing of diseases. In times of danger they could be used as weapons of war and would kill instantly. At the time of the great flood, it was many of the Egyptian Annu that took many of the arks and ankhs with them into the inner earth cities. They entered these cities from underneath the great pyramid. They then sealed the entrance to the underground cities with their arks so they could not be followed and so the flood waters could not enter. This colony of Annu have remained in the inner earth ever since. The religious order they follow is the Order of Melchizadek. This occurred around 12,000 BC"

"Now it is important to understand that the arks of the covenant had to be charged by the use of mental powers. Once it was charged it functioned on its own, but it took a great spiritual initiate and Master to do this. The great pyramid, in conjunction with the capstone with the ark of the covenant inside of it, distributed light and energy throughout Egypt. One of the great Masters, who may also have been there in the physical at the creation of the building of the pyramid, was Osiris. He was a great spiritual Master who was assigned to bring the teachings of the Order of Melchizadek to earth. The Order of Melchizadek being the large cosmic branch of the Great White Brotherhood teachings".

Svar på dette

http://altnett.ning.com/video/lost-secrets-of-the-sacred-ark
En videosnutt ang foredrag og bilder ang Arken(Arc of the Covenant).

Svar på dette

http://altnett.ning.com/group/ascensionmovement/forum/topics/210934...
En bok som forklarer esoterisk sett via Metatron og Enoch om de dypere forbindelsene mellom Israel og Egypt,som jeg mener er rimelig genuint og er inne på rett spor.

Svar på dette

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Nå er Helene og Linda Halvorsen venner
for 3 minutter siden
Fra ZT GPL Chat 20. mars 2010: Kjernekraftverk og kjernevåpenlagre vil bli nøytralisert ved ET-intervensjon, hvis mange nok mennesker ber om at dette skjer. Om selviske zeta-typer. Av de 127 zeta-artene som ZetaTalk-zetaene kjenner til, er ikke all…
for 9 minutter siden
Nå er nina og Harald Heggem venner
for 14 minutter siden
Joda, jeg er enig med at man kan sette i gang ting i kroppen. reaksjoner og slik. Men om det gjelder å bli kvitt en sykdom, ved å kun tenke den vekk. Så tror jeg man må se på hele den sammenhengen man har "skapt" tilstanden i. Og ikke bare tenke seg…
for 16 minutter siden
Bente Skjauff og nobster ble med i Alternativt Nettverk
for 19 minutter siden
Takk, det skal jeg. Jeg vil prøve disse spm i et keltisk legg for og se om jeg kan få mer spesifikke svar.
for 26 minutter siden
Takk, jeg tror nok du har litt rett. Det er mange aspekter her jeg nok vet om, men usikkerheten spiller sterkt inn. Det er godt og kunne få noen bekreftelser innimellom.
for 29 minutter siden
DL, jeg er av narur ganske rasjonalistisk og ser ikke vittsen med og tro på ting som ikke har noen som helst anker i enten noens erfaringer eller troverdige rapporter og vitner i det minste. Når jeg senere har snakket med folk og lest på litt, så d…
for 29 minutter siden
for 35 minutter siden
Hun sa noe om att døden er den største løgnen noen sinne. Det er jo en kul ting å si. All energi utstråler lys og oppfører seg mye som lys. Selv organiske celler utsrtåler lys. Sett en kikkert på deg selv en mørk kveld, en sånn som ser infrarødt ly…
for 36 minutter siden
det skal jeg prøve, situps i tanken..det er løsningen for meg:))
for 37 minutter siden
Ler ikke av andre. Men av bilder jeg får inn i huet mitt. Svette muskuløse karer pesende over maskiner på helsestudioet.
for 38 minutter siden
Ikke bra å le av andre på den måten kjære deg !!! Det er ikke fint må du huske på , i allefall ikke her på nettet som er så fult av kjærlighet !!!
for 42 minutter siden
Jeg får nok gangsperre i magemusklene, jeg også. Men det er fordi jeg flirer så mye akkurat nå.
for 49 minutter siden
Første gang jeg tok sittupps ,mens jeg å og slappet av i senga , fikk jeg skikkelig gangsperr i magemusklene sener på kvelden !
for 49 minutter siden
Eller en mer velkjent tanke, se for deg at du har en sitron, skrell den og se for deg at du setter tenna i den, og munnen har allerede begynt å produsere veske og forbereder seg på noe surt.
for 51 minutter siden
Ja, på Silva kurs lærte vi om dette, som f.eks om du er sulten ,men er et stykke unna matpakka di, så se for deg en banan, skrell den og spis den, og hjernen tror den har fått mat, og magen holder kjeft en stund til....
for 52 minutter siden
Lol
for 56 minutter siden
Ja og her er løsningen for de late ! Sett deg godt tilrette i godstolen og lukk øynene , og se for deg at du løper , tar armhevninger , sittupps , løfter vekter og alt annet for å ha en fin og velltrimmet kropp. Og det verste av alt ...det virker !
for 57 minutter siden
Ja, det var nettopp slike ting som var grunnen til at jeg spurte et annet sted om seriøse studier i hjerneforskning der de har holdt på med dette med å se for seg ting i sitt hode og det tror kroppen skjer i virkeligheten.
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte