Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Artikkel trykket i Visjon - Alternativt Nettverks magasin - www.altnett.no

Profeterer global katastrofe og oversvømmelser i 2012

Mayaprestinnen Wilma, eller Eufemia Cholac Chicol, ville helst ikke snakke om fremtiden da vi møtte henne i Fredrikstad tidligere i høst. «Det er ikke plass til alle i høyden, og livet skal jo uansett ta slutt engang, så jeg vil ikke spre frykt», kunne hun etterhvert fortelle.

Av Øyvind Solum

Wilma ble invitert til Norge av Wenche Wenneberg, som takk siden Wilma og Apolinaris klarte å helbrede henne og i realiteten redde livet hennes. (Se artikkelen «Reisen til Himmelens Hjerte») Wilma ga i den forbindelse individuelle konsultasjoner til en rekke mennesker. Dessverre fikk jeg ikke lov å referere noe av det hun sa til meg i den sammenhengen. Hun var likevel villig til å la litt om mayakulturen, mayakalenderen og mayaprofetiene komme ut til flere. Hun var lei av at andre snakket om mayakulturen. Da ville hun heller gjøre det selv.

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Artikkel trykket i Visjon - Alternativt Nettverks magasin - www.altnett.no

Profeterer global katastrofe og oversvømmelser i 2012

Mayaprestinnen Wilma, eller Eufemia Cholac Chicol, ville helst ikke snakke om fremtiden da vi møtte henne i Fredrikstad tidligere i høst. «Det er ikke plass til alle i høyden, og livet skal jo uansett ta slutt engang, så jeg vil ikke spre frykt», kunne hun etterhvert fortelle.

Av Øyvind Solum

Wilma ble invitert til Norge av Wenche Wenneberg, som takk siden Wilma og Apolinaris klarte å helbrede henne og i realiteten redde livet hennes. (Se artikkelen «Reisen til Himmelens Hjerte») Wilma ga i den forbindelse individuelle konsultasjoner til en rekke mennesker. Dessverre fikk jeg ikke lov å referere noe av det hun sa til meg i den sammenhengen. Hun var likevel villig til å la litt om mayakulturen, mayakalenderen og mayaprofetiene komme ut til flere. Hun var lei av at andre snakket om mayakulturen. Da ville hun heller gjøre det selv. Likevel nølte hun veldig da jeg spurte om hva som ville skje i verden de nærmeste 10 - 15 årene. Under tvil avslørte hun at mayaene var overbevist om at vi gikk voldsomme katastrofer i vente. Ikke nå rundt år 2000, skjønt utfordringene nå er alvorlige nok, men heller 12 år senere. Hun var likevel klar på at vi bør gjøre noe nå, om vi ikke ønsker å bli feid vekk, når Moder Jord virkelig begynner å røre på seg. For nå er hun fryktelig trett og sliten....

- Hva er det som egentlig vil skje rundt 2012?

- Kalenderen slutter ikke da, som noen tror. Men det er en syklus som avsluttes. Vi forandrer oss hele tiden. Også nå. Det er store utfordringer i verden i dag. Likevel er vi ikke bekymret for tiden rundt år 2000, men heller for tiden rundt 2012. Etter oss vil det komme nye ting. Slik er livet. Vi er i livet. Alt er i forandring. Å bringe kulturer sammen for å lære av hverandre vil være svært viktig i tiden fremover. Men naturen er sliten, og vil hvile en stund. Så den vil la alt bevege seg. Det vil komme rystelser og store stormer.

- Er det bare naturen som vil bli mer voldsom eller vil det bli en global katastrofe, hvor også det økonomiske systemet vil bryte sammen?

- Ja, det vil bli en global katastrofe. Det nøyaktige tidspunktet kan jeg ikke fortelle deg.

- Vil jorden gå under?

- Vi må alltid ha et håp. Ellers er vi jo allerede døde. Bare de som håper får styrke til å gjøre noe med situasjonen i dag og det som vil komme. Har vi håp kan vi også være til nytte for andre.

- Skjer det i 2012?

- Vi har profetiene, men folk er ikke klare for å høre det. Det er harde ting som vil komme. Å fortelle alt vil bare skape redsel. Det vil vi ikke gjøre mot menneskeheten. Hvert eneste land på jorden vil møte voldsomme utfordringer. Bare noen få steder i hvert land vil være trygge nok til at folk vil kunne klare seg gjennom den tiden som vil komme. Vi kan ikke si hvor det er. Mennesker i hvert land bør selv vite det.

- Tror du sjøen vil stige?

- Ja, det vil den, så å bosette seg ved kysten kan bli risikabelt. (Wilma ler av det åpenbare understatmentet.) Flere og flere kjøper nå steder som kanskje ikke vil bli nådd av bølgene og vannmassene. Men hva som egentlig er trygt er ikke alltid godt å si. Uansett er det ikke plass til alle på de trygge stedene. Vi vil derfor ikke fortelle folk hvor de bør flytte. Løsningen ligger i at hvert folk må finne tilbake til sin opprinnelige kultur. Der finnes kunnskapen og visdommen. Det er ved å begynne å skape en ny kultur nå at vi legger grunnlaget for den nye sivilisasjonen som skal bygges opp. Nå når det kommer problemer kommer alle til mayaene eller inkaene og ber oss svare på hva de skal gjøre. Da man lagde romraketter og alt så ut til å gå bra var det ingen som spurte oss. Uansett er nøkkelen for å klare seg å gå tilbake til deres egne røtter.

- De fleste i den vestlige verden regner med å kunne kjøpe seg ut av en eventuell global krise. Kan vi det?

- Jeg ser at folk også her i Norge lider. Selv nå når dere bor i store hus og har nok mat, lider dere. Den som har mye blir lett forvirret. Det gjør at jeg som har lite, har mer å dele. Folk søker etter spiritualitet over hele verden. Imens lider jorden. Store forandringer er uunngåelige. Når katastrofen kommer vil det bare bli små øyer av mennesker som klarer seg. Slik vil det være i alle land. Så må menneskeheten arbeide hardt for å komme på fote igjen. Det må en åndelig oppvåkning til i Vesten, men man blir ikke mett av å be. Det vil måtte arbeides hardt - også praktisk.

I Guatemala er nesten 75% av befolkningen indianere. Vi har lidd mye, men består fortsatt. Vi er en (gammel kultur. Mayakulturen er ihvertfall fra før år 300 før Kristus og sannsynligvis enda eldre. Jeg selv er leder for en gruppe indianerprestinner, hvor hver har sin egen oppgave. Vi arbeider med urtemedisin, sweatlodge, seremonier og mange andre veier til helbredelse og utvikling for mayafolket. Det er dette som holder oss sammen. Spiritualitet er viktig for oss. Vi tar utgangspunkt i fem elementer. Vann, ild, luft, jord og livet. Når vi markerer bare en av de fem er vi ikke hele, og det vil føre til problemer, for eksempel som forurensning.
º
Nå er det store problemer i hele verden. Livet har lenge vært vanskelig. Naturen kommer til å bestemme hva som vil skje. Det er hun som skal rense jorden. Hvorfor lurer vi så mye på hva som kommer til å skje? Det er ikke så mange av de som lever nå som vil kunne redde seg. Vi må leve så godt vi kan nå, og bare vente å se hvem som også vil fortsette å leve i neste fase. Årstidene har allerede begynt å forandre seg. Det sier oss veldig mye. Det er kanskje ikke så farlig med oss voksne, men hva skjer med våre barn? Vi er veldig bekymret for dette. Det har allerede begynt å spre seg nye sykdommer. Folk mister sin identitet som mennesker.Vi har i tillegg økonomiske problemer. Men det er ikke alt som er penger. Det viktigste er å vite hvorfor vi finnes her i verden. Alle har vi en oppgave. Hvordan skal vi vite hva vi skal gjøre? Det finnes mange måter å finne ut det. En måte er å lukke øynene, og tenke med hjertet og spørre hvem vi er, hva som er vårt forhold til jorden. Vi er selv en del av naturen. Men det er heller ikke nok å lukke øynene. Vi må også stå på praktisk. Det er stadig flere som er opptatt av det spirituelle. Mayakalenderen hjelper oss å vite hva hver og en har av evner og muligheter. Vi vil gjerne dele denne store kunnskapen. Fødselstidspunktet vil avgjøre mengden energi vi har. Vi har både positiv og negativ energi. Det finnes aldri noe som bare er godt eller dårlig. Det henger sammen. Hver for seg blir det meningsløst. Ingen av oss kunne tåle bare gode eller dårlige ting. Vi må finne en balanse.

Svar på dette

Meget klok oppsummering til ettertanke om menneskehetens videre skjebne. Tiden er mer enn overmoden for radikal forandring og fokusendring vekk fra menneskets egosentriske og overfladiske tanke- og handemønster.

Eneste vei videre er bevisstgjøring av hvem vi egentlig er, hva vi er, hvorfor vi er her og å handle deretter. Den dagen vi for alvor begynner å bry oss om hverandre fremfor med hverandre Den dagen vi innser kraften og mulighetene som ligger i ekte og uselvisk kjærlighet og viser omtanke for våre omgivelser, våre medmennesker, alt levende og den levende moder jord. Først da kan vi rettferdiggjøre et gryende håp om en bedre skjebne.

Svar på dette

Tenker seriøst på å flytte opp i høyden til et tryggere sted, vekk fra by og kyst...Tror jeg har funnet stedet også...
Noen fler som går med slike tanker?

Svar på dette

hei, hvor skal du flytte :-)) jeg blir med! Takk for hilsen:-)) vi kan som Siv ønsker og kanskje mange andre starte en selv overlevelses gruppe! Sammen kan vi kanskje klare oss! Eller hva?

se disse...

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Alt etter hva rom-temperatur er og hvor lite masse planten er, kan den tørke på knapt et døgn og kan da pulveriseres til et pulver som inneholder det meste minus noe enzymer og vann. Kjøtt er vanskeligere å tørke i romtemperatur. Folk bruker helst…
for 12 minutter siden
Oddrun la til et blogginnlegg
Fine ord: Tillit Respekt Åpenhet Ansvar De er egentlig ikke så opplagte og "tomme" som de ser ut til. Men de har gått på repeat flere dager på rad under gruppearbeid nå, så jeg må innrømme at jeg føler meg litt som en overmedisinert barnehagetante…
for 16 minutter siden
Hei, alle sammen. La dette innlegget først under en av Jan Erik sine innlegg men tenkte det var like greit å legge inn som generell innlegg på tema kjøtt osv. ----------------------------------- Her er noe som vil utfordre de fleste av dere når d…
for 21 minutter siden
Hei Maren. Jeg flyttet ut etter lang tid med dårlig kommunikasjon, jeg følte at vi kun var to voksne som bodde under samme tak med felles barn, vi hadde gått fullstendig i stå. Vi har altså bodd fra hverandre i nesten 1,5 år. På denne tiden har det…
for 34 minutter siden
for 2 timer siden
Nei, jeg har ikke tenkt å la det bli noe religiøst (les; fryktbasert) over mine matvaner (bortsett fra at jeg mener at det å velsigne maten er en god idé), her er det egentlig kun snakk om at kroppen ønsker noe annet enn det den tildigere ønsket, at…
for 2 timer siden
En aktiv aktør i ditt eget liv!! Yey! :-) Klem
for 3 timer siden
Nina Margrethe Aune la til 2 bilder i albumet "Orbs"
for 3 timer siden
Gruppen for den som søker å være medskapende i nedfeldingen av den Guddommelige plan for Jorden gjennom kontemplativt, meditativt skapende energetisk arbeide.
for 3 timer siden
Tommy Pettersen ble med i Monika sin gruppe
Affirmasjoner som kan være med på å helbrede ditt liv. Hver eneste tanke vi har og hver eneste setning vi uttaler, er en affirmasjon. Den er enten positiv eller negativ. Positive affirmasjoner skaper positive opplevelser. Snakk om det du vil ha:))
for 3 timer siden
Har de virkelig ikke kommet lengre. Trodde Færaøyene var opplyste folk jeg. Dette er jo sjukt,
for 3 timer siden
Jeg er enig med deg Jan Erik. Det er ikke vitenskapen i seg selv, men mange som bruker vitenskapen som et grunnlag for sin virkelighet og overbevisning. Vitenskapsmenn selv har nok i det store aldri ment at deres forskning skulle bli noe livssyn. De…
for 3 timer siden
Hva er Orbs? Orbs er ett fenomen som har fremskredet de senere år etter at digital kamera kom i bruk. Har du tatt bilder?
for 3 timer siden
Barn fleste er kanskje oppdratt på en slik måte at de forventer at det er enklere å få tilgivelse enn å få tillatelse.
for 3 timer siden
cicci har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
Nå er Kristian og lifeisbeautiful venner
for 3 timer siden
for 3 timer siden
Kjetil Andrè Jacobsen la til en video
This is an open video-invitation to you... to join the Global Mass Healing the 24th of March. This Global Mass Healing is an extended event, giving you the o...
for 4 timer siden
Jan Erik/ Janken har oppdatert profilbildet sitt
for 4 timer siden
for 4 timer siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte