Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Jeg ønsker at dette skal være en tråd for de av oss som er nyskjerrige på eller som er overbevist om at der er andre befolkede planeter enn jorden:)
jeg har for mange år siden lest alle bøkene til f.eks Danniken, der han gransker alle gamle hellige skrifter etter bevis på besøk fra andre planeter.
Og den finnske ufo forskeren med vanskelig navn(kvinne), som har skrevet mange bøker om emnet.
Og hva med kornsirklene, er ikke det bevis i seg selv.

de som ønsker å snakke om ufo er som konspirasjon kan lage en egen tråd:)

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Vil bare minne om at det finnes en gruppe som heter Utenomjordisk også, der går det jo fint an å starte en Daniken-diskusjon eller andre ting. Der står det mye spennende! :)

Svar på dette

Ja jeg er klar over gruppene, men jeg personlig foretrekker å diskutere åpent på forumet, på tide med litt saklig info om emnet her også syns jeg da:)
Daniken er jo bare en av mange som har forsket seriøst på temaet, og jeg er sikker på at det er mange har inne som sitter med kunnskap, men som ikke tidligere har turt å omtale emnet, da det har vært en tendens til latterliggjøring her inne. Og det må det bli en slutt på...
er sikker på at det er folk her som kan fortelle om egne ufo erfaringer, om pleadene, lemuria+++
venter i spenning:)

Svar på dette

Hei

Danniken har jeg lest mye og det er fasinerende lesning, men tar en del av det han sier med en......sleiv salt. Men, han har en del stoff som trigger en del.

At det kun finnes liv på denne kloden i vår galakse for å begynne der er nok litt for fantastisk. Jeg har lest mye astonomi og lest en del om planetologi uten at jeg er noen ekspert, men du verden det er fasinerende lesning.

Det er en del faktorer som skal klaffe for at det blir liv på en planet. Det blir litt som en "oppskrift"

Ikke for kald
ikke for varm
ikke for langt fra en sol
ikke for liten
ikke for stor
må ha en miks av vann, land masser
Har en måne eller flere som hindrer for mye slinging av planeten (elles kan den bli ekstrem hva gjelder klima)
Må ikke være for utsatt for nedfall fra astoider o.l i for stor grad osv. osv...

Bare se vårt lille solsytem hvor fantastisk det egenlig er bygd opp. Gass planetene lenger ute hindrer at astorider osv. kommer lenger inn i solsystemet og treffer blant annet vår planet, At det finnes tilsvarende solsytemer er hevet over en hver tvil. Så det skulle være gode muligheter for å finne liv der ute.

Over 80% av hva som befinner seg der ute er jo ikke oppdaget. Det gir jo litt perspektiver. Det finnes 300 000 stjerner bare i vår galakse. Hvis bare et dusin av disse inneholder liv gir jo det en del spennende perspektiver eller hva?

Er nok personlig overbevist at det finnes liv på andre planeter bare i vår galakse. Hva slags liv?? Det er jo spennede. Det kan være svært andeledes en det vi definerer. vi har lett for å sammenligne at det finnes en slags avart av mennekser der ute. Kanskje, eller kanskje det er totalt andeledes enn det vi kan forestille oss. Men, ha jeg tror ikke vi er den eneste planeten som inneholder liv.

Når det gjelder kornsirkler så har jeg ikke noen sterke meninger om dette. De innholder etter det jeg ser fraktaler og mattematikk symboler som er et universelt språk, Samt at en del er rene kunstverk som egenlig ikke sier oss noe. At de er laget av aliens er jeg sterkt i tvil om. Det finnes da en del smartere måter å ta kontakt med oss på hvis noen ønsker det. Vi har jo sendt radio bølger ut i rommet i mange år.. Men, jeg har da ikke noen fasit på det..så...

Neste år skal det skytes opp nye teleskoper som får Hubbel teloskopet til å ligne en liten kikkert. De vil se lenger ut. De vil gi oss mye bedre og helt sikkert fantastiske bilder som vi ikke har sett før. Tror at om 10 - 20 år vil vi oppdage planeter både i denne galaksen og i nabo galaksen (som er på kollisjonskurs med vår galakse Andromedagalaksen) som kan innehold liv. En annen liten galakse Canis Major dverggalakse er i ferd med å bli smeltet (revet i filler) sammen med vår galakse melkeveien. De utrevne mini galaksen Canis Major havner ikke bare i Melkeveiens ytterste deler, men kan også passere nær Solen hos oss. Det skjer et volsomt drama rundt oss vi ikke ser fordi det skjer langsomt.

Svar på dette

Å så spennende, takk for bra innlegg.

en setning fra brødrene dal og spektralstenen surrer rundt i mitt hodet.
"Universet en uendelighet av stjerner og planeter, ingen vet hvor stort eller hvor gammelt det er."

Ja, det blir for meg smått å tro at vi mennesker er de eneste i en galakse som ingen ende har.

Svar på dette

He he. Husker den:)

Ja det er spennende. Gallakser er et fantastisk byggverk og det finnes ufattelig mange av de. At mange av de inneholder liv er jeg personlig overbevist om. Man blir litt rar i hue av å tenke på de avstander som er der ute. Det er den hindringen i dag som vi er sterkt bundet av. Å bygge avanserte teleskoper med stadig bedre opptikk kan nok gi oss flere svar etterhvert og er billigere en så lenge. Håper jeg lever lenge nok til å få svar på at det finnes live der ute...

Derfor er det spennede når Sifi. forfattere tar oss med ut i rommet. De som ofte leser dette er tro det eller ei. forskere. Forfattere har ikke den hindringen innebygd teknologisk som forskere har. Teknologien i dag setter klare grenser... Forfattere leker med teorier og omdanner dette til "sine fakta" i sine bøker.
Tenker på reiser via Wormhole- bøying av rom tid, hopping mellom solsystemer, reiser fortere en lys osv..
Utrolig fasinerende... Kankje om noen 100 år? Tenk deg på 12-1500 tallet når kontinenter her på jorden ble oppdaget med selilbåter.. Reiser tok mange månder og år. I dag tar det - 7 timer med fly.

Men, husker du de første PDA vi hadde for noen år siden? En honholdt liten sak med kalender osv som vi kunne sykronisere med PC.. Hvor tror du denne så sitt "lys" jo i StarTreck fimene hvor de flakset rundt med håndholdte små data maskiner...... 20 år senere. Vips så hadde en innspirasjonskilde der til å lage noe for vår tid.. en PDA - en håndholdt datamaskin. Så mange forskere ser og leser mye Sifi for å få inspirasjon faktisk, men mange vil ikke innrømme det...

Selv ser jeg mye Sifi og leser mye rett og slett fordi det er underholdene og jeg tror det ligger en nedarvet nyskjerrighet i oss mennekser til å komme oss videre, utforske osv..

En del serier blir jo rene kult-seriene som trekker svært mange lesere og tittere til temaet. Har sett mye og er akkurat ferdig med Battlestar Galactika som jeg syns er en svært bra serie selv om den har en dyster setting. I USA ble den veldig populær..

Svar på dette

Jeg prøvde å legge ut litt info om "J-ROD" (se tegningen) på Utenomjordisk forumet, men alt som kom tilbake var den totale stillhet. Så jeg prøver her, med litt "innledende innføring" som jeg først ikke trodde var nødvendig.

I 1947 crashet en UFO i Roswell, New Mexico. Den hadde flere aliens ombord. Én alien (kalt EBE 1) overlevde og ble tatt hånd om av hemmelige amerikanske myndigheter. På denne måten ble det etablert en infrastruktur under jorda i USA for å huse aliens. Det var nærkontakt mellom amerikanske myndigheter på høyt nivå og aliens tidlig i 50-årene og det kom igang et program for at USA skulle tilegne seg alien teknologi (som naturligvis ligger milevis foran jordens teknologi).

Da en annen UFO crashet i Klingman i Arizona i 1952 ble en alien som overlevde, som ble kalt J-ROD, tatt hånd om. Det ble etablert fungerende former for human/alien kommunikasjon og de hemmelige myndighetene begynte å utnytte J-RODs ekspertise på det teknologiske området.

J-ROD hadde interaksjon med spesielt utvalgte og høyt sikkerhetsklarerte amerikanere som en nødvendig del av arbeidet med teknologioverføringen. Dette arbeidet skjedde (og skjer ?) under jorden, særlig innenfor de amerikanske "kaninhullene" ved navn Area51 og S4. Merk at USAs president ikke er sikkerhetsklarert for å kunne besøke Area51. Dette er nemlig informasjon som kun formidles på en "Need to know"-basis og amerikanske presidenter bør ikke stikke nesa si bort ting de ikke har noe med...

Her er et intervju med en amerikansk tekniker ved navn Bill Uhouse:
http://www.youtube.com/watch?v=kY8tAAl2kxI
[Merk at det vises nøkkelord på et felt til venstre i videoen. Dette er nyttig.] Intervjuet er tatt opp i 1994 og publisert i 2007. Uhouse ser ut som en aldrende jordbruker som nettopp har tatt en pause fra skurtreskingen. Men hør på det han snakker om, han snakker om alt sammen på en selvfølgelig måte; selv om det for de fleste av oss er grensesprengende saker.

Uhouse jobbet med å utvikle en flight-simulator for UFO - eller disc som det gjerne kalles - (mellom 1958 og 1988), basert på alien teknologi for at mennesker skal lære å fly UFOer (alt i største hemmelighet selvfølgelig, folket måtte for enhver pris holdes utenfor denne moroa). Prototypen for Bill Uhouses arbeid var UFO-en som styrtet i Klingman, Arizona i 1952 som J-ROD naturlig nok kjente godt til siden han var ombord. J-ROD (skrives også JAROD) fikk etterhvert kultstatus i innsidermiljøet. Her er et eksempel på hvor verdsatt han var av mennesker som lærte ham å kjenne: - I am a retired AF (US Air Force) major. I worked with JAROD. We called him the 'puppet master'. The most perfect non-human being in the universe. He actually had a good sense of humor. He could imitate anyone's voice. A very clever creature.

Bill Uhouse møtte selv J-ROD, og laget denne tegningen av ham:

J-ROD døde på jorden en gang i 1990-årene, han var en av "våre kosmiske brødre og søstre". En hjertegod alien med sjarm og stil som attpåtil foretrakk å gå i skjorte...

Det flyter mye info om J-ROD / JAROD rundt på nettet. Prøv å Google f.eks. "J-ROD alien" hvis du fant historien interessant og vil vite mer.

Svar på dette

Takk mr mixer, det var den videoen din her som var grunnen til denne tråden, jeg så på den under den andre linken om 14 okt, og så at den falt igjennom som tull og tøys.
Jeg så den og synes det var en oppriktig mann som snakket.
Og synes det er på tide at disse ting også blir belyst:)

Svar på dette

Det som er viktig og vite er at de forsjellige aliens har forsjellige agenda. Noen er noen jævla drittsekker og samarbeider med militæret om masse fanskap. andre ønsker og assistere menneskeheten i sin bevisthets utvikling.
Ailiens har vært her til alle tider, det er bare en del apekatter som ikke har oppdaget det ennå. sorry ass, av og til føles det som og være på the "planets of the apes" beklager den siste der var jeg veldig frekk i kjæften, he.heh.. host.. Jeg blir noen ganger frustrert over at det er så vanskelig for folk og tenke seg tanken at det er umulig at utenomjordiske kan besøke planeten. Men de fleste her er jo åpen for muligheten, og det er befriende. kansje jeg en dag forteller om mine oppevelser.

Svar på dette

Å ja kan du ikke fortelle om dine opplevelser, det hadde vært kjempespennende:)

Svar på dette

Hei Stellasteg!
Nå må du styre nysjerrigheten din litt da! Det er ikke sikkert vi er helt på nivå for å få vite alt ennå skjønner du. :-)

Svar på dette

Jeg deler din frustrasjon, men jeg har skjønt at alle må skjønne ting i sine egne tempoer.

Som Anais Nin engang påpekte "We see things not as they are, but as we are."

Svar på dette

Jeg kan anbefale 2 bøker som er skrevet av svenske Channie Cha - En utenomjordisk Dagbok - og - En angels Dagbok. Disse er på svensk, vanskelige å få tak på og så fulle av vibrasjoner at det tok laaang tid å lese. Jeg måtte sove mellom hvert kapittel. De er på ca 4oo sider, men for meg var de så spennende, lærerike og ga sånn " seff , det er slik det er "...Disse er 2 av mine " viktige " bøker med gjenklang langt inni sjelens dyp.......:-)

Channie skriver her om sine reiser ut i rommet og om planetene hun besøker. Hun beskriver fartøyene hun drar i, maten de spiser, hvordan de ser ut, hvilken farge de er, boforhold, vegetasjon osv osv

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 10 minutter siden
for 19 minutter siden
Tor Håkon Eide God jul =)
for 25 minutter siden
for 32 minutter siden
Ingmar Hansen la til et blogginnlegg
Det er stille ute. Enda et lag med nysnø ligger der som en jomfrulig uberørt hinne, inviterer til å bli brutt. Jeg undres, finnes det snø i himmelen? Som de englene vi er, midlertidig her på jorden burde vi kansje lage "engler i snøen" nå når vi har…
for 40 minutter siden
Say yes to whatever it is. Because if you say yes to it and then you get in the middle of it, and you say, "Uh oh, this isn't really turning out the way I wanted it to," then out of that is born another desire. And as you say yes to that, then it tu…
for én time siden
Viktig det du poengterer her, Ada! :-)
for én time siden
Torbjørn la til et blogginnlegg
On this day of your life I believe God wants you to know... ....that this is the eve of the birth of the Christ is you. It is a re-birth, of course, for the Christ has always been there. On this special eve, may you experience that Presence in you,…
for én time siden
Min mening er at president Obama fikk fredsprisen ett år for tidlig. Men nå har han vært her og hentet prisen, så får vi håpe på CHANGE - den forandring som Ingeborg snakker om må til - blant annet empati og kjærlighet til alle uansett hudfarge og r…
for én time siden
for 2 timer siden
GOD JUL til alle altnettere.
for 2 timer siden
Natalia ble med i Inge sin gruppe
Vi som også er med på facebook
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden

Fra gavebutikken
for 3 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte