Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

aina grude

Trenger vi mestere som ledere for våre liv?

Trenger vi åndelige veiledere? stoler vi på disse og eventuelt hvorfor?
Når vi leser bøker om åndelige emner, tror vi på det som disse forfatterne skiver og eventuelt hvorfor?

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Ja jyst hva jeg mener ... kjærlighet er vi født med, vi er født med det verktøye vi trenger for og forstå at kjærlighet er svaret,... gjenntate kriger vi vel kansje få oss til og forstå, at det vinner vi ikke på. vi får ingen utvikling så lenge vi motarbeider hverandre. men har mesterne oppnåd noe med sitt budskap? eller ville denne sannheten og utviklingen gått sin gang eniway? er det ikke motsettninger om hva man tror åndelig som har skap de fleste krigrene da? Så spørrsmålet blir igjen trenger vi disse mestere, eller kan vi tenke sevl, og vil etterhvert komme til samme konklusjon som dem? og hva er deres budskap egentlig? er ikke det og leve i fred med hverandre, elske hverandre, slik at vi får en bedre jord?

Svar på dette

Aina, du spør: "når vi blir født blir det lagt et slør over vår hukommelse om hva som skjedde på "den andre siden" er det da meningen at vi skal bruke så mye av vår hjernekapasitet til og gruble over slike store spørsmål om hva som skjer etterpå og hvilke krefter vi er i besittelse av."

Kanskje vi er født med individuelle evner og mål? For noen er jo nettopp slike spørsmål både utfordrende og lettere å få grep på enn hva det synes for andre. Mens andre har kanskje en annen vei å gå og annet mål å nå?

Svar på dette

Tror det er forutbestemt, tror ikke vi har noen valg i forhold til åndelige veivisere/mestere/guider. De er blitt oss tildelt ut ifra hvor mye vi har lært, hva som kommer framfor oss.. og de prøver definitivt å lede oss mot kjærlighet og rettferdighet/sannhet.

Svar på dette

Ja Ole noen har lettere for og finne det sjulte, slik har det alltid vært tror jeg, men jeg mener som du at kansje de andre har andre mål? men bruker sin tid på spørrsmål som for oss vil være sjult alltid, uansett hvor mye vi leter?
kansje går det til spille en hel del god tankekapasitet på noe som kunne og skulle brukes til noe annet?
Hvordan hadde verden sett ut om det skjedde?
Nina. det er mulig det er forutsbestemt men jeg tror vi har et valg, de prøver og lede oss til kjærlighet og retferdighet/sannhet sier du, vel de verktøyene mener jeg vi er født med, ja iallefall de aller aller fleste av oss. trenger vi opplæring i kjærlighet? er ikke det noe vi møter daglig i en eller annen form? om vi ser på livet rundt oss så ser vi kjærligheten i virksomhet på alle dens plan.

Svar på dette

Jeg mener også at vi er født med disse verktøy, men av og til tror jeg mennesker blir litt blinde, og at det er da våre guider trår frem. Vi har alle kjærlighet i våre hjerter av en eller annen form/mengde, bare kommer an på hvordan den brukes ;) Mange har totalt glemt å lytte innover i seg selv..men flykter av sted, har dårlig tid, er aldri fornøyd, har ikke nok.. Vi gjør alle våre valg, for vi skal lære.. ;)

Når barn må spørre sine foreldre: når skal vi ha kvalitetstid???? Du har det så travelt ... Hvor er kjærligheten?
Når foreldre sier: jeg ønsker meg 10 mill, vaskehjelp og snille unger til jul. Hvor er kjærligheten?

Folk lever i en boble, har mistet sin virkelige kjærlighet..

Så jeg tror at på et eller annet plan, kommer de til oss og rettleder oss på veien.. når ting stopper opp.

Svar på dette

Hvorfor være elev når du kan være mester?

Eller drit i hele skolegreia, å bare bli din egen mester med en gang.

Svar på dette

Bahá'u'lláh har i den forbindelse sagt:

"Mennesker har til alle tider og under alle forhold hatt behov for en til å veilede dem, formane dem, instruere og undervise dem."

Dette samsvarer med min personlige erfaring. Jeg vet at jeg ikke klarer meg selv uten veiledning. Kristus sa at man skal kjenne treet på dets frukt: et ondt tre kan ikke frembringe gode frukter, bare et godt tre kan det!.

Selv undersøkte jeg og leste om Bahá'u'lláhs liv og Hans skrifter, og følte at de oppfylte kriteriene om godhet og absolutt uselviskhet som jeg forestilte meg. Jeg kan bare anbefale å undersøke det!

Uansett gjelder jo prinsippet om at man må søke for å kunne finne. Kristus lovet at døren VIL åpnes for enhver som banker hardt nok, så å si. Søker man ikke etter en veileder, vil man vel heller ikke finne en.

Hvis vi betrakter skaperverket, ser vi at alle skapte ting har behov for en oppdrager. For å sitere fra Baha'i troens nettside:

"Hvis en person blir overlatt til seg selv i villmarken, vil det bli som et dyr. Hvis det oppdras, kan det utrette de største prestasjoner. Uten lærere ville det ikke vært noen sivilisasjon."

Les mer om det her: http://www.bahai.no/1125.0.html?&L=0

Svar på dette

Kjære Alex. det er godt og ha noen og spørre til råds i livet, og jeg synes det er fint du har funnet din plass :)
Ordene til baha`u`llà er fornuftige de som de fleste andre mesteres ord, det må de da også være ellers ville jo ingen følge dem. Jeg mener det hele egentlig dreier seg om fornuft, :) men er det vanskelig og være fornuftig så trenger vi kansje disse mesterne :))

Svar på dette

Hva om jeg selv ser på meg som den fullkomne og skaperen av min egen vilje og mitt liv?

Svar på dette

Ja nettopp st Devil :) hva om vi gjør det? er vi fullkomne? eller er vi en "saueflokk" som trenger ledere på alle plan her i livet? både i samfunslivet vi lever i og i det åndelige? hva om vi slipper all ledelse ville det da råde anarki, i samfunnet og i det åndelige? tja litt og fillosofere på det..... :))

Svar på dette

Det trengs myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye anarki i den åndelige sfæren min venn.

Svar på dette

He-he-helt enig med lille Djevel der!

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 3 minutter siden
Folk som tror på ZetaTalk er lettlurte paranoide fiser som driver med selvskading.
for 4 minutter siden
nobster er nå et medlem av Alternativt Nettverk
for 6 minutter siden
Signert på oppropet. Håber mange andre også gjør så!
for 12 minutter siden
det er vel helt frivillig å betal for en behandling, jo mer en betaler jo mer placebo effekt har jeg lest. Hva mer dere?
for 21 minutter siden
Pruting finner sted i alle land, men i liten grad i Norge. Vi blir vel lurt slik vi fremstår. Håndlesing er vel troverdig, eller hur?
for 23 minutter siden
Harald Heggem har oppdatert sin profil
for 28 minutter siden
Linda Halvorsen ble med i Lotta sin gruppe
En gruppe hvor alle mennesker kan delta i, uansett om de er unge eller gamle. Vi ungdommer som er intuitive og opplyste trenger å finne andre alternative ungdommer, for å forbedre forståelse, kommunikasjon og kunne prate om det alternative.
for 29 minutter siden
Tror man skal være veldig forsiktig med å sette enkelte av disse fenomene i fastlåste båser. Tunnel og lys er kanskje mest kjent fra nærdødenopplevelser, men det utelukker ikke at det kan forekomme i andre tilstander eller situasjoner. Som mennesker…
for 34 minutter siden
Opplever også at kortene kommer med forvirrende svar, spesielt i forhold til om man legger for mye på samme spørsmål, altså er forvirret selv, da gjenspeiler kortene den forvirring som ligger i spørreren. Men for all del jeg morer meg mye med mine…
for 40 minutter siden
for 50 minutter siden
Blir med her jeg.Er interessert i å utvilke meg innen det alternative.Har tatt reiki 1,2 og 3 siden september 09,og har startet med tarot nå.Prøver også på reading,men det går litt tregt der.Noen som har noen tips om øvelser innen reading?
for 55 minutter siden
Harald Heggem har oppdatert profilbildet sitt
for 56 minutter siden
Gruppen for deg som er interessert i selvutvikling, selvrealisering og det meste innenfor det åndelige.
for 59 minutter siden
Tar det gjennom en side som heter www.tarotkurs.no.Det er 8 innsendinger sim må gjennomføres innen ett år.
for én time siden
Tarot kort vil aldri ta valget for deg. Det håper jeg at du allerede vet. Da kan klarlegge energien rundt det. Men det handler i alle tilfeller ikke om at ting er rett eller feil. Det vet du innerst inne. Alt handler om erfaringer. Du er selv skaper…
for én time siden
Ånd, ånden pusten. kanskje vi alle puster lys.
for én time siden
Nå er Kari og Vivian venner
for én time siden
Harald Heggem ble med i Ada sin gruppe
En gruppe for de som vil gi og/eller motta gratis eller billig terapi/prøvebehandling.
for én time siden
Vel, det er kanskje ikke noe rart, når man opplever vitenskapsmisjonærer, arrestere alle som bruker ord som sjel, åndelig, energi eller ego på en måte som ikke vitenskapen gjør. Da blir man litt dritt lei. Jeg opplever ikke vitenskapen som noe som k…
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte