Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

aina grude

Trenger vi mestere som ledere for våre liv?

Trenger vi åndelige veiledere? stoler vi på disse og eventuelt hvorfor?
Når vi leser bøker om åndelige emner, tror vi på det som disse forfatterne skiver og eventuelt hvorfor?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Enig der David at vi har forskjellig Karmisk bagasje.

Men all bagasjen vil tilslutt på et eller annet nivå bli ferdig og unnagjort,
i den grad vi alle skal KOMME HJEM.
Det vil jo sikkert ta noe tid.

Da kommer jeg inn på dette som jeg tidligere har tatt opp...
Dette med at ALL INFOSTRØM er VIKTIG info,..uansett om
noen mener at det og det er helt feil, eller bare desinfo.

Nettopp fordi vi har forskjellig bagasje med oss, hvorpå vi trenger
forskjellige biter i forhold til hvor vi står i øyeblikket i vår prosess.
Det som er en bit som en trenger i det gitte øyeblikk, i forhold
til sitt ståsted, kan være totalt feil for en annen en.
Derfor ER det viktig at vi alle deler, det vi har.

Vi alle er til for hverandre i prosessen :-)

Svar på dette

Jepp, det du sier spesielt i siste avsnitt før "Vi alle er til for hverandre i prosessen:)" er veldig viktig. At alle vi møter,hjelper,får hjelp av,snakker med,har kontakt med,blir inspirert av osv osv...har noe å vise oss - lære oss - og vi trenger hverandre - helt klart.

Svar på dette

Jeg synes dere sier det bra begge to her David og LB :) og trekker frem hva mange mener om dette.
Lb du er inne på noe jeg er ute etter, har vi kunnskapen inne i oss, og vill vi da ha behov for mestere? skal vi gå vår vei i det tempoe det tar oss og finne veien ved selv og tenke, erfare, søke ? eller har vi behov for andres ( og da tenker jeg på mestere) erfaringer for og finne svarene på de spørrsmålene vi leter etter?
Vil vi kunne med bare med og se på det som skjer rundt oss til daglig, snakke med de vi møter, finne svarene som vi leter etter?
Fra utdraget i I AM university:
Buddha said in the four noble truths that all suffering comes from wrong points of view. Think with your God mind,which is light."

Det tror jeg er også!

Svar på dette

Jeg tror folk trenger mestere og lærere - helt til de ikke trenger det lenger ;-) Da vil de se at alle og alt rundt er deres lærere inkl. seg selv... Tror det er viktig med inspirasjon for å strekke oss høyere, men ikke bli for knyttet til det...?

Svar på dette

En mester kan gi en pekepinn på at - og hva som finnes i menneskes indre. Det som finnes bak vår individuelle og kollektive baggasje og 'under'bevissthet.

De kan si at det finnes en mulighet for liv uten den psykologiske lidelsen. - fortiden som hele tiden vil si deg at du ikke får lov til å ha det helt perfekt til enhver tid.

Vi er alle inkarnasjoner av den samme Gud. En mester er en som har funnet at han er kilden selv. Han har gjennomskuet sløret, og istedet for å være et individ, så er han hele skaperverket, og kan tale ut ifra det.

Foruten mestrene, så tror jeg det hadde vært færre som hadde blitt nyskjerrig på hva som fantes på 'den andre siden'. Slik har de hjulpet meg (sammen med min bror, som gjerne også er en mester). De gav meg gnisten av nyskjerritghet til å utforske det indre. Og for det er jeg evig takknemmelig.

Sånn sett så føler jeg at de har et formål. De kan vise veien, helt til du kan gå den selv, og selv da er de hjelpende, som indre guider.

De har alle det samme ønsket, og det er at menneskeheten skal erkjenne hvem de er. For det er det kraftens ønske. Kraften som de er del av, og eminerer.

Og samtidig som de gir pekepinn i muntlig forstand, så hever de bevisstheten på menneskeheten, bare ved å være.

Jeg tror, dog, en dag, kanskje i vår levetid at alle menneskene på jordkloden vil realiserer seg selv som den samme mester. Og det er det vi ser i verden i dag. Bevisstheten blomstrer, og kollektivt er vi ganske nær at ethvert menneske er våkent.

Svar på dette

Veiledere vi møter, mester seg søker.

Svar på dette

jøsss.... bra sagt joker :))

Svar på dette

Å se for mye opp til "mestere" kan gjøre en blind…

Svar på dette

.. Enig med deg :)

Svar på dette

.. Nja ja, begynte å lese Samtaler med Gud, fordi jeg var nysgjerrig, men det ble litt for mye Gudeprat for meg, selv om Gud der ikke har den betydningen jeg er opplärt med. Men synes det er spennede lese om hvordan andre opplever de tingene.

Svar på dette

jeg fillosoferer slik, det har lenge ekststert mestere på ulike plan i livet, i uendelige tider har de hlulpet mennesker til alt fra åndelig oppvåkning, og livsveliedning. det finnes i dag utallige mestere en kan forholde seg til. og mangen reiser til utlandet for og treffe sine mestere.... det som jeg vil frem til her er egentlig .... har det virket? har vi mennesker kommet lengre i vår utvikling en vil ville ha gjort uten deres veiledning? Jeg ser at utviklingen skjer på godt og vondt uansett om disse mesterne er med i prossesen eller ei. men om de har gjort en forandring... har noen her en formening om det? slik jeg ser det vill vi gått denne utviklingsveien uansett ?..... er det da en mening med det? En annen ting, når vi blir født blir det lagt et slør over vår hudkommelse om hve som skjedde på "den andre siden" er det da meningen at vi skal bruke så mye av vår hjerne kappasitet til og gruble over slike store spørrsmål om hva som skjer etterpå og hvilke krefter vi er i besittelse av. det mener jeg gjennspeiles i enhver persomlighet.

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Dette er en gruppe for de som er interessert i forming, kunst og hobby aktiviteter. Her kan du komme med/få råd og tips innenfor det kreative.
for 5 minutter siden
juleklem :)
for 29 minutter siden
Unn God jul til alle hvor de enn måtte befinne seg:-) !
for 34 minutter siden
Nå er Unn og Kundan Rockstad venner
for 34 minutter siden
for 58 minutter siden
:-) det var fint......
for én time siden
for én time siden
Ann mari Halvorsen Gledelig jul og et lykkelig nytt år ønskes alle:) lys klem...
for én time siden
Ha en konspiratorisk jul!!! :)
for én time siden
trine God jul alle sammen:)
for én time siden
trine har oppdatert sin profil
for én time siden
wow!!! Den der var snedig! Har noen her prøvd seg på den øvelsen? Hvordan gikk det? Puh, - ser litt slitsomt ut....
for én time siden
Nei og nei, Svein!!! Dette er ingen hval, men kvinnens skjønne, vidunderlige bakside :) God jul ;o)))
for én time siden
Karl Hansen la til et blogginnlegg
Ser du sola, du ola ser du månen nei det er overskyet i dag som i går vi med freidig mot over engen over bekken, for å hente ull. For tante pose satt og vevde pledd, som frelsesarmeens soldater skulle ha noe å sitte på, når de passet på gryta hennar…
for 3 timer siden
Marianne Bar har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
Tony Samara How to face today's challenges and prepare | Tony Samara | www.tonysamara.org | http://www.youtube.com/watch?v=z1PUDbVtkuQ
for 3 timer siden
Tony Samara la til en video
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 8 timer siden
mmmm :)
for 8 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte