Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Kan årsaken til at vi blir syke og dør av svineinfluensa være forårsaket av at vi spiser svinekjøtt?
Myndigheten har gått ut med at det er trygt å spise svinekjøtt, dvs at svinekjøttet selv ikke overfører smitten, men kan det medføre et karmaforløp mellom svin og menneske når vi spiser svinekjøtt?
Karmaloven sier at den som dreper andre skal selv bli drept. Når vi spiser svinekjøtt er vi indirekte med på å drepe svinet. Diskusjonen jeg vil ha i gang er om dette indirekte drapet medfører at vi blir syke og kan dø av svineinfluensa. Er det noen som kjenner til om muslimene, som ikke spiser svinekjøtt, har blitt syke av svineinfluensa?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Viruset som forårsaker svineinfluensa er vel en selvstendig organisme, så det er vel ingen sammenheng der til tross for navnet. Så hvis karmaloven kan strekkes litt så skal vel faktisk de som tar en vaksine, gitt at den dreper viruset, dø av svineinfluensa.. Nå for tiden smittes vel svin av mennesker og ikke omvendt.
Burde ikke alle kjøttetende mennesker vært døde nå ettersom vi tar livet av ku, gris, sau og fjærkre over en lav sko for å dekke matbehovet? Eller gjelder karmaloven mere direkte mot slakteren?
Kan lite om karmaloven, så jeg aner ikke for hvem den gjelder eler når den evt inntrer.

Svar på dette

Dette var ikke et forum som var ment å diskutere karamaloven, men siden du stiller disse spørsmålene så må jeg si at karmaloven ikke er en straffelov, men en undervisnings lov. Det vil si at Karma utløses når du får det beste utbyttet av det. Dette får den konsekvens at vi får utløsningen av karma på forskjellige tider og under forskjellige omstendigheter. Aldri samtidig. Fugleinfluensa kan også være forårsaket av hvordan vi behandler fuglene og de som spiser fugl kan da være i faresonen for å dø av fugleinfluensa. Dette er bare en teori og jeg ønsker å samle opplysning rundt tema. 75 % av de sykdommene vi har i verden i dag skyldes kjøttspising ut i fra mine forløpige undersøkelser som homeopat. Disse sykdommene som er kronisk vil etter hvert utvikle seg til å få et dødelig utfall. Godt at det er slik slik at vi for en mulighet til å forandre kostholdet vårt. Jeg synes ikke det er rart vi blir syke når det intellektuelle menneske spiser den samme føde som rovdyret.

Svar på dette

Fugleinfluensa kan også være forårsaket av hvordan vi behandler fuglene og de som spiser fugl kan da være i faresonen for å dø av fugleinfluensa

Dette er jeg enig i, vi tilrettelegger idag for smitte og sykdomsutvikling ved å samle flokker av dyr som normalt ville levd mye mer spredt. Høner er vel f.eks flokkdyr med populasjoner opp mot 30 individer, hvilket ikke samsvarer helt med industriell kylling hvor man tvinger tusenvis til å bo i samme lokale. Tilsvarende opplegg ser vi i svineproduksjon også, hvor det ikke er tilrettelagt spesielt godt for naturlig habitat, men for ren matproduksjon. Ypperlige forhold for bakterier og virus.
På den annen siden så skjer vel ofte den initielle overføring av sesonginfluensan mellom dyr og mennesker i ikke-vestlige land, hvor dyr og mennesker lever tett sammen. Ofte i samme rom, med de hygieniske utfordringene det medfører. Karmateorien svikter dermed litt siden vestlige lands elendige dyrehold (negativ karam) urettmessig rammer ikke-vestlige land, men karma er vel uansett ikke en konkret forklaringsmodell. Dyr har det ikke nødvendigvis så godt sammen med mennesker selv om de ikke er industrielt samlet i båser, så vi kan kanskje uansett på generelt grunnlag si: Dyrehold + mennesker = dårlig karma!
--
75 % av de sykdommene vi har i verden i dag skyldes kjøttspising ut i fra mine forløpige undersøkelser som homeopat.

Kjøttspising er vel en av flere faktorer, men er i alle fall et symbol på litt av forfallet i kostholdet den vestlige verden har havnet i. Prefabrikkert industriell mat vil jeg nok legge mer vekt på når det gjelder kostholdsrelaterte sykdommer, for der er det bokstavelig talt mye møkk. Se bare hva de forer opp ungene sine på i Storbritannia, det er et skoleeksempel på hvor ille det kan gå og minner meg mer om et grotesk eksperiment for å sjekke hva menneskekroppen tåler. Hvis noen husker Pusur's fetekur i skoledagboka fra 80-tallet, så er den til forveksling lik dietten til skoleungdom i deler av England ;)

Svar på dette

Hvorfor de venstlig land ikke har blitt rammet på samme måte som de andre land kan skyldes at den skolemedisinske behandlig har klart å holde problemet i sjakk. Men nå er denne kontrollen i ferd med å rakne.

Svar på dette

Kort sagt, hvis vår kropps ordinære funksjoner for å skille ut tungmetaller og annen forurensing ikke klarer å ta unna tilstrekkelig, begynner den å produsere virus som fungerer som løsemiddel, altså en naturlig prosess som kroppen, våre gener, starter opp for å rense seg selv og således unngå skadelige sykdommer. Som kjent er det vanlig at man får feber, forhøyet kroppstemperatur, og andre merkbare symptomer når denne prosessen foregår.

Se The Swine Flu Vaccination Hoax Explained, kilde Den såkalte svineinfluensaen forårsaket av blant annet vaksine. Det er dokumentert at chemtrail har vært brukt til å spre tungmetaller, eksempelvis barium. For mye av sorten, og vi lager virus, vi får influensa som er en naturlig prosess.

Svar på dette

Ja dette var en ny vinkling på svineinfluensaen ja! Tenkte på det du sa om karma, mht svinekjøtt.....-ville ikke flere mistet livet da tro, ved å spise andre typer kjøtt også?! Bare undres....på hvorfor det evt skulle slå til bare ved spising av svinekjøtt.... Interessant det siste spørsmålet ditt her forresten, blir spennende å se! :) Skjønt vegetarianere blir også forkjølet og pådrar seg influensa.... Men kanskje ikke svineinfluensaen da kanskje?! Ikke vet jeg ;))

Svar på dette

Jo det kommer

Svar på dette

Jeg kjenner ikke til om muslimene som ikke spiser svinekjøtt, har blitt syke av svineinfluensa. Men kjenner til at det er langt mindre forekomster av kreft i de "muslimske landene" i forhold til andre vestlige "svinespisende" land...

Svar på dette

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Takk for at du sprer lys og glede. God Jul og et fantastisk Nyttår til deg og dine.
for ett minutt siden
Say yes to whatever it is. Because if you say yes to it and then you get in the middle of it, and you say, "Uh oh, this isn't really turning out the way I wanted it to," then out of that is born another desire. And as you say yes to that, then it tu…
for 2 minutter siden
Viktig det du poengterer her, Ada! :-)
for 10 minutter siden
Torbjørn la til et blogginnlegg
On this day of your life I believe God wants you to know... ....that this is the eve of the birth of the Christ is you. It is a re-birth, of course, for the Christ has always been there. On this special eve, may you experience that Presence in you,…
for 21 minutter siden
Min mening er at president Obama fikk fredsprisen ett år for tidlig. Men nå har han vært her og hentet prisen, så får vi håpe på CHANGE - den forandring som Ingeborg snakker om må til - blant annet empati og kjærlighet til alle uansett hudfarge og r…
for 34 minutter siden
for 50 minutter siden
GOD JUL til alle altnettere.
for 59 minutter siden
Natalia ble med i Inge sin gruppe
Vi som også er med på facebook
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden

Fra gavebutikken
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 3 timer siden
Dette er en gruppe for de som er interessert i forming, kunst og hobby aktiviteter. Her kan du komme med/få råd og tips innenfor det kreative.
for 3 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte