Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Malin Angelica

Noen som kjenner til småfolket?? Vær så snill å svar!

Jeg har drømt om dem 2 ganger nå, sånn helt plutselig. Men har aldri sett dem i levende live..

Drøm nummer 1: (Dette er lenge siden):
Jeg gikk på tur og kom plutselig over en liten hule som gikk rett ned i bakken. Jeg havnet plutselig ned der og såg en liten dør. Plutselig såg jeg en liten rynkete mann som var litt under en meter. Han var ekstremt hissig og både kløyp og sparket for å få meg vekk derfa. Hissig liten kar!! Hvorfor det sjedde vet jeg ikke!

Drøm nummer 2: (Denne drømmen hadde jeg for et par dager siden): Jeg gikk på en liten; lun og veldelig koselig sti: Trærne var små og jeg syntes det var skikkelig koslig der. Men fargene var mye vakrere enn her, og ting jeg tok i beveget seg. Det var magisk! Husker jeg plukket opp en rosa stein, plutselig fikk steinen øyne og kikket på meg. Jeg var helt fasinert av denne plassen. Ting var så annerledes og som sagt magisk, som fra en annen verden. I enden av stien kom jeg til en hule. Der ble jeg møtt av en liten rynkete gammel dame, øynene hennes lyste og hun fortalte hun kunne se hvem jeg virkelig var i sjela. Hun virket veldig gammel og vis. Dessuten såg jeg en liten mann som såg ut som han hadde det travel og hoppet her og der, han var mye mindre og tynnere enn hun gamle Det var så rart å se dette. Småfolk!! Dessuten traff jeg et annet menneske der inne, en mann..han virket veldig overasket å se et annet menneske der inne..jeg følte en connection der og deretter ble vi sendt til en annen realitet, men det er en annen historie;)

Hva syns dere om dette? Har jeg småfolk i nærheten eller hva betyr alt dette?

Setter STOR pris på svar og hjelp!

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Tok masse bilder av dem da de gikk i trappa men det syntes aldri..
Konklusjon : De er bare åndelige..

Svar på dette

Om de er åndelige, hvordan kan de da stikke av med ting/spise ting og hvorfor bo i underverdenen om man er en ånd når man kan dra til "himmelen"?

Svar på dette

Begynner å bli usikker på om det er småfolk jeg har sett..
De var uansett veldig trivelige og gjorde aldri meg noe vondt..

Svar på dette

uansett er småfolket like virkelige som meg og deg eller ser man dem gjennom 3 dje øye??

Svar på dette

Overnaturlig energi har en mulighet til å forandre på ting i den fysiske verden, er mine oppfattelser. Akkurat som spøkelser kan disse gå igjennom dører, flytte på gjenstander de vil og være interaktiv med mennesker og dyr. De har nok en mer meningsfylt rolle for oss mennesker da, enn de fleste spøkelser/gjensittende energi som gjør ting de selv føler behov for.

Det med at man trodde de bor i underverdenen er mye tuftet på at folk som så dem før måtte ha en logisk forklaring på hvor de dro hen og "stakk av" med buskap og mennesker [som sannsynligvis besvimte og møtte dem i drømmene]. Så de er nok ikke fysiske, eller ville man ha funnet mye mer spor etter dem, innganger, stier til grottene deres osv.
En annen grunn til at de er oppfattet som beboere av underverdenen er at de trolig trekker under jorda pga roligere energier. Særlig populært på gårdene før var det at de bodde under store steiner og trær, kanskje fordi de trives ekstra i disse energiene og også får et vennskap med dem.

Alle sjeler har jo en grunn til å være her, de også. Dro de til himmelen så ville de nok bli sendt ned igjen før eller siden, og jeg tror de trives meget godt der de er.

Svar på dette

Har jo hørt selv at de har gjort arkeologiske funn når det gjelder småfolket...

Svar på dette

Det har jeg også, og til og med sett bilder i et tilfeldig blad av små ovner de hadde og sånn. Men det kan være av mange årsaker at sånt har blitt funnet, kan hende det er laget av forhistoriske mennesker. Om det er knokler så vet jeg ikke.

Jeg har mine tvil til at fysiske vesener skal ha levd i pakt med folk i mange hundre år her i norden ihvertfall, og aldri blitt funnet/fanget som jeg har hørt om. Studerte kryptozoologi/læren om ukjente dyrearter og myter i mange år før.
De har sikkert fått seg igjennom et utall låste dører og slikt også, for å bytte om på folk sine ting. Hva skulle de leve av om de så bodde under jorden i grotter og aldri så dagslys? Små planter og kanskje dyr de fant om nettene som de lagret til vinteren er mulig, men det burde gitt folk mange flere tegn på at de var i nærheten.
Dessuten burde de operere i felleskap for å klare å skaffe det de trengte til sine små boliger. Klær, redskaper, møbler osv, legemidler mot sykdom og ikke minst av alt hvordan få til oppvarming der nede? Selv om kroppsvarme fungerer nokså godt så blir det også kaldt nede i jorda når bakken fryser, og har man ikke mye å spise [øker kroppsvarme] og tett kroppsbygning så møter man enden. Om sommeren hadde det vært et yndet sted for sporesopper, som sender ut sine sporer i luften og vet som mange med utette hus: Det er meget farlig for lungene.
Hvordan beskytter de seg mot regnvær og mot jord/leireganger som kanskje faller sammen når regnet står på som verst? Siden deres boplasser lå nært gårdstunet må gangene fra bo-hulen til inngangen ha strukket seg ganske langt for ikke å bli oppdaget, og faren for kollaps er mye større. De kunne ha lagt inngangene og kanskje selve hulen i/under en bygning som stallen for å spare arbeid, men de skal ha vært ganske kløktige for ikke å bli oppdaget med deres gravearbeider og all utfrakting av jord som hadde blitt på noen kvadratmeter minst.

Så har man spørsmålet om surstoff, hvor mye er nødvendig nede i gangene. Hadde de gjort opp ild [som for lys] ville surstoffet minke ytterligere.

Jeg stiller meg kritisk til det fysiske, siden så mange har sett dem og blitt påvirket av dem, men aldri funnet fysiske spor som kunne lede dem til hvor skjulestedet lå. Man kan også ta med at de er beryktet for å kaste forbannelser på folk og tilhøre gården i eviglange tider [samme personlighet går igjen har jeg oppfattning av]. Det er mulig, men burde ikke være helt gjengs.

Husker fra en fortelling at når de kastet ut varmt bade/oppvaskvann på en gård så hørte de nissen skrek at dette fikk de angre på! Hvis nissen hadde en hule under bakken, så burde den ikke ligge altfor høyt oppe i jorda, siden kyr og andre dyr kunne da ha trampet rett igjennom. Men det er ikke logisk at en hule som burde ligge minst 70 cm under jorden kunne ha overført slik god lyd. Det demper utrolig bra.
Jeg tror moralen for den fortellingen er at man alltid skal rope varsku både for folk og ånder før man kaster ut noe varmt e.l.

Ikke ta noe av det negativt opp, jeg synes bare det er interessante tanker alt sammen.
Hei Malin... siden du gjentagende nå har drømt om disse dimensjoners vesner som du kaller småfolket tror jeg det ligger et budskap til deg i drømmene.... Du kjenner alltid budskapets sannhet best selv, men det kan ta tid å få det fram i bevisstheten slik at man forstår sammenhengen... Skulle jeg forsøke tolke så kanskje er du ved det tidspunkt du drømte den første drømmen inne i en energi (i form av andre mennesker, et prosjekt etc...) som ikke er bra for deg, og den lille mannen forsøker advare deg, og få deg vekk derfra... Småfolket, alvene, feene osv de kan alle tre inn i vår dimensjon for å virke som hjelpere for de menneskesjeler de kjenner en dragning til, det kan være av ulike årsaker, ofte har den som ser dem eller kan kontakte dem gjerne en slags energimessig tilknytning til deres rike, eller har levd i deres dimensjon... selv opplever jeg denne dimensjonen som veldig spennede og jeg vet ikke på langt nær så mye om dem som jeg gjerne skulle ønske, men de forklarer for meg at de som oss mennesker finnes i ulike ætter og arter, de lever etter ulike sosiale mønster og har ulikt framtoning og utseende... deres rike er også delt i dualitet, men deres verden vil for oss virke grensesprengende og magisk fordi de har andre fysiske lover i dimensjonen... noen kan fly, andre har ulike magiske krefter, alle er de på ulik måte tilegnet naturkreftene, eller elementene vil være mer riktig å si... vi mennesker har egentlig ikke noe gode benevnelse på dem, vil blander dem sammen med ulike navn fordi vi ikke senser og vet bedre... så når noen forteller deg du har sikket sett en sånn eller sånn, vel jeg vil råde deg til å spørre dem selv dersom det er viktig for deg å sette et navn på dem... Du kan oppsøke dem i naturen, sett deg på et stille sted i skogen eller hjemme, og be i ditt stille sinn om å opprette mental, og intuitiv kontakt, dersom de ønsker/føler det er riktig for deg å møte dem kan du oppleve å se eller høre et budskap... noen av dem er riktignok veldig forsiktige å tre fram i vår dimensjon og kan være veldig hemmelighetsfulle... noen snakker i gåter har jeg opplevd;O) og det kan ta sin tid før jeg forstår hva som var budskapet i den beskjeden jeg mottok... kanskje kan du be om bekreftelse på at de er der ved å flytte på en gjenstand eller liknende... mange pleier sette fram søte småkaker osv til dem som velsignelse... noen av dem vil mer enn gjerne hjelpe deg, spesielt dersom du er i ubalanse energimessig, er du stressa vil gjerne en av dem fjerne nøklene dine eller liknende som et tegn på at du bør stoppe opp og sentrere deg, for så legger de dem på plass igjen, man kan gjerne oppleve dem som rampete eller at de liker å terge oss, men også her ligger det budskaper til oss...
Drøm nummer to, var ikke den med på å få deg inn i å utvide ditt ønske om viten og lære om denne dimensjonen/om småfolket og deres verden? du kjente kanskje en tilknytning/gjenkjennelse til dem og denne mannen du møtte der inne (altså en annen sjel av denne dimensjon/et menneske) kanskje en sjel du kommer til å møte i dette livet, og at dere skal ut på en reise/lære noe i fellesskap??? vel jeg vet ikke men det er tanker som slår meg når jeg leser din historie.... jeg tror du kommer opp med alle svar, med tiden vil de nok kontakte deg igjen.... selv opplever jeg størst inngripen fra deres verden når jeg selv er i ubalanse eller gjennom magiarbeid/når jeg jobber med spesielle intuitive oppgaver...
Dersom du er vant med å meditere, hvorfor ikke dra på en mental reise inn i deres verden... dra inn i hula dems, bank på døren, og vent... se hvem som åpner og vent på svar på dine spørsmål.... kanskje vil du bli overasket;O)
Klm og lykke til, the truth is out there.... (håper du finner svar på dine spørsmål)

Svar på dette

Helt utenom, gnom gonom
nå skal jeg passe munnen min og ikke si jeg ikke tror på tusser, troll, underjordiske og småfolk. Mor slet felt med å få meg til å slutte være skogredd når jeg var liten.

Men visste du at det står om tusser og troll i Bibelen? -Og det er ikke som fornektelse av dem eller deres eksistens! Slik jeg forstod det, liker disse bo på steder mennesker har bodd, men ikke der mennesker bor.

Men litt om "gnom," -det kommer av gammalnorsk "gonom," -en liten tapp som stod opp på solkompasset de navigerte etter og kastet skygge på kompassplaten, og så styrte de etter den skyggen som denne tappen, eller "gonomen" kastet.

På østlandet var "gnom" et skjellsord når jeg forlot stedet i 1989. Her på Vestlandet hører jeg de fortsatt bruker "tapp" som skjellsord. Helt utenom det du spurte om og de andre snakker om, men nå fikk du lest det likevel.

Dine opplevelser du skriver om, forteller du er drømmer. Jeg forstår godt de far facinerende og at du ble kjempenysgjerrig på dem. Jeg ble litt revet med selv, og det var ikke engang mine drømmer. Jeg skulle likt å se disse filmatisert.

Nåvel, jeg tror det mest mulig produktive du kan gjøre er å skaffe deg litt rede på drømmetyding og drømmespråk. Jeg eiet engang en bok om det, hvor jeg lærte at hun og vann begge representerte følelser. boken hjalp meg til å forstå vesentlige ting underbevvisten forskte fortelle meg. Når jeg plukket opp på språket så var undebevvisten interessant å lytte til.

lykke til , og ha en fortreffelig søndag
Mvh Kjell Erik

Svar på dette

Jeg har hørt at det står om dem i bibelen, men hvor????

Svar på dette

Noen som husker "Den store reisen" som gikk på tv-Norge for noen måneder siden, der tre familier dro til Oseania, Afrika og Amazonas? Der ba urfolkene [i Amazonas tror jeg] om unnskyldning før de felte et tre, og ga det en tale. Tydeligvis et stammefolk som ikke har glemt sin hensikt i pakt med naturen.
Jeg så ikke så mye på det, men det hadde vært interessant å høre mer hva de mener om ånder rundt seg og slik.
Merkelig å tenke på at også deres småfolk i teorien bør etterligne deres klesstil... Tenk dere nisseluer og vadmelsklær i jungelen :[]

Btw: Har forresten kontakter som kan skaffe vadmelsklær, til en hundrings for bukser ihvertfall. Disse er utrolige turbukser for om de blir våte så blir de kjempetunge, men de holder uansett på varmen. Og det er jo solide vinterbukser, ikke stor sjanse for å bli våt om man bykser litt i tørr snø. Tørke seg kan man på bålet.

Svar på dette

Så fint for deg. Hva har du her å gjøre da i så fall? Dette er til informasjon et alternativt nettverk hvor det er meningen å diskutere slikt... Vi som har gjort vår egen research på feltet velger å tro på det, og da er det meningsløst å komme med sleivspark uten saklighet.
Skal du ikke være et forumtroll så tidlig i ditt medlemskap hadde det hjulpet å åpne seg litt for folks erfaringer.

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 17 minutter siden
for 38 minutter siden
Nå er emma lisa russøy og esther ama venner
for 39 minutter siden
for 46 minutter siden
for 56 minutter siden
So the big question is, "Well, do I just dump all those unwanted things and try to start fresh?" And we say, no. You just set the Tone, where you are, by looking for things to appreciate. And by setting your Tone in a very clear deliberate way, anyt…
for én time siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
Nå er Multiorgasmic og Oliver Baxter venner
for 5 timer siden
Mye pes det var om et enkelt ord her. Er vel så enkelt som at noe er rent eller urent. I mer eller mindre grad. Like så mye som rent vann og urent vann. Eller rene aurafarger og skitne (urene) aurafarger. For mange synkronisiteter mellom aurafarg…
for 6 timer siden
for 7 timer siden
for 7 timer siden
Tonje ble med i Tina sin gruppe
De som er interessert i steiner og steinenes energi. Har du erfaring eller lurer på noe om steiner kan du skrive det her. Jeg vet ikke så mye om steiner selv, men syns det er spennende. Har også samlet noen steiner selv.
for 8 timer siden
for 9 timer siden
for 9 timer siden
Kåre Pedersen la til et bilde
for 9 timer siden
Kåre Pedersen la til en video
for 9 timer siden
Jeg leter etter mitt indre gull. Jeg sliter litt med å finne det, fordi det er så mye rot i veien. Kall det rot, kall det begrensninger, kall det blokkeringer, kall det ubalanser, eller kall det søppel... Jeg vet at dypt inne i meg en eller annen p…
for 10 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte