Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Nibiru - Planet X
Påstander:
Nibiru gir begrepet planet en ny mening, eller anmoder om et nytt begrep pga at den ikke kan være en vanlig planet som vi kjenner begrepet. Noen hevder at Nibiru stråler sterke Gammastråler og vil se ut mer som en ny Sol når den dukker opp og blir sterkere etterhvert som den nærmer seg.
Nibiru påstås å bli synlig for menneskeøyet ifra Mai 2009 på den sørlige delen av kloden.
Dette er et himmellegeme som ble oppdaget i 1984 ved bruk at varmesøkende teleskop(IR=Infrared).
Altså, denne Nibiru består av en intern varmekilde, men er den god nok til å opprettholde liv slik vi kjenner til livsformer på Jorden ? Tvilsomt ettersom Nibiru går i en eliptisk bane rundt vår sol en gang hvert 5600år hvorpå den suser avgårde utover og etter 2800år runder et sort hull og suser videre mot oss igjen!!!

Hva er et sort hull ? Grunnen til at vi kaller det et sort hull er fordi at det ikke kan ses med vår synsans!!
Her er det et megastort energifelt som inneholder frekvenser som øyet ikke ser !!
Vår synsans er begrenset og kan oppfatte frekvenser i TerraHerz området. Dette kaller vi LYS.
Bølgelengden ligger på ca 30 - 80 nanometer.
Hvilke energier som befinner seg utenfor dette området vet vi svært lite om.
InfraRøde frekvenser er under 80nM og ultrafiolett er over 30nM. Så har vi røntgen som befinner seg over.
Det er stort sett alt noen av oss vanlige folk vet.

Besynderlig er det at vanlige borgere ikke gis informasjon om denne kommende begivenheten, men ikke så rart da det lett vil oppstå kraftige reaksjoner som garantert vil manifistere endringer på alle plan i samfunnet.

Sumerne kjente til dette himmellegemet, derav navnet Nibiru.
Sumerne levde i Mesopotamia, nåværende Irak (midtøsten). Babylon !!!
I arkeologiske utgravninger feks kongegraven til Assurbanipal finner man den eldste beskrivelse (på steintavle) av en flyveberetning. Her beskriver fortelleren hvordan landet ser ut ovenfra og hvordan landskapet blir mindre i takt med avstanden opp til farkosten som stiger.
Det jeg vil fram til her er at det finnes en mengde informasjon som ikke er så lett tilgjengelig fordi slik info blir karakterisert som irrasjonell. Derfor blir slik info ofte plassert i X-files utenfor det som utvelges som populær vitenskap.
Hmm,,, blir leserne undervurdert eller er ikke folk flest interessert i annet enn det de er vant til...??

Så når Nibiru dukker opp og suser forbi vår planet, hva vil skje ??
Noen eksperter på området mener at Jorden kan tilte akse når vi befinner oss mellom Sola og Nibiru.
Noe som vil forårsake at ca ca ca 2/3 ca ca av jordens befolkning vil omkomme.
Når dette er skrives går det også rykter om at diverse eliter i samfunnet vet om dette, og setter iverk aksjoner for å redde seg og sine. Bevaring av frø/korn etc på Svalbard sies å være et prosjekt som kommer ut av denne teosofien.

Det er vel slik at menneskets natur er sånn at vi må se ting med vårt menneskesyn før vi tar det på alvor.
Jajjamennsann !!!
Nå har ivertfall jeg skrevet noe om det så skal vi se hvor lang tid det tar før det blir et tema i diverse medier...
Nå er det allvor Hallvor !!!
Nå går det unnar Gunnar !!!

Haral
Litt galgenhumor er vel på sin plass, he he...

Del

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

ja fikk jo øynene noe opp,da vi ble vitne til mediaspillet ,og kommentatorer fra Israels side som hevdet samtidig som vi hadde legene inne i Gaza som kunne formidle bildets virkelighet..og der var fravær av vestlige journalister...jeg har aldri hatt tillit til vesten og enkelte eliter..men jeg har gått vekk fra det fokuset av en del grunner..fordi jeg vet nå, at det eneste som kan endre ting er med kjærlighet og hvit taktikk:)))

Svar på dette

Bra folkens at dere er engasjert.

Hadde jo vert knakende kjekt om temaet kunne blomstre og bli et researchtema for myndighetene.
Ettersom mange blir gaaanske urolig av dette så bør det løftes opp og bringes på det rene SNAREST.
Mener at det er et rimelig krav fra menigmann at det innvilges ressurser på dette NÅ.
Bare etter slik debattering kan samfunnet iverksette forberedelser for alle, og det i rimelig god tid (kanskje) ??

Men hvem skal stikke trynet frem og bli hakka på?
Må bli meg det da ettersom jeg er mindre pen, he he !!!

Ha en fin vinterdag, brødre og søstre.
Og en fin fullmåne ikveld og husk: det er bare månen...
navathan :-)

Svar på dette

Unnskyld meg altså og obs obs. Men denne Nibiru planeten har vært diskutert i det vide og brede på dette forumet før. Den mest sannsynlige forklaringen på at myndighetene ikke har fortalt oss om Nibiru er at den ikke finnes. En planet på den størrelsen ville i alle fall 100% sikkert vært registrert av enhver hobbyastronom. Slik jeg ser det er Nibiru en luftspeiling for alternativdramatikere som tørster etter en dråpe av kosmisk dramaturgi med en touch av guddommelig inngrepen, dommedag og apokalypse.

Bare vås med andre ord.

Svar på dette

Nettopp!
Ettersom det er et tema i slik grad at mange blir urolige så bør det tas på alvor halvor.
Det eneste som formidles på Norske nyhetsmedier er jo Sol og Måneformørkelser.
Er jo også naturlig å tro at ekspertene venter men å si noe til de vet hva de snakker om, og i dette tilfellet for å unngå panikk ?
Muligheten er jo tilstede for at dette er en hoax.

Ha en fin dag !

Svar på dette

ha ha, godt humør idag og sola skin som bærre Fxxx... ¤¤¤

Joda d r nok slik at vi skal være optimister og ikke dommedagsprofeter.
MEN, hvilken verden er d vi lever i idag da ?
Kan d bli værre ? Ja Jo d kan d sikkert.
Men d har aldri vert så mye krig, vold, terror og faanskap på jorden som d r idag faktisk.
Bare se på Nyhetene.
Og hvorfor ???
Kanskje d r noen som tjener MASSE penger på våpenproduksjon og salg ???
Tror ikke vi skal være så redd for Dommedag for den har nok vert her lenge.
Bare ikke akkurat her i Norge da !!! Kanskje det hadde utvidet vårt perspektiv hvis vi hadde vert gatebarn i Bagdad eller GazaStripen under den værste kulingen, he he.

Dommedagen den har nok vert her lenge men har d gått opp for oss ?
Spiller ingen rolle ettersom det er andre som tar støyten.
Vi er jo ikke engang pårørende !

Kommer det en klomp ovenfra ? Vet ikke.
Isåfall, blir det liv etterpå ? JA d tror jeg.
Får vi klomp i halsen ? Ja d gjør vi så d så.
Suse den forbi ? Ja så klart...
Her bli D LIV, RAI RAI, he he he.

Nå ble d litt ironi her og d gikk nestn hull på tøvsekken, ha ha.

Ut i finfinværet vi skal og lev i nuet, hipp hurra.

Husk: D R ikke bare hva vi skriver eller sier, men D R prosessen sammen som teller.!!!

¤¤¤

Svar på dette

Kan du oversette til norsk?

Svar på dette

Ta deg et smilekurs da vennen !

Svar på dette

haha, det trenger jeg ikke du. Men mulig du tjener ditt levebrød på å holde slike kurs. Ihvertfall det jeg mener er at det er tåpelig å skrive som en fjortis med mobilspråk på et debattforum!:):):):):)

Svar på dette

hehe, fikk bare sånn innmari lyst å hiv mæ m på den RAI RAIèn æ no...... NO BLI D LIV I LÆRVAN Å LIVE SKA JAMMEN LEVES... tjohei... (bare svada fra meg i kveld;)

Svar på dette

Hvorfor denne diskusjonstråden er en forsøpling av Nibiru-diskusjonen.

Det er flere kilder som fremsetter påstander om Nibiru eller Planet X. Noen av disse kildene kan kalles primærkilder. Andre kilder bare låner eller stjeler informasjon fra primærkildene, eller dikter opp egen informasjon.

En introduksjon om Nibiru, hvis den skal ha noen som helst verdi, bør derfor begynne med å identifisere primærkildene, og peke på hvilke punkter de er enige i og hvor de skiller lag. En introduksjon om Nibiru som bare er en saus av ikke-kildeangivende påstander, skaper bare forvirring. Det verste er at over halvparten av de ikke-kildeangivende påstandene som fremsettes i denne tråden, ikke en gang kommer fra noen primærkilder. Jeg aner ikke hvor Ængen har tatt dem fra. Det er derfor fristende å spørre rett ut: er hensikten med denne diskusjonstråden å skape forvirring og latterliggjøring av emnet?

Når mannen bak diskusjonstråden i sine følgende kommentarer ikke har annet å bidra med enn overfladisk DDE-humor og billig visdom om å leve her og nå, styrker dette mistanken om at hensikten med diskusjonstråden først og fremst er å skape forvirring.

Jeg refererer i stedet til min egen artikkel om Nibiru (her), og til min egen diskusjonstråd (her).

Svar på dette

Må si meg enig der.

Svar på dette

Se der kom d noe viselig om temaet ja.
Og fra en som har både kristisk sans og utstrakt humor.

D r debatten i seg selv som er tråden her.
Alle som er interessert i temaet vil nok skjønne at de måtte innhente info selv.
Og da er vel din artikkel enestående vil jeg tro.
he he nesten urovekkende å ytre seg her inne med såpass oppfarende sjeler.

Folk er forskjellig og d vi kan gjøre er å gi hverandre perspektiv.
Hva betyr d om jeg angir youtube som en av kildene da?
Der kommer d og går informasjon hele tiden. Hvem skal avgjøre hvilken info som er pålitelig.?

Nettopp derfor mener jeg d r nødvendig at eksperter fra feks Nasa og andre romforskere kommer på bane.

Jeg fremstår IKKE som allviter på dette området og vil gjerne henvise leserne til Rolf Kenneths artikkel og diskusjonstråd. Jeg vil bare anspore til debatt om temaet, noe som ser ut til å være aktuelt.

Og Rolf Kenneth: ta deg et smilekurs da !
¤¤¤

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Hva er motivasjonen for å lage denne dokumentaren - å "oute" uvaksinerte slik at Jens & co. kan rykke inn med loven i hand og sprøyte i vei, eller har dere et seriøst og antroposofisk standpunkt..?
for 2 minutter siden
Nå er Renate og Oliver Baxter venner
for 44 minutter siden
HEI ALLE SAMMEN ,,, HAKKE MYE Å FORTELLE EGENTLIG ,,, Men må få lov å si en ting jeg synes om 2009 ,og det er det ligner utrolig på alle andre år. Ved nærmere ettersyn så priser jeg meg lykkelig over alle venner her og andre plasser som har kommet i…
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
god jul,og glede i hjertet til alle sammen
for 3 timer siden
Nå er janneawhite og Anne Storrøsten venner
for 3 timer siden
Så flott. Har du vært til Crazy Horse Mountain?
for 4 timer siden
for 4 timer siden
for 4 timer siden
for 4 timer siden
Nå er Rathe og esther ama venner
for 4 timer siden
for 4 timer siden
for 5 timer siden
for 5 timer siden
Tor Håkon Eide God jul =)
for 5 timer siden
for 5 timer siden
Ingmar Hansen la til et blogginnlegg
Det er stille ute. Enda et lag med nysnø ligger der som en jomfrulig uberørt hinne, inviterer til å bli brutt. Jeg undres, finnes det snø i himmelen? Som de englene vi er, midlertidig her på jorden burde vi kansje lage "engler i snøen" nå når vi har…
for 5 timer siden
Say yes to whatever it is. Because if you say yes to it and then you get in the middle of it, and you say, "Uh oh, this isn't really turning out the way I wanted it to," then out of that is born another desire. And as you say yes to that, then it tu…
for 6 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte