Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Nibiru - Planet X
Påstander:
Nibiru gir begrepet planet en ny mening, eller anmoder om et nytt begrep pga at den ikke kan være en vanlig planet som vi kjenner begrepet. Noen hevder at Nibiru stråler sterke Gammastråler og vil se ut mer som en ny Sol når den dukker opp og blir sterkere etterhvert som den nærmer seg.
Nibiru påstås å bli synlig for menneskeøyet ifra Mai 2009 på den sørlige delen av kloden.
Dette er et himmellegeme som ble oppdaget i 1984 ved bruk at varmesøkende teleskop(IR=Infrared).
Altså, denne Nibiru består av en intern varmekilde, men er den god nok til å opprettholde liv slik vi kjenner til livsformer på Jorden ? Tvilsomt ettersom Nibiru går i en eliptisk bane rundt vår sol en gang hvert 5600år hvorpå den suser avgårde utover og etter 2800år runder et sort hull og suser videre mot oss igjen!!!

Hva er et sort hull ? Grunnen til at vi kaller det et sort hull er fordi at det ikke kan ses med vår synsans!!
Her er det et megastort energifelt som inneholder frekvenser som øyet ikke ser !!
Vår synsans er begrenset og kan oppfatte frekvenser i TerraHerz området. Dette kaller vi LYS.
Bølgelengden ligger på ca 30 - 80 nanometer.
Hvilke energier som befinner seg utenfor dette området vet vi svært lite om.
InfraRøde frekvenser er under 80nM og ultrafiolett er over 30nM. Så har vi røntgen som befinner seg over.
Det er stort sett alt noen av oss vanlige folk vet.

Besynderlig er det at vanlige borgere ikke gis informasjon om denne kommende begivenheten, men ikke så rart da det lett vil oppstå kraftige reaksjoner som garantert vil manifistere endringer på alle plan i samfunnet.

Sumerne kjente til dette himmellegemet, derav navnet Nibiru.
Sumerne levde i Mesopotamia, nåværende Irak (midtøsten). Babylon !!!
I arkeologiske utgravninger feks kongegraven til Assurbanipal finner man den eldste beskrivelse (på steintavle) av en flyveberetning. Her beskriver fortelleren hvordan landet ser ut ovenfra og hvordan landskapet blir mindre i takt med avstanden opp til farkosten som stiger.
Det jeg vil fram til her er at det finnes en mengde informasjon som ikke er så lett tilgjengelig fordi slik info blir karakterisert som irrasjonell. Derfor blir slik info ofte plassert i X-files utenfor det som utvelges som populær vitenskap.
Hmm,,, blir leserne undervurdert eller er ikke folk flest interessert i annet enn det de er vant til...??

Så når Nibiru dukker opp og suser forbi vår planet, hva vil skje ??
Noen eksperter på området mener at Jorden kan tilte akse når vi befinner oss mellom Sola og Nibiru.
Noe som vil forårsake at ca ca ca 2/3 ca ca av jordens befolkning vil omkomme.
Når dette er skrives går det også rykter om at diverse eliter i samfunnet vet om dette, og setter iverk aksjoner for å redde seg og sine. Bevaring av frø/korn etc på Svalbard sies å være et prosjekt som kommer ut av denne teosofien.

Det er vel slik at menneskets natur er sånn at vi må se ting med vårt menneskesyn før vi tar det på alvor.
Jajjamennsann !!!
Nå har ivertfall jeg skrevet noe om det så skal vi se hvor lang tid det tar før det blir et tema i diverse medier...
Nå er det allvor Hallvor !!!
Nå går det unnar Gunnar !!!

Haral
Litt galgenhumor er vel på sin plass, he he...

Del

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Blir bare mer og mer fasinert, over hvor mye frykt og skremsel "alternative" mennesker slenger rundt seg. Som om de faktisk ikke forstår at det vi tenker og fokuserer på, er frø som kan manifestere seg.
Ikke bare skaper det frykt i deres egen bevissthet, men det kan skape krøll hos andre også. Så hva er da meningen med det? Mangel på spenning og action i deres eget liv? Utilfredshet?
For å være ærlig, så tror jeg det er masse "spirituelle" mennesker som trenger å våkne opp, og ikke "Ole" som faktisk trives i livet og har en 9-15 jobb.

Jeg vet ihvertfall at jeg kommer til å leve laangt forbi 2012, og bli en gammel, blid og vis mann. :)

Svar på dette

Bifaller. Som skrevet 100 ganger før, dette har med drama å gjøre og det er lett å bli revet med av slike teorier. I oktober var det et gigantisk lysskip som skulle vise seg. Da lysskipet av ukjente årsaker sloknet har dramatikerne nå rettet oppmerksomheten mot Nibiru.

Det som er verd å tenke over er at alle tanker og følelser er skapende. I henhold til E=mc2 skal det en viss mengde med tankeenergi til før tanken blir manifistert men alle bidrag har betydning. Nå klarer selvsagt ikke menneskene på jorden å manifistere en ny planet men fryktbaserte hendelser er svært overkommelig. Skal vi heve frekvensen her på jorden må vi derfor alle tenke over hva vi tenker!

Jeg også kommer til å leve laaangt forbi 2012 men om jeg blir så mye klokere er jo ikke sikkert.

Svar på dette

Det handler ikke om å vende det døve øret til. Tvert i mot. Men det det handler om for min del, er å være en lyskriger. Det handler om å behandle sinnet sitt som en vakker hage. Der en fjerner ugress og rot, for at hagen skal bli så fin som mulig. Hagen kan ikke bli fin, om en kaster boss og gift inn, som nyheter og dommedagsprofetier.
Jeg er ganske konsekvent når det kommer til mitt eget sinn, og hva jeg velger å så i min egen hage. Hver eneste tanke har et frø. Hva andre velger å så er 110% opp til de. Men det slutter ikke å fasinere meg hva folk faktisk velger å gjøre med hagen sin.

Gårsdagen er historie og morgendagen et mysterie. Alt er i nuet. :)

Og du Bast, Drageballe syns jeg høres en smule vulgært ut... Hahaha. :p

Svar på dette

signerer..og klarer jeg ikke å luke i min egen hage,så kan jeg heller ikke hjelpe andre,..
jeg ble ett øyeblikk kvalm av å lese..men bedre nå..og jeg leser hvor jeg vil når jeg vil,alt er for noe..men å la dette gro i mitt hodet kommer jeg ikke til å gjøre:-)))

og ei hamstre..okei,kanskje ett par bokser joikakaker..også skal jeg få meg kassegitar,:)))så si ifra om noen har en billig kassegitar som skal selges:-))heheheh gjerne en rosa en med skyer på...

Svar på dette

Erlend: .... mener du med dette at det jeg skriver om uro er med på å manifestere senarioet til en realitet ?

.. kan tilføye at for min egen del var det "opp som en bjørn og ned som en skinnfell"
mao. redsel, og uro ... har lagt seg ned og roet seg.

Vurderte litt om jeg skulle slette bloggen, men foreløpig får den stå.

Faktisk føler jeg det som en befrielse å ha tørt å tenke disse tankene.

Svar på dette

Labradoritt. Har ikke kommentert noe av det du har skrevet tidligere. Jeg sluttet meg til Dragonballs innlegg om at det vi tenker og føler sendes ut som skapende energi. Blir det mange nok som sender ut den samme energien vil disse energiene klumpe seg sammen og blir til fysiske realiteter. Noe sånt. Vanskelig å beskrive prosessen med ord :-) Men det er snakk om sannsynligheter her da. Tror ikke selv vi klarer å manifistere Nibiru på nattehimmelen en vakker dag i 2012 :-)

Svar på dette

følte meg truffet (he-he)... bare lurte :)...

Svar på dette

He he, er vist et ømt tema hos noen dette.
Ikke meninga å skremme noen,,,,

Hva gjør d vel om vi får en klomp i hodet ?
Sjela spretter bare videre jo, gjerne til en annet levelig sted der folk er snille mot hverandre.

Hvor er humoren folkens ?
Jeg har vertfall overskudd, bare forsyne seg...
Livet er "selvbetjening".
Ta d som du liker best.

Folk er foskjellig og det vi kan gjøre er å gi hverandre litt mere perspektiv.
D gjør vi gjennom debatt.
¤¤¤

Svar på dette

Sant nok. Vi får ta det som kommer med et overbærende fnis :-) Eller hytte med neven mot himmelen og forbanne alle Guder som skapte disse jordklompene som freser rundt i verdensrommet uten hensyntagen til hva som måtte komme i veien...ehh rommet.

Svar på dette

synes dette var en artig diskuskjon jeg, vi må da kunne diskutere alvorlige tema med humor og kunne le litt av oss selv.
selv har jeg tatt de eventuelle endringene på jorden på alvor, med å få meg agronom utdannelse og driver å sikler på en fjellgård, der jeg kan muligjøre dyrking av egen mat, samt fiske og jakt..

Men jeg velger å tro at jorden som en del av en større helhet er viktig og vil bestå.
Jeg tror også at menneskenes tankekraft er så sterk at vi kan selv være med å skape framtiden på en god måte. Jeg velger også å tro at vi faktisk kan påvirke naturkrefter og været.

Kall meg gjerne gal, men dette tror jeg.

Så det viktigste for meg framover er å vidreutvikle mine evner og og manifistere gode ting...

Svar på dette

Ja vælkømmin te gards, detta bli bra, bål, gitar og morsomme folk, og ei gulerot ska dokk få:)

Svar på dette

Joda, jeg kan smile og le, når jeg ser hvordan nesten samtlige forumdiskusjoner ender opp på akkurat samme måte, med tøys og tull fra en rekke SKEPSIS-utsendinger som kommer med sine sedvanlige one-liners bestående av ”humor”, ironi, sarkasme og ”er’e så nøy’a”? La oss heller ikke glemme de obligatoriske 50-100 innlegg hvor det diskuteres heftig hvorvidt det er riktig å diskutere det som kan skape frykt for noen. Herlig!

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

god jul,og glede i hjertet til alle sammen
for 9 minutter siden
Nå er janneawhite og Anne Storrøsten venner
for 9 minutter siden
Så flott. Har du vært til Crazy Horse Mountain?
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Nå er Rathe og esther ama venner
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for 2 timer siden
Tor Håkon Eide God jul =)
for 2 timer siden
for 2 timer siden
Ingmar Hansen la til et blogginnlegg
Det er stille ute. Enda et lag med nysnø ligger der som en jomfrulig uberørt hinne, inviterer til å bli brutt. Jeg undres, finnes det snø i himmelen? Som de englene vi er, midlertidig her på jorden burde vi kansje lage "engler i snøen" nå når vi har…
for 2 timer siden
Say yes to whatever it is. Because if you say yes to it and then you get in the middle of it, and you say, "Uh oh, this isn't really turning out the way I wanted it to," then out of that is born another desire. And as you say yes to that, then it tu…
for 3 timer siden
Viktig det du poengterer her, Ada! :-)
for 3 timer siden
Torbjørn la til et blogginnlegg
On this day of your life I believe God wants you to know... ....that this is the eve of the birth of the Christ is you. It is a re-birth, of course, for the Christ has always been there. On this special eve, may you experience that Presence in you,…
for 3 timer siden
Min mening er at president Obama fikk fredsprisen ett år for tidlig. Men nå har han vært her og hentet prisen, så får vi håpe på CHANGE - den forandring som Ingeborg snakker om må til - blant annet empati og kjærlighet til alle uansett hudfarge og r…
for 3 timer siden
for 3 timer siden
GOD JUL til alle altnettere.
for 4 timer siden
Natalia ble med i Inge sin gruppe
Vi som også er med på facebook
for 4 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte