Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Skal jeg høre mer om svin, så la det bli Marsipangrisen! Slapp av dere der ute, de fleste her inne kommer ikke til å ta vaksinen, nok færre her enn ellers, men vi er overmettet med informasjon og diskusjon om temaet. Snart må jeg ha vaksine for ikke å spy.

Tror jeg begynner å bli fedd up med alle slags fugler også, enten det er spurv, kylling eller pappegøyer, fugleinfluensa eller annet svineri. Vax/Flu-temaet går igjen som fra en pappegøye på speed. En blir litt overmettet rett og slett. Det er høst, fuglene skal fly sin kos nå, til varmere strøk. Eller har den globale oppvarmingen gjort det for komfortabelt for dem å bli? Rene konspirasjonen det der med fuglene, og det noe så voldsomt om dagen.La meg i det minste få en isbj-ørn!

Det nærmer seg jul og da blir det nok av ribbe, kalkun, aquavit og annet griseri. Inntil da, please! en liten pause.

Julen er nevnt. Hva med å tenke alternativ jul? Hva tenker du er alternativ jul? Kanskje noen gode tanker og forslag til etterfølgelse? Hvordan gjøre julen glad, munter og meningsfull for barna? Og for de som ikke har det så godt?

Hva med gaver? Fin anledning eller bare tull? Hva er en meningsfylt gave?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hva med å kjøpe inn noe leire og låne en bok på biblioteket som gir tips og veileding i hvordan lage noe fint av det. Eller kjøpe inn maling og la de prøve å lage et personlig maleri.

Svar på dette

Tusen takk, Ada, for leire- og maletipset. Har ikke tenkt på biblioteket. Vi har jo ennå det her ute hos oss. Kanskje de kan gi meg noen ideer der.

Ellers er jul uten barn, triste greier. For meg er det gjennom barnas øyne jeg opplever jula. Heldigvis er det ennå noen som er små. Jeg er priviligert slik.

Karen Sofie - det hørtes kjempelott ut med glassmaling også, men vi bor på landet, så det blir litt vanskelig å få til denne gangen.

Svar på dette

I vår familie har vi pleid å male på glass - det blir nydelig! Det er et godt utvalg på panduro av både tusjer og små malingbokser. Det går ganske raskt også;)

Svar på dette

Meningsfylt gave....hmmmm.....finnes det egentlig noe materielt som er meningsfylt som gave?......Har i dyp erindring hva min avlidne far ønsket seg....som vi barn bare fnyste av........"snille barn"......for et julegaveønske tenkte vi den gang.....hmmmm.

Nå godt rundet 50...så klinger de ordene sterkere...."Snille barn".....i større betydning så er vel det kanskje rimelig fantastisk....tenk å være snill og god mot alle....hele tiden....

Når jeg tenker på kalkunen....litt assosiasjoner til pågående terrorinngripende hendelser......faen det er jo også en fugl...hmmmm.....og ribbe.....hmmmm....av svin...nei faen heller.....men aquavit....vel det appelerer.....kanskje det bare blir en flytende jul med "Snille barn" da......

Vi får se...det er enda litt tid igjen til jul....og Juletreet med lyset i toppen....se det....det lyser det av...i full glede og forvissning om absolutt kjærlighet og glede......

Svar på dette

Bursdagsgaver gir jeg gjerne, men julegaver er kun til barna. Sluttet med det da jeg var 17, selv om det tok noen år før resten av familien innså det og fulgte mitt eksempel (vel, i hvertfall sluttet med å gi meg noen gaver Ü ). Men å ta med seg en flaske vin til et selskap, synes jeg nesten alltid er passende.

Pengene man spare på gaver til de voksne, kan man f.eks. kjøpe noen pledd for og gi til uteliggerne på veien til familieselskapene.

Svar på dette

Støtter deg i det med pleddene Ole. I de siste årene har jeg spedd på med en liten miniatyr-aquavit....karve lukter litt av jul det også.....

Svar på dette

Det med pleddene var en GOD tanke ja.

Svar på dette

En VARM tanke også :)

Svar på dette

Det er maaaange år siden jeg sluttet å feire jul!

Jeg sitter heller gjerne et sted ved Middelhavet med ei flaske vin, en god venn og en nydelig solnedgang :)

Svar på dette

Ah! Hørtes digg ut! Blir med på den.

*popp "der var vinen åpnet"

Svar på dette

Her blir det å stille opp på samfunnshuset og hjelpe til med å gi enslige en verdig jul.
Selv sluttet jeg å feire jul for mange år siden. Synes hele greia er makaber.
Har dog respekt for dem som ønsker noe spesiellt på den tiden og ikke har muligheten selv.
Etter det arrangementet drar jeg hjem og finner på noe HELT annet. Helst alene eller med få nære venner med samme oppfatning av fråtseriet. En slags spirituell motvekt mot det heseblesende etegildet og markedskreftenes offentlig godkjente voldtekt av ressursene.

OnkliDonk out
l8r m8s

Svar på dette

Hva med å strikke små Yodadukker til barna: Kan´ke bli annet enn bra det!?

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 16 minutter siden
for 21 minutter siden
for 24 minutter siden
for 24 minutter siden
for 24 minutter siden
for 33 minutter siden
for 35 minutter siden
for 36 minutter siden
Lightsoul la inn en kommentar til Trudi
for 36 minutter siden
for 38 minutter siden
for 40 minutter siden
God jul til deg som må jobbe! Jeg har også jobbet mye i jula før, men i år har jeg fri. smil & glede :)
for 44 minutter siden
Lightsoul Läs mer på min hemsida www.lightsoul.dinstudio.se GOD JUL & GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA! Kramar Jill
for 44 minutter siden
Lightsoul har oppdatert sin profil
for 45 minutter siden
Hi! Is that you? Frohe Weihnacht! best wishes nadira :)
for 53 minutter siden
Takk for kommentar, May Brit! Ja, jeg kunne ikke la være... - nå i denne tiden da vi helst skal tenke på andre enn oss selv, ta vare på hverandre og være gode mot hverandre. Jeg er så heldig at jeg kan ta det med ro, ha tid til refleksjoner og etter…
for én time siden
Lightsoul la til et arrangement
4 mars 2010 fra 19.00 til 22.00
Kvällen börjar med att Jill berättar om hur mediumskapet fungerar. Jill börjar sedan att jobba tillsammans med andevärlden. Det blir alltid skratt och glädjetårar när Jill arbetar. Efter ca 1-1½ timma gör vi en kort paus för att sen fortsätta med…
for én time siden
Lightsoul Jag kommer att ha storseans på Fredrikstens Kro den 4 mars Kika in på www.lightsoul.dinstudio.se Önskar er alla en GOD JUL Kram Jill
for én time siden
An Cathrin Meholm Vil Nå Ønske Alle Mine Venner En Riktig God Jul.. :))
for én time siden
Gil Silverbird la til 2 blogginnlegg
for én time siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte