Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Litt facts som kanskje ikke så mange er klar over.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Kanskje dette er den rette valutaen å betale med? ;-)

Svar på dette

Svar på dette

Even the angels enjoy it!

Svar på dette

I alle tider og i alle samfunn har rus og ikke minst RUSOPPLEVELSEN blitt akseptert og verdsatt, så hvorfor denne totalitære holdningen for vår tid? Hva blir det neste, —forby kjærlighet? Ja, vi må komme ned på jorden og ikke spille vår sæd som det sies i bibelen, men så våre frø. Hamp/cannabis har en meget stor positiv miljøeffekt, på både mikro- og makroplan.

Slik diskusjonen ser ut fra min lille planet, fremheves de globale positive økonomiske sidene såvel som økologiske aspektene uten å glemme individene i form av å tillate rus fra denne gudegitte plante. Det betyr ikke dermed at noen skal tvinge deg til å røyke eller bruke hampklær. Her går det på en frihet og demokratiseringsholdning, hvor du kan la vær men ikke nekte andre å velge annerledes. Jeg kan godt synes du velger feil og også påpeke det, men hvem er jeg som skal tvinge deg? Eller rettere sagt, hvem er du som skal påtvinge meg å fornekte en plante, uansett hvordan jeg vil nyttegjøre meg den? Når ble en fugl herre over denne jord og dens frukter? Hvem skal "sensurere" naturen? Montesano eller deg? Eller skal vi la naturen få lov til å utfolde seg fritt?

Svar på dette

På Nrk 2 i programmet "I kveld" 22:20 kommer stortingsrepresentanten Thor Erik Forsberg (Ap) som nettopp har gått ut med forslag om avkriminalisering av små mengder narkotika.

- Ingenting tyder på at straff er et velegnet virkemiddel, sier Forsberg, som sitter i arbeids- og sosialkomiteen for Arbeiderpartiet på Stortinget til VGnett i dag.

Forsberg, som tidligere har jobbet i rusomsorgen, understreker at han tar til orde for å avkriminalisere bruk og besittelse av små kvanta til eget bruk, lovbrudd som i dag rammes av legemiddelloven. Oppbevaring av større mengder narkotika ment for videresalg samt smugling skal fortsatt være forbudt.

Svar på dette

Ekte hamp tilhører familien Cannabis Sativa og dyrkes ikke bare i tropiske områder, men til og med i Europa, og leverer råsotffet til grovere tau, sekker etc.
En avart av hampen (Cannabis Indica) kalles vanligvis <<Indisk Hamp>> og inneholder et lett narkotisk stoff. Denne indiske hamp røkes siden århundrer i Orienten -i dag også i Europa-
Og gir røkeren en edlere, mindre brutal, mindre forrådende, og mindre skadelig rus enn brennevinet.
Den harpikslignende saften som kan utvinnes av planten, kalles på Arabiske språk <<Hasjis>>.
Når den spises eller røkes, fremkaller den en innadvendt, ytterst behagelig tilstand, som -uten å kunne sammenlignes med opiumens søvn og drømmebilder.- Alikevel må henregnes til
drogenes, Neptuns rike.
Men ingen kan tale om Havet uten å
nevne Vindene, Luften, Rommet....

Nåkka æ leste i ei bok for nån år sia, som æ siterte.
:)

Svar på dette

Tror det er Bjørneboe…

Svar på dette

haha :) Vet du forresten ka den boka hete å?

Svar på dette

Fant utdraget ditt på normal.nos sider:

Ekte hamp, derimot, tilhører familien cannabis sativa og dyrkes ikke bare i tropiske områder, men til og med i Europa, og leverer råstoffet til grovere tau, sekker etc. I uminnelige tider er hampen blitt dyrket i India.

En avart av hampen (Cannabis Indica) kalles vanligvis «indisk hamp» og inneholder et lett, narkotisk stoff. Denne indiske hamp røkes siden århundrer i hele Orienten - i dag også i Europa - og gir røkeren en edlere, mindre brutal, mindre forrående og mindre skadelig rus enn brennevinet.

Fra Jens Bjørneboes roman «Haiene».

Svar på dette

ok, takk for det :)

Svar på dette

Kom over en interessant film om både Marihuana, industriell hamp og "konspirasjonenene" for å beholde både hamp og Marihuana illegalt.

Hele filmen, The Union, — the business behind getting high finnes på video.google.

Traileren finnes her.

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

HEI ALLE SAMMEN ,,, HAKKE MYE Å FORTELLE EGENTLIG ,,, Men må få lov å si en ting jeg synes om 2009 ,og det er det ligner utrolig på alle andre år. Ved nærmere ettersyn så priser jeg meg lykkelig over alle venner her og andre plasser som har kommet i…
for 46 minutter siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
god jul,og glede i hjertet til alle sammen
for én time siden
Nå er janneawhite og Anne Storrøsten venner
for én time siden
Så flott. Har du vært til Crazy Horse Mountain?
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 3 timer siden
Nå er Rathe og esther ama venner
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 3 timer siden
Tor Håkon Eide God jul =)
for 3 timer siden
for 4 timer siden
Ingmar Hansen la til et blogginnlegg
Det er stille ute. Enda et lag med nysnø ligger der som en jomfrulig uberørt hinne, inviterer til å bli brutt. Jeg undres, finnes det snø i himmelen? Som de englene vi er, midlertidig her på jorden burde vi kansje lage "engler i snøen" nå når vi har…
for 4 timer siden
Say yes to whatever it is. Because if you say yes to it and then you get in the middle of it, and you say, "Uh oh, this isn't really turning out the way I wanted it to," then out of that is born another desire. And as you say yes to that, then it tu…
for 4 timer siden
Viktig det du poengterer her, Ada! :-)
for 5 timer siden
Torbjørn la til et blogginnlegg
On this day of your life I believe God wants you to know... ....that this is the eve of the birth of the Christ is you. It is a re-birth, of course, for the Christ has always been there. On this special eve, may you experience that Presence in you,…
for 5 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte