Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

stellasteg

Mange spørsmål fra en skeptiker, kan vi hjelpe med kloke svar?

Et nytt medlem kom i en annen debatt med dette innlegget, så istedet for å ødelegge debatten den havnet på, har jeg tatt meg den frihet å lage en egen tråd av den..Stellasteg

:"HEISAN ALLE PÅ FORUMET ,,,,,, hva kommer det av at alle som har en skepsis til det som sies her ,blir behandlet som om de mangler noe i livet sitt...DET GJØR VEL DE FLESTE.........Foresten så er jeg ikke helt sikker på det lenger ,når jeg leser alt det rare som står her,,, her finnes kurer og løsninger på alt ,,,selv lang nese .... FORNEKTELSE ER DET ENESTE JEG FINNER PÅ DISSE SIDENE BÅDE AV LEKMANN OG LÆRD,,,om slike finnes .... jeg synes vitenskapen og bevis som kan dokumenteres er det viktigste, vi kan i alle fall ikke fornekte beviser fra vitenskapen,der plasebo, blindtester og årelange uttestinger av medesiner er en selvfølge , mens mange av alternativ medesinene og produktene kastes ut på markede uten noen som helst test å vise til ,det jeg mener er at et eller annet sted er det noe som ikke stemmer,bevise at noe virker må jo være det viktigste....jeg tror at det finnes mange som praktiserer alt.med. som er gode velmenende mennesker som ønsker å hjelpe så mange som mulig, å det rare er at mennesker kommer tilbake til dem ,det har gitt meg hodebry mange ganger, men det må komme av plasebo efekten og at disse personene er flotte mennesker som tar seg tid til å høre på alt hva den syke har å fortelle ,,, og ikke disse krystallene og røkelsen som brukes (ikke meningen å virke nedlatende) .MIN EGEN KONE ble helbredet av en hiler ,han brukte annet enn stener og røkelse, men helbredet ble hun....DET skal være umulig ,men nei .Da er jeg ganske sikker på at det har med plasebo og menneske som har tid til å lytte + at det er gode og behagelige personer som rører ved deg som gjør underet, og ikke remediene som brukes. Det finnes ikke et eneste bevis i verden på at noe av det alternative virker,MEN ???? ..... det er vanskelig å tro på engler ,shamaner ,hekser (svarte og hvite),krystaller,+ div rare ting, ingen vits i å prøve å nevne alt, men jeg tar med tarmskylling, ha ha ,den er bare så kul. Mens tarmskylling faktisk har en misjon så tviler jeg sterkt på det meste ,,,se på homopati det finnes i dag ikke en eneste seriøs test av dette noe sted. jeg er villig til å gi bort 50000 Monopol kr. til den som tør å være med på en ordentlig vitenskapelig test av det godtatte vaset,,,,de medesinene som du får i deg inneholder absolutt ingen virkestoffer...De som kjenner til homopati forstår at det er like efektfullt å drikke et glass vann,for vannet i springen husker godt, for det det går ut på er at du blander ut vann med mere vann, erlig talt går det ann å tro på homopati....BEKLAGER ALL DENNE GALLEN , MEN JEG BLIR LITT ANTERERT NÅR JEG SER HVORDAN FOLK SOM TVILER BLIR BEHANDLET HER ...dette må jo være en plass for alle å ikke bare for selvoppnevnte utøvere av div overtro (med overtro mener jeg ting som ikke er vitenskapelig bevist).Jeg vet at krystaller bruktes til å sende og mota signaler, men der stopper det også, å jeg har en kjempe samling av stein....det ble sent,,, så prøv å tilgi alt støtende jeg har skrevet + alle skrivefeil.MVH. en som lurer masse:"
.Morten.....

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

hei Morten
Du har kanskje sett denne før:

Svar på dette

Med et løfte om evig liv, har en hel menneskehet latt seg bli forført av åndelig forpestelse.

Svar på dette

Jeg orker ikke lese alt som står skrevet her nå, men jeg har opplevd ulike bevissthets tilstander som står i samsvar med de spirituelle teorier* jeg har lest. Som hvordan universet henger sammen fra et høyere perspektiv og bevissthet en det basert kun på dem 5 sansene og vitenskapelig objektivitet.

Min bevissthet ble feks endret etter hvordan disse teoriene* beskriver at de skal endres.(en lang historie veldig kort) har også opplevd "gnosis", (forkorta :P) også opplevd "3 dimensjonal bevissthet".(forkorta:P)

Den forståelsen som ligger til grunnlag for ens oppfatning av "virkeligheten" er ens intelligens og bevissthet i kombinasjon med ulike former for kunnskap.

Feks hvis man åpner hjerte chakra så vil man verifisere chakra teorien gjennom egen erfaring, man vil kjenne på sin egen bevissthet det spesifikke frekvens område hvor bevisstheten opererer på.

Hjerte chakra kan det være å føle kjærlighet for alt og alle..hjerte chakra er en egen type intelligens, man vil forstå ting fra et perspektiv som tilsvarer høyere viten.

Tredje øye, så erfarer man å kunne bli "lucid" i drømmer og lettere visualisere, samt få visjoner. Dette er erfaringsmessigst mulig å erfare gjennom å tilbringe 14 dager i TOTALT mørke hvor pinal kjertelen vil produsere DMT gjennom en prosess som omfatter serotonin og melatonin til 5-meo og DMT. Man vil kunne våkne opp til høyere sannheter som omfatter sin sjel og bevissthet.

Jeg må også fortelle en gang for alle at det eksisterer ikke et instrument på det fysiske plan som overgår det menneskelige instrument og dets bevissthet derfor har mennesker gnosis!

Det eksister ikke en verden der "ute" Alt er bevissthet. Det ytre er en projeksjon. Hvis du ser på en stearin lys. Så ser du egentlig på nerve forbindelser som kommuniserer i en hjerne. Fordi alt du ser er bare en kopi. Siden du egentlig ikke er i rommet og sitter og ser det lyset, i beste fall er du i hjernen din. Men hjernen er også en konstruksjon av bevissthet,

Derfor må folk slutte å tro at dem kan leke gud. Det er kun en gud, og ingen "teknologi" overgår det som er i guds design, dette omfatter altså kroppen. Hjernen er så ufattelig komplisert. Jeg har en million argumenter..

Så om man ikke har et menneske skapt instrument som kan måle eller verifisere energier som blir strålet ut av hendene på en healer så er ikke det spesielt mystisk, siden vi kan glemme å ha tilsvarende teknologi som guds, som er vår egen kropp! Ved å øke intelligensen og bevisstheten vår, så vil man kunne klare med sin bevissthet og derfor den fysiske kroppen vi identifiserer oss med, å erfare subjektivt at disse energiene eksister og har en effekt o.l.

Også må poengtere at det er så ufattelig kjedelig å høre skeptikere argumentere i mot høyere viten. feks som har bakgrunn i kjærlighet; hvis man har åpnet hjerte chakra og føler kjærlighet for sine medmennesker til et nivå hvor det har evolusjons fordeler! (at jeg gidder å argumentere..)
-Skeptikeren har ikke et instrument som kan måle hjerte chakra aktiviteten, samtidig som har ikke opplevd dette på sin egen bevissthet. Så derfor er det uvesentlig hva personen sier.

Dette er sannheten. Det er en konspirasjon, den funker ved å redusere mulighetene vår bevissthet har å oppleve disse tingene. Det er alt fra maten vi spiser til gift, stråling, ego forming etc.

Sannheten er også at hvis vi hele tiden over tid gjør kjærlighetsfulle ting og unngår ting som appellerer til ego eller reduserer vår bevissthets frekvens etc (orker ikke si alt) så vil vi øke vår bevissthet helt garantert.

Hvis alle i dette sekund ikke følte en spor frykt samtidig som tredje øye var åpnet så ville vi kunne hatt enorm kontroll over virkeligheten vår. Uansett åssen du vrir og vender på det.

Jeg har vært utafor plato sin hule og nå setter jeg meg ned og tar en real prat med dere! :P.. så unnskyld for alt. (skeptikere)

Svar på dette

subjektiv bevissthets teori Mener ikke å fornærme noen, seriøst.

Svar på dette

han forteller om chakrasystemet, :-)I)))

kroppens dynamiske energisentre,som brukes mye i selvutvikling...hver av disse chakra innholder informasjon om din fysiske,mentale,emosjonelle og åndelige tilstand,verdifull viten når det gjelder å belyse menneskenes helhetlige natur:-))omfattende ja..men det er vi mennesker også,mer enn vi aner..vi er mye mer høyerstånde eller istand til å bli..enn våre forestillinger sett utifra kun ett materialsitisk og mekanisk syn...:

Svar på dette

Jeg er selv "steingal" og har huset fullt av ulike stener, barn elsker de, og spør masse.
Leser fortiden om Atlantis og Lemuria, de forsvunne landene, og ifølge den boka, brukte atlanterne krystaller både til healing og til "drivstoff" til ulike maskiner.

Det er en gruppe her inne som heter krystaller, om du har tid kan du lete deg fram til den.

Svar på dette

Begge deler, kjøpte her og der da jeg bodde i by, nå bor jeg på landet og er med i en steinklubb der jeg får en ny i posten hver måned.
intressen går i bølger, noen ganger er jeg så inne idet at jeg tar med stener til stranden og lar dem få litt sol:)
Men oftes ligger de mest til pynt.

Svar på dette

Jeg fikk en gang steinen tigerøye, på harachakraet (mener det er det det heter, ikke helt stø på chakraene) Det svidde som bare det og jeg hadde et rødt merker der i 2 uker etterpå. Hadde også andre steiner/krystaller på meg, men fikk ikke slik reaksjon av dem. Så hvordan skal dette forklares??

Svar på dette

Resonnerende frekvenser.

Chakraer spinner med frekvens.

Samme gjør steiner.

Når man så bruker en stein som er hel i sin frekvens på en chakra som ikke spinner optimalt i sin frekvens, vil det komme reaksjoner.

Elsker steiner selv.

Har hatt mange rare opplevelser med de.

Blant annet rosenkvarts som sprakk i millioner av biter fordi den prøvde å hjelpe med depresjon som var så hardnakket den gang.

Favoritt i dag er Moldavitt. Den er ekstremt sterk. Så sterk at mange anbefaler å mildne den energien med andre mildere steiner. Det gjør jeg ikke ;-)

Fant dette om tigerøye:

" Påvirker hara og kronechakra.

Er energirik, styrker viljen og selvtilliten, gir beskyttelse, reduserer undervurdering av en selv, usikkerhet, tvil, bekymringer, sjalusi, misunnelse, spisevegring, trassighet, er beroligende, styrker følsomhet og intuisjon, kombinerer ånd og materie.

Samler energi til å møte utfordringer, gir bakkekontakt, symbol på indre styrke, ansporer til optimisme, balanserer yin-yang-energi, øker kreativiteten.

Tigerøye gir oss det fornødne mot til å handle, når vi har funnet den riktige måten å gjøre tingene på.

Gir jordforbindelse, styrker overblikket, gjøre bekymringene mindre, får blod til å størkne hurtigere.

Tigerøye kombinerer ånd og materie med energisenter 2 og 3 som sitt område, det vil si harachakraet og solar plexus.

Dette er en energirik stein som styrker vilje, selvtillit, beskyttelse, følsomhet og intuisjon.

Reduserer usikkerhet, tvil, bekymringer, sjalusi, misunnelse, spisevegring og trassighet.

Beroligende.

Varierer i størrelse og utforming.

Steinen beskytter mot øyesykdom, hypokonderi, se seg selv, mot og styrke, ansvarsfølelse, se alle sider av en sak, klarhet, jording, viljekraft, heve seg over begrensninger.

Dette er en stein som er bra for å øke sjøltilliten.

Den motvirker også hypokonderi og generelt psykosomatiske lidelser.

Den gir styrke og utholdenhet og vilje til å overvinne hindringer.

Den kan roe ned nervøse spenninger (som ofte er forbundet med følelser og sex)."

http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivelser/tigeroye.htm
Jeg føler at alle er mer eller mindre på samme plan jeg altså, nå er jeg så trøtt så jeg ikke vet hvor jeg er. Skriver når jeg er litt mer våken.

Svar på dette

phuu, jeg mistet helt pusten av innlegget ditt stian
til deg Morten velkommen skal du være, jeg leter også etter vitenskapelige beviser på jeg opplever og prøver så godt jeg kan og følge med på det som skjer av forskning, de siste åra har jeg hengt meg opp i det som skjer innen forskning på hjernen for der ligger mye av mitt felt, men kjekt og følge tråden her og se hva andre kommer med. stå på og kom med gode spørrsmål, de fleste her inne er flotte mennesker som kan gi deg en god disskusjon. lykke til :)

Svar på dette

Hei her er jeg igjen, jeg har også tenkt endel, og funnet ut at jeg kanskje ikke har så mange svar, men bare enda flere spørsmål.

men om man går ut i fra at spørsmål stammer fra et undrende sinn, så vil det kanskje åpne for mer undring som på sikt kan gi vekkelser.

Når det gjelder plasebo-tankens kraft, så undres jeg også. Jeg var for mange år siden diagnostisert som allergisk for katt og bjørk, jeg hadde også asmatisk bronkitt, og gikk gjevnlig til legen og fikk medisin, piller mot allergi, nesespray og pusteinnhalator, men kvitt plagene ble jeg ikke.

før jeg oppsøkte hømopat/akupunktører, og fotsoneterapaut (ikke samtidig, men litt nå og da) resulatat er at jeg i dag ikke har noen av disse plagene, jeg er frisk og har 2 katter.

Hvorfor virket ikke plaseboeffekten de årene jeg gikk til legen, enda jeg fikk mange medisiner?
Hadde jeg ikke like stort ønske om å bli frisk da?

Egenlig burde det vært omvendt i og med at jeg er fra en akademikerfamilie der legestanden er vel ansett.
Hvorfor satte plasebo effekten inn først når jeg oppsøkte noe jeg i utgangspunket var tvilende til?

Kan det tenker at det har med energi å gjøre? At alt omkring oss og i oss er en form for energi eller vibrering på ulike nivåer? Som en elv med strøm?
Og om det stemmer er det slik at hømopatisk medisin handler om energifrekvenser tilpasset kroppens energi? Jeg vet ikke, jeg undrer.

Kan det være at våre følelser, som sinne og glede og kjærlighet er en form for energi?
Og at når følelser blir undertrykket, så samles det opp energi i kroppen som forløses i en fysisk tilstand?

Er vi menneske og sjel, og ånd? Og iså fall hvordan virker den delen av oss som er ånd? Har det med energi å gjøre, eller tanker? eller følelser?

Jeg har valgt å tro, ut i fra erfaring i eget liv, at vi mennesker er like mye åndsvesen som fysiske skapninger, og dermed blir det en del andre vinklinger på min tankegang.

fordi jeg tenker at alt som kommer av inntrykk i det daglige livet, vil gjøre noe med meg og mitt sinn og min ånd, har jeg begynt å være kresen på hva mitt sinn skal fores med, da det igjen setter seg i min kropp.

jeg leser ikke aviser lengre, fordi jeg vil se hva det gjør med min tankegang å ikke vite om mord og drap og annen elendighet.

Blir jeg lettere til sinns? Og dermed friskere i kroppen.

Vel dette var litt om hva jeg funderer på:))

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Lightsoul la til 11 bilder i albumet "Min familj"
for 11 minutter siden
Vern om naturen
for 26 minutter siden
Lightsoul har oppdatert sin profil
for 28 minutter siden
Ikke glem yoga praksisen i julen
for 32 minutter siden
Kundan Rockstad har oppdatert profilbildet sitt
for 35 minutter siden
for én time siden
for én time siden
Ann Finnvik God jul!
for én time siden
liv-astri Ønsker alle en fredfull og magisk julehøytid <3 !
for én time siden
Jeg spør meg selv: "Hvis det faktisk var en flygende pyramide over Moskva forleden dag, ville ikke myndighetene gjøre alt for å skjule dette?" (kanskje det er derfor det kun eksisterer noen få klipp på youtube..) Myndighetene kan da aldri i verden i…
for én time siden
Eva-Beathe Jensen har oppdatert sin profil
for én time siden
for én time siden
Nå er Siw Dirdal og Kundan Rockstad venner
for én time siden
Åse Nå er kakene vasket, pakkene i ovnen, ungene ligger under treet og huset er vel i seng - Så nå kan bare julen komme ! GOD JUL ALLE SAMMEN !
for én time siden
GOD JUL til deg også, MortenJokern! :-)
for én time siden
Disse filmene under inneholder en del sterke momenter av............... angst og en livlig fanatsi. Retorikken minner meg vel faktisk om... nei... nå er det jul og greier så vi lar det ligge.. Oppsummerer vel en del innslag og saker som vi har sett…
for 2 timer siden
for 2 timer siden
Er ikke dette et virkelig bra intervju....;-D Jeg er vel omtrent 95 % enig i synspunktene i dette intervjuet og det må vel sies å väre en inner tier
for 2 timer siden
Ønsker alle en god jul her inne. En forsømt gruppe fortjener litt ekstra varme tanker da. De som avslører alt det fæle i samfunnet vårt. Nemlig den forfulgte minoriteten som kalles konspirasjonshysterikere. Nye avsløsringer om onde mennesker og elit…
for 2 timer siden
Nå er Inge og esther ama venner
for 2 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte