Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Det er flere årsaker til å ville ha sex for mennesker. Det kan være ønske om avspenning av underliggende følelser, det kan være ønske om å senke seksualenerginivået , disse to er kanskje det samme? En annen grunn kan være ønske om nærhet, trygghet eller bekreftelse . Man kan kanskje mene at man kun bør ha sex når det er av kjærlighet til den andre. Det er uansett greit å vite hva som er årsaken til å ville ha sex. I siste tilfelle kan det ikke kalles sex,da det er agape i handling. Elskov, rolig og opphøyd.

Å transformere sexualenergien skjer det enkelt og greit ved å endre fokus fra begjæret i seksualsenteret til å ville elske i hjertesenteret? Det føles slik, er det også en objektiv realitet?

Tar gjerne imot korreksjon på misforståelser.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Sex er som mat..vi må ha det jevnlig..deilig er det også..

Svar på dette

For en gangs skyld er jeg ubetinget enig med deg Solfugl ;)

Svar på dette

Jaa du *hehe*. Hvorfor sex? Eneste fornuftige svar jeg kan klare å finne er at det er fint, sunt og godt....når hjertet er med. Uten det så tror jeg det som regel blir en del problemer av masse ulike slag. Jeg er nok litt gammeldags :) Jeg vil tro at folk flest har nok med å strekke seg etter å oppnå det på et hjerteplan...uten at det skal være for avansert. Jeg synes det er veldig fin "øvelse" i det å kunne elske en annen totalt, på alle vis. Og når man kjenner det ekstra som skiller en fra en annen....magnetismen, dragningen, så er det fint å gå inn i det.

Det er vist hjertet som skaper magnetismen....i følge bl.a Greg Braden....jeg tror han har rett :) Og det er i det fysiske at man kan kjenne magnetismen. Det blir varmt og ladet i kroppen liksom :)

Men nå drar jeg ikke lengre inn i det.....synes det er deilig at det er intimt og at det helligholdes og ikke snakkes for mye om. Men forblir en magisk, litt stille, rolig og andektig og spesiell ting som man deler med en spesiell.

Svar på dette

Hett tema, nei da, men viktig tema. Jeg tror også det angår alt vi foretar oss, det vil si ikke selve akten men hele følelseslivet, meste likt for begge kjønn men også ulikheter, og ulikheter fra person til person. Det er et av behovene vi opplever må være i balanse, ikke for mye og ikke for lite, og preget av respekt for oss selv og andre.

En mer eller mindre tilfeldig innfallsvinkel som jeg likte, The Secret Gate to Eden - Legendado.

Svar på dette

Jeg tror det er like mange kombinasjoner, motiv og behov som det finnes mennesker på jorden. Et naturlig instinkt ligger i oss til formering, tilhørighet og begjær.
Dessverre tror jeg det er mye sex uten hjerte.

Svar på dette

'In perfect sexual love there are three principles: man, woman and God.' Barry Long

'There is only you and me: God concealed in woman's body, behind the ignorance that she has accumulated and God as man behind the ignorance that he has accumulated. The eternal endeavour of God is to make man and woman conscious of what is in their own bodies - this God, this truth, this being.'

Sex is really love, only it has a selfish drive in it. Eventually that drive becomes the drive to master yourself and to transform your sexual drive into love.
'Barry Long

'Where man and woman suffer most is in their relationships. I come to inspire them with the love of God and each other and help them not to put up with that which is not love, as they have been doing since time began.' Barry Long

Svar på dette

Bless you.. the question you ask is sacred... for the energies of sex can be used for great destruction or for the ultimate in illumination.

This is why many cultures have rendered this connectivity taboo unless applied under the proper channels.

As a general principle energies are energies... sexual energy is very strong energy of fusion and expansion...

if this stream is channeled through an energy that separates and disconnects then it propels destruction and domination, this is why this energy and mechanism is so featured in the techniques of domination and seduction the "dark" arts.

If this energy channeled through a devotion, recognition and alignment with the expanding light of all then it brings healing to the world.

It is all about the continuance of the stream of energy to a unification of all... enabling it to flow with eternity without coming to an end. If however our perceptions stop the flow to own the flow then it is destructive.

For example, if one uses this energy to bond through the intention of merely owning another, or having another, or enjoying another it is profane.If this bonding is an appropriate conduit for expanding and connecting to all through a vulnerable coalescing of energies and an expansive embrace of the light in the energies of all this it is bountiful for these stream do not hit a wall of one's own intention to own or lord over them...

This energy as a general rule should be rendered sacred by being limited to channeling in conjunction with a selected spiritual partner for mutual expansion and expression of a higher love.

I hope this general principle is clear and useful to you...

Blessings...

Love Is

Svar på dette

Følgende er en svært bra artikkel om sex og kjærlighet mellom kvinner og menn av Barry Long. Et must å lese:http://www.reuniting.info/wisdom/sources/barry_long_making_love

Svar på dette

herreguuuud-det var for mykje for meg-
ork ikje lese det nå-Ada-
sex er noe jeg egentlig savner,
ikje som mat for meg-

Svar på dette

Er det sex eller er det kjærlighet du savner?

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 25 minutter siden
Dette er en gruppe for de som er interessert i forming, kunst og hobby aktiviteter. Her kan du komme med/få råd og tips innenfor det kreative.
for 40 minutter siden
juleklem :)
for én time siden
Unn God jul til alle hvor de enn måtte befinne seg:-) !
for én time siden
Nå er Unn og Kundan Rockstad venner
for én time siden
for én time siden
:-) det var fint......
for én time siden
for én time siden
Ann mari Halvorsen Gledelig jul og et lykkelig nytt år ønskes alle:) lys klem...
for én time siden
Ha en konspiratorisk jul!!! :)
for 2 timer siden
trine God jul alle sammen:)
for 2 timer siden
trine har oppdatert sin profil
for 2 timer siden
wow!!! Den der var snedig! Har noen her prøvd seg på den øvelsen? Hvordan gikk det? Puh, - ser litt slitsomt ut....
for 2 timer siden
Nei og nei, Svein!!! Dette er ingen hval, men kvinnens skjønne, vidunderlige bakside :) God jul ;o)))
for 2 timer siden
Karl Hansen la til et blogginnlegg
Ser du sola, du ola ser du månen nei det er overskyet i dag som i går vi med freidig mot over engen over bekken, for å hente ull. For tante pose satt og vevde pledd, som frelsesarmeens soldater skulle ha noe å sitte på, når de passet på gryta hennar…
for 3 timer siden
Marianne Bar har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
Tony Samara How to face today's challenges and prepare | Tony Samara | www.tonysamara.org | http://www.youtube.com/watch?v=z1PUDbVtkuQ
for 3 timer siden
Tony Samara la til en video
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 9 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte