Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Det er en ting jeg har tenkt over, og det er at folk oppretter grupper som går på tema der det allerede finnes grupper fra før.

Det blir jo rimelig uoversiktlig, hvis en skal ha både to og tre grupper med samme tema. Derfor kan det kanskje være lurt å se over hvilke grupper som allerede eksisterer før en oppretter noen ny?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Det blir uoversiktlig når det blir så mange grupper.

Dette er et problem egentlig Alt Nett bør fikse.

Men et kjøpt nettprogram (for øvrig prikk lik og kjøpt av samme leverandør som Ildsjelen) er vel en slik "fabrikkfeil" ikke med på kjøpet.

Kanskje en som har kontroll her, kan "smelte" sammen de gruppene som naturlig passer sammen?

Svar på dette

Ja, dette er skikkelig kjempedumt gjort!
Jeg tror stort sett slik sabotasje gjøres av utenomjordiske,
sånne som har til hensikt å forvirre før de setter igang den egentlige invasjonen.
Har personlig opprettet en svarteliste over de som gjør slikt.
(og den lover jeg er skikkelig, skikkelig svart!)
Jobber skikkelig masse hver kveld,
fokuserer skikkelig på denne lista og sender "go-home-energi" til disse halv-aliens-jævlene.
Alle som har sett Aliens vet at dette er skikkelig viktig!
Det er bare så skikkelig ufattelig trist å sånn at sånne greier kan forvirre snille mennesker her inne på en sånn måte!
Jeg er rett og slett skikkelig lei sånt tull!

"Aliens Go Home! We dånt wånt ju her!" Sier jeg bare!

Svar på dette

Helt enig Inger Lise - har selv kommentert dette tidligere.
Nå er det 331 grupper - etter en kjapp sortering er det 71 stk. som har fra 1 - 9 medlemmer!
Faktisk 14 stk. som kun har 1 - et - medlem!
- Og har det ikke vært aktivitet i gruppa siden i fjor høst bør den nok utgå ja!

Gruppene er også greie slik at man kan faktisk lage undergrupper innenfor samme tema!
Diskusjonsforum (her kan man legge inn undergrupper og kommentere disse)
Kommentarvegg (her kan man legge inn kommentarer til hovedgruppen)

F.eks. En hovedgruppe som heter ”Stjernetegn” og så kan man legge de forskjellige tegna under ”Diskusjonsforum” istedet for å ha 13 - tretten forskjellige grupper. (Stjernetegn + de 12 tegna)

Jeg opprettet gruppen ”Kornsirkler” selv om dette var nevnt i gruppen ”Hellig Geometri” som har: Yantra. Mandala. Kornsirkler. Tall. Pyramider. Livets Blomst. Vann. Atomer. Molekyler. Fraktaler. Flora. Noter. Galakser. Himmellegemer. Arketyper. Fa…

Dette p.g.a. at det er et såpass stort tema/interessefelt – og gruppen ha da faktisk 92 medlemmer – så den vil jeg påstå har ”livets rett” i så måte.

Så de som har oppretta grupper med under 10 medlemmer hvor det ikke er aktivitet bør kopiere og legge dette inn under en eksisterende gruppe hvor temaet hører hjemme.

Svar på dette

Noen grupper er rene statements, og bør få lov til å være så. Å organisere de litt mer samlet (Stjernetegn) er jo fornuftig for noen, kanskje ikke for andre. Er med i andre fora hvor det er mange flere grupper og enda flere diskusjoner. Selvfølgelig overlapper noen hverandre! Et annet forum jeg deltar på, har en meget striks politikk på sortering av spesielt innlegg, noe som kan virke vanskelig og tungvint for enkelte, meg selv inkludert. Andre har moderatorer som bryr seg og fungerer nærmest som en sensurinstans ( "Synes ikke navnet passer inn her, kan du kalle det noe annet?" !!).

Jeg kan forstå en viss frustrasjon, men hvorfor ikke sende en vennlig melding til vedkommende som startet gruppen? Har selv gjort det, riktignok for å korrigere gruppeteksten, og det var helt
uproblematisk, —jeg fikk et Takk til svar.

La oss være litt glade for den frie, anarkistiske holdningen, uten sensur. Så får det heller være litt kronglete i blant. Tross alt er det et relativt lite nettverk, dette, og ikke vanskelig.
Begynner det først med litt sensur, utarter det seg fort. Det er jo heller ikke gitt
at det vil være de samme som fortsetter å drive et nettverk.

Viser også til blogginnlegget "Tekster med skriveleif".
Ü

Svar på dette

Glemte visst å nevne de nettverkene, som kaster deg ut hvis du ikke er aktiv nok.
Men selvfølgelig frivillig å være med…

Tror vel ellers at flere gruppeførere ville bli glade for å slå sammen grupper, der det er hensiktsmessig.
Vet riktignok ikke om det lar seg gjøre i praksis på .ning.

Svar på dette

Hei Ole

Jeg har flere ganger tipset folk om forskjellige ting her inne, med det resultatet at mine tips blir slettet...noe jeg har forundret meg over.

Svar på dette

Jeg søker gjerne på grupper, før jeg lager noen. Og har vel kikka innom mye underveis.
Litt blir det som noe som kommer og går. Bølger i forumet, som engasjerer.
Det er veldig mange grupper. Men når jeg søker på et ord, og ikke finner noen grupper som omhandler det, så føler jeg meg fri nok til å starte også. Ser jo at det blir en bølge på det, før det roer seg igjen.

Egentlig forstår jeg ikke problemet med at det er mange grupper. Det er et søkefelt der, og folk ser jo på side linja at ting skjer i noen grupper.
Skulle gjerne ønske at flere uttrykte seg, delte og fortalte. Og diskusjonene går også. Og ikke være så veldig redd om det er ego kjør, eller ikke. Våge littegranne underveis. Det er vel hovedgrunnen til at jeg har startet grupper, oppmuntre andre til å uttrykke seg også, selv om man ikke er engasjert i det som går på trådene.

Svar på dette

hehehe, neida jeg bare måtte lissom .......... humre

Jeg har ofte litt organisasjons fnatt. Mesteparten av organiseringen skjer som rene livs mord.

Liker heller tanken på en tillit til at alle følger, finner fram og får tak på det, som legger seg tilrette, Litt sånn hjertets vei. Og ikke sinnets eller logikken, som organiseringen faller inn under.
Mange steder og situasjoner må disse tingen nødvendigvis finnes. Men ikke alle. Og ordningen her med søkerord for grupper, synes jeg her helt grei. Folk finner det de har lyst til å finne alliekvel.

Svar på dette

Takk for mange fine innspill her :))

Jeg er enig i at det godt kan være rom for at et tema som egentlig kan passe på en allerede eksisterende gruppe, men som er populært og som mange diskuterer, kan ha egen gruppe. Det er med på å skape mangfold.
Det jeg reagerer på er når noen oppretter grupper med nesten identisk navn med en allerede eksisterende gruppe, og også har samme hovedtematikk.

Ellers er jo forslaget om å samle stjernetegnene til "ett rike" bra da..for vi liker jo å sjekke stjernetegnene til de vi kjenner, og det blir jo enklere hvis alle er samlet i ei gruppe :))

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Nydelig.
for 42 minutter siden
Anbefaler en titt på filmen The Union som jeg har lagt link til senere i diskusjonen, den tar opp hamp, Marihuana og konspirasjonene bak… Hamp er også mer og mer omtalt i et globalt miljøperspektiv, både i nevnte film, på internet og imedia, selv o…
for 57 minutter siden
Sterkt er ordet jeg kommer på =)
for én time siden
Nydelig og kraftfullt . Sterkt men samtidig feminint. Er bildet en kobling til deg og din sjel? Dine evner som du besitter? Føler på en måte att der er ett portrett bilde med din fasinasjon av månen? Magiske evner og utrolig mye som ligger i malerie…
for én time siden
De aller fleste av oss og desidert de fleste forskere mener at menneskapt CO2 er dråpen som får begeret til å flyte over. I dette klimaregnestykket om å begrense global oppvarming, er selvfølgelig regnskogene tatt med. De grønne lungene og havene er…
for én time siden
Ja Helene du er perfekt =O))))) Det er ikke noe galt med din humor i hvertfall - HÆRLIG=)))))
for én time siden
Marianne L la til en diskusjon
Mange mener at vi må få mere empati inn i vårt samfunn..... og hva tenker du om dette? Er det slik at mye vil bli bedre og at det vil bli lettere å leve i vårt samfunn hvis empatien tok mer over våre handlinger?
for én time siden
Annabelle ble med i A.R.M sin gruppe
En side hvor adhd og alternative metoder, livstil, medisinering og erfaringer vi kan veksle med hverandre.
for én time siden
Legger ut denne linken for syntes den var interesant:) http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2335
for én time siden
Ja en interesant tanke du kommer med der Solfugl;):) Ja hva vet dyrene som de hele tiden prøver å formidle?:) Men som mange ødelegger på grunn av sitt ego........ Husker hunden vi hadde en gang som reddet oss fra å brenne inne. Da bodde jeg i 5 etas…
for én time siden
Grunde la inn en kommentar til Johanne
for 2 timer siden
for 2 timer siden
Marianne L la inn en kommentar til Tom
for 2 timer siden
Takker, bukker og neier :) Er 2 års student ved Asker kunstfagskole, så fokuset mitt er foreløbig mer rettet mot dette en billedsalg, men jeg holder på å utvikle et nettgalleri, legger til en link på min side når dette er oppe og står. mvh Linda
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
Nå er Madness Mañana og Saif Khan venner
for 2 timer siden
takk, flott at du ser det som jeg ser! Jeg tror også at det er et bedre virkemiddel enn å få høre om problemene som finnes. For vi hører ord som pynter på sannheten, begreper som ikke gjør annet enn å undertrykke det faktum at det er et spørsmål om…
for 2 timer siden
for 3 timer siden
Kjære skjønne Reidun.......Ja dette landet eier ikke respekt for dyrene, det skal være sikkert. Hvordan noen får seg til å flå dyrene levende er så hårreisende.
for 3 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte