Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Her er en ny klimaaksjon. Viktig at flest mulig nå i denne kritiske tiden slutter opp om de som står opp for Jorden og dens innbyggere og ikke lar seg lure av de som forsøker å avlede oss, slik at de selv kan ture frem og til slutt undergrave vårt livsgrunnlag. Jeg klipper fra presentasjonsteksten deres:

Hva er 10:10?

10:10 er en klimakampanje som ble lansert i Storbritannia 1. september og som har potensial til å raskt spre seg over hele verden. Den britiske avisa The Guardian stiller seg bak kampanjen.

Det gjelder å få fleste mulige – privatpersoner, bedrifter, all slags institusjoner fra politi til fotballklubber – til å redusere sine CO2-utslipp med 10 prosent i løpet av 2010.

10:10 gir mening til individuelle anstrengelser ved å sikre at svært mange folk forplikter seg til det samme.

Hvorfor 10 prosent kutt i 2010? Politikere argumenterer for mål for 2030 og 2050, mens forskere mener at verdens CO2-utslipp må reduseres i løpet av de neste par årene, ellers bli risikoen for selvforsterkende klimaeffekter for stor. Vi trenger drastiske kutt så fort som mulig.

Klimaforhandlingene i København under FNs klimakonvensjons 15. partsmøte (COP15) er viktige. Det er helt avgjørende å ha globale avtaler hvor regjeringene forplikter seg. Det vil hjelpe å vise at folk både vil og kan ha 10 prosent i løpet av ett år. Da er vi på riktige bane. I tillegg er det viktig å vise at den rike verdenen faktisk tar kutt alvorlig.

10:10 er unikt fordi det handler om en enkel men meningsfull handling, som alle kan forstå og bidra til.

Få Norge med! Vi trenger både store utslippskutt og klimarettferdighet.

Global Migrants for Climate Action holder på med å få flest mulig samarbeidspartnere i Norge og ønsker å være med på å spre 10:10 internasjonalt.

http://1010norge.origo.no/

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jepp, gjøre litt mer selv i hverdagen og ikke minst viderebringe det til barna!

Svar på dette

Små grep i hverdagen kan utgjøre store forskjeller for fremtiden. Er nok mange som lukker øynene for produksjonskostnadene, ikke minst hva gjelder kosthold. Takk, Manushi.

Svar på dette

Har laget en egen diskusjon på mat og forurensing: GRØNN HVERDAG – starter på bordet.

Svar på dette

Ja, la oss gjere noko no, ikkje venta!

Svar på dette

LA OSS PLANTE MASSE TRÆR !!!

Svar på dette

Eller verne de vi har litt bedre?

Svar på dette

Menneske forurenser mye og kan bli mye flinkere til å tenke på miljøet.
Allikevel....

That's not the hole picture..
See this movie and think!!!

http://www.garagetv.be/video-galerij/blancostemrecht/CBC_Global_War...

Svar på dette

Kaptein Øko og Jordens skjebne er en kul bok for barn. Kaptein Øko vil redde jorden og sammen med to jordboere, barn selvfølgelig, legger Kaptein Øko ut på et korstog for å redde jorden fra den stadig økende forurensingen. Iherdig og full av iver og humor foreslår han løsninger og setter jordens befolkning i gang med å arbeide for en bedre fremtid! Turen går blant annet til ozonlaget, Amazonas-regnskogen og en travel storby (fortalt av Jonathon Porritt; tegnet av Ellis Nadler; oversatt av Roar Sørensen, utgitt 1992 på Grøndahl Dreyer, ISBN:82-504-1869-7 / Captain Eco and the Fate of the Earth, Dorling Kindersley, 1991 series).

Selv om denne ikke er helt ny, er den fortsatt aktuell, kanskje mer enn noen sinne. Finnes på biblioteker og også på diverse skoler, så småbarnsforeldre kan oppfordre lærere og elever til noen herlige, oppløftende lesetimer. Ypperlig julepresang også, hvis en får tak i den!

Svar på dette

Den boka kan du gi til konspi-gjengen. De er nok de som trenger den mest ser jeg. De kan begynne med noe enkelt. Det er litt lettere for de å ta det inn kanskje. De har så mye å tenke på. hehe

Det er sikkert en bra bok uansett da:-)

Svar på dette

Handling skaper forvandling! Flott tiltak.

Svar på dette

Ole:
Ja alle tiltak som gjør at vi kan få i gang endringer bør vi alle støtte.

Svar på dette

Co2 nivået har variert mye gjennom tiden å på de fleste grafene for co2 / temperatur så ser vi at temperaturen kommer først så kommer co2 nivået og følger samme mønster. Mennesker har bare produsert co2 i 100 år mens undersøkelsene går tusenvis av år tilbake. Vil bare gjøre oppmerksom på at sola har sykluser og jorda har helnings sykluser(24,5-22,1grader) og at co2 er i en sirkulær prosess i Gaia balanseringen og vil følge globale prosesser (jord akse helinger, jordplate aktivitet, magnet feltstyrke osv) og kosmiske prosesser (sol intensitet, felt intensitet, solutbrudd og variasjon i kosmisk stråling og ved der følgende skydannelse prosesser osv). Denne type tilleggs informasjon oppfattes sikker som avledning, men ofte har det gjennom alle tider vært kontroversielt å ha utfyllende / supplerende informasjon en den offisielle / allmenne sannhet som strømmer gjennom folks bevissthet, nå for øyeblikket, men som kommer alltid til å variere etter variable strømningsforhold og grad av oversikt og innsikt.

Men for all del jeg støtter veldig opp om engasjementet, til nå har det bare vært positive effekter av denne ideen, så lenge det ikke fører til drastiske idiotiske tiltak som forverrer situasjonen, basert på mangelfull forståelse av Gaia. Engasjement trenger verden veldig. Så stå på og vær med, og ja det er mer en co2 som må gjøres noe med her i verden, men vi begynner med alt.

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Alt etter hva rom-temperatur er og hvor lite masse planten er, kan den tørke på knapt et døgn og kan da pulveriseres til et pulver som inneholder det meste minus noe enzymer og vann. Kjøtt er vanskeligere å tørke i romtemperatur. Folk bruker helst…
for 7 minutter siden
Oddrun la til et blogginnlegg
Fine ord: Tillit Respekt Åpenhet Ansvar De er egentlig ikke så opplagte og "tomme" som de ser ut til. Men de har gått på repeat flere dager på rad under gruppearbeid nå, så jeg må innrømme at jeg føler meg litt som en overmedisinert barnehagetante…
for 11 minutter siden
Hei, alle sammen. La dette innlegget først under en av Jan Erik sine innlegg men tenkte det var like greit å legge inn som generell innlegg på tema kjøtt osv. ----------------------------------- Her er noe som vil utfordre de fleste av dere når d…
for 15 minutter siden
Hei Maren. Jeg flyttet ut etter lang tid med dårlig kommunikasjon, jeg følte at vi kun var to voksne som bodde under samme tak med felles barn, vi hadde gått fullstendig i stå. Vi har altså bodd fra hverandre i nesten 1,5 år. På denne tiden har det…
for 29 minutter siden
for 2 timer siden
Nei, jeg har ikke tenkt å la det bli noe religiøst (les; fryktbasert) over mine matvaner (bortsett fra at jeg mener at det å velsigne maten er en god idé), her er det egentlig kun snakk om at kroppen ønsker noe annet enn det den tildigere ønsket, at…
for 2 timer siden
En aktiv aktør i ditt eget liv!! Yey! :-) Klem
for 3 timer siden
Nina Margrethe Aune la til 2 bilder i albumet "Orbs"
for 3 timer siden
Gruppen for den som søker å være medskapende i nedfeldingen av den Guddommelige plan for Jorden gjennom kontemplativt, meditativt skapende energetisk arbeide.
for 3 timer siden
Tommy Pettersen ble med i Monika sin gruppe
Affirmasjoner som kan være med på å helbrede ditt liv. Hver eneste tanke vi har og hver eneste setning vi uttaler, er en affirmasjon. Den er enten positiv eller negativ. Positive affirmasjoner skaper positive opplevelser. Snakk om det du vil ha:))
for 3 timer siden
Har de virkelig ikke kommet lengre. Trodde Færaøyene var opplyste folk jeg. Dette er jo sjukt,
for 3 timer siden
Jeg er enig med deg Jan Erik. Det er ikke vitenskapen i seg selv, men mange som bruker vitenskapen som et grunnlag for sin virkelighet og overbevisning. Vitenskapsmenn selv har nok i det store aldri ment at deres forskning skulle bli noe livssyn. De…
for 3 timer siden
Hva er Orbs? Orbs er ett fenomen som har fremskredet de senere år etter at digital kamera kom i bruk. Har du tatt bilder?
for 3 timer siden
Barn fleste er kanskje oppdratt på en slik måte at de forventer at det er enklere å få tilgivelse enn å få tillatelse.
for 3 timer siden
cicci har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
Nå er Kristian og lifeisbeautiful venner
for 3 timer siden
for 3 timer siden
Kjetil Andrè Jacobsen la til en video
This is an open video-invitation to you... to join the Global Mass Healing the 24th of March. This Global Mass Healing is an extended event, giving you the o...
for 4 timer siden
Jan Erik/ Janken har oppdatert profilbildet sitt
for 4 timer siden
for 4 timer siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte