Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Twiztid Little Star

Hormonubalanse pga. at jeg har kuttet kjøtt ifra kosten min?? Hjelp?

Hei alle sammen! :)
Vel, here it goes; Mulig jeg har hoppa uti noe uten å forberede meg godt nok..
For ca. 2,5 mnd. siden slutta jeg å spise kjøtt, dvs. rødt kjøtt og kylling..
Nå har det seg sånn at menstruasjonssyklusen min har gått i stå..
Sexlysten=NULL.. Jeg er jo altfor ung til å komme i overgangsalderen, er bare 25!
Er nå 3 mnd. siden Tante Rød var innom, og jeg begynner å bli bekymra for helsa mi... :(

Er det noen tilskudd jeg kan ta som kan rette opp i dette?
Setter pris på svar, da jeg ikke vil begynne på noe hormon-preparater..

Lys og kjærlighet til dere! <3

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Du har nevnt to ting som er viktig: Null sexlyst og manglende mens. Begge to styres av hormoner. Det er ESSENSIELT at du spiser nok METTET FETT. Jeg anbefaler på det sterkeste å kikke nøye på UFFE RANVSKOV`s sider. Han er nordens, om ikke verdens mest renomerte forsker på området kolesterol. I alle fall har han bevist GRUNDIG at lavt kolesterol er potensielt skadelig, og at høyt kolesterol er et "must" for god helse. Jeg går ikke inn på nå hvorfor vi alle har lært det motsatte, men det er mye penger med i bildet når det gjelder kolesterolsenkende midlers forskning. Å slutte å spise kjøtt er ditt valg. Jeg mener det er feil!
Men Gud blåser i hva vi spiser for å holde vår fysiske kropp i live. Åndelige mestere har vært både kjøtt og vegeterianere. Jesus åt fisk så det holdt, og fisk er dyr. Å spise sunt er å kutte ut ALT sukker, mel og industielt bearbeidet "liksom mat" (du finner ikke hermetikk i naturen). Få i deg mye fløte, setersmør(margarin er kjemisk faenskap) og tran, ikke bruk særlig med planteoljer, isåfall KUN oliven eller rapsolje. Du er NØDT til å få balanse i hormonene dine, dette kan være et varsku på for lite fett. Fett brukes til alt mulig i kroppen din, og er det viktigste du kan få i det. Hormoner kan ikke bygges uten fett.

Svar på dette

hehe denne likte jeg, drikker gjerne fløte og bruker alltid setersmør fordi jeg likerdet eller fortjener det ..?

Svar på dette

Hei Twiztid Little Star:)
Fikk bare så lyst til å gi deg noen råd som du kan ha i minnet også:)
Prøv å bruke en del kokkosmelk i kosten hvis du ikke bruker det, fordi det kan erstatte littav det fettet som du ikke får i deg ved å slutte å spise kjøtt.
Ellers så så får jeg selv i meg noe som heter Nutri plus som er et veldig bra vitamintilskudd også for de med allergier.
Har du gått noe ned i vekt?

Svar på dette

Jeg tenker at steinaldermennesket også gikk lange perioder uten kjøtt, tror ikke unge friske kvinner mistet menstruasjonen av det. Selvfølgelig vil den utebli hvis næringsinntaket blir veldig lavt eller skeivt. Kjenner til at folk har fått problemer ved plutselig å kutte ut kjøtt før. Da mest i forhold til fordøyelse og sultfølelse, men det er ingen grunn som helst til at vi skal leve av kjøtt, ihvertfall ikke med den tilgangen vi har mulighet til i dag. tipper det før nevnte steinaldermennesket fikk i seg litt nå og da. det kunne også koste voldssomt å få tak i det kjøttet, jakt på den tiden var en kamp på liv og død, kaloribalansen mellom utfoldelse og inntak kunne nok være så som så. La legen se på ting i kroppen og når det gjelder å kutte ut kjøtt, start med å kutte ut det røde og erstatt det med mindre porsjon kylling og fisk, mere nøtter og bønner. så kan man gradvis jobbe seg inn i bedre matliv.

Svar på dette

Kanskje kjekt å ikke bli gravid i dårlige tider....

Svar på dette

Jeg kuttet også ut kjøtt, spiste ikke fisk heller. Var vegetarianer i et par år, men måtte begynne å spise kjøtt igjen fordi kroppen min ikke greide å få all næringen den trengte av kosttilskudd, men greier ikke spise så mye annet en fisk. Grunnen til at jeg sluttet å spise kjøtt var fordi dyra blir behandlet på en grusom måte, men jeg har ingenting imot at folk spiser kjøtt. Det har vi omtrent alltid gjort, det er bare måten de blir "oppbevart" på og slaktet og ikke minst hva de får å spise som jeg syns er direkte frastøtende.

Jeg tror du burde begynne å spise mer "levende" ting, altså mat som ikke har blitt behandlet på noen måte, det burde forresten jeg også bli flinkere til :P kanskje du kan få litt inspirasjon av å lese den niende innsikt, den handler om alt fra relasjoner mellom mennesker til hva vi spiser, men ikke se filmen, les boka!

Hvordan vi velger kostholdet vårt går jo utover kroppen på både positiv og negativ måte, det er jo ikke bare positive sider ved å spise kjøtt akkurat. Jeg tror vi må bli flinkere til å høre på hva kroppen vil ha, f.eks. kan jeg få utrolig lyst på en ting som jeg kanskje ikke liker engang. Det er fordi kroppen trenger et eller annet i den "tingen". Og det hadde vært utrolig fint om vi kunne levd uten å spise alle de skadelige tingene vi får i oss idag, men vi må først lære oss andre metoder å få energi på før vi kan gjøre det, og jeg tror heller ikke menneske eller kroppen vår er klar for det enda. Husk at menneskekroppen klarer mer enn du kan forestille deg! Jeg ville også uansett tatt en tur til legen, hvis det er noe med kroppen din kan du få behandling og hvis ikke kan du jo slappe av, for da er det mest sannsynlig noe spirituelt. Merk at jeg ikke skriver psykisk, for det psykiske er en del av kroppen og tilhører derfor ikke det spirituelle -->
Sinnet - Sjelen - Kroppen.
Håper dette hjalp :)

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Utrolig spennende lesning!
for 2 minutter siden
9 november 2009 fra 21.00 til 22.30
LIVE Video meditasjon 9 nov 2009 kl. 21.00 - 22.30. Jeg vil igjen invitere til felles meditasjon. Passord: himmel (som alltid) Se www.morten-eriksen.no Trykk der på Video rommet. Hilsen Morten Eriksen.
for 11 minutter siden
for 40 minutter siden
for 40 minutter siden
for én time siden
Lightsoul la til 11 bilder i albumet "Min familj"
for 2 timer siden
Vern om naturen
for 2 timer siden
Lightsoul har oppdatert sin profil
for 2 timer siden
Ikke glem yoga praksisen i julen
for 2 timer siden
Kundan Rockstad har oppdatert profilbildet sitt
for 2 timer siden
for 3 timer siden
for 3 timer siden
Ann Finnvik God jul!
for 3 timer siden
liv-astri Ønsker alle en fredfull og magisk julehøytid <3 !
for 3 timer siden
Jeg spør meg selv: "Hvis det faktisk var en flygende pyramide over Moskva forleden dag, ville ikke myndighetene gjøre alt for å skjule dette?" (kanskje det er derfor det kun eksisterer noen få klipp på youtube..) Myndighetene kan da aldri i verden i…
for 3 timer siden
Eva-Beathe Jensen har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
for 3 timer siden
Nå er Siw Dirdal og Kundan Rockstad venner
for 3 timer siden
Åse Nå er kakene vasket, pakkene i ovnen, ungene ligger under treet og huset er vel i seng - Så nå kan bare julen komme ! GOD JUL ALLE SAMMEN !
for 3 timer siden
GOD JUL til deg også, MortenJokern! :-)
for 3 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte