Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Barak Obama vant valget, og kommer ikke bare til å bli for USA men for verden!!!
Jeg synes dette er svært gledelig, vi viste jo dette men kunne ikke juble for i dag, JIppi og gratulerer igjen!!
Å om du ikke har noe gledelig å bidra med her inne, ja så trenger du ikke,bidra i det hele tatt!

Laget for å glede oss, eller for de som vil se gleden!

Del

Diskusjonen er stengt for flere svar.

Svar til denne diskusjonen

Jo, det kan bli for mye både av lys og av mørke, og det er hele poenget...

Vi er virkelig på vei inn i en Ny Verden, en Verden hvor det ikke er Dualitet.
En Verden der lyset og mørket er sidestilt, og hvor det langsomt vil gå opp for folk
at det uten mørke ikke hadde vært mulig å definere lyset, hva alt dette handler om er ikke
at alt som er skal bli LYS, men at alle skal bli Opplyst, at kampen vil ta slutt, alt er av Kjærlighet...
Derfor vil det å sende Lys, bare forsterke den ubalansen som ligger i Dualismen og Derved også forsterke Mørket...

Er det ingen andre som ser dette...
Jeg mener, kan vi ikke bare omfavne ham som den han Er, en Amerikansk politiker som har blitt valgt til President i USA, en person som jeg personlig synes har en utrolig utstråling, som jeg tror kan ha en utrolig positiv innvirkning på Verden, som ikke har noen Agenda om rett og galt, og som ikke bare er villig til å høre på andres meninger, men som også er løsningsorrientert utfra Rettferdighet for alle, og ikke bare utfra sitt eget ståsted og sin egen kulturbakgrunn. Da ikke minst ut fra hans egen bakgrunn. Som en amerikaner, med farens afrikanske/muslimske bakgrunn, men også morens kristne bakgrunn og hennes families bakgrunn fra Nevada. Selv er han oppvokst på Hawai, og ikke minst i en lang periode i Laos. Han er utrolig sammensatt og reflektert. Og han er absolutt ikke bare lys. Han er Opplyst Realist, og takk for det...

Så nok en gang, Gratulerer Amerika, Gratulerer til Verden, og ikke minst Gratulerer til Obama...
Hei Jaziel!
Hvordan skal vi finne ut av dette da? Hvor mye lys han trenger! Hvor mye hat, bitterhet og mørke ble sendt til ham i går f.eks, eller dagen før. Var han i balanse da tror du?

Jeg synes dette blir for tullete jeg. Klart du får få lov å ha din mening om dette, men jeg vil beholde min. Kanskje folk tror på deg også, og slutter å sende lys, kjælighet og lykkeønskninger. Tar du ansvaret for det.

Ditt siste innleg sendte mye lys synes jeg. Det første derimot, sendte mørke, både til oss og kanskje til Obama.

Jeg holder meg til trådstarters intensjon og gratulerer verden ved å sende lys og kjærlighet fra meg!
Hei Jaziel,
jeg tror det er et kjempeviktig prinsipp i dette. En ting er å ønske noen vel og alt godt - jeg legger også positive tanker i dette.. en annen sak er det å "sende" (uansett hva) som denne personen i utgangspunktet ikke har bedt om.. Er det noe vi selv vil ønske? Tror ikke det..

Jeg har selv arbeidet med mennesker som ikke helt har "tålt" en slik behandling fra andre..

Ellers vil jeg fortsatt bare si hurra for det som skjer over fjorden:))
Det å sende mannen lys og kjærlighet innebærer for meg å ønske ham alt godt UBETINGET, dvs. at han er sterk nok til å følge sin vei, har mot til å stå i mot når trykket er som værst fra all lobbyvirksomhet og når kravene strømmer inn fra alle særinteresser. Det er et par av dem i USA. Kjærligheten har ikke å gjøre med ting som ikke tåles, den finner sin vei i de mengder som mottaker er i stand til å integrere. Kjærligheten bringer de "høyeste" løsninger og ideer frem i bevisstheten til mottakeren. Det er fortsatt opp til mottakeren om han vil følge disse impulsene.

Det ovenstånde i motsetning til en kjærlighet som kan være litt nedlatende. "Stakkars deg, jeg ser at du ikke har det godt. Si ifra hvis det er noe jeg kan gjøre for deg." En slik kjærlighet og medfølelse kan ofte være godt ment men kan oppleves av mottaker som sårende. Og ofte følger det med et eller annet velment forslag som gir det inntrykk at giveren tror hun vet bedre enn mottakeren. Mitt forsøk på å sende lys og kjærlighet til Obama er ubetinget. Intet forbehold.
Til Jaziel.
Selvfølgelig er det mange av oss som forstår dette med dualismen. All erfaring avhenger av en relativ verden. Du kan ikke erfare "varmt" hvis det ikke finnes "kaldt" osv. Men i lyset finnes ingen ubalanse, dvs. i den ubetingede kjærligheten. Og trenger vi virkelig erfare mer av mørket nå? Trenger vi virkelig mer erfaring av elendigheten NÅ? Har vi ikke nok erfaringsgrunnlag og sammenlikne med? Har det ikke vært nok elendighet i de utallige livene vi har levd til å kunne definere kjærligheten kontra "ondskap"? Jeg tror det faktisk holder snart jeg. Denne 5. dimensjonen vi visstnok skal opp i handler om nettopp dette. Vi trenger faktisk ikke frykt lenger i livene våre for å kjenne oss levende. Vi kan begynne å skape kun basert på de gode følelsene vi er i stand til å frembringe. Det å fristille oss fra frykten og bare være i lyset er en forestilling jeg har og derfor mulig å manifistere. Men jeg vil fortsatt ha alle erfaringene mine med meg og takke alle de mørke dagene for den betydning de har hatt for min sjelevekst.
Lys og kjælighet til deg også Erlend!
Man kan sende klar beskjed også. Såvel gode ønsker for Obama, men vel så viktig, gode ønsker for hans virke og fremtiden. Over 150.000 har allerede signert oppropet (igår) som er satt opp på en stor vegg i Washington. Vedlegger følgende.
Ole

Dear friends,

The Global Message to Obama Wall in Washington DC is becoming a powerful symbol of unity and reconciliation between the US and the World. Follow the link to sign it online:
Take action now!

In just 24 hours, over 150,000 people from 189 countries have signed and sent a message for Barack Obama to our huge global wall in the centre of Washington DC, and it has been covered on CNN, BBC, Al Jazeera and in the US on front pages of two of the biggest newspapers and on the evening news!

Together, we're helping to seize Obama's election as a major global moment for unity and reconciliation, when the US can finally join with the world community in facing our common challenges together. Our message congratulates Obama on his election and commitments to stop climate change, withdraw from Iraq, double aid for poverty, ban torture and more.

Avaaz's Global Message to Obama Wall in Washington DC has become THE place for citizens around the world to speak to Obama. If you haven't already, follow the link to add your name, and send this email to friends and family who might want to join in:

http://www.avaaz.org/en/million_messages_to_obama

Change will not come easily to the US or its foreign policy. Entrenched interests -- including oil companies, war contractors, and neo-con ideologists -- stand in the way. But those interests have always sought to divide us -- the greater international unity and goodwill we have, the better we'll be able to confront the challenges head on and make progress as one world. The Global Obama Message Wall is a symbol of change and an investment in the new goodwill between the US and the world -- with major global climate change negotiations coming up next month, it will not be long before that good will is tested. Let's get to a million messages to Obama!

With hope,
Ricken, Graziela, Iain, Brett, Paul, Alice, Milena, Paula, Ben and the whole Avaaz Team.
Av og til er det viktig for noen å presisere at andre gjør feil i glede også, akkurat som ikke andre en den ene er klar over alt dette, og derfor må lede de in på hans vei!

For det er den eneste rette!! Jommen ja

Herlige vibrasjone ril Barack og masse hjerte varme i tankene mine når jeg gleder meg over dette, og takk til alle som bidrar her inne med ren iver og glede..

Hjertelig
Har overhodet ikke sagt at noen gjør feil i sin glede. Men synes at denne gleden godt kan vises direkte til Obama, som man faktisk gjør ved å signere avaaz´opprop. Avaaz gjør en kjempejobb på global basis, og har holdt på nå i ca 2 år. Her inne, er det for vår lille menighet, noe jeg tviler på Obama får med seg. Synes ellers det er synd at de som kommer med sine "innvendiger" blir hundset ut av diskusjonen. Riktignok er det vel skrivefeil i innledningen: "Å om du ikke har noe gledelig å bidra med her inne, ja SÅ TRENGER DU BIDRA i det hele tatt!" (min fremheving. Mangler "ikke"?) men den åpner jo for at andre som ikke gleder seg like mye som deg og meg, kan komme med sine innlegg. Man bør da tåle litt motgang, óg, i stedet for å forsøke å sensurere! De fleste er jo tross alt glade, her. God helg til Obama og alle andre!
Jeg tror at den ubetingede kjærligheten ikke kjenner grenser eller tid og rom. Det man sender ut i en eller annen hensikt kan mottas på et eller annet plan av mottaker. Alle mennesker er forbundet med hverandre. Selv om det hele blir nokså subtilt selvfølgelig. Når det gjelder motforestillinger mot all gleden i denne tråden så er det vel noe med hva tråden dreier seg om? Selv synes jeg som skrevet tidligere at Obama som antikrist er en håpløs forestilling og har uttrykt det på en direkte måte ved bruk av litt saftig argumentasjonsteknikk. Såpass synes jeg vedkommende burde tåle når han først velger å poste innlegg som i det minste kan karakteriseres som spekulative.
Takker for en liten støtte. Jeg gleder meg også over at Obama vant, som jeg trodde det gikk frem av innlegget mitt. Ikke har jeg noe imot ham fordi han er svart, Jeg er ikke med i KuKlux klan og ikke har jeg kalt ham antikrist.Men på bakgrunn av verdens nesegruse beundring (med unntak av Israel og evt. Russland og China) tillot jeg meg å stille et nøkternt spørsmål om hva dette kan være. Og et av alternativene var bibelens beskrivelse av antikrist.
Så jeg gleder meg over at Barack Obama vant valget, og håper at han kan kan klare å oppfylle ønskene til alle.
God helg.

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 2 timer siden
mmmm :)
for 2 timer siden
Jan Erik/ Janken vil kanskje delta i Kjetil Andrè Jacobsen sitt arrangement
29 mars 2009 at 18.00 til 27 mars 2010 at 19.00
Kjærlighetens Transformasjon... ~ online meditasjon & healing ~ Vi er på vei til å bevege oss inn i en ny Kjærlighetsbevissthet her på jorden... på denne reisen åpnes vi for en dypere del av oss selv! Kjærlighetens Transformasjon gir deg muli…
for 2 timer siden
Utrolig spennende lesning!
for 2 timer siden
9 november 2009 fra 21.00 til 22.30
LIVE Video meditasjon 9 nov 2009 kl. 21.00 - 22.30. Jeg vil igjen invitere til felles meditasjon. Passord: himmel (som alltid) Se www.morten-eriksen.no Trykk der på Video rommet. Hilsen Morten Eriksen.
for 2 timer siden
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 3 timer siden
Lightsoul la til 11 bilder i albumet "Min familj"
for 4 timer siden
Vern om naturen
for 4 timer siden
Lightsoul har oppdatert sin profil
for 4 timer siden
Ikke glem yoga praksisen i julen
for 4 timer siden
Kundan Rockstad har oppdatert profilbildet sitt
for 5 timer siden
for 5 timer siden
for 5 timer siden
Ann Finnvik God jul!
for 5 timer siden
liv-astri Ønsker alle en fredfull og magisk julehøytid <3 !
for 5 timer siden
Jeg spør meg selv: "Hvis det faktisk var en flygende pyramide over Moskva forleden dag, ville ikke myndighetene gjøre alt for å skjule dette?" (kanskje det er derfor det kun eksisterer noen få klipp på youtube..) Myndighetene kan da aldri i verden i…
for 5 timer siden
Eva-Beathe Jensen har oppdatert sin profil
for 5 timer siden
for 6 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte