Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Camilla

Finnes det flere med samme evne som snåsamannen?

Jeg tenker at det må finnes flere mennesker som Toralf Gjerstad, selv om han virkelig er unik! :) jeg , og tusenvis av andre skulle så gjerne ha møtt han! :) Men, mannen må få sine siste år i fred stakar :)
For et liv, som han selv sier har vært svært rikt!

Minner meg om en serie som gikk på tv for noen år siden .. " Morgen-dagens avis idag" .. Om en mann som farta rundt å sørga for at ulykker ble unngått .. Sånn må vel snåsamannen føle det å .. " Bare EN til " ...

Vet dere om healere med samme sterke evner som snåsamannen , som bor her i Norge? Hvor er isåfall medieoppstyret rundt disse? Holder de evnene for seg selv? :)

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Snåsa-kailln har levd ett langt liv der ryktet om hans sterke evner har spred seg utover. Jeg kjenner dem som har evner, kanskje ikke så sterke som Gjerstad sine, men gode evner. Disse er jo forholdsvis unge enda og hvem vet så kan jo de også bli "kjent" etterhvert som ryktet sprer seg. Tror ikke at det er så mange som frivillig ønsker seg det mediakjøret som Gjerstad har opplevd.

Det som er unikt med snåsa-kailln e jo at han ikke har forlangt betaling for "arbeidet". Ikke det at jeg har noe imot at healere tar betalt. Men kanskje det at han ikke tok betaling gjorde at flere oppsøkte ham, også de som tvilte.

Svar på dette

Hei StDevil. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan si HVEM de er.... men at DE er SÅ mye bedre en Gjerstad. Merkelig.... hehe
Jeg må virkelig si at jeg respekterer Gjerstad - for alt det gode han har gjort for andre. Hvis din venn er som Gjerstad - og at han ønsker å bruke kraften på seg selv - så er det selvsagt et personlig valg den personen tar. For de fleste som er healere og lysarbeidere byr på seg selv - og hjelper andre. Det er det som er meningen :) At enkelte mennesker ikke ønsker å profilere seg - respekterer jeg - siden det har med personlighet å gjøre, hvor vi er i livet....

:) Gine

Svar på dette

Det fri valg er det viktigste for meg.
Mange har evner og det er dem fritt å bruke disse som de selv ønsker.
Jeg tror at vi lever i en tid der flere og flere utvikler sine evner.

Svar på dette

Jaså Gjerstad er en amatør healer....Hvor Sundt er det og dømme slik du gjør... Jeg bare undres... I min sfære er det bare den overordnede Energi som KAN dømme "den Store Ånd"

Velsigne deg ................

Svar på dette

Jeg er helt enig. For meg hadde det kanksje vært snakk om å få et verdig liv tilbake om jeg hadde fått hjelp av Snåsa-mannen.

Men jeg har da respekt for ham og lar ham være i fred på sine gamle dager. Det har å gjøre med respekt for sine medmennesker.

Men jeg skulle gjerne visst om andre som kan hjelpe. Samtidig forstår jeg at de ikke vil stille seg i offentlighetens lys, når man ser hva stakkars Snåsamannen ble utsatt for.

Svar på dette

Ja, jeg tror mange mennesker har samme evner som Toralf Gjerstad, mange fler enn vi aner. Iøvrig så må vi ikke glemme at vi alle har evnen til å helbrede oss selv!

Klem fra Eva

Svar på dette

Ja, vi er flere...mange flere...,ikke alle har like sterke evner, dvs. kraften kommer ikke gjennom like sterkt hos alle, men dette er jo noe vi alle har, ettersom vi våkner og blir mer og mer ublokkerte, så kommer denne kraften mer og mer igjennom..alt pratet om at dette er humbug er eldgammel retorikk, og et eller annet sted er det skjedd noe som har gjort at kraften skjules i dem, hva enten det er skjedd i dette livet, eller tidligere liv...men det er jo menneskets utfordring...å ta seg ut av vondt og leit for å frigjøre seg, slik at den kjærligheten/kraften de er skinner igjennom kroppens hylster, så lenge vi er i kroppen...
Liv

Svar på dette

Dette synes jeg er flott skrevet. En sannhet som jeg kan forstå. Vi har jo alle svarene. En som har kjærligheten i seg og har evner vil forstå evnen. Jeg har forøvrig ikke lest noe om han ennå men jeg har stor respekt for JG.

Svar på dette

Hei! Det finnes en som heter Bruno Grøning .Han er en som samlet mange tusen og helbredet dem på en gang. Hans venne grupper hjelper folk rundt om i hele verden uten betaling.Dere kan lese om han på nettet . Hilsen Arild

Svar på dette

vil bare svare litt kort til deg anina.. jeg er en av disse menneskene som ikke klarer å ta betalt for dette. og jeg er en veldig god kanal for denne kraften...og i dette ligger mitt poeng. de som har tilgang til denne kraften..er ikke som andre dødlige--det er min påstand-- vi er kanaler for en enorm kjærlighetskraft, mange benevner den som en gave, noe det i sannhet d virkelig er, du kan umulig sammenligne en sykepleier, eller en rørlegger sine yrker, med å være utvalgt til å disponere en usynlig kraft som ingen utdannelse kan gi.. alle kan heale med sin egen kraft om de lærer d, men min erfaring har lært meg at de som har fått gaven av healing, jobber ikke for noen andre enn den rene gudskraften, og denne kraften vil gi deg alt du trenger her i livet, så lenge du er ren i hjertet, og er i full tillit til den. jeg har ALDRI krevd noe som helst, annet at jeg sier og mener at jeg blir veldig glad for en klem. og universet tar alltid vare på meg. jeg mangler aldri noe, er d noe jeg trenger, formidler jeg ønsket mitt til universet, og får alltid positivt svar, i form av at d jeg trenger dukker opp, gratis, innen få dager, noen ganger på timen.. kraften som jeg er så heldig å få bruke/ eller gaven--vokser i takt med mine erfaringer, og i takt med alderen. så som svar på spørsmålet ditt---joda, d finnes de av oss som jobber gratis, for vi ser ikke verdien i ta betalt for noe som i utgangpunktet faktisk ikke er mitt!! jeg kritiserer ingen i dette innlegget mitt, for at de fleste tar seg betalt. sånn er samfunnet vårt lagt opp, veldig få tørr være i full tillitt til at universet tar vare på oss, de fleste er oppdratt i frykt for å ikke ha nok av alt, og er oppdratt til at penger er alt som får livet vårt til å gå rundt.. i mitt liv, er d kjærlighet til alt og alle, inkludert meg selv, som får livet til å gå rundt.. og ja, måtte le litt, er d virkelig healere som har sagt at de er en egen rase?? det tror jeg er en konklusjon du selv har laget. vi er ikke som andre, d vil jeg påstå, vi er her kun i en eneste hennsikt, og d er for å hjelpe andre til å tro. tro på seg selv, og tro på kjærlighet---gi brustne sjeler troen på at d finnes noe større enn oss..gi andre håp. vi er alle født med flere forskjellige mål her i livet, men vi som er født med gaven, har kun en..den jeg nevnte over.og healere sliter ikke på den samme måten som andre her i livet. min erfaring er iallefall at de har d værre---mye værre--!! for å kunne hjelpe alle på vår vei, må vi gjennom de fleste problemstillinger her i livet, ofte på en hardere måte--for om vi ikke forstår sjelesmertene og de fysiske smertene til den vi skal hjelpe/heale, vil hjelpen bare bli middelmådig--ved å gå gjennom mye smerte, gjør d oss istand til å fullt ut forstå, og føle den sjelen som ber deg om hjelp, og kraften springer klart gjennom sjelens kilde, og strømmer uten hinder inn i den som lider-- regner med at dette innlegget ikke gjør meg for populær, den treffer nok mang en nerve, men men---den sjansen tar jeg;-), for jeg vet også at d finnes mange som meg;-))

Svar på dette

"de som har tilgang til denne kraften..er ikke som andre dødlige--det er min påstand--"

Her vil jeg tro du opphever deg selv over alle andre mennesker som du betrakter som dødelig...
Vi lever alle evig..ifølge skriften... og ingen kan heve seg selv over andre....

"de som har tilgang til denne kraften..er ikke som andre dødlige--det er min påstand--"

Vel, no er det ikke alle som er uføretrygded og blir "tatt vare på" av eksistensen, og ikke trenger "betaling"...
Så dem må no få lov å ta betalt... ok?
Nei, stikk fingeren i jorden, og se realiteten i dette...
Jeg på kjempe for hver pesetas jeg tjener...

"for jeg vet også at d finnes mange som meg;-))"

Yes, and I'm beat them all ;-)

Svar på dette

du oppfatter d jeg skrev heelt feil, jeg formulerte meg antagelig skikkelig elendig, og d beklager jeg! unnskyld så mye, å la meg forklare. de jeg har møtt som er lik meg, føler seg da slett ikke bedre enn noen, vi er satt hit for å tjene andre mennesker. det var d jeg mente. jeg synes ikke vi kan ta betalt for å få formiddle noe som er så mye større enn oss, og der står jeg på midt med at om du bare lever i tillit, blir du tatt vare på av universet. d betyr aldeles at jeg ikke jobber for meg--d ligger myye jobbing i å løse og hjelpe folk med fysiske og psykiske problemer--

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Arrangementer

Siste aktivitet

Onkel Anus har oppdatert sin profil
for 4 minutter siden
Onkel Anus har oppdatert profilbildet sitt
for 6 minutter siden
Onkel Anus En god latter forlenger livet
for 11 minutter siden
Onkel Anus, Sayonara, Turid Halvorsen og 2 til ble med i Alternativt Nettverk
for 12 minutter siden
Sayonara har oppdatert sin profil
for 41 minutter siden
Nå er Eva-Beathe Jensen og Leora venner
for 52 minutter siden
En diskusjon der en side får stå uimotsagt er jo ikke en diskusjon. Da er det mere en monolog.
for 57 minutter siden
"Dette i sterk kontrast til f.eks. homeopati, som til tross for at det er bevist å ikke fungere likevel benyttes i større og større grad. " Bevist? på samme måte som tobak industrien har kommet med den enne etter den andre "beviss" på at tobak ikke…
for én time siden
Helga Marie la til et blogginnlegg
Er du alternativ behandler eller på utkikk etter en? Jeg har nå vært med å utvikle en webside som har som mål å samle seriøse alternative behandlere/bedrifter o.l på en side, og som fungerer som et oppslagsverk for interesserte slik at de kan finne…
for én time siden
Joda, jeg vet meget vel at musikk er lydbølger. Nå svarer ikke jeg deg for å prøve å overbevise deg om mine tankesett og teorier, men for å hjelpe deg til å åpne opp for å se ting fra en litt annen innfallsvinkel. Den ene måten å angripe spørsmål på…
for 2 timer siden
Det var jeg også igrunn. Har lest og vet ikke helt om jeg gidder svare. Men får vel ta en siste grublings med den mannen....
for 2 timer siden
Jeg har sagt det før og sier det igjen; det er lett å tolke alskens overtro og mumbo-jumbo inn i vitenskapelige oppdagelser i etterkant. Med litt fantasi kan man tolke Ringenes Herre til å passe med ny viten hvis man vil. Man kan ikke se atomer. Fø…
for 2 timer siden
Personlige opplevelser fungerer ikke som evidens. Man kan ikke bygge objektive og gyldige teorier på dem, rett og slett fordi muligheten for feil og manupulasjon er så enormt overhengende. Menneskers fantasi, hukommelse, logiske sans, evne til krit…
for 2 timer siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
Og hva med alle som med tiden blir vitenskapelig bevist, for det blir det, alle esoteriske modeler blir bevist. DNA ble forklart av noen esoteriker for lenge siden (selfolgelig med annet navn, da det ikke fantes noen ord som DNA), men sånne ting bl…
for 3 timer siden
Astrid Elisabeth oppdaterte et arrangement
17 april 2010 at 18.00 til 24 april 2010 at 19.00
Det arrangeres Engleskole i Hellas 17. - 24. april 2010. Nå har du sjansen til å bli med på Engleskole i vakre omgivelser sammen med Astrid Elisabeth og Erlend fra Kreativitetsporten. Kreativitetsporten og Medium har, med hellas.no, gått sammen og s…
for 3 timer siden
"Sannheter" og kunnskap som "hentes innenfra" må i aller høyeste grad kunne sies å være tro, ihvertfall når det dreier seg om vår objektive virkelighet. Tro er ikke en legitim vei til "sannheten".
for 3 timer siden
Det finnes veldig mange studier innen dette. Det er et nøkkelområde innen studier av f.eks. schizofreni. Drømmestudier er et annet område. Hvis du er interessert i dette kan jeg anbefale deg å starte med bøkene "How the mind works" (Steven Pinker)…
for 3 timer siden
Bra beskrivelse.
for 3 timer siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte