Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Mats Søndre Aas

Finanskrise planlagt for å skape NWO? (New World Order)

Flere og flere eksperter utenfor massemedia og noen i massemedia mener vi nå går mot økonomisk kollaps i verden. En slik kollaps vil føre til kaos, matnød, økt kriminalitet osv. Er dette nøye planlagt for flere år siden? NWO(NewWorldOrder) vil bli flere steg nærmere i en sånn krise. Eller hva mener dere?

Merker: earth, kollaps, nwo, obama, planet, usa, verden, økonomisk

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Helt enig. De har en plan for alt. Dette er langsiktig faenskap satt i system. Av hvem...Jo, Illuminatet, WHO, Bilderberger, samt annen dritt som NWO og Jødene i spissen. Jødene styrer USA, med Bush og Rockefeller (Verdensbanken/Dollar) og rotschild (Jøde). Merkelig at alle jødene fikk beskjed om ikke å dra på jobb den dagen TwinTower ble hacket ned! Nei det finnes et monument bygd i 79-over hva de skal foreta seg i USA (kan vise dette på bilder vis aktuelt). Det er lik Stonehenge, men det er nedskrevet et charter på flere språk, som forteller at det er KUN...500 millioner mennesker som skal overleve kaoset som blir satt i handling av Illuminatet- De har bygd baser for dette under jorden wide over, også i Norge.. Dette tror jeg vil skje i løpet av 2012 - 2015. Survive den som kan sier jeg...Det er derfor de driter i alt som skjer pga deres langsiktige plan for dette. Sov gjerne de som ikke tror, men dette kommer til å skje. Og det blir forferdelig. De har planlagt å bruke atomnbomber, kjemiske-bakterielle våpen og de skal sprenge noen av de over polene, samt en god del som allerde er utplassert på havbunnen for å skape enorme tsunamier samt jordskjelv. Dette bare tull? Høres skremmende ut, men det er faktisk blodig alvor.

Svar på dette

Interessante påstander Frode. Jeg vil gjerne lese litt mer om dette. Har du noen linker til info?

Svar på dette

Er det bare meg eller oser det korrupt, hemmelighetsfull og grådig av denne mannen;

http://www.dagbladet.no/2009/03/28/nyheter/innenriks/oljefondet/550...

Svar på dette

Ja Mats...den er nok det...de få som så det og forsøkte å stanse det, ble tidd ihjel eller fikk sparken.

" 'Give me the control over a nation's money supply, and I care not who makes it's laws "
- Mayer Rothschild.

Ved å se denne filmen vil man forstå hvordan dette pengesystemet furngerer og hvorfor man er sjangseløs innen dette systemet.

Zeitgeist 2 :

Svar på dette

Det er flott at finanskrisen endelig er her. Jeg har ventet på denne skikkelig krisen i mange år.
Det er jo opplagt og logisk at vi ikke kan fortsette med den økonomien som har vært. Likevel vil det ta mange år å transformere hele systemet. Endringene går samtidig hånd i hånd med utviklingen av oss selv.
Den økonomien som er nå - Economy of Debt - er det vi beveger oss ifra.
Vi beveger oss mot såkalt Economy of Choice.

Now that the world paradigm is shifting into Mature Soul values and systems, it makes sense to us that structures based in Debt and Young Soul ideals would begin to transform. However, the process of a shift from Young to Mature has high potential for drama, as that is the nature of the Mature Soul.

The current economic crisis is moving to a global level because the global consciousness is shifting Economy exists in physical, emotional, intellectual, and spiritual realms, so as one dominant structure shifts, all levels of currency and exchange will shift. Debt-based economy is no longer of interest to the majority of souls on your planet, but what kind of economy to move into has not been clarified or secured, yet Most simply know that "something" is "not right" and "something" needs to change.

The single, most powerful medium for change for all fragments on the planet is economic at this time. No other medium could affect change and evolution to the extent that an economic overhaul could bring. This also makes sense to us as a planet moves out of a Young Soul paradigm and into the Mature Soul paradigm.. The dominant soul age uses the relevant, predominant medium as a transition. For instance, when the shift from Baby to Young happened, it was a religious medium.

“We have suggested to read the works that are being explored and implemented by Jacque Fresco holds the greatest impact on what we would consider to be the future of your species.”

ECONOMY OF CHOICE

“An economy generated by Choice would be one in which each individual finds that which he or she is best at contributing and then does so because it feels good to do, create, and give that thing. This is then reciprocated by the joy others have found in discovering what they feel good about doing, creating, and giving.”

“Access to all resources is based on personal need and not on hoarding. No one would tend to take more than is needed because the concept of competition has come to a close.”

“Competition is replaced with Contribution. Natural joy and fulfillment evolves from the emphasis on Giving, and not just on the Consuming. ‘Laziness’ is no longer a concern. Because it is comprehended that for one to Give or Contribute, it must come from Choice, not from obligation of expectation. This tends toward a community that sustains inspiration and enthusiasm, while honoring the fluctuating moods and choices of the individual.”

“There are no debts because when one cannot, or chooses not to, give or contribute, he is seen as simply making a choice that will then be replaced with another choice at another time.”

“This economy tends to begin with a leaning toward fields organized within contexts of NEED and WANT, with some amount of overlapping. For instance, foods, sanitation, water supplies, healing, teaching services, may fall into the NEEDS contexts, while arts, entertainments, invention, spirituality, may fall into the WANTS contexts. Of course, the overlapping occurs when one can see Art as a form of Healing, or Invention as a form of support for Sanitation, etc. The economy of Choice then tends to discover that everything is ‘needed,’ and that ‘want’ is a concept of the past when it was assumed that Want was less important than Need. In the evolved economy of Choice, it is quickly discovered that it is rare that one Wants more than one Needs, and that this is a relative concern best left to the individual.”

"While there would still be pros and cons to this kind of economy (such as structure and consistencies), the pros far outweigh the cons in terms of health, happiness, and peace.”

“Trade would still exist, but would be a matter of choice and comprehension, not rationing. Exchanges would be direct, rather than through the use of a controlling, irrelevant medium such as currency. A choice-based economy is a resource-based economy that does not rely on money. This may be a bizarre concept. But it is natural and a part of most evolving cultures at some point. In other words, a choice-based/resource-based economy would ask, ‘do we have the resources to provide what we need and want?’ rather than ‘do we have the money to provide what we need and want?’ Relying on resource as the factor for access and sharing frees up a massive depth of resources inherent within humanity that have rarely been tapped.”
-the Michaels

Svar på dette

Jeg må si meg enig i Melchizideks uttalelser om at "I en transformasjonsperiode for Moder Jord - en fødsel til en ny gylden tidsalder - så vil nok endel "gamle" mønstre individuelt og kollektivt løses mer opp - så de som tror NWO o.l. har kontroll på alt som skjer på vår planet må tro om igjen."
Og er også enig med Yingun om at, jeg har lengtet lenge etter denne krisen.

For meg er det slik at astrologiske påvirkninger gjør at børsmarkedet måtte oppleve en krakk. Det er et dårlig system, og det er et falskt system, derfor skjer krakket.
På Island må man nå rydde opp i forhold til en spekuleringsideologi som har satt dem helt på bar bakke, og som det kommer til å ta lang, lang tid for dem å rydde opp i.
Vi har alltså muligheten til å forandre på en tankegang. (vinnings spekulasjonshysteri).
Og bytte ut denne tankegangen med noe annet, feks. byttehandel, et bedre system for bytte mellom det å utføre en tjeneste og å få "betaling" for den. Samt dette her med å forhindre utbytte på rene rame spekulasjoner.
Fraværet av denne typen gjennomgripende diskusjoner om hva som er "galt" med systemet, er vel kanskje det jeg ser på skummelt, kanskje det er noen konspirasjoner som "hindrer" politikere og andre å diskutere viktige temaer.
Når medisinen for å motvirke finanskrisen dreier seg om å gi store summer til bankvesendet så synes jeg det lukter veldig ille. (det er vel ikke banktjenstemennene som sliter...)
Slik jeg ser det har det nå utviklet seg to forskjellige trender til hvordan man vil "løse" denne krisen.
Den ene trenden dreier seg om å spytte inn mere penger i "markedet" for å løse krisen. Denne løsninge står Usa, Norge og England for.
Frankrike og Tyskland har ikke så mye penger å sette inn og forespråker mere regulativ for å løse krisen.
Så er da spørsmålet hvilken av disse holdningene er det som blir styrt av NWO.
Og i fortsettelsen av det ressonementet. Hvis vi klarer å skjønne hvilken av disse holdningene som har skjulte motiver (og med andre ord prøver seg på en NWO løsning). Hva gjør vi for å motarbeide disse tendense i samfunnet og i finansmarkedet!

Svar på dette

Usa, Norge og England er på en måte veivisere, men det er dårlige langsiktige løsninger de bruker idag.
Jeg syns det er helt galskap slik som staten har spyttet inn penger. Det er krampaktige tak for å forsøke å holde liv i det gamle systemet.

Men av lære blir en klok, så kollektivt må vi nok gjennom mange faser før det begynner å demre hva som kan være en sunn retning.

Det kan jo være verdt å lese noe av Jacque Fresco.
http://www.thevenusproject.com/
http://www.thevenusproject.com/anewResource.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Jacque_Fresco

Svar på dette

Den Nye Økonomiske Orden Må Bekjempes....

Politikerne og maktetablissementet ønsker en ny økonomisk verdensorden.

Svar på dette

Jeg tror ikke vi lever på samme planet du og jeg Kjeks.....hvilken bor du på ?

Jeg er for øvrig hverken lettlurt, deprimert eller har behov for hjelp av medisinsk hjelp :)

Ei heller Hans Jørgen Lysglimt.

Svar på dette

Nå fikk jeg endelig svaret Kjeks....du lever i en illusjon.

Jeg lever i virkeligheten :)

Svar på dette

I din virkelighet ja.Og kjeks i sin...bra det vel?

Svar på dette

Frode: Hvor er du? Enig, interessante påstander. Hvor har du disse fra og kan du henvise til kilder/linker ?

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Signert på oppropet. Håber mange andre også gjør så!
for 5 minutter siden
det er vel helt frivillig å betal for en behandling, jo mer en betaler jo mer placebo effekt har jeg lest. Hva mer dere?
for 14 minutter siden
Pruting finner sted i alle land, men i liten grad i Norge. Vi blir vel lurt slik vi fremstår. Håndlesing er vel troverdig, eller hur?
for 16 minutter siden
Harald Heggem har oppdatert sin profil
for 21 minutter siden
Linda Halvorsen ble med i Lotta sin gruppe
En gruppe hvor alle mennesker kan delta i, uansett om de er unge eller gamle. Vi ungdommer som er intuitive og opplyste trenger å finne andre alternative ungdommer, for å forbedre forståelse, kommunikasjon og kunne prate om det alternative.
for 22 minutter siden
Tror man skal være veldig forsiktig med å sette enkelte av disse fenomene i fastlåste båser. Tunnel og lys er kanskje mest kjent fra nærdødenopplevelser, men det utelukker ikke at det kan forekomme i andre tilstander eller situasjoner. Som mennesker…
for 26 minutter siden
Opplever også at kortene kommer med forvirrende svar, spesielt i forhold til om man legger for mye på samme spørsmål, altså er forvirret selv, da gjenspeiler kortene den forvirring som ligger i spørreren. Men for all del jeg morer meg mye med mine…
for 33 minutter siden
for 43 minutter siden
Blir med her jeg.Er interessert i å utvilke meg innen det alternative.Har tatt reiki 1,2 og 3 siden september 09,og har startet med tarot nå.Prøver også på reading,men det går litt tregt der.Noen som har noen tips om øvelser innen reading?
for 48 minutter siden
Harald Heggem har oppdatert profilbildet sitt
for 49 minutter siden
Gruppen for deg som er interessert i selvutvikling, selvrealisering og det meste innenfor det åndelige.
for 52 minutter siden
Tar det gjennom en side som heter www.tarotkurs.no.Det er 8 innsendinger sim må gjennomføres innen ett år.
for 53 minutter siden
Tarot kort vil aldri ta valget for deg. Det håper jeg at du allerede vet. Da kan klarlegge energien rundt det. Men det handler i alle tilfeller ikke om at ting er rett eller feil. Det vet du innerst inne. Alt handler om erfaringer. Du er selv skaper…
for 57 minutter siden
Ånd, ånden pusten. kanskje vi alle puster lys.
for én time siden
Nå er Kari og Vivian venner
for én time siden
Harald Heggem ble med i Ada sin gruppe
En gruppe for de som vil gi og/eller motta gratis eller billig terapi/prøvebehandling.
for én time siden
Vel, det er kanskje ikke noe rart, når man opplever vitenskapsmisjonærer, arrestere alle som bruker ord som sjel, åndelig, energi eller ego på en måte som ikke vitenskapen gjør. Da blir man litt dritt lei. Jeg opplever ikke vitenskapen som noe som k…
for én time siden
Marcello Haugen - (født på Kongsberg 6. juli 1878, døde på Svarga i Lillehammer 30. desember 1967).
for én time siden
for én time siden
"Statistikk kan manipuleres og det gjøres." Ja, det det er Nibiru troende ekstremt gode på. Her byttes rett og slett alle plansjer og formler ut med barnetegninger og røverhistorier. :) Nei, du Bestemor - jeg er ferdig her i denne tråden. Stakkars…
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte