Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Vi hører stadig om merkelige ringer i kornårkere, lys på himmelen og bortføringer av mennesker. Er disse menneskene som opplever disse tingene gale, er frikere eller PR-kåte mennesker som er litt skrullete? For mesteparten blir stemplet som halvgale!

Man skulle tro at i 2008 kunne man stille dette spørsmålet og få konstruktive debatter om dette, men det man får er fnysing og latter. Men er det virkelig så usansynelig at vi kanskje får besøk av andre vesner eller livsformer? Er det ikke heller rarere at vi skal være alene i dette stor universet?

Jeg husker på ungdom skolen for mange år siden. Vi hadde en lærer i Naturfag og han mente bestemt at det ikke fantes liv på andre planter eller at det kom grønnemånemenn i ufoer til vår jordklode! Dette kunne han begrunne med at det ikke fantes planeter med oksygen og at det ikke gikk ann å reise fra en planet til en annen for det var bare ikke mulig.
Jeg gikk hjem fra skolen denne dagen med noen tanker i hodet...... Er det ikke mulig? Hvorfor skulle ikke dette være mulig? Hva om alle oppfinnere i vår historie hadde tenkt slik.... Da hadde vi nok fremdeles sittet i huler og gått på jakt med håndlaget spyd.... men kanskje det heller ikke hadde vært mulig?
Så hadde jeg en diskusjon med ei venninne om disse lysene på himmelen. Hun var en ivrig kristen og jeg fikk beskjed om at jeg kom til helvete som mente at disse lysene var noe annet enn djevelens demoner! Igjen fikk jeg noen tanker om hva kristne mente om det at vi kanskje ikke er alene..... Det virker som om det ikke er en akseptabel tanke for dem!? Men hvorfor ikke? Hvis det finnes en skaper.... altså Gud, hvorfor skulle han ikke skape flere planeter med liv? Hvorfor skulle han skape hele det vakre universet (hvorav vi ser bare en liten del) for bare en liten planet med noen få mennesker på ? Har ikke Gud kanskje større planer for universet? Hvorfor skape noe så stort å la bare en bitteliten del bli brukt?
Men hvem sier at vi er alene?
Hvem sier at de som har sett har sett feil?
Hvem sier at det som står i Bibelen er den eneste sannheten?

Hvorfor ikke åpne sitt sinn og se lenger enn hva som er rett forand nesen vår?

Del

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hva tror du da?
Kjenn etter inni deg selv, hva sier sjela di om dette?
Selv har jeg alltid visst at jeg har slektninger andre steder i universet, at jeg opprinnelig kom fra et annet sted enn jorda, uten at jeg har bevisste minner om det. Jeg har aldri observert uforklarlige fenomener på himmelen, føler ikke at jeg trenger det heller, jeg vet jo at de er der : ) Mange har det sånn som meg, at de bare VET inni seg. Det innebærer også vissheten om at man har levd flere liv, på ulike steder. I gamle dager hadde folk større nærhet til naturen og elementene, slik de fleste urfolk ennå har. De visste sammenhengene, det var helt naturlig for dem. Denne naturlige forståelsen av hvordan verden er skrudd sammen har vi alle fortsatt dypt inni oss, men vi er opplært til ikke å lytte den veien. Religiøs indoktrinering, frykt og opptatthet av det materielle har fjernet oss fra troen på oss selv som en del av naturen. Det naturlige er blitt "overnaturlig". Vel, i dag er mange svært opptatt av det "overnaturlige" - hvorfor?
Jeg tror det er fordi vi har en indre lengsel i oss etter å finne tilbake til harmoni med våre omgivelser, naturen og jorda vi bor på. Gaia ønsker oss hjertelig velkommen tilbake, hun som er Moder Jords sjel!

Svar på dette

For meg er det helt utenkelig å tro at vi skulle være alene i universet...
Men skjønner de som fornekter dette, tanken på andre intelligenser kan jo være skremmende for mange, og spesielt de som er solid forankret i sin barnetro. Hvordan vil verden takle en slik sannhet, hva vil skje med verdensreligionene? Ser for meg total kaos....religion er MAKT, og hva skjer når man står i fare for å miste sin makt over menneskene?

Tror det kan bli en "vond" tid for mange dette, når ting sakte, men sikkert åpenbarer seg...

Svar på dette

Er jeg alene?

Svar på dette

Nei, solaris det er du nok ikke... eller var det en illusjon?

Svar på dette

>Er jeg alene?
Tja. Kan du bevise at du ikke er det? ;)

Svar på dette

Kan jeg bevise noe i hvilken som helst retning?

Svar på dette

Hei,
enige med de mange som sier at vi er slett ikke alene.
Her er en liten live-snutt med en alien:
http://www.youtube.com/watch?v=Ty4WyPqigx8

Det har pågått en voldsom debunk/hoax/real-debatt på nettet om autentisiteten av dette opptaket.
F.eks. har eksperter på spesialeffekter fra Hollywood har konkludert med at det er ekte.

Trolig er det filmet under jorda i Area51 i Nevada.

Jeg legger til grunn at det er ekte. Sjekk også J-ROD / JAROD på et annet forum her eller på nettet.
(Google f.eks. "J-ROD alien")

Svar på dette

Har en meget bra bok av Van Flandern. Han er verdt å lytte til.

Svar på dette

Har alltid slått meg som merkelig at vi uten videre definerer oss som de mest intelligente på vår jord. Vi kan foreksempel få delfiner til å skjønne hva VI mener og få de til å lystre våre instrukser…men skjønte vi noen gang hva de mener og de instruksene de prøver å sende til oss? Fordi vi på sett og hvis er avhengige av å konstruere ting og gjøre livet komplisert, bl.a. ved å konstruere våpen som kan ødelegge oss fullstendig, er vi av den grunn mer intelligente?

Å tro at utenomjordiske vesener opptre i "vår" form, er rimelig hovmodig. Som om vi vet alt i universet? Strengt tatt er vi (sub)atomer og energi (noe som også er en sterk indikasjon på liv etter døden), men skal vi da forutsette at liv kun eksisterer på vårt energinivå og hvor kun vår atomære frekvens eller energi er den eneste mulig?

Svar på dette

Og dermed blir det også alt for begrenset å omtale "dem" som utenomjordiske, da energi, vibrasjoner og frekvenser også impliserer dimensjoner ;)

Svar på dette

Jeg ble fortalt en gang av en venn, at mennesket er "apekatt" for andre livsformer andre steder i universet. Vi er utenomjordiske vi også. Vi ble "plantet" her for å se hvordan utviklingen vår ville være. Litt som om vi skulle tatt med oss Julius ++ og satt dem av på Mars! For så å komme tilbake nå og da for å se utviklingen.... finne "the missing link" kanskje osv.....
Morsom tanke;)

Svar på dette

Ja. Jorden eksisterer også i andre dimensjoner, og da er de ikke utenomjordiske, men bare utenom-vår-dimensjonske, på en annen frekvens, men likevel samme "sted". Om vi ser tidsplanet som like tredimensjonelt som romplanet kan vi like gjerne si at de er oss i fremtiden i en annen potensiell virkelighet. Uansett form, immateriell "sky" og romtid-koordinater er vi den samme, som utforsker seg selv. :)

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

may brit jespersen har oppdatert sin profil
for 3 minutter siden
Hi! Is that you? Frohe Weihnacht! best wishes nadira :)
for 8 minutter siden
Åja, stjerneskudd og stjernedryss! La oss ta vare på hverandre, ta hverandre med på mange stjerneskinnsturer i vinter. Skru av tv-en og gå ut i kulda og få røde roser i kinnene! Kjenne at vi lever!
for 14 minutter siden
Takk for kommentar, May Brit! Ja, jeg kunne ikke la være... - nå i denne tiden da vi helst skal tenke på andre enn oss selv, ta vare på hverandre og være gode mot hverandre. Jeg er så heldig at jeg kan ta det med ro, ha tid til refleksjoner og etter…
for 18 minutter siden
Lightsoul la til et arrangement
4 mars 2010 fra 19.00 til 22.00
Kvällen börjar med att Jill berättar om hur mediumskapet fungerar. Jill börjar sedan att jobba tillsammans med andevärlden. Det blir alltid skratt och glädjetårar när Jill arbetar. Efter ca 1-1½ timma gör vi en kort paus för att sen fortsätta med…
for 19 minutter siden
for 26 minutter siden
Lightsoul Jag kommer att ha storseans på Fredrikstens Kro den 4 mars Kika in på www.lightsoul.dinstudio.se Önskar er alla en GOD JUL Kram Jill
for 28 minutter siden
An Cathrin Meholm Vil Nå Ønske Alle Mine Venner En Riktig God Jul.. :))
for 47 minutter siden
Lightsoul har oppdatert sin profil
for 47 minutter siden
Gil Silverbird la til 2 blogginnlegg
for 51 minutter siden
Lightsoul har oppdatert profilbildet sitt
for 52 minutter siden
Lightsoul er nå et medlem av Alternativt Nettverk
for 54 minutter siden
may brit jespersen la til et blogginnlegg
STJERNEKYSS Hver gang en stjerne faller ned, kysser den jorden et sted. Kansje den jordflekk hvor du står, fikk sitt første kyss i går?
for 54 minutter siden
for 56 minutter siden
for 57 minutter siden
Vakkert. God Jul til deg Edle Rebell.
for én time siden
INDIGO REVOLUTION la til en video
for én time siden
INDIGO REVOLUTION la til et blogginnlegg
DISCLOSURE: IS AN OFFICIAL ANNOUNCEMENT IMMINENT? It's like the greatest football game in human history. Everybody wants to know how it's going to turn out. Dates have been leaked and/or suggested. Some have now already passed. The clamoring has…
for én time siden
Nå er Kristian og esther ama venner
for én time siden
for én time siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte