Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Høstkvelden er klar og nydelig. Snart kommer snøen med all dens muligheter til gledelig utfoldelse.

Jeg velger å være glad, selv når andre forsøker å sjikanere meg. Jeg velger å være glad, selv om ikke verden er helt i water. Jeg gjør så godt jeg kan for å skape en bedre verden, men har jeg ikke livsgleden med meg, hva er vel da alt strevet verdt?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Svar på dette

Hei Ole :-)

Humør og livsglede må vi beholde uansett hva andre gjør mot oss. Mister vi gleden , mister vi livsgnisten. Smil og godt humør er smittsomt, så ved å spre glede, blir kanskje verden et litt bedre sted og være. Både for oss selv og de rundt oss.

Svar på dette

Livsgleden er det viktig å ha i behold, ja!

Viktige ingredienser i Livsglede:

et rolig, vennlig og åpent sinn - den som hviler godt i seg selv, kan kommunisere med andre på en konstruktiv måte, uten å bli for hissig eller si noe som blir for destruktivt.
Masse humor. Å ta utfordringer med et smil, og å velge å beholde humøret når noe røyner på, å kunne se de lyspunktene som tross alt finnes når noe er vanskelig.

Å ha en god helse betyr mye for livsgleden, og man er i stor grad selv ansvarlig for sin egen fysiske og psykiske helse.
Så er det godt å kunne ha mennesker (og/eller dyr) å bry seg om og som bryr seg om deg. Et nettverk, et fellesskap, et sted å høre til.

Svar på dette

Hei glade gutt!

Ønsker deg en god ferd videre inn i mørketida:)

Svar på dette

Leste et sted at de menneskene som ble eldst, det var de med livsgleden i behold. Det hjelper ikke med verdens beste trening og sunn mat, hvis en ikke har livsglede.

Og bare tanken på å suse nedover bakken på akebrett får det til å krible i magen:-))) Eller på en søpplesekk.....

Svar på dette

Ja, jeg kjenner en mann som er 109 år gammel, og han har alltid hatt masse livsglede!

Svar på dette

Nettop, Ole. Hvordan spre kjærlighet om du ikke selv er lykkelig?

Svar på dette

Vær lykkelig og glad, men ikke finn deg i for mye sjikane. Riktignok har ikke alle stor injurierende kraft, heller oppblåste egoer, så det kan jo i seg selv få en til å smile litt.

Svar på dette

Tusen takk Ole:) Så fint skrevet:) Og du har så rett så rett:) Enda ALLE kunne tenke sånn du:)
Da hadde verden vært en bedre sandkasse å leke i:)
Klem fra Monamo:)

Svar på dette

Hei og takk for alle flotte kommentarer. Jeg har selvfølgelig frustrasjoner og utblåsninger, jeg óg, men prøver å opprettholde gleden i meg. Det er som smil. Smil til verden og verden smiler tilbake.

God kveld!

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

So the big question is, "Well, do I just dump all those unwanted things and try to start fresh?" And we say, no. You just set the Tone, where you are, by looking for things to appreciate. And by setting your Tone in a very clear deliberate way, anyt…
for 13 minutter siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Nå er Multiorgasmic og Oliver Baxter venner
for 4 timer siden
Mye pes det var om et enkelt ord her. Er vel så enkelt som at noe er rent eller urent. I mer eller mindre grad. Like så mye som rent vann og urent vann. Eller rene aurafarger og skitne (urene) aurafarger. For mange synkronisiteter mellom aurafarg…
for 5 timer siden
for 5 timer siden
for 6 timer siden
Tonje ble med i Tina sin gruppe
De som er interessert i steiner og steinenes energi. Har du erfaring eller lurer på noe om steiner kan du skrive det her. Jeg vet ikke så mye om steiner selv, men syns det er spennende. Har også samlet noen steiner selv.
for 7 timer siden
for 8 timer siden
for 8 timer siden
Kåre Pedersen la til et bilde
for 8 timer siden
Kåre Pedersen la til en video
for 8 timer siden
Jeg leter etter mitt indre gull. Jeg sliter litt med å finne det, fordi det er så mye rot i veien. Kall det rot, kall det begrensninger, kall det blokkeringer, kall det ubalanser, eller kall det søppel... Jeg vet at dypt inne i meg en eller annen p…
for 8 timer siden
Hmmm, hukommelsen er ikke hva den en gang var.....? - Jeg tror du havnet i Kina, Svein....
for 8 timer siden
Akkja... jeg trenger noen til å ta seg av de praktiske hverdagstingene... Mitt kall er å leke, danse og forføre ;-)) Jeg kan ikke bry meg om hybelkaniner og huskameler.... - det får som sagt andre ta seg av. Jeg har hatt det travelt i hele dag med…
for 8 timer siden
Hei Marius! jeg tror vel heller ikke på karma, jeg tror ikke på noen høyere instans som sier "den handlingen der skal du selv få smake i neste liv". Jeg tror på sjelens frie valg av erfaring. Men i praksis er det kanskje ikke så stor forskjell. En s…
for 9 timer siden
Kåre Pedersen har oppdatert sin profil
for 9 timer siden
2 medlemmer har oppdatert profilbildet sitt
for 9 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte