Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Kjell Erik Midtgård

Dugnad mot influensa, dugnad for bedret immunforsvar

La oss alle gjøre vårt. Kjøp deg en flaske wiskey og gjør ditt du også!

Jeg turde ikke ta vaksinen, så jeg svetter meg nå gjennom feber og kroppsverk. Å lide seg igjennom sykdommen er også en måte å bli immun på.

Jeg sverger; leddene og knoklene mine passet bare ikke sammen. Det gjorde vondt i hvert eneste!

Av alt som ikke hjelper mot influensa, foretrekker jeg wiskey. Jameson Irish blended wiskey. Gurglet fire centiliter når halsondet kom, og det forsvant på noen få timer.

Fant ut i dag at en halv pinex forte (opiat, A-preparat) tar kroppsverken, og gjør det utrolig lett å sove gjennom den værste sykdommen. -Det var vel sånn omtrent første halvdel av søndagen.

Men den som lider mest i dette, er sikkert kona. Det finnes ikke noe så sykt, svakelig, klagete og sytete som en syke mann. Det sa min lege til meg.

Velsigne kona som holder ut med meg! Hun ble ergerlig på meg i natt når feberen tok meg og jeg klapret så høyt som hun ikke har hørt noen har klapret før, men vi er fortsatt venner.

Jentungen på 4 har hatt flunsa, det gikk lett. Guttungen på 18 mnd fulgte etter, men han røk opp i en voldsom feber og jeg så det nødvendig å skaffe til veies Tamiflu. Det hjalp godt. Nå mangler vi i grunn bare at kona blir syk, så er vi immune allesammen og ikke til fare for de i risikogruppen.

Åja, nå går gutten og maser om is. Jeg gav ham is for å senke temperaturen hans. Det er eneste bivirkningen. Det kan jeg leve med en stund, for jeg kjøpte noen pakker ispinner og har nok å gi av.

Raskt på bedringens vei, glad, lykkelig og fortsatt gift;

med vennlig hilsen
Kjell Erik Midtgård

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Nye opplysninger

-En venninde av meg har bragt til veies nye opplysninger. Hun sa at Cognac er å foretrekke mot fluensa og sesongforkjølelse. Et stort glass Cognac skal være tingen. Men det MÅ være stort glass, og breddfullt. Jeg kommer tilbake senere når jeg har evaluert....

Vennlig hilsen
Kjelllllllllllllllllerk

Svar på dette

Hva med oss som ikke klarer å svelge konjakk heller da, Kjell Erik?

Nei, jeg for min del holder på Jægermeister! :)

Den er det god smak i, og den er full av urter. :)

Svar på dette

Kære Nardia

Eg kan ikkje svelgja Cognaccen for deg, du må svelga han sjølv, men eg kan svelga med deg....
-Fritt etter Eidsvåg.

Forsk videre, holde på jægern, er fantasiløst, prøv ting du ikke har før! Rock on Nadira!

Svar på dette

Vet du hva, Kjell Erik;
Jeg kan drikke bittelite grann konjakk
- hvis jeg bare har munnen full av sjokolade først ;)

Liker veldig godt slike konjakk-kuler vet du.... - finnes de lenger? Har ikke lagt merke til dem på årevis.

Så hadde det vært veldig hyggelig å svelge litt godsaker sammen med deg, da Kjell Erik ;-)

Svar på dette

Konjakk-kuler er gode, ja:) Ellers går det jo an å blande ut konjakken med en dæsj coca cola eller blande den i en Baileys. Da smaker den mye bedre;)

Lykke til med testinga:)

Svar på dette

Kjære Emilia

Jeg tror det er av vesentlig betydning at konjakken ikke spes ut for det er alkoholintensiteten som skal kværke baseluskene når du svelgern.

Elles synes jeg konjakken smaker fortreffelig til de eggene fra Freia som kommer ut i butikken til påske, i lilla egge eske, og med gulaktig sjokoladekremfyll inni.

vennlig hilsen
Kjell Erik

Svar på dette

Jeg fikk en gang for mange år siden en helflaske med hjemmelaget "Canari-rom" (visstnok laget med canari-honning) av en spanjol jeg kjenner.

Den skulle kurere det meste.

Den smaker pyton, men jeg har brukt den noen ganger når jeg en sjelden gang har hatt influensa. Om ikke annet, så kjennes det ut som den tar knekken på alt som finnes av uhumskheter.....

Svar på dette

Kjære, jeg har dårlige nyheter...
Jeg har forsøkt Whiskey, såvel som Cognac mot flunsa. Vel renser det opp i halsen, lindrer kløen som gjør meg må hoste.

Desverre kan jeg ikke anbefale det store glasset med cognac jeg fikk anbefalt av min venninde i alternativen. Jeg fikk det vondt dagen derpå, og hosten var like gærn.

En lille en, ca 2 cl, lindrer irritasjonen som gir hoste og er fin innsovningsmiddel, men noe mer er jeg redd gir negativ effekt / bivirkning dagen derpå.

I kveld skal jeg forsøke kanel the søtet med honning og kommer tilbake med melding om effekt eller ei senere utpå.

Vennlikg hilsen
Kjell Erik Midtgård

Svar på dette

Jeg har igjen en liten slant på canariromflaska mi, Kjell Erik.

Lyst til å prøve den?

(det gjelder med slike ting som for alt annet: bruk det med måte!)

Svar på dette

Helt ærlig, ja!
Jeg LEKER ikke syk, og skal jeg forske på denne influensaen må jeg stå på før jeg blir frisk. Det er sent å snyte seg når nesen er borte, pleide pappa si.

Jeg er såå misunnelig på flokken som får bli med deg til fjells at jeg kan ikke få sagt det. Det minner meg om da jeg var 14 år og drømte om å sne inne med et pikekor. Nåvel, jeg får pleie zykdommen, så snakkes vi over helgen. Hasta la vista baby!

Kjærlig hilsen
Kjell Erik

Svar på dette

Jeg skal IKKE ta vaksinen, min familie og jeg går nå på høydose D3 vitamin som booster immunsystemet noe helt utrolig.
Vaksinen er ikke bra for oss. se her : www.swineflu.mercola.com
og få info på norsk her : http://www.vaksineaksjon.

Vit hva vaksinen er, les, informer deg selv...den er full av gift for vår kropp !

Svar på dette

tør ikke ta vitamin d til meg og barna jeg siden den er fettløslig og kan gi leverskader,hva tenker du om det,og hva sier forskriftene embla og hvor handler du det? trenger info..

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 30 minutter siden
for 34 minutter siden
Olaug Slethei er nå et medlem av Alternativt Nettverk
for 36 minutter siden
Etter ett liv av kaos, smerte og prosesser og arbeide, er livet bare blitt mer og mer enkelt. Har vel ikke hatt ett så rolig år, som dette. En klarhet, indre ro og aksept, som bare vokser. Ting går kanskje fortere rundt meg, og på utsiden. Men på i…
for én time siden
Anita Stokke har oppdatert sin profil
for én time siden
for én time siden
2 medlemmer har oppdatert profilbildet sitt
for én time siden
Nå er Shanti Nura og andre solnørdal venner
for én time siden
Laget engler i hagen,-anbefales, Nyt stunden-nyt livet. God Jul.
for 3 timer siden
Dette er gruppe for deg som vil vite mer om eller som er i ferd med å utforske hva rå mat kan gjøre for ditt liv. Maten er ikke varmebehandlet over 40 grader og er laget av naturlige ingredienser. Utfallet er enzymrik, næringsrik mat med livskraft.
for 3 timer siden
Skriver dette på engelsk så kanskje Google eller noen andre overvåkere plukker det opp: - What the hell are you waiting for; we all understand that we're not alone in the Universe!. So why don't you guys come out & tell us what you know. We're sick…
for 3 timer siden
may brit jespersen har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
Til Den Edle Rebell: May the road rise to meet you. May the wind be always at your back. May the sun shine bright upon your face. And rain fall soft upon your fields. And until we meet again, May God hold you in the hollow of his hand. (irish bles…
for 3 timer siden
Hva er motivasjonen for å lage denne dokumentaren - å "oute" uvaksinerte slik at Jens & co. kan rykke inn med loven i hand og sprøyte i vei, eller har dere et seriøst og antroposofisk standpunkt..?
for 3 timer siden
Nå er Renate og Oliver Baxter venner
for 4 timer siden
HEI ALLE SAMMEN ,,, HAKKE MYE Å FORTELLE EGENTLIG ,,, Men må få lov å si en ting jeg synes om 2009 ,og det er det ligner utrolig på alle andre år. Ved nærmere ettersyn så priser jeg meg lykkelig over alle venner her og andre plasser som har kommet i…
for 5 timer siden
for 6 timer siden
for 6 timer siden
for 6 timer siden
god jul,og glede i hjertet til alle sammen
for 6 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte