Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Vi ser i debatter at der er mange som skryter uhemmet av det som de er enig i, alle skal være positive og ikke si noe kritisk om noe som helst. Det skal liksom være enighet om alt, da er det godt. Da er det riktig for dem, om de får bekreftelser fra andre. Men kan sannheter flertallsvedtas ?

Dette KAN være en metode for å dressere mennesker til å mene og definere hva som er 'godt', i dem, av dem som definerer det politisk korrekte.

Det som får skryt er ubetinget de som fremmer det politisk korrekte. De som sier noe annet enn det politiske korrekte, de får motbør, blir sjikanert, personforfulgt, og der er ingen eller få gentlemans som beskytter en jomfru i nød. Saken er viktigere for dem enn å være gentlemens.

Kan der være en fare for å ende opp i et totalitært samfunn, om alle mennesker blir så robotaktig dressert at de ikke lenger klarer å tenke selv, men bare lyder folka 'med pisken og gulroten' blindt ?

La meg bare få sagt det med en gang; Jeg elsker de jeg ser klarer å stå alene i en debatt, og ikke har saueflokkmentalitet. Det er bare slik jeg er.....

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

På tide med å løse opp litt nå.

Trimme ansiktsmusklene og høre et lite eventyr.
Sagan om Ringen ;-)))

Fra en rikskjendis som ikke anses som veldig Dressert

http://www.youtube.com/watch?v=2URde4KOsXc

Enjoy

Svar på dette

Jeg setter pris på gjennomarbeidede tankerekker, gjerne i bokform - og ikke bare enkle påstander.

Så la oss se på litt hva slags litteratur vi har som sier noe om de dresserte mennesker. Jeg skrev jo et sted at noen mener at samfunnet er overfeminisert og 'lifeisbeatiful' blant annet reagerte sterkt på min påstand.

La oss begyne med tyske Esther Vilars, som skrev en bok som er undertrykt i kulturen; 'Den Dresserte Mann' ('Der Dressierte Mann. Das polygame Geschlecht. Da ende der Dressur. 1987. Finnes på engelsk på nettet). Mannens rette ånd har underlagt seg en ideologi og dens ånd, som gjør ham impotent til å takle utfordringene i verden, og til å ivareta sin familie. Mannen er ødelagt, mener Vilars.

Og enkelte krefter har sin egen livsberettigelse i å sette gode kvinner opp imot gode menn. Splitt og hersk heter denne eldgamle metode.

Er kvinnene likeledes dressert på sin måte, for eksempel gjennom feminismen og 'liberalismen', former disse kvinnene i alt for trange rammer? Kan kvinnene være mer ? For eksempel også gode mødre for sine barn ? Er det en plan bak å definere 'liberalismen' innen disse trange rammer, slik at barna således blir 'statens barn' ? Helt i tråd med Platons, Pike's, Weishaupt's og Marx credos om å ødelegge familien og religionen for sin Nye Verdensorden?

Bidrar disse sentimenter de sterke krefter i verden og kulturen ønsker å innfluere mennesker til å være imot religionen og familien, på slik måte at der blir bare den ateistiske religion igjen, den kommunistiske religion som stemmer helt overens med Weishaupt's 7 søyler i hans plan ?
http://www.nyhetsspeilet.no/2009/05/den-nye-verdensordens-religion/

Blir enkeltmennesker dressert til å holde sine verdensanskuelser innenfor disse rammer, i motsatt fall de blir frosset, mobbet eller utvist av fellesskapet (sendt til Gulag leire i Sibir, og drept) ?

Skal vi være oppmerksom på selvutnevnte 'guruer' som bidrar til å holde mennesker innenfor disse snevre rammer, og gjerne kunne advare verden og andre mennesker mot dem ?

Svar på dette

Catch the point my man.
En enkel grunn til at jeg droppa ut av BM.
Å jobbe med denne materien i en akademisk form hjelper lite når man ikke
klarer å integrere dette inn i åndelig form.
Det er det mange som sliter med.
Som nevnt tidligere.
Den akademiske materien, den trygghet man føler, via den kunnskap man
innehar, hjelper deg lite...uansett hvor mye teori og akademiske dyptgående
materie du har tilegnet deg av evidens osv når man selv ikke klarer å
følge dette ( sin egen evidens ) i praksis i eget liv.
Evidens og bøtter av teori blinder en for egen vekst og se sin egen greie
man har behov for å jobbe med.

Dette dokumenteres grundig i dette fora via de mange dramadiskusjoner samt
og behovet for å inneha sannheten om det ene og det andre.
Tråkke på andre. Heve seg over andre osv.

Dette må erfares og integreres.

Dette tok jeg også opp i BM før utmeldelse.
Bruk den kunnskap og evidens du selv har tilegnet deg og jobb den inn i deg selv.
Da vil du ikke lenger ha behov for å forsvare deg selv og ditt eget ståsted,
uansett hva andre måtte mene, eller hva du selv tror andre tillegger deg av holdning osv.

All den tid folk bruker på å dokumentere sin læren, viten om det ene og det andre....
"Jeg har rett osv".....etterlyser jeg den samme energien, viljen og evnen til å jobbe den samme
materien inn i seg selv.... Her har mange en vei og gå. Det viser visse diskusjonstråder her inne.

Evnen til å ta i mot et slikt svar som jeg gir nå, gir også en pekepinn på hvor folk står.
Noen vil gå i "stupen" på meg og hevde f.eks... hva tror du du er som kan komme å si slikt,
mens andre kanskje takker for tipset og innfallsvinklen og nye måter å kunne se tingene på.

For meg spiller det ingen rolle hva folk mener, fordi jeg selv vet innerst inne MIN sannhet,
for MIN vei. That's the only thing that matters.
Jeg har koblet meg av dramaet og bruker energien innover i og med meg selv.
Det er der jobben gjøres, for egenvekst, som igjen kommer det kollektive til hjelp.

Det handler om å gi seg hen til sin egen veiviser, intuisjon og lytte og la seg ledes av den.
Da måler man det man kommer over, avstemmer det med en selv og tar til seg det
som føles rett for en selv. Det er å stå i kraften av seg selv.
Det viktigste i livet er å være tro mot seg selv.

Du er ikke dine tanker og følelser.
De er KUN din veileder til å fortelle deg noe om hva du erfarer og opplever i øyeblikket.
Den tilbakemeldingen trenger du for å kunne veilede deg selv samt få en
oppfatning om du er på riktig kurs eller ute av kurs.
Men ditt selvverde, selvbilde har ingenting med dine tanker og følelser å gjøre.
Om du har eller opplever negativ energi i kroppen, er ikke det det samme som
at du ikke er verd noe som menneske.

Gi slipp i det enorme behovet for akademsik tilnærming og
connect opp til energiene i åndelig tillit.
Ha tillit til prosessen. Først da kan man stige... ;-))

Enjoy the beauty of all the gifts in life :-)

Svar på dette

Flott og innsiktsfullt innlegg, lifeisbeautiful!.
Ja. kunnskap kan ofte gjøre blind for eget arbeid. Ved å først rydde grumset i seg selv, sprer man de rette energier utover...og påvirker verden utenfor på en positiv måte.... ;-)

Svar på dette

Og Moonchild følger opp debatten om det er med hvor flott og innsiktsfullt det er at felleskapet tukter, mobber, og driver karakterdrap og personlighetsanalyser alle som ikke sier det samme som dem, spesielt når det kommer til tema konspirasjoner, ateisme og homofili, - en bør ikke gi støtte til en modig kvinne som står alene - Nina Karin Monsen - da kommer dommen; utstøtelse, 'du får ikke leke mer i våres gård' nei. Hellige kuer, det rører en ikke nei....
http://www.nyhetsspeilet.no/2009/05/homofili-katskap-eller-kj%C3%A6...

Dette er kjempeflott, for at jeg skal få frem mitt poeng med denne debatten. Om nå flere kan følge opp dette, så vil det bevise at det jeg sier i åpningsinnlegg er helt rett. Her avslører de som i sak er imot meg, og beviser med sine handlinger nettopp det jeg sier ...hvordan denne dressur virker, som jeg bare antydet i utgangspunket....

Og de som tier samtykker til denne praksis....

Svar på dette

Vel, enig i det Bast. Derfor skal jeg også ta ditt gode råd og ta sommerferie, siden så mange blir personlig berørt og sint av kollektive og kulturelle trekk som dras frem, og går fra kloke kultiverte diskurser til å bli veldig personorienterte og hatske.Takk for rådet.

Til de som satte pris på denne siden av debatten, så er det slik at pøbler har en tendens til å vinne enhver debatt, og helst med vold, gjerne vokal vold.......

Svar på dette

Og Moonchild følger opp debatten om det er med hvor flott og innsiktsfullt det er at felleskapet tukter, mobber, og driver karakterdrap og personlighetsanalyser alle som ikke sier det samme som dem, spesielt når det kommer til tema konspirasjoner, ateisme og homofili,

Hvordan du har klart å tolke meg dit hen er svært interessant, og får stå for egen regning....

Svar på dette

Karakterdrap, mobbing og homohets er ikke det første jeg assosoerer med deg Moonchild. Snarere tvert imot. Så jeg forstår meg heller ikke på JJs blow-out her.

Eller kanskje forstår jeg jeg det likevel ved å underøke mine egne psykologiske projiseringer?

Svar på dette

;-))
Han kanskje er påvirket av fullmånen... ;-)

Svar på dette

To J.J
And it goes on, and on and on and on and.....

Svar på dette

Jeg observerer, men aksepterer det ikke, at jeg drøfter overfeminisering som et kollektivt fenomen, og de dresserte menn stakkar - som ofte er tapt i sin forvirring og som ikke har integritet og liten selvfølelse som mann, og derfor helst henger seg på den feministiske ideologi, som 'lifeisbeatuful' var uenig med meg om i en annen tråd at slikt kollektivt fenomen som overfeminisering eksisterer - og DET ER HELT GREITT AT HAN ER UENIG I AT OVERFEMINISERING FINNES, mens 'lifeisbeatiful' når jeg drar frem litteratur til støtte for mitt syn, går til verbalangrep på min person.

Dette er noe av den mest rabiate vridning fra tema til karakterdrap som jeg noensinne har sett ! Jeg vil ta og analysere det litt i det dette kan tjene som eksempel på hvordan enkelte opptrer når de ikke liker budskapet budbringeren kommer med. Da tar de budbringeren !

En voldsom persponanalyse han er kvalifisert til å gi her......(?)

Han sier:
Å jobbe med denne materien i en akademisk form hjelper lite når man ikke klarer å integrere dette inn i åndelig form. Det er det mange som sliter med.

Jeg klarer ikke å integrere Vilars teeorier i mtt liv i åndelig form sier 'lifeisbeatiful'.

Den akademiske materien, den trygghet man føler, via den kunnskap man innehar, hjelper deg lite...uansett hvor mye teori og akademiske dyptgående materie du har tilegnet deg av evidens osv når man selv ikke klarer å følge dette ( sin egen evidens ) i praksis i eget liv. Evidens og bøtter av teori blinder en for egen vekst og se sin egen greie man har behov for å jobbe med.

Kunnskapen min hjelper meg lite i å være et godt menneske sier 'lifeisbeatiful', når jeg ikke klarer å følge den - helt generelt - så jeg ikke kan forsvare meg (han sier ikke HVILKEN kunnskap jeg presenterer som jeg ikke klarer å følge ?)

Jeg har gitt inntrykk av å inneha sannheten, tråkket på andre, hevet meg over sannheten sier 'lifeisbeautiful', som en generell påstand, uten å si noe om hvor dette forekom. I'm the BAD guy !

Hvorfor ?

Jo, bare fordi jeg presenterte et akademisk verk, en bok, om et emne som 'lifeisbeatiful' er uenig i.

Svar innen lifeisbeautiful for 3 minutter siden
Catch the point my man.
En enkel grunn til at jeg droppa ut av BM.
Å jobbe med denne materien i en akademisk form hjelper lite når man ikke
klarer å integrere dette inn i åndelig form.
Det er det mange som sliter med.
Som nevnt tidligere.
Den akademiske materien, den trygghet man føler, via den kunnskap man
innehar, hjelper deg lite...uansett hvor mye teori og akademiske dyptgående
materie du har tilegnet deg av evidens osv når man selv ikke klarer å
følge dette ( sin egen evidens ) i praksis i eget liv.
Evidens og bøtter av teori blinder en for egen vekst og se sin egen greie
man har behov for å jobbe med.

Dette må erfares og integreres.

Dette tok jeg også opp i BM før utmeldelse.
Bruk den kunnskap og evidens du selv har tilegnet deg og jobb den inn i deg selv.
Da vil du ikke lenger ha behov for å forsvare deg selv og ditt eget ståsted,
uansett hva andre måtte mene, eller hva du selv tror andre tillegger deg av holdning osv.

All den tid folk bruker på å dokumentere sin læren, viten om det ene og det andre....
"Jeg har rett osv".....etterlyser jeg den samme energien, viljen og evnen til å jobbe den samme
materien inn i seg selv.... Her har mange en vei og gå. Det viser visse diskusjonstråder her inne.

Evnen til å ta i mot et slikt svar som jeg gir nå, gir også en pekepinn på hvor folk står.
Noen vil gå i "stupen" på meg og hevde f.eks... hva tror du du er som kan komme å si slikt,
mens andre kanskje takker for tipset og innfallsvinklen og nye måter å kunne se tingene på.

For meg spiller det ingen rolle hva folk mener, fordi jeg selv vet innerst inne MIN sannhet,
for MIN vei. That's the only thing that matters.
Jeg har koblet meg av dramaet og bruker energien innover i og med meg selv.
Det er der jobben gjøres, for egenvekst, som igjen kommer det kollektive til hjelp.

Svar på dette

JJ: Du er ikke noen bad-guy, og det er heller ikke det jeg leser av lifeisbeautifuls innlegg. Hans poeng, slik jeg leser det, er viktig - nemlig forskjellen mellom å engasjere seg en nær, personlig kunnskapsintegrasjon i skarp kontrast til en upersonlig, distansert, akademisk kunnskapsformidling. Inspirert av Ole Brumm vil jeg gå for begge deler: Å integrere elementer i akademisk kunnskap inn i egne verdensbilder og moralsyn, og deretter å praktisere det som integreres. Det er ingen motsetning her. Begge deler er viktige.

Trikset på kunnskapsveien er å erkjenne at dette er en vei i endring - ikke noen tilstand hvor hele verden åpenbarer seg som sann en gang for alle. Og det er vel på dette punktet vi har ulike syn.

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Arrangementer

Siste aktivitet

for 4 timer siden
mmmm :)
for 4 timer siden
Jan Erik/ Janken vil kanskje delta i Kjetil Andrè Jacobsen sitt arrangement
29 mars 2009 at 18.00 til 27 mars 2010 at 19.00
Kjærlighetens Transformasjon... ~ online meditasjon & healing ~ Vi er på vei til å bevege oss inn i en ny Kjærlighetsbevissthet her på jorden... på denne reisen åpnes vi for en dypere del av oss selv! Kjærlighetens Transformasjon gir deg muli…
for 4 timer siden
Utrolig spennende lesning!
for 4 timer siden
9 november 2009 fra 21.00 til 22.30
LIVE Video meditasjon 9 nov 2009 kl. 21.00 - 22.30. Jeg vil igjen invitere til felles meditasjon. Passord: himmel (som alltid) Se www.morten-eriksen.no Trykk der på Video rommet. Hilsen Morten Eriksen.
for 4 timer siden
for 5 timer siden
for 5 timer siden
for 5 timer siden
Lightsoul la til 11 bilder i albumet "Min familj"
for 6 timer siden
Vern om naturen
for 6 timer siden
Lightsoul har oppdatert sin profil
for 6 timer siden
Ikke glem yoga praksisen i julen
for 6 timer siden
Kundan Rockstad har oppdatert profilbildet sitt
for 6 timer siden
for 7 timer siden
for 7 timer siden
Ann Finnvik God jul!
for 7 timer siden
liv-astri Ønsker alle en fredfull og magisk julehøytid <3 !
for 7 timer siden
Jeg spør meg selv: "Hvis det faktisk var en flygende pyramide over Moskva forleden dag, ville ikke myndighetene gjøre alt for å skjule dette?" (kanskje det er derfor det kun eksisterer noen få klipp på youtube..) Myndighetene kan da aldri i verden i…
for 7 timer siden
Eva-Beathe Jensen har oppdatert sin profil
for 7 timer siden
for 8 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte