Vi ser i debatter at der er mange som skryter uhemmet av det som de er enig i, alle skal være positive og ikke si noe kritisk om noe som helst. Det skal liksom være enighet om alt, da er det godt. Da er det riktig for dem, om de får bekreftelser fra andre. Men kan sannheter flertallsvedtas ?
Dette KAN være en metode for å dressere mennesker til å mene og definere hva som er 'godt', i dem, av dem som definerer det politisk korrekte.
Det som får skryt er ubetinget de som fremmer det politisk korrekte. De som sier noe annet enn det politiske korrekte, de får motbør, blir sjikanert, personforfulgt, og der er ingen eller få gentlemans som beskytter en jomfru i nød. Saken er viktigere for dem enn å være gentlemens.
Kan der være en fare for å ende opp i et totalitært samfunn, om alle mennesker blir så robotaktig dressert at de ikke lenger klarer å tenke selv, men bare lyder folka 'med pisken og gulroten' blindt ?
La meg bare få sagt det med en gang; Jeg elsker de jeg ser klarer å stå alene i en debatt, og ikke har saueflokkmentalitet. Det er bare slik jeg er.....
Merker:
Del
-
▶ Svar på dette