Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

André

Det er straffbart å jobbe for å få Norge inn i EU (8 - 21 år i fengsel)! Så hvorfor skjer det ingenting?

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er faktisk ansett som en særdeles alvorlig kriminell handling å jobbe for at Norge skal innlemmes i en annen stat eller rike, som EU.

Grunnloven §1 sier:
"Kongeriget Norge er et frit, uafhængigt og udeleligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk."

Straffeloven §83 sier:
"Den som rettsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen del av riget bringes under fremmed herredømme eller innlemmes i anden stat, eller at nogen del av riget løsrives, straffes med hefte i minst 8 år eller med fengsel fra 8 år inntil 21 år".

Enkelte kan kanskje si at ettersom EU er en såkalt union, gjelder ikke §83. Men i mine øyne er det liten tvil om at EU oppfyller både "fremmed herredømme" og "anden stat". I EU blir lover og direktiver uten mulighet for å nekte, vedtatt av andre lands politikere - ergo "fremmed herredømme". EU kan også på mange måter sees på som en"anden stat", ettersom det innad i EU er felles valuta, fri flyt av varer, fri inn-/utvandring, i stor grad felles lovverk, osv.

Så derfor er mitt spørsmål til dere, hvorfor skjer ingenting? Hvorfor blir ikke politikerene som jobber for å få Norge med i EU tiltalt? Hvorfor prøves ikke denne saken i rettssystemet?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

AnjaRa
For det første så hevder noen i denne diskusjonen at det er straffbart at Norge skal innlemmes i en annen stat. I prinsippet er dette helt riktig, men så stopper videre fornuftige tanker. Noen roper hurra for at folkefornuften seirer. Jeg sier hurra for STUTUM retorikk som tror at alle vil oss ille og alle er slemme osv.

Norge er ikke og blir ikke (ihverfall ikke i denne storingsperiode eller neste) medlem av EU. EU er IKKE EN EGEN STAT, men er et unikt samarbeid som oppsto etter den andre verdenskrig med ett hovedmål: å hindre at europeiske stater igjen skulle gå til krig mot hverandre. Fra 1. januar 2007 består EU av 27 medlemsland. Jeg gjentar medlemsland. Skal Norge bli medlem av en slik Union så må deler av grunnloven endres. Det indre marked er et stort europeisk marked hvor personer, varer, kapital og tjenester kan bevege seg fritt over grensene, uten å møte forskjellsbehandling. EUs medlemsland (legg merke til at jeg titulerer de som medlemsland) har gitt EUs institusjoner oppgaver på en rekke områder.

EU skiller seg fra annet internasjonalt samarbeid blant annet ved måten felles beslutninger tas på, ved at man har bygget opp felles institusjoner, eget felles rettsystem som skal løse konflikter landene i mellom og sikre at felles beslutninger etterleves – og ved å være et system i stadig utvikling både i form og innhold. (Dette til tross, Sverige er Sverige, Danmark er Danmark m.a.o selvstedige stater som flytter noe av beslutningene ut til flere EU organ som ivaretar en del av fellesskapets interesser) Det økonomiske samarbeidet er en viktig drivkraft i EU, og i kjølvannet av økonomisk integrasjon har EU stadig utviklet seg som et politisk prosjekt som er i endring. Miljø, forbrukerhensyn, sysselsetting og borgernes rettigheter er saker som står høyt på EUs dagsorden.
Helt ærlig så er jeg ikke bekymret, og vi har vist at vi klarer fint å stå utenfor en så lenge og jeg personlig syns ikke det haster å bli medlem heller, ok?

Derfor må det noen ganger reageres når det rett og slett blir for mye STUTUM RETORIKK som bygger på frykt og ren uvitenhet hva EU er og hva de gjør. I mange saker går EU mye lenger i å beskytte dine og mine rettigheter en det et nasjonalt styringsorgan gjør, legg deg det på minnet. De gangene så er man såre fornøyd og unnlater galant å nevne at EU gjør noe fornuftig også som faktisk gir bedre beskyttelse, er strengere osv. Håper du tar det med i din tankegang videre.

Jeg kan også være enig med noen her her at alle de lover og regler som vi blir pålagt å følge fra EU er det beste i en hver sammenheng. Norge kan bruke reservasjonsretten i saker hvis de ønsker, men det koster noe å gjøre det. At politikerne ikke bruker denne retten er noe annet. Da er det viktig å se på i hvilke saker går EU lenger en oss. Den listen begynner å bli lang hvis du har gjort litt arbeid med å følge med.

Så sett deg inn i hva EU er, gjør og er bygd opp før du stør om deg med tåkeprat om at jada vi må ”anmelde politikere osv som vil innlemme oss i en annen stat osv”. Det er slike som deg som er trangsynte, utålmodige, nasjonalistiske og ønsker at ”la oss i fred, vi vil ikke samarbeide med 300 millioner andre fordi vi er så bedre en dere og vet alltid best” Den holdningen gjør meg oppgitt og forteller meg at her snakker vi om nasjonalisme og dyrking av egne symboler og ”vi deler gjerne vi, men kun det vi mener er riktig å dele”.

Har fulgt med på EU debatten i mange år og JEG STEMMER NEI! Men, jeg ser fordelen av samarbeidet og tror vi kanskje om noen år blir vi medlem uansett fordi EU endrer seg hele tiden. Her er en bok du og nasjonalistene med fordel kan merke dere og sette dere inn i og lese på rundgang.

- Du sier: Vi kan da virkelig tenke på alle andre her i verden uten å gå inn i noen som helst form for GLOBALISERING!
Er svaret å bygge høye murer rundt Norge, sette opp enda flere hindringer slik at alle egenlig bør velte seg i proteksjonisme og ha nok med seg selv og rope heie Norge og ”Fuck the rest” Er det løsningen din? Skal vi avsonde oss fra å orientere oss ut i verden?

Så over til det tråden tar opp. Brudd på Grunnloven og staffeloven hevdes det. Noen skriker om riksrett uten å vite en tøddel om hva det er. Ok, sett dere ned nå dere i denne tankesmia som har kommet opp med disse forslagene om å anmelde noen her. Tror dere helt seriøst at dere sender noen signaler her som oppfattets som i nærheten av seriøse? Dette er forsøkt før! Vet du hvordan det gikk? Nei, sannsyligvis ikke

Norge kan bruke reservasjonsretten i saker hvis de ønsker når de er uenige med EU, men det har noen ulemper det og. At politikerne ikke bruker denne retten i større grad er faktisk bekymringsverdig etter mitt syn. Begynn i den enden. Se på saker hvor VI BURDE HA BRUKT RESERVASJONSRETTEN. (Hva er reservasjonsretten) Støre tok opp reservasjonsretten

Den enden er det lettere å angripe en å komme dinglende med betraktinger om lovbrudd som ikke henger på greip og som ikke er reelle. Sjekker dere ikke slike ting? Det er forsøkt før!!
Beklager, men dette kan ikke tas seriøst. Har vi ikke allerede stemt nei til EU og derigjennom også nei til endringer i grunnloven? Så hvor er dette bruddet i grunnloven da? At vi har en EØS avtale som er en handels og integrasjons avtale er det brudd på grunnloven og staffeloven? Oversikt over EØS-avtalens innhold

Svar på dette

Tor-J.
Om du ikke har forstått mer eller har mer respekt for dine med-debattanter har jeg heller ikke mye tid å bruke på deg, bare kort vil jeg si at fremmed makt er fremmed makt,
som fratar oss selvstendighet, og folket har sagt Nei to ganger uten å bli respektert.

Eøs lovgivning, Roma-traktat og annet er satt OVER Grunnloven og Norsk lov..
Det er lovstridig. Vi har alle plikter og ulemper, betaler dyrt til EU, men ingen inflytelse..
EØS er en bløff for å lure Norge inn bakveien til forpliktelser osv, på tross av folkets nei.
Vi er i tilleggg blitt feilinformert. At det ikke tåler dagens lys, kan vi bl a se på det faktum at flere personer har blitt tvangs-innlagt, fratatt sine stillinger osv, fordi de forstod for mye.

Jonas Gahr Støre som du nevner, er mannen som fysisk hindret Synnøve Fjellbakk Taftø i å få kopiet info som var viktig å bringe ut til folket, deretter ble hun tvangsinnlagt gjentatte ganger pga det hun visste om EU og EØS.. det er sannheten.

Forøvrig er de fleste politikere høyt opp, Justisdepartementet og regjeringsadvokatene enig med oss.. på mange måter, for de er oppgitt over makten de har mistet og sier at Norge ALDRI ville gått inn i EØS avtalen om de visste konsekvensene av dette!
Dette har de sagt åpent. EØS avtalen bestod av en del vage formuleringer, som siden ble tolket helt annerledes, av EU-byråkratiets advokater.. dette betegnes som en tragedie innad høyt oppe i juridiske kretser i Norge, også av regjeringsadvokater, departement og ministere!

I dag er makten overført fra folkevalgte institusjoner til byråkrater/jurister som ikke velges.
Innad snakkes det om dette i maktesløshet - og også om grunnloven som mistet sin kraft.
Justisdepartementet har faktisk arrangert flere konferanser med dette som tema - Ethos.
Stutum-retorikk beskyldningen speiler bare din egen mangel på forståelse her.

På disse konferansene har det vært snakket åpent om disse problemstillingene, både ministere, regjeringsadvokater og andre eksperter var mer enn bekymret:
:
http://www.regjeringen.no/nn/dep/jd/sok.html?id=87055&quicksear...

Svar på dette

Ursus
Får vel si som din store leder RK pleier å si:
På hvilket grunnlag tar du på deg rollen å sjekke min "grad av seriøsitet"? Hvilken slags autoritet taler du med bak din konstruerte anonyme profil? Jeg kan kun registrere at du og enkelte andre elementer ser ut til å støtte tilsynelatende håpløse og mildt sagt kontroversielle oppfatninger av stort sett det meste her inne, uten å ha et fnugg av brukbar dokumentasjon for å understøtte dette (med unntak av videoer fra den store ”sannhetskanalen” Youtube) . Er det ut i fra dette du utleder din tilsynelatende selvkonstruerte autoritet til å vurdere andre menneskers "seriøsitet"?

Svar på dette

Tor-J.
Hvorfor kan du ikke tale sak, istedet for å karakterisere / analysere personer?
Det er opp til hver enkelt om de vil stå frem her med fullt navn, med eller uten ansikt og bilde. Slik forholdene er både her inne og i samfunnet ellers, kan det være meget gode grunner, for mennesker som presenterer kontroversiell informasjon, til å ikke kringkaste sitt fulle navn eller ansikt på åpent nett. Eksemplet Synnøve Fjellbakk Taftø som vi har fått et innblikk i - i denne tråd, burde tale for seg selv, i så måte! Hun bør ikke glemmes i noen Eu-debatt!!!

Så lenge det man kommer med, er seriøst og kan dokumenteres,
bør dette ikke være noe problem. Problemet har snarere vært at de som ønsker å hindre og latterliggjøre belysning av visse temaer og problemstillinger, har hatt utallige profiler som stadig skifter.
Det er motsatt side, ikke denne side, som har dette som sitt mønster, noen er kjøpt og betalt, andre bare lager krøll og fucker opp debattene.

De som kommer med sensitiv og kontroversiell info har gode grunner til å beskytte sin identitet, de som beskytter det bestående har ikke de gode grunner, men gjør det for å tale gjennom mange profiler og hindre seriøs belysning av temaer som visse krefter ikke vil ha belyst.

Din anklage er derfor i høyeste grad å speile og kaste stein i det berømte glasshus. Fei for egen dør, hva RK sier får du ta opp med ham.
Å legge inn fiktive bilder og navn, har også vært gjort,
vi har ingen garanti for at ikke du er en av de som har gjort slik..
Å angripe personer og utøve hersketeknikker er noe man gjør når man er tom for argumenter og ikke har noe saklig å komme med :)
Nei siden går aldri tom for argumenter, men det er ikke mye som taler for..
Derfor kommer slikt fra Ja-siden mest, i mangel på saklige begrunnelser..

Da er det kanskje mer fair å ikke gjøre det.. Stilte deg konkret spørsmål om ditt påståtte Nei-standpunkt, bad deg begrunne og vise oss hvorfor du påstår du ville stemme nei, på tross av din ensidige propaganda for Ja, siden.
Dette høres søkt, og du har heller ikke svart på direkte spørsmål..
At du i virkeligheten er imot EU, er antagelig ikke heller sant..

Om det er sant, så fortell oss hvorfor du ville stemme Nei?
Og hvorfor du likevel bruker din tid på å argumentere for Ja siden?!
Er det en jobb du gjør, mens du privat er Nei-mann, eller er du spaltet ? :)

Svar på dette

Riksretten er en domstol som dømmer i saker reist mot medlemmer av regjering, storting eller Høyesterett for straffbare forhold begått i embetet.

Boken du linket er ikke på lager. Linken til EØS-avtalen du la ut er en link til forskjellene mellom EU og EØS. Og ang. Støre og reservasjonsretten på linken du la ut; Er det ikke underlig at våre ledere har gått inn i et samarbeid med et regelverk som gjør det umulig å bruke reservasjonsretten i? Dessuten vet jo Støre hva han gjør - han er jo formet til å gjøre som han får beskjed om av de stor gutta. Var det ikke han som fikk oss inn i dette uføret?

Ja, EU endrer seg hele tiden - til det værre! At EU ble opprettet for at ingen skulle gå til krig mot hverandre igjen er jo bare tull! EU ble stiftet for at pengemakta kunne få bedre arbeidsvilkår og kunne få kjøpe opp alt av verdi i de landene som ble med i "klanen". NATO ble stiftet av den grunn, ikke EU. Men det hindrer ikke at vi alle som er med i "freds-prosjektet" ikke er med i kriger - hele tiden, så det prosjektet er jo også helt feilslått! Og vil vi ikke, ja så må vi! For det har noen i et annet land bestemt! Basta!

Jeg trekker litt på smilebåndet når du uttaler deg om STUTUM retorikk. OG nasjonalistene! Om du innbiller deg at alt som sier imot det "strømlinjeformede, korrekte politiske" er nasjonalistisk og Stutum-retorikk, så får du vel fortsette å gjøre det, da. Det forteller i hvertfall hva du mener, men ikke stort mer enn det :)

Og nei, jeg mener ikke at svaret er å bygge høye murer rundt Norge, men om du ikke har vært på reisefot i det seneste så har du vel ikke oppdaget at det løgneriske "terror-hysteriet" i verden har ført til et mur-system i Norge som vi hverken har bruk for eller har bedt om, til og med på innenlandsflygningene! Og det er for meg helt ubegripelig. Det er lettere å bli drept i sin egen stue enn på fly rundt i verden, bare for å ha sagt det.

Og ang. samarbeid med 300mill andre; Har du aldri opplevd at det kanskje ikke har med egoisme og selvgodhet å gjøre om man ikke vil la seg overkjøre av et lokomotiv uten styringsmuligheter? Men at man kanskje prøver å sette mot i andre som tror de MÅ menge seg med de storkjefta for ikke å havne i uføre. Og vi har da ALLTID hatt en orientering for verden selv om vi kanskje har VIRKET avsondret. Det å være tankefull og vurderende i FORKANT av elendigheten kan være ganske kjekt mener nå jeg. Jeg har aldri skjønt hysteriet med å hoppe på det ene motebildet etter det andre, og det er akkurat det jeg ser dette som.

Om du snakker med et gjennomsnitt av USA's befolkning, så er det store masser som med sorg ser på at de europeiske land havner i samme klør som de selv har falt i. Fler og fler der har begynt å gjennomskue makt-arrogansens kamuflerte stålhansker. Og det samme er i ferd med å skje her. "Vi vil jo endelig ikke skille oss ut, eller virke sjølgode!", så får vi heller sluke de kamelene da...... og våkner opp i magen til en gigant som har slukt oss alle!

Og å kalle de som styrer oss(et jævlig uttrykk, egentlig) eller er satt til å forvalte ressursene våre(for det er det de er) for forbrytere står jeg ved! De har forbrutt seg mot både tilliten de har blitt tildelt OG Grunnloven. De vet det og de liker ikke å miste "makta" som de sier, som EGENTLIG er et folks tillit......for sannheten kan komme frem i lyset, og hva da????

Så du får nå bare fortsette å bruke kalle-ord. De biter ikke på meg.

Svar på dette

Synes ikke du omtaler de som har en annen mening enn deg med respekt,
Tor-J. Det er også merkelig at du stemmer nei, når du kommer med slik varm propaganda ensidig for EU og faktisk ikke er istand til å se eller akseptere motsatt syn. Likevel sier du at du stemmer nei, dette er rett og slett ikke troverdig.. noe stemmer ikke.
Sett igang, begrunn hvorfor du likevel stemmer nei!

Det er mange eksempler på vedtekter, direktiver osv som er helt på jordet.
Samtidig tvinges Norge til å godta og innføre ting de fleste i folket er imot og som skaper ekstra bryderi, som f eks Codex Alimentarius. Minstemål og standarder, Eu-godkjennelser for biler ditt og datt. Vanlige lyspærer skal ut av markedet. Bare de fæslige sparepærene skal være tillatt. Disse ser små lysstoffrør, som inneholder bl a kvikksølv-gass.. dette er igjen i strid med Norsk lov.. :-) Det er en katastrofe for miljøe og de el-omfintlige om kun slike lyspærer blir i bruk. Alle som har litt sensitivitet føler det grelle lys og den negative virkning av disse pærer. Riksrett er muligens en idè.

Svar på dette

Jeg kan ikke se at folkeopplysning er frykt-skapende.
Det er ganske frekt å kalle oss for reddharer(ikke sitat) da, eller?

Jeg er glad for at du stemmer nei til EU, det samme gjør jeg, og jeg har hørt nok og sett nok ifra venner og bekjente innen EU som kan komme med dokumenterte historier på at ikke alt er som det skal være på lange veier innen EU. Jeg leser meg opp på teorien innimellom, men det er ikke tørre ord på et papir som gjelder mest for meg og mitt engasjement, men reelle historier.

Og du - selv om vi kanskje er et mindretall her, er vi mange som har likartede synspunkter om rettslig forfølgelse. Her er det ikke snakk om nasking i butikken på hjørnet, vet du. Og selv om det er forsøkt før, er det fullt mulig å jobbe på!

Ha en god dag:)
Lys og kjærlighet til dere alle:)

Svar på dette

Ja denne tråden kan muligens føre til et konkret resultat om vi spiller kortene rett..
I motsetning til de fleste andre tråder i dette forum. Uvitenheten er stor på dette området..
De som visste og forstod mest om disse tingene, ble rett og slett tvangsinnlagt på psykiatriske sykehus av politiske grunner, fratatt sine arbeidsoppgaver og sikkerhetsklareringer, eller enda verre..

Synnøve Fjellbakk Taftø, var en skarp og oppegående diplomat, jurist og 3 barns mor.. som ble tvangsinnlagt gjentatte ganger, utsatt for kjemisk lobotomi og elektrosjokk.. fordi hun visste for mye, forstod for mye, var for skarp rett og slett. Jonas Gahr Støre hindret henne fysisk i å få info ut for å advarer folket mot konsekvensene av EØS, i dag sitter vi i saksa. Hun ble imidlertid ikke stanset helt, utrolig nok er hun i live fremdeles, og utgav bok i fjor på eget forlag.. Nornens beretning - er fremdeles klart-tenkende..

Denne kvinnen er en sann heltinne, men ble meiet ned fordi hun var lojal mot sitt land og folk, istedet vant Gro og co. Hun gav viktig info omkring overgrepene mot grunnloven til Per Aslak Ertesvåg som refererte noe av det hun har sett og funnet ut i sin siste bok, Sov mitt lille Norge. Brevet her handler faktisk om noe av det samme som min blogg, ser jeg nå, kanskje flere her inne får forståelse for den, etter å ha lest dette:

Dette brevet fra henne, er svært viktig.. les og lær:

Åpent brev til Stoltenberg, av Synnøve Fjellbakk Taftø
31. januar, 2007

Brev fra tidligere diplomat og jurist i UD Synnøve Fjellbakk Taftø til Øyvind Aarsnes Folkeaksjonen Mot EU-medlemskap. Dette brevet viser at feiringen av 17. Mai bare er et ”spill for galleriet”.

Brev fra Synnøve som følger:

Kjære Øyvind Aarsnes. 02. 01. 06.

Tusen takk for brev. Det er godt å se at det fortsatt er noen som bryr seg om det som skjer i det norske samfunnet, men jeg er redd for at endringene er kommet for langt til at de kan reverseres. Likevel, takk for at du vil kjempe.

Du spør om Grunnloven er satt ut av kraft, og det er den, men det som er enda verre er at de prinsippene som Grunnloven bygger på, altså de grunnleggende rettsprinsippene, også er forlatt. Ettersom det ikke har vært undervist i disse rettsprinsippene ved juridisk fakultet siden 1945, er de nå fullstendig ukjente i norske rettssaler, der det er EU-retten som gjelder.

Når det gjelder bakgrunnen for at Grunnloven ble satt til side, så er det et lite kjent faktum at Norge juridisk sett var okkupert av de allierte i tiden 8. Mai 1945 – 13. Desember 1945. I denne tiden ble Norge ikke styrt av den første regjeringen Gerhardsen, men av allierte propagandaeksperter, de fleste av jødisk herkomst, som ga ordrer til de spesialutplukkede departementsrådene i hvert enkelt departement om hva som skulle gjøres. Det var disse propagandaekspertene som stod bak både Krigsbarnutvalget og de grunnlovsstridige provisoriske anordningene som har utgjort ”grunnlaget” for norsk rett etter krigen, ikke den såkalte hjemmefronten, men det var jeg ikke klar over i 1989. Jeg visste derimot at Jens Christian Hauge har spilt en nøkkelrolle både i 1945 og i alle år siden og jeg mistenkte han for å være den ”agent Oskar” som Mossad var så stolt av.

Det var onkelen til Stein Rognlien som kom med bud fra de allierte om at statsborgerloven skulle endres slik at tyskgifte kvinner og nordmenn med tysk avstamning på farsiden ble fratatt det norske statsborgerskapet. Bakgrunnen var at okkupasjonsmyndighetene ønsket hjemmel for fengsling og utvisning. De ansvarlige saksbehandlerne i justisdepartementet nektet og medvirke. Men regjeringen Gerhardsen fremmet likevel forslaget og fikk Kongen til å underskrive på denne provisoriske anordningen som juridisk sett er et statskupp, idet den uttrykkelig setter statsborgerlovgivningen ut av kraft. I 1990 oppdaget jeg at i alle år, selv lenge etter at han ble pensjonist , har Stein Rognlien voktet hemmelighetene om det som skjedde i 1945 og nektet innsyn i arkivet til justisdepartementets lovavdeling. Mens de andre departementene overleverte sine arkivalier til riksarkivet, klarte Stein Rognlien, som ekspedisjonssjef i lovavdelingen å hindre at ugjerningene fra 1945 ble utsatt for offentlighetens søkelys. Sannsynligvis er dette arkivet fortsatt utilgjengelig selv om Stein Rognlien, om han fortsatt lever, neppe er i stand til å vokte det personlig lenger.

Men Stein Rognliens største ”synd” er ikke at han har voktet hemmelighetene til kuppmakerne av 1945, men at han selv har rasert grunnleggende norske rettsprinsipper og indoktrinert spesialutplukkede jurister som så er plassert i nøkkelstillinger i domstoler og forvaltning. Etter min oppfatning er det Jens Christian Hauge og Stein Rognlien som mer enn noen har ødelagt det norske rettssystemet.

Når det gjelder ”landsfaderen” Einar Gerhardsen, så ble han i 1939 oppnevnt som medlem av et hemmelig utvalg med mål å sette Grunnlovens bestemmelser om provisoriske anordninger ut av kraft og gi (arbeiderparti) regjeringen diktatoriske fullmakter i krigstid eller når krig truet. Han visste derfor godt at hans regjering ikke hadde lov til å gi provisoriske anordninger som stred mot uttrykkelige lovbestemmelser. Men hans effektive ”sekretær” Jens Christian Hauge sørget for at saken om endring av statsborgerlovgivningen kom på regjeringens dagsorden samme dag og etter spørsmålet om dødsstraff skulle anvendes, et enda mer radikalt brudd på norsk lov. Etter at det var blitt vedtatt å henrette den stakkars Reidar Haaland (for at Quisling ikke skulle bli den første og kanskje eneste) gikk endringen i statsborgerlovgivningen gjennom uten debatt.

De som har overtatt muldvarprollene i norsk politikk etter Jens Christian Hauge og Stein Rognlien er etter min oppfatning de to hovedmennene bak EØS-prosjektet, nemlig Jonas Gahr Støre og Morten Wetland. Hele det såkalte ”EØS” er deres oppfinnelse. I realiteten var ”EØS-forhandlingene” bare en gjennomgang av hvilke lovendringer som måtte til i forbindelse med EU-medlemskap. Overfor norsk opinion ble det gitt inntrykk av at det var en egen ”EØS-avtale” det ble forhandlet om. Jonas Gahr Støre skrev talene for Gro Harlem Brundtland og ga inntrykk av at hun tok opp det som i media var fremstilt som ”norske interesser”, men i møtene, som var lukket for pressen, sa Gro noe helt annet. På et møte der Støre hadde laget et tosiders ”innlegg” bare for å bløffe norsk opinion, satte jeg demonstrativt et kryss over alt det Gro ikke sa. Gahr Støre ble livredd for at jeg skulle gi kopi av mitt eksemplar til pressen og fulgte etter meg til kopimaskinen for å sørge for at det var hans løgner som ble distribuert.

Morten Wetland sto for den juridiske biten i tilpasningsforhandlingene. Han gjorde aldri forsøk på å fremme norske interesser, men så det som sin oppgave å få EU-retten innført i Norge så fort og grundig som mulig. Wetland var på mitt aspirantkull. Han er i likhet med Støre en intelligent mann som har gått i ”muldvarplære” i mange år. Nå ser det ut til at de to kumpanene sluttfører EU-tilpasningene under dekknavnet WTO. Reelt sett har Norge vært EU-lydrike siden 1991. Men folkeflertallet vil fortsatt gi fremtidige generasjoner muligheten til å innrette seg annerledes og sier derfor ”nei til EU”.

Denne lojaliteten mot fremtidige generasjoners rett til å bestemme over seg selv er kanskje det mest karakteristiske ved den norske folkesjela. Den bunner i en underliggende tro på allmenningsprinsippet, altså at naturresursene er felleseie mellom de til enhver tid levende mennesker og ingen har rett til å delta i forvaltningen av slike ressurser etter at han eller hun er død og borte. For å kunne delta i forvaltning og/eller utnyttelse må nemlig personen være fysisk tilstede. Hjemfallsrettsordningen bygger på at de allmenningsberettigede kan overdra utnyttelse av ressursen til utenforstående, men bare for sin levetid. Det jødisk-kristne utgangspunktet, som danner grunnlaget for EU-retten, er derimot eiendomsrettsprinsippet der en pave, en stat eller EU-kommisjonen kan gi retten til å forvalte og utnytte naturressurser både til ikke-levende vesener (kirker, aksjeselskaper, stiftelser, båter) og til utvalgte familier for all framtid. Ideen om at ikke-levende vesener har rettigheter ble innført med vold og makt med en provisorisk anordning om ”erstatningsdirektoratet” i 1945, mens overgangen fra allmenningsforvaltning til eiendomsforvaltning av naturressursene i Norge har skjedd gradvis over to generasjoner. Jeg må innrømme at jeg er temmelig forbauset over hvor smertefritt det har gått for kapitalens norske lakeier å endre rettstilstanden både i fiskeriene, oppdrettsnæringen og den såkalte finnmarkseiendommen, for ikke å snakke om Nordland og Troms.

Grunnloven er jo formelt ikke satt ut av kraft, men den respekteres verken av lovgivere eller dommere etter det såkalte landssvikoppgjøret som innebar et totalt brudd, ikke bare med Grunnloven, men også med de rettsprinsippene norsk rett er tuftet på. I motsetning til Grunnloven kan disse prinsippene ikke endres, bare byttes ut med andre grunnprinsipper.

Det er dette muldvarpene i norsk forvaltning har gjort, stikk i strid med folkets mening.
Og for de som ikke vil innrette seg i pakt med den nye tid finnes det et nådeløst uvesen som ”kurerer” tankespinn med depotinjeksjoner av psykofarmaka. Det er den virkelige terroren i den globale landsbyen av i dag.

Lykke til med arbeidet med å vekke folk opp fra de døde.

Godt nyttår

Vennlig hilsen

Synnøve Fjellbakk Taftø

———————

Åpent brev til statsminister Stoltenberg, kringkastingssjef Bernander og norsk presse
————————————————————————————-
Hva vil dere gjøre med dette som her kommer frem i brevet fra Synnøve Fjellbakk Taftø. Kan dette kalles for noe annet enn en forbrytelse mot statens selvstendighet (landsforræderi) og skal dette også ties i hjel stikk i strid med ytringsfriheten slik dere har gjort med Folkeaksjonen Mot EU-medlemskap?

Tekst hentet fra Vesterålen Online

Lykke til med arbeidet med å vekke folk opp fra de døde!
ja du kan så si, kjære Synnøve.
Kanskje folket ikke bare sover, men er døde eller døende?
At så mange feirer grunnlovsdagen uten å tenke eller ense hva som skjedde med den - kan tyde på noe slikt.
Eller iallefall er det Norske folk i en slags bevisstløs koma-tilstand vil jeg si. Om de kan vekkes, er høyst uvisst.

Svar på dette

Svar på dette

At de med makt regelmessig misbruker sin makt er et dårlig argument for at de som prøver å skape en motmakt skal misbruke sin.

Riksrett og fengsling av folk som argumenterer for noe man er uenig i - EU, virker som en svært dårlig ide.

Det er å be om å få en fasciststat, og det tror jeg jo ikke dere vil.

Åpne og redelige argumenter for og mot EU er det som bringer utviklingen videre.

Skulle man begynne på den gailein og skulle stille folk for retten fordi de ønsker seg et annet politisk system, så ville det bli en trist verden gitt.

Svar på dette

Ja dette gjelder begge sider ikke sant?

Svar på dette

Selvfølgelig Som jeg sa er mye uredelighet og misbruk som har skjedd av makthaverne i deres bestrebelser for å få det som de vil. Det må vi selvfølgelig prøve å få stoppet og endret, men vi gjør det ikke ved å ønske en fasciststat med motsatt fortegn.

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Men jeg ønsker ikke at det først gjenopprettes når barnet har blitt voksent. Jeg ønsker å reparere bort frykten med trygghet så fort som mulig. Jeg har lest den for lenge siden. Takk for svar
for 11 minutter siden
Som svar på det innledende spørsmål. Jada, det er gjenopprettelig. Les Johns Bradshaw`s bok "Som å komme hjem"
for 18 minutter siden
Elin har oppdatert sin profil
for 27 minutter siden
Off topic: Vennligst vær varsom med personopplysninger. I sær uten den det gjelder sitt samtykke. Ikke en grov overtredelse, men føler for å nevne det. Topic: Har nær famkilie som ikke vaksinerte sine barn. Og kjenner noen fler også. Steinermiljø v…
for 28 minutter siden
for én time siden
for én time siden
Olaug Slethei er nå et medlem av Alternativt Nettverk
for én time siden
Etter ett liv av kaos, smerte og prosesser og arbeide, er livet bare blitt mer og mer enkelt. Har vel ikke hatt ett så rolig år, som dette. En klarhet, indre ro og aksept, som bare vokser. Ting går kanskje fortere rundt meg, og på utsiden. Men på i…
for én time siden
Anita Stokke har oppdatert sin profil
for én time siden
for én time siden
2 medlemmer har oppdatert profilbildet sitt
for 2 timer siden
Nå er Shanti Nura og andre solnørdal venner
for 2 timer siden
Laget engler i hagen,-anbefales, Nyt stunden-nyt livet. God Jul.
for 3 timer siden
Dette er gruppe for deg som vil vite mer om eller som er i ferd med å utforske hva rå mat kan gjøre for ditt liv. Maten er ikke varmebehandlet over 40 grader og er laget av naturlige ingredienser. Utfallet er enzymrik, næringsrik mat med livskraft.
for 3 timer siden
Skriver dette på engelsk så kanskje Google eller noen andre overvåkere plukker det opp: - What the hell are you waiting for; we all understand that we're not alone in the Universe!. So why don't you guys come out & tell us what you know. We're sick…
for 3 timer siden
may brit jespersen har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
Til Den Edle Rebell: May the road rise to meet you. May the wind be always at your back. May the sun shine bright upon your face. And rain fall soft upon your fields. And until we meet again, May God hold you in the hollow of his hand. (irish bles…
for 4 timer siden
Hva er motivasjonen for å lage denne dokumentaren - å "oute" uvaksinerte slik at Jens & co. kan rykke inn med loven i hand og sprøyte i vei, eller har dere et seriøst og antroposofisk standpunkt..?
for 4 timer siden
Nå er Renate og Oliver Baxter venner
for 4 timer siden
HEI ALLE SAMMEN ,,, HAKKE MYE Å FORTELLE EGENTLIG ,,, Men må få lov å si en ting jeg synes om 2009 ,og det er det ligner utrolig på alle andre år. Ved nærmere ettersyn så priser jeg meg lykkelig over alle venner her og andre plasser som har kommet i…
for 6 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte