Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

André

Det er straffbart å jobbe for å få Norge inn i EU (8 - 21 år i fengsel)! Så hvorfor skjer det ingenting?

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er faktisk ansett som en særdeles alvorlig kriminell handling å jobbe for at Norge skal innlemmes i en annen stat eller rike, som EU.

Grunnloven §1 sier:
"Kongeriget Norge er et frit, uafhængigt og udeleligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk."

Straffeloven §83 sier:
"Den som rettsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen del av riget bringes under fremmed herredømme eller innlemmes i anden stat, eller at nogen del av riget løsrives, straffes med hefte i minst 8 år eller med fengsel fra 8 år inntil 21 år".

Enkelte kan kanskje si at ettersom EU er en såkalt union, gjelder ikke §83. Men i mine øyne er det liten tvil om at EU oppfyller både "fremmed herredømme" og "anden stat". I EU blir lover og direktiver uten mulighet for å nekte, vedtatt av andre lands politikere - ergo "fremmed herredømme". EU kan også på mange måter sees på som en"anden stat", ettersom det innad i EU er felles valuta, fri flyt av varer, fri inn-/utvandring, i stor grad felles lovverk, osv.

Så derfor er mitt spørsmål til dere, hvorfor skjer ingenting? Hvorfor blir ikke politikerene som jobber for å få Norge med i EU tiltalt? Hvorfor prøves ikke denne saken i rettssystemet?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg setter pris på dine synspunkter,det gjør jeg med alle her inne.Hva jeg påvirkes av er en annen sak,om jeg er redd nei.Føler ikke noe frykt i forhold til sannhet.Ser bare at kaoset virvler enda mere opp...til det legger seg,slik kaos gjør og blomster begynner å gro på dens minne-men det står pokker ikke et EU skilt uti enga der!

(hehehehehe,forsatt nei til EU,ikke den rette organisasjon,finn på noe annet:-) )

Svar på dette

Tror nok noen med meg ser noe lenger fremover enn nesetippen her og nå :-))
Et ordtak sier noe slikt som at på fortiden kjenner du fremtiden.
Men jeg velger å SE fremtiden i NYTT lys..
I lys av den nye tid vi er på GOD vei inn i nå, som mange av oss kjenner både rundt oss og i oss i denne tid.Da har vi ikke bruk for pessimisme ;-) selv om mye ennå ser ille ut med det blotte øyet.
Likevel, alle har rett til sin mening.. og verden er full av galskap fortsatt,
men MIN fremtids JORD er en helt annen enn dette. Med det som mål for øyet blåser jeg i andres mindre gode intensjoner..som du refererte til. Jeg har mine intensjoner for min VISSHET på at ting skal på plass i den tid vi er inne i.. men som sagt..fødselssmerter vil det bli.. ER det mye av.
Å si at en stiller seg utenfor verden..det lar seg ikke gjøre.
Da vi er ETT..uansett om vi vil ta tanken inn over oss eller ikke ;-) Ine

Svar på dette

Nei det lar seg ikke gjøre vi er ett.Stiller du deg utenfor sover du like mye som sidemannen du forkynte til.

(men EU er forsatt feil svar)

Svar på dette

Det er gode tanker men likefullt er dette eksakt de samme tanker som makt-eliten misbruker til å stramme grepet og strømlinjeforme sine pyramide-strukturer med enhet på toppen..
Men da er alt såre vel, siden de fleste av dere ønsker en slik utvikling,
da kan jeg glede dere med at makt-elitens agendaer om enhet er helt i tråd med deres ønsker.
Men vær klar over at hensikten for dem, med å jobbe for slik enhet, er full kontroll med alt og alle.
Det er slik totalitære regimer ser ut.. som en pyramide, med enhet på toppen.
Jeg kan være enig med deres tanker om enhet åndelig sett, og at vi er i samme båd osv.
Men jeg ser gode tanker og gode menneskers velvilje pga slike tanker,
misbrukt til å skape en enhet som ikke er god.. jeg har advart, noe mer kan jeg ikke gjøre.
Dere får deres utvikling og enhet som dere vil.
Så får dere kjenne etter da, om ting føles ok når det er nådd. Husk da disse ord.
Grepet i pyramide-strukturene strammes med eliten på toppen, agenda er å nå dette i 2012.
Før dette var agenda satt til år 2000, men det klarte de ikke, nå går agendaene mot 2012.
Ikke et vondt ord om Mayaene og deres kalender, men alt misbrukes i dag, til visse formål.
Kreftene som er bak globalismen misbruker også deres gode tanker om enhet, folkens.

Svar på dette

Hvordan oppsto babelsstårn egentlig?er noen gamle nok til å fortelle meg den historien?Synes den kan være intressang ut i fra det perspektivet vi nå beveger oss inn i,den Universelle tankegang som vi alle har i oss.Det bevisste kollektive.Jeg tror på det mer enn EU.

Svar på dette

Rune du er meget god! Du vet mye av sannheten...

Hadde en tilnærmet lik opplevelse som deg også bare 14 år gammel så litt av et sammentreff!

Har fulgt dine sider i mange mange år, også har jeg letet for å se om jeg kunne finne et mobil nummer for å slå en prat med deg siden jeg vet vi har mye av den samme viten, men det fins for mange med ditt navn så jeg gadd ikke begynne ringe.

Anyways her er litt mere om meg selv: http://www.projectavalon.net/forum/showthread.php?t=8488

Mvh
Robert

Svar på dette

At jorden vil komme til én overnasjonal styreform, er både mulig og sannsynlig. Men de globale aktørene vi ser i dag, enten det er WTO, EU, IMF, Nato eller hel private aktører, har mye til felles. De ser på hva de kan vinne eller tjene for noen og ofte på bekostning av de mange. Så før en overnasjonal, global styring skal bli aktuell, må vi kvitte oss med mye skrap av gammelt tankegods. Militærvesenet og våpenproduksjon, som nevnt her av Lemuria, er en god stat som vil skape store forandringer, se forøvrig diskusjonen KJÆRLIGHET uten våpen: http://altnett.ning.com/forum/topics/kjaerlighet-uten-vaapen noen som nok også ville satt tanken om borgerlønn på dagsordenen, se diskusjonen Borgerlønn og tiden tilbake: http://altnett.ning.com/forum/topics/borgerloenn-og-tiden-tilbake

Lar vi oss stille lede inn i et globalt, overnasjonalt styringssystem så har vi tapt vår frie verden! I dag er det dessverre ikke samhold og sunne interesser sett ut i fra menneskets og jordens behov og mulighet for fortsatt eksistens i fred, men noen få rike aktører som ønsker å beholde sin maktposisjon. Sagt det før og sier det igjen: Verdens 1000 rikeste eier dobbelt så mye som verdens 2,5 milliarder fattigste.

Så lenge vi har en norsk lov og grunnlov, bør vi kanskje følge denne. Om Odd Inge blir tatt med sine Fleinsopp i lomma, kommer han neppe unna uten seriøse spørsmål, så derfor ser jeg ingen grunn til at en eller flere politikere skal slippe unna langt grovere brudd på norsk lov.

Det er håp. Fra de styrende, blir alvorlige, sunne reformer ofte ansett som umulige og latterliggjort, så som nedleggelse av militærvesen, stoppe våpenproduksjon, borgerlønn etc. Men tror vi at vi er intelligente nok til å skape en god Verdensregjering, så burde vi ha troen på at vi først kan avskaffe all våpenproduksjon og avslutte en mørk side av menneskeheten hvor vår frykt har resultert i trusselen om krig og vold med eskalerende bruk, forskning og produsering av våpen.

Svar på dette

heheheh bare til opplysning tror sopp selges på coffesjappene i Amsterdam.Bare til opplysning:-)

Ole jeg støtter deg i dine fremtidshåp eller skal jeg si vårt fremtidshåp.Jeg tror mange tenker denne felles tanke og ønske.Og frykt er ikke minst en av våre værste fiender.Våpenindustrien tjener penga sine på en slik illusjon.

Svar på dette

Apropå att det skulle vara ett lagbrott det som politikerna håller på med - §83 säger faktiskt att "den som RETTSSTRIDIG (...)" det vill säga att så länge man försöker få Norge under främmande herradöme et cetera _på ett lagligt sätt_, är det inte olagligt. Dessutom finns det förarbeten till lagarna som närmare beskriver syftet med lagen och HUR lagen ska tolkas. Kan tänka mig att denna paragraf är skapad för att motverka medverkan till ofrivillig ockupation av landet eller liknande - och i så fall är det inte olagligt att förmå Norge till att ingå i en union som tar ifrån en självbestämmanderätt och vissa demokratiska möjligheter. Grundlagen kan man alltid ändra på i efterhand.

För övrigt så såldes sopp på s.k. "smart shops" i Nederländerna fram till 1:a december, då det förbjöds. Men tryfflar säljs fortfarande. Dock inte på coffeeshops.

=) Hihihi! Jus är kul!

Svar på dette

Er du Jurist Thomas? Slik at du er helt sikker på dette?
Uansett, pleier juristene å strides.. dette hadde sikkert vært verdt en rettssak..
Juss kan brukes ses og tolkes på forskjellig vis av partene.
Ingen tvil om at de kunne ha lurt seg unna, og rettssystemet er heller ikke i så bra tilstand..
Uansett om vi kommer noen vei eller ei, så bør problemstillingen komme mer frem i lyset :)

Til AnjaRa: Det er så godt å lese dine kommentarer her, ekte sunt Norsk folkevett :)

Svar på dette

Takk, og jeg er glad for at det er andre enn meg som tar i dette også :)

http://www.nationen.no/eu_wto/article4342313.ece

Her er er litt "reagerende" Støre, med en litt bister mine til EØS-avtalens pris i år, hehe:)
Ja, vi betaler jo BARE 97% av kalaset for Liechtenstein, Island og Norge NÅ, så det er jo egentlig bare rimelig at NORGE betaler ALT!!?????En 70% økning av den summen vi vanligvis betaler (2,1milliarder) er jo bare rimelig. Ikke sant? SNAKK OM Å TØMME NORGE FOR RESURSSER, i tillegg til at de har gitt fra seg(GITT FRA SEG) Norges Gullbeholdning uten at det ble folkeavstemning over det... heller!

For de som ikke har fått det med seg - EU er egentlig konkurs, de prøver bare å vente litt med å si det - til Norge er innlemmet også:)

Svar på dette

Var det ikke enda mer? satte du komma feil? Tallet kan jo sjekkes opp.
Det jeg lurer på er, hvor mye summen ville vært om vi var medlemmer.
Er det samme sum som vi betaler nå, eller ville det vært mer da? Noen som vet?
Støre var visst mannen bak EØS allerede den gang sammen med Morten Wetland.
Støre var den gang i kulissene og ikke fremme i lyset som nå.

Siterer følgende - side 23, fra boken Nornens beretning av Synnøve Fjellbakk Taftø:

"Men egentlig er Gro Harlem Bruntland en uviktig person. Mitt fokus er på de kapitalistlakeiene som styrer henne. I min tid var dette Jonas Gahr Støre og Morten Wetland. Nå har de fått større oppgaver.
De er i full sving med å konsolidere Jesuitterveldet i Norge."

Sterke ord fra Synnøve.. men altså hennes mening og oppfatning av dette,
og hun var ganske tett på innsiden, vitne til mye som få andre kunne se..
Morten Wetland vet jeg ikke noe mer om enn dette, noen andre som vet mer?

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Gil Silverbird la til 2 blogginnlegg
for 4 minutter siden
Nå er Bente Lise Opdal og esther ama venner
for 12 minutter siden
Hilde GOD JUL! <3
for 13 minutter siden
you are very strong and its very thrue that its time too see Earth now in peace...because the life is strong and lovely whith peace in all life....all peopel need peace then think peace...so i think peace and peace..its a miracel its thrue when you…
for 31 minutter siden
for 34 minutter siden
for 35 minutter siden
for 36 minutter siden
for 37 minutter siden
for 38 minutter siden
for 39 minutter siden
for 39 minutter siden
for 40 minutter siden
Denne skal jeg lese høyt for noen!
for 42 minutter siden
I kjærlighet og takknemlighet til deg! Har du sett filmen Avatar?
for 45 minutter siden
Svein Finvåg la til en video
Gledelig jul til oss alle og spes til de som må jobbe (meg) ,-D
for 45 minutter siden
for 47 minutter siden
for 52 minutter siden
for én time siden
Oliver Baxter la til en video
Lilli Bendriss talks with Gillian Godtfredsen about healing, Shamanism, medium ship, channeling, clairvoyance, psychic powers and the importance of attendin ...
for én time siden
Nå er Renèe og INDIGO REVOLUTION venner
for én time siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte