Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

André

Det er straffbart å jobbe for å få Norge inn i EU (8 - 21 år i fengsel)! Så hvorfor skjer det ingenting?

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er faktisk ansett som en særdeles alvorlig kriminell handling å jobbe for at Norge skal innlemmes i en annen stat eller rike, som EU.

Grunnloven §1 sier:
"Kongeriget Norge er et frit, uafhængigt og udeleligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk."

Straffeloven §83 sier:
"Den som rettsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen del av riget bringes under fremmed herredømme eller innlemmes i anden stat, eller at nogen del av riget løsrives, straffes med hefte i minst 8 år eller med fengsel fra 8 år inntil 21 år".

Enkelte kan kanskje si at ettersom EU er en såkalt union, gjelder ikke §83. Men i mine øyne er det liten tvil om at EU oppfyller både "fremmed herredømme" og "anden stat". I EU blir lover og direktiver uten mulighet for å nekte, vedtatt av andre lands politikere - ergo "fremmed herredømme". EU kan også på mange måter sees på som en"anden stat", ettersom det innad i EU er felles valuta, fri flyt av varer, fri inn-/utvandring, i stor grad felles lovverk, osv.

Så derfor er mitt spørsmål til dere, hvorfor skjer ingenting? Hvorfor blir ikke politikerene som jobber for å få Norge med i EU tiltalt? Hvorfor prøves ikke denne saken i rettssystemet?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Ja men vi har jo allerede en fasciststat - fasistkapitalistisk diktatur som ingen tørr å sette seg opp mot !!! Synnøve la en gang i tiden ut på nettet en måte vi på helt lovlig vis kunne unngå alle de lover og regler som ikke er ment for oss men til å beskytte oss mot de styrende (det er en video fra statene om det samme her på nettet) og ikke mot oss -- den er sikkert blitt fjernet - hun hjalp meg for 12 år siden i en navnestrid der vi sloss i 4 år mot statsmakta forde de ikke ville godkjenne et navn som var hentet fra et samisk ord (lyn uten torden - aldagas) I 1993 steriliserte de en 3 år gammel taterjente sist kjente tillfelle men de driver nok med sitt enda !

Svar på dette

Det har kanskje gått deg hus forbi at vi har blitt overtredd en haug med lover og regler som er bestemt av en ANNEN stats-makt de seneste årene?

Og det er ikke snakk om meninger, men de handlingene som i løyndom har innført oss i et regime som det Norske Folk visserlig har sagt et klart og tydelig NEI til.

NÅ er det på tide at folk finner ryggraden sin og bruker den til noe annet enn å holde hodet sånn løselig på plass til!

Svar på dette

Øivind, hva slags makt har vi å misbruke? Vi har ingen makt,
vårt land og politikere er i dag selv maktesløse, fordi makten i dag er fratatt dem, i praksis og i det meste..

Jeg tror ikke at noen ønsker seg noen fascist stat, iallfall er jeg motstander av alt som er totalitært, men det er faktisk noe totalitært og fascistisk noen av oss mener å gjenkjenne i en de ting som innføres nå, det er i den retningen det går, dermed er det vel på tide å forstøke å stanse den utviklingen?
Globaliseringen og alle sammenslåingene samt ignorering av lovene fører oss mot det med sikre skritt.

Her er det ikke snakk om å fenglse eller saksøke noen som argumenterer, tror eller mener noe.
Her er det faktisk snakk om at de øverste lederne i landet konsekvent, systematisk og med fullt vitende og vilje bryter landets grunnlov, gir F i den og setter den ut av spill. Her er det ikke snakk om argumenter, men hva de har GJORT, i praksis, ved å faktisk jobbe for og oppnå å sette Norge under fremmed makt og lovgivning slik de har gjort. På tide da for folket å våkne og si fra!
Tror ingen har konkrete planer om å stille dem for riksrett, men det må kunne gå an å legge frem lovgivningen som vårt land bygger på, som de skulle forvalte men som de har brutt, og spørre hva pokker det er som skjer.. Per Aslak Etresvåg skrev om det i sin bok og må leve i skjul og dekning.
Den eldre hedersmannen trakasseres på det groveste det samme gjøres mot andre som ytrer seg, og vet for mye om disse lederne og annet. For noen er fascist-staten allerede et faktum, flere og flere våkner og ser det.

Hva skal vi med lover når lederne selv konsekvent bryter dem og setter dem ut av spill for all fremtid?
Hva slags folk er vi, dersom vi ikke engang har rett til å si fra når de gjør det, Øyvind? INGEN RETT har vi.

Dette er ikke snakk om å få lov til å mene, men om hva som er gjennomført og gjort.. mot befolkningen, samt ikke minst mot de som forsøkte å protestere. De fremste av de ble ryddet av veien, og fikk ingen smak av hverken lov eller dom, er ikke det fascistisk? Å kunne si fra om hva som skjedde med dem, bør være tillatt, hvis ikke vil slikt bre om seg, mye mer enn det er i dag. Det var de som var motstandere og hadde disse fakta, som ble kneblet og meiet ned, uten lov og dom. Om man sier dette høyt, får man høre at de som har begått så stygge ting og også satt vårt land under fremmed makt, de skal ikke engang behøve å forholde seg til loven som nektet dem det. Det er de som innfører fascist regime, og det er de som så det og jobbet mot det som ble herjet med. Vi får visst ikke engang lov til å si fra, om hva som har skjedd. Bør ikke slikt frem i lyset?
Om det ikke er lov å nevne det, når de øverste ledere gir F i grunnlovenn og setter den til side, samt meier ned alle som ser dette og prøver å varsle folket, da har vi fascist-regimet allerede..slik ser det ut for mange nå.

11000 mennesker tvangsinnlegges i Norge hvert år, mer en dobbelt så mange som i våre naboland som har dobbelt så stor befolkning.. Mange av disse legges faktisk inn av politiske grunner, fordi de har forstått for mye.

Disse som du nå vil beskytte, mot å forholde seg til lovene de i tillit fra folket ble satt til å forvalte, de tillot ikke andre mennesker å mene eller ytre seg, det er viktig at de tingene kommer frem i lyset.
At alt som er skjult skal frem i lyset er profetert og er en viktig del av den oppvåkning som trengs.
Det er noe som er nødvendig, forutsagt av profetene og som må til for å komme videre også åndelig sett.
Uten en slik oppvåkning blir det heller ingen omfattende åndelig oppvåkning som er ekte.

Lederne har gjort mer enn å mene, de har brutt både lover og folkets tillit, og hindret gode folk i å si fra.
Er det ikke på tide det blir noen slags rett andre veien også? godt spørsmål Lemuria.
Norges lover hadde de ingen respekt for, og de skal til og med slippe å få høre av folket at vi vet at de brøt dem, eller forholde seg til lovene i noen rett. Hva har vi da lover og rett til?
Var alt bare til pynt og spill for galleriet fra starten av da? Er lovene til for å brytes, av våre ledere?
Å si fra om dette, er visst tabu - de skal gå fri hele veien, inntil fascist-staten er et faktum.
Sann da mine ord og Synnøves ord i brevet jeg la inn.. antagelig er det allerede for sent.
Ledere uten noen respekt for Norges lover og grunnloven har vi ikke vært tjent med.

Ser at Bent Terje har forstått, og det blir flere og flere av oss. Hva som skjer og har skjedd er ikke bra.
Og hva som skjer med de som våger si fra, ikke heller.
La oss stå sammen, vise solidaritet med dem og hverandre, er vi mange nok kan de ikke ta alle.

Svar på dette

Jeg prøver ikke å beskytte noen makthavere, og er hjertens enig i at vi bør grave frem mest mulig at det vi ser er galt eller det vi er uenige i. Men så får vi la det hele foregå i en mest mulig åpen diskusjon, ikke at vi skal prøve å gjøre det forbudt å mene ting vi selv er uenig i.

Svar på dette

OM jeg hadde fortalt her inne på nettet hva som er blitt gjort mot meg forde jeg har sloss mot systemet fra jeg var ganske ung , ville svært få ha trodd på det jeg fortalte !!! og jeg kjenner andre som også er utsatt for hårreisende behandling ... så til dere som tror og ikke vet så ver så snill og ikke kom med uttalelser dere ikke vet noe om

Svar på dette

Du har min fulle støtte og medfølelse i dette, Bent Terje. Noen av oss har sett mye slikt.
Noen av oss har fått se systemets grelle bakside, og hvilke metoder som faktisk er i bruk.
Da blir det noe annet.. enn å ha tro på dette fascist-regimet som innføres nå, globalt.
Vi er kanskje som maur mot svære uhyrer, og kanskje vi ikke burde prøve engang.
At man burde samarbeide med alle og kanskje ha globale instanser og forum og slikt,
er sikkert riktig og uunngåelig, problemet er bare at de uhyrer som reiser seg nå,
og som mange gjenkjenner som den makt som i Bibelen kalles "dyret" - det er ikke noe bra.
Ser ingen demokratisk tradisjon, i Norge, vi prøvde kanskje, men ble lurt.
Det er typisk Norsk å tro at vi er så bra, bedre enn andre og skulle reformere verden til å bli som oss. Slike tanker har jeg ikke. Heller ikke har jeg noe håp eller tro på noe positivt gjennom det system, som noen av oss ser og opplever den grelle bakside, metoder og hoggtennene til.
Sorry. Dere som har tro på dette, har ikke fått innsikt i slikt som en del andre av oss har.
Da tror man ikke lenger på julenissen, vi har sett bak maska, og vi frøs på ryggen av det.
Kanskje trenger vi et helt annet system, det som innføres nå er skremmende.
Det systemet ivaretar kun maktelitens folk og deres agendaer for oss andre som ikke er gode.

Svar på dette

Som sagt er jeg imot alt som smaker av totalitært og maktbruk, og det er derfor jeg kommer med dette her, nettopp fordi jeg vil stoppe og forhindre en slik utvikling dersom det ennå er mulig.
Er også i prinsippet for å nedlegge millitæret og avskaffe våpen,
dvs jobbe internasjonalt for dette, som du kan se i en annen tråd.
Jeg mener at folket bør si nok er nok, og nekte å delta både krig og annen urett.
Vi har latt oss lure og bedra lenge nok, latt være å si fra lenge nok.
Maten som dyra fores med i Eu består av 60 % antibiotika, kom frem i en annen tråd.
Den galskap som pågår på mange fronter må frem i lyset og stoppes.
Ellers går det rett vest med denne vakre jorden og alt som er her, så alvorlig er dette.
Lederne må da kunne stilles til ansvar for hva de holder på med, og stoppes.
Vi trenger ledere som er lojale mot folket de er satt til å tjene, og ikke mot andre makter.

Jeg er absolutt for, at alle skal få ytre seg fritt, tro og mene absolutt hva de vil, det er det jeg vil beskytte. Det er derfor jeg sier fra, om at ting har ikke foregått som det burde.
Nå prøver vi å ytre oss, så får vi se. La oss grave frem alt og deretter si klart fra.
La oss bruke samme metoder som Gandhi og Martin Luther King. Det er veien.
Vi har ingen makt, annet enn at vi kanskje kan bli mange om vi ytrer oss og får ting frem, mens det ennå er mulig. Restriksjoner på Internett-bruk osv er visst på trappene. Pressen ellers er kontrollert.
Bra du er med oss Øyvind, vi skal kun bruke sannheten, lys, kjærlighet og rettferd som våpen :)
Men når lederne bryter lovene så grovt og med så store følger, er det riktig å si fra.
Dette har pågått alt for lenge, problemet er heller at det er for sent..
Vi trenger en folkebevegelse, en grasrot-bevegelse og den er selvsagt ikke-voldelig.
Men om vi får motstand må vi være beredt på at den ikke er like ikke-voldelig fra motparten,
med deres politi og hele maktapparat.
Om det nytter å ta opp noe i retten, slik retten er i dag, er også uvisst.

Svar på dette

Jeg ønsker bare Lys & Kjærlighet jeg( naiv?)

Lyset skal brukes til å lyse i alle kroker, så det kan støvsuges og ryddes opp.(hvem liker svære hybelkaniner?)

Kjærlighet brukes til å fremme toleranse,forståelse og rettferdighet.(farlige,pompøse ord,som vi faktisk praktiserer i hverdagen vår,hver dag.)

Klart det gjøres fremskritt:)Det skjer mye fortere enn før.Hastigheten på menneskers tid har økt kraftig.Det skjer ufattelig mye her i verden.Og en av grunnene er at flere i befolkningen har større makt grunnet alle opplysninger som gir oss informasjon om ulike temaer vi brenner for.Fordel,?Ja,ting kommer mye mer fram,ingen kan sitte på "sannheten" lenger,sett utifra et verdslig fugleperspektiv.Slitsomt og fryktelig irriterende for mange,men takk for det.Den offentlige kunnskap er stadig i forandring,skjønner at mange har vanskligheter med å følge med,meg inkludert:-)
Kunnskap er i forandring.Noen kaller det paranoid tankegang,andre jubler.Uannsett er en slik fremstilling med på å utvikle vår kunnskap om verden rundt oss,hva som skjer.Jeg skal ikke rippe opp i geniale tenkere, som har og eksisterer her på kloden, som har fått nok av pepper(mildt sagt)både som levende og etter sin død.

Det handler om å stille de rette spørsmålene har visst noen sagt før meg.

Svar på dette

hihi,jeg venter til hybelkaninene er store,da synes de bedre og er lettere og fjerne...heheh:-)))

be for verden har jeg gjort siden jeg var liten,alle mennesker og alle dyr og hele planeten! det er viktig å sende lys til fienden,jorden trenger healing om menneskene trenger å renses for å bli hele igjen og få kontakt med sine innerste skatter,der står alt nedskrevet.......ikke i mantallet men i hjertene våres,sjelens talerør..........:-_))))

Svar på dette

Amen for det Helene!:-)Endelig en kvinne til her!!!ER DET FLERE!?:-)

Svar på dette

verden vil UANSETT FORENES TIL EN- 1- VERDEN, og å gradvis lære seg å samarbeide, slik alle andre planetære samfunn har måttet det. Og det inkl ofringen av nasjonal selvdyrkning/egeninteresser. Så at forskj. land slår seg sammen i "blokker" skjer helt naturlig - selv om motivet idag enda er selviske- å bli støttet av flokken i kampen mot resten av verden. Men tilslutt- etter at en innser at alle må SAMARBEIDE - vil HELE VERDEN - OG IKKE BARE EUROPA - samarbeide som EN enhet!!
Å motarbeide dette er som om celler i nyra skulle begynne å isolere seg fra resten av kroppen, -hvis helthetlige og normale funksjon bygger på PERFEKT SAMARBEIDE. Finnes ikke det - så oppstår det sykdom i alle organsismer - enten dette er menneskekropper eller planetære kropper eller enda større "kropper".

Svar på dette

Enig med Rune Øverby.
Vi er én menneskehet og bebor én klode. Det er dette vi mer og mer må ta utgangspunkt i. Da bør det også være globale politiske strukturer.
Problemet er jo blant annet at om vi sier nei til alt globalt, så makter vi ikke å møte de globale utfordringene. Men storkapitalen opererer jo for lengst globalt. Sånn det er nå kan de jo bare spille land og lovgivinger opp mot hverandre, og så hoppe videre om de skulle komme i trøbbel. Hvis vi fikk på plass en form for demokratisk globalt styre ville det kunne være spilleregler som kunne gripe inn hvis Rockefeller og vennene hans ble litt for ivrige på måter som folk flest ikke har nytte av.

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

INDIGO REVOLUTION la til en video
for 4 minutter siden
I see love I feel love I am love
for 7 minutter siden
INDIGO REVOLUTION la til et blogginnlegg
DISCLOSURE: IS AN OFFICIAL ANNOUNCEMENT IMMINENT? It's like the greatest football game in human history. Everybody wants to know how it's going to turn out. Dates have been leaked and/or suggested. Some have now already passed. The clamoring has…
for 7 minutter siden
Nydelig historie og nydelig hund. Dette fikk meg til å gråte en skvett. Takk for at du delte denne.
for 9 minutter siden
Nå er Kristian og esther ama venner
for 27 minutter siden
for 46 minutter siden
for 54 minutter siden
for 57 minutter siden
for 58 minutter siden
Nadira la til et blogginnlegg
Det er mulig å få et godt liv selv om man mangler noen lemmer eller ikke er født "slik som alle andre" her i denne verden. Dette er en rørende historie, og verd å tenke litt over. Noen ganger er det umulige mulig.
for én time siden
Nå er Mannskraft og Bjørn Årstad venner
for én time siden
Pass på alle gutter, at dere ikke forspiser dere i jula, og ender opp som han her:
for én time siden
Hahaha! Smart dame, gitt! Her er en til, i disse julebordtider (pass på jentene deres, gutter): Moro med firmafest ;o) To venninner hadde vært på firmafest og ble veldig bedugget. Da de sjanglet hjemover fant begge ut at de måtte urinere og gikk…
for én time siden
for én time siden
Husk å kjøre forsiktig nå i disse travle juletider! Mange er stressa og oppkava nå, og vi krasjer mer på denne tida enn ellers i året. GOD JUL! -------------------------------------------------------------------------------------------------------…
for én time siden
for én time siden
Ada Vi er alle like på forskjellig måte.
for én time siden
Deilig med en god latter. Takk
for 2 timer siden
Gråsoner blir ofte kjedelig for sinnet. Og kjedsomhet er nesten det verste som finnes for mange. Kanskje derfor vil mange se det svart og vitt. Det blir noe å "leke" med, av rett og galt. Noe å engasjere seg i, leve for å finne mening i. Å våge og l…
for 2 timer siden
Gil Silverbird la til 2 blogginnlegg
for 2 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte