Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

André

Det er straffbart å jobbe for å få Norge inn i EU (8 - 21 år i fengsel)! Så hvorfor skjer det ingenting?

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er faktisk ansett som en særdeles alvorlig kriminell handling å jobbe for at Norge skal innlemmes i en annen stat eller rike, som EU.

Grunnloven §1 sier:
"Kongeriget Norge er et frit, uafhængigt og udeleligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk."

Straffeloven §83 sier:
"Den som rettsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen del av riget bringes under fremmed herredømme eller innlemmes i anden stat, eller at nogen del av riget løsrives, straffes med hefte i minst 8 år eller med fengsel fra 8 år inntil 21 år".

Enkelte kan kanskje si at ettersom EU er en såkalt union, gjelder ikke §83. Men i mine øyne er det liten tvil om at EU oppfyller både "fremmed herredømme" og "anden stat". I EU blir lover og direktiver uten mulighet for å nekte, vedtatt av andre lands politikere - ergo "fremmed herredømme". EU kan også på mange måter sees på som en"anden stat", ettersom det innad i EU er felles valuta, fri flyt av varer, fri inn-/utvandring, i stor grad felles lovverk, osv.

Så derfor er mitt spørsmål til dere, hvorfor skjer ingenting? Hvorfor blir ikke politikerene som jobber for å få Norge med i EU tiltalt? Hvorfor prøves ikke denne saken i rettssystemet?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Teorier om proteksjonisme og ultranasjonalisme hadde vært gøy å diskutere. Har selv noen synspunkter. Gidde du å starte en ny tråd med det som tema, John?
John Ferrick: Svar på dette-linken forsvinner etter et visst antall innlegg.

Da må man opp til den siste som hadde det og bruke den.

Ellers når det gjelder det med EU.....tror det er politikk på mye høyere plan enn det folk skjønner per i dag.

I og med at Amero er på vei og vil komme inn en eller annen gang når "krisen" har blitt stor nok........ser det ut til at krigen nå handler om økonomi og handel.

Mellom USA og dens naboland (Amero-valutaen som er planlagt, men ingen vet når den kommer) og Euro-valutaen i Europa.

For mange hinter om denne "krigen".

Blant annet at man ikke kan få kjøpt visse produkter fra USA/Kina/Canada, men det samme kan man få kjøpt via EU-land uten problem. Har opplevd dette selv.

Og et villniss av regler og lover dersom en trenger å bli importør for å få tak i et produkt som man ikke får tak i fra EU-land.

Men dette er kun mine meninger etter at jeg sjekket opp dette med Amero-valutaen og begynte å lure på om Bush prøvde å pushe fram hele krisen for å få den inn..........

For en ting er sikkert: Euroen er i dag meget sterk og USA er kjent for å ikke like å tape makten.....og de store gutta driter oppi den vanlige mann i gata. De kjører gjerne gjennom en kjempekrise for å få inn noe annet som skal gi de mer makt.
Bare en liten quickie for å vise dette med Amero-valutaen:

"The introduction of the Amero is an integral aspect of the process of creating a North American Union, much like the European Union. This process is being undertaken through the implementation of the Security and Prosperity Partnership of North America (SPP), which was signed by the leaders of the three North American governments in March of 2005. This agreement is orchestrating the bureaucratic “harmonization” among the three North American nations to pave the way for a North American Community, akin to the previous European Community, and ultimately, a North American Union.

The push for this agenda is being driven by the US-based Council on Foreign Relations (CFR), the preeminent American think tank, and the Canadian Council of Chief Executives, as well as the Mexican equivalent, Consejo Mexicano de Asuntos Internacionales. In May of 2005, the three groups, as a result of their joining forces in a Task Force, released a report entitled, “Building a North American Community,” in which they state that, “The Task Force offers a detailed and ambitious set of proposals that build on the recommendations adopted by the three governments at the Texas summit of March 2005. The Task Force’s central recommendation is establishment by 2010 of a North American economic and security community, the boundaries of which would be defined by a common external tariff, and an outer security perimeter.”"

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=7854

Svar på dette

Det som gjorde meg til skikelig motstander var at; MINISTERRÅDSMØTENE MÅTTE VÆRE ENSTEMMIGE. Ingen får gå før de er enige. og da kan det hende at en norsk fiskeriminister ville måtte gå i mot norske lover i enkelte saker!

Dette har etter hva vi så på TV en gang, Sverige og Danmark opplevd ett par ganger. Husker desverre ikke hva saken gjaldt, men ministerne hadde store problemer med å bortforklare sine avstemminger.

Kan hende dette har vært nevnt tidliger i denne linken, har ikke fulgt alle svarene

Svar på dette

Dette har du helt rett i Villrosen.
Jeg tør ikke svare på om det har vært nevnt tidligere i tråden, men det du skriver er 100 % korrekt.

Det snodige er at vi her i Norge, som kun har en EØS-avtale å forholde oss til, samtidig innretter oss etter EU-direktiv.
Disse direktiv er forbeholdt medlemslandene.

Når det gjelder EØS-avtalens Kap. 3 om Miljø ( for å ta dette som eksempel )
Art 73 :

- Avtalepartenes virksomhet på miljøområdet har til formål :

A : Å bevare, verne og forbedre miljøets kvalitet.
B : Å bidra til vern av menneskets helse
C : Å sikre en forsiktig og fornuftig utnyttelse av naturresursene.

Dersom vi her KUN tar for oss punkt B i denne del av EØS-avtalen, er det mer enn nok til at den alene kan slaktes sønder og sammen.

Siden så mange ikke orker å ta seg det bry med og sette seg inn i hva EØS, EFTA, et eventuelt fullverdig medlemskap i EU betyr----vel, jeg undres...ut fra alle direktiver fastsatt av EU-----som Norge sluker rått uten å mukke....er vi vel medlem godt i det skjulte.

Jeg våger herved å påstå at Synnøve Taftø hadde helt rett....der hun så at våre folkevalgte solgte Norge.
Historien er nok ikke slik historiebøkene er skrevet.

Svar på dette

Helt enig med deg, Reidun!

Og dette er så sant som det er skrevet:
http://www.tpuc.org/content/many-people-cannot-distinguish-what-ego

Svar på dette

Exclusive Video Interview With Jim Corr - The Lisbon Treaty (video) *
Jim Corr
11.09.2009

This video will do major damage to the yes side. Spread it far and wide. Shocking facts you never knew about the EU treaty.

Information referenced in this video

Death Penalty: Article 2 of Protocol No 6 to the ECHR
CFR & ECHR are legally binding under Lisbon
- http://www.eucharter.org/home.php?page_id=9

Art. 48 TEU: The Treaties may be amended in accordance by an ordinary revision procedure or by simplified revision procedures

Art. 1 TEU: “The Union shall replace and succeed the European Community”

Art. 47 TEU: The Union shall have legal personality.

Art 37 TEU: “The Union may conclude agreements with one or more States or international organisations in areas covered by this Chapter.”

Art. 21.2.h TEU: “promote an international system” and “global governance”

26.4 TEU:” The common foreign and security policy” will use “national and Union resources.”

Art. 42.3 TEU of the Lisbon Treaty: “Member States shall undertake progressively to improve their military capabilities.”

Art. 42.3 TEU: “Member States shall make civilian and military capabilities available to the Union for the implementation of the common security and defence policy”

EU President: Art. 15 TEU: The European Council shall elect its President, by a qualified majority, for a term of two and a half years, renewable once.

Since EU membership, we estimate European vessels have taken up to €200 billion worth of fish out of our waters - Mr Ebbie Sheehan, Irish Fishermens Organisation. Ireland received €60 Billion. Conned out of €140 billion, more if processing is included.

Bureaucrat quote: Day said the treaty will give the EU the power to “speak with one voice in helping to shape THE new world order.”
(Irish Times, 7 Sept 2009) - Catherine Day, Secretary-General of the European Commission

Her er en dokumentar som også burde vært vist i norske media :
End of Nations - EU Takeover & the Lisbon Treaty

Noen som lukter New World Order ?

Svar på dette

Svaret er: Det skjer ingen ting fordi alle de rådende oppfatninger i landet her er at EU ikke er noen stat, men en internasjonal organisasjon, en forening, klubb etc. av venneligsinnede land. Jobben fremover er å påvise at EU er en stat. Da smyger vi oss inn under strl. § 83

Svar på dette

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Lightsoul har oppdatert sin profil
for 41 sekunder siden
for 5 minutter siden
for 9 minutter siden
Ann Finnvik God jul!
for 18 minutter siden
liv-astri Ønsker alle en fredfull og magisk julehøytid <3 !
for 23 minutter siden
Jeg spør meg selv: "Hvis det faktisk var en flygende pyramide over Moskva forleden dag, ville ikke myndighetene gjøre alt for å skjule dette?" (kanskje det er derfor det kun eksisterer noen få klipp på youtube..) Myndighetene kan da aldri i verden i…
for 33 minutter siden
Eva-Beathe Jensen har oppdatert sin profil
for 35 minutter siden
for 39 minutter siden
Nå er Siw Dirdal og Kundan Rockstad venner
for 44 minutter siden
Åse Nå er kakene vasket, pakkene i ovnen, ungene ligger under treet og huset er vel i seng - Så nå kan bare julen komme ! GOD JUL ALLE SAMMEN !
for 53 minutter siden
GOD JUL til deg også, MortenJokern! :-)
for 56 minutter siden
Disse filmene under inneholder en del sterke momenter av............... angst og en livlig fanatsi. Retorikken minner meg vel faktisk om... nei... nå er det jul og greier så vi lar det ligge.. Oppsummerer vel en del innslag og saker som vi har sett…
for én time siden
kan tenke meg du ble satt ut der ja ,men han snakket sant, jeg har sett dem selv i den alderen ,og dem var triangelformet skip/lysskip jeg sto og hold moren min i hånden men hun så dem ikke ....og siden har dem dukket opp i en drømme liknende tilsta…
for én time siden
for én time siden
Er ikke dette et virkelig bra intervju....;-D Jeg er vel omtrent 95 % enig i synspunktene i dette intervjuet og det må vel sies å väre en inner tier
for én time siden
Ønsker alle en god jul her inne. En forsømt gruppe fortjener litt ekstra varme tanker da. De som avslører alt det fæle i samfunnet vårt. Nemlig den forfulgte minoriteten som kalles konspirasjonshysterikere. Nye avsløsringer om onde mennesker og elit…
for én time siden
Nå er Inge og esther ama venner
for én time siden
ja, hun har fantastisk musikk :)
for én time siden
Hun er jo sååå bra dn dama...Ikke ? Har vel det meste av det hun har gitt ut...;-)
for én time siden
Hei Dove River :) nei har ikke sett Avatar enda men skal snart gjøre det. Og det merkeligste av alt er at disse vesnene ligner nesten helt på noen utenomjordiske jeg selv har sett. Fikk helt frysninger når jeg så reklamen på filmen :).
for én time siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte