Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

André

Det er straffbart å jobbe for å få Norge inn i EU (8 - 21 år i fengsel)! Så hvorfor skjer det ingenting?

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er faktisk ansett som en særdeles alvorlig kriminell handling å jobbe for at Norge skal innlemmes i en annen stat eller rike, som EU.

Grunnloven §1 sier:
"Kongeriget Norge er et frit, uafhængigt og udeleligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk."

Straffeloven §83 sier:
"Den som rettsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen del av riget bringes under fremmed herredømme eller innlemmes i anden stat, eller at nogen del av riget løsrives, straffes med hefte i minst 8 år eller med fengsel fra 8 år inntil 21 år".

Enkelte kan kanskje si at ettersom EU er en såkalt union, gjelder ikke §83. Men i mine øyne er det liten tvil om at EU oppfyller både "fremmed herredømme" og "anden stat". I EU blir lover og direktiver uten mulighet for å nekte, vedtatt av andre lands politikere - ergo "fremmed herredømme". EU kan også på mange måter sees på som en"anden stat", ettersom det innad i EU er felles valuta, fri flyt av varer, fri inn-/utvandring, i stor grad felles lovverk, osv.

Så derfor er mitt spørsmål til dere, hvorfor skjer ingenting? Hvorfor blir ikke politikerene som jobber for å få Norge med i EU tiltalt? Hvorfor prøves ikke denne saken i rettssystemet?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Shania/Dragonlady

Mange mener vel at proteksjonisme er å foretrekke.

Ellers venter jeg spent på at det leveres en anmeldelse her som bebudet.

Svar på dette

Ellers venter jeg spent på at det leveres en anmeldelse her som bebudet

Det prates mye på dette forumet at vi må ta bladet fra munnen og handle! Så hvorfor er denne diskusjonen 11-sider lang og tre måneder gammel uten at noen har prøvd det juridiske aspektet i praksis? De mest 'opplyste' her inne mener tydeligvis at saken er så åpenbar at hodene kommer til å rulle som nedfallsfrukt under høststormen, så hvorfor vente? Det er kanskje enklere å gjemme seg bak et anonymt pseudonym og hamre løs på 'øvrigheta' med store ord enn å eksponere seg ved å skrive en anmeldelse?
Det blir nok med praten, så jeg tror vi må belage oss på å vente en stund til Tor-J ;)

Svar på dette

Hei Mortenporten
Den dagen.... Sier jeg.... Jeg venter spent. Ikke hold pusten i mellomtiden... Bare et tips..... Det blir med praten her også ;-)

Svar på dette

Få Norge ut av EØS fortere enn fortest og langt unna EU.

Dessverre er det slik i dag at vår største folkesykdom heter- UVITENHET.
Vi står her overfor et bedrag så stort at den alminnelige borger i dette land ikke vil tro at dette er den virkelige virkeligheten i dagens samfunn.

Hele EØS-avtalen er et historisk bedrag - takket være vår landsmoder Gro Harlem Brundtland - som nå lever i sus og dus på den franske riviera. Bak høye gjerder og lukkede porten lever hun godt beskyttet.
På hennes postkasse utenfor de høye porter gjemmer hun seg bak navnet Brundt Land.
Vel, nok om det.

EØS-avtalen er roten til "alt vont" i denne sammenheng og den er inngått på feil grunnlag i forhold til Norges Grunnlov som sier det er Norges Storting som skal lage lover for dette landet, og ikke "EU", § 49 i Grunnloven. Norge har fått over 5000 EU- lover og regler "tredd nedover hodet" som vi må følge til punkt og prikke, takket være tidligere Statsminister Gro Harlem Bruntlands.

EU er teknisk konkurs. De har klart å opparbeide seg en enorm gjeld takket være et maktbegjær uten sidestykke i verdenshistorien.
EU må ut med over 120 milliarder Euro i året, d.v.s. 960 milliarder norske kroner i året bare i renter på sine enorme lån. Dette klarer ikke EU å betjene. Derfor venter de med lengsel på at de korrupte politikerne i Norge skal manipulere og "presse" det Norske folk til å gi ifra seg sitt Fedreland stikk i strid med Norges Grunnlov, som er blitt "forbudt" å debattere av en nesten samlet presse, radio og tv her i Landet. Norges Grunnlovs § 100 om fri ytringsfrihet.
Helt siden 1969 har de på Stortinget hatt en egen gruppe av politikere som jobber for EU.
De jobber med andre ord for Å SELGE LANDET VÅRT - noe som er stikk i strid med Norsk Grunnlov § 1 og § 112, samt straffelovens § 83.

Høyres Erna Solberg er også en ihuga EU-forkjemper. Med brask og bram jobber hun også intenst med salg av Norge ! Mens de fleste nordmenn sover dypt i sine kaninhull, fremmes det ene Grunnlovsendringsforslag etter det andre på Stortinget.
For ni år siden utarbeidet hun tre endringsforslag som gikk ut på å forandre Grunnlovens § 93 fra 3/4 til 2/3 for lettere å få flertall i Stortinget for innmeldelse i EU.
I praksis vil det si fra 75% til 67,7 % færre representanter.
Det betyr at det blir 13 representanter færre "lettere" for å få flertall på Stortinget til å bringe Norge inn under fremmed herredømme.
Disse tre grunnlovsendringsforslagene er ikke blitt kunngjort ved trykken som Grunnloven helt klart sier. Å kunngjøres i trykken, betyr at dette skal gjøres kjent for hele folket. En samlet rikspresse har ikke gjort dette kjent for folket.
Dette har hun foreslått også senere, men hun det ble trukket tilbake da hun ble truet med politianmeldelse fra Folkeaksjonen mot EU.

Det at Norge i dag innretter seg etter direktiver PÅLAGT AV EU, må da være grunnlovsstridig.
Og våre folkevalgte politikere som iverksetter dette bør stilles for rikstrett !

Det er ikke mer enn et par uker siden jeg stor noen meter unna informasjonsdirektøren i Mattilsynet som klart og tydelig sa følgende :
" Vi innretter oss etter EU-direktiver " ??!

Jger ber dere lese folkens..før det er for sent ! Og vær bevisst hvem dere stemmer på.

http://www.grunnlovens-vektere.com/

http://www.norgespartiet.no/forside.html?start=3

Svar på dette

Under fremmed herredømme...!
Tanken om et større fellesskap og litt idealisme har ingenting å stille opp mot den sjølgode nasjonalismen. Kutt ut frasene om fellsskap og brorskap og bli sittende på deres egen tue. Gå ut med krav om riksrett og så videre så blir det bare enda dummere... Føler at jeg puster i friskere luft hver gang jeg passerer grensene i Europa som før var belagt med alle slags restriksjoner. Og slipper den klamme, norske sjølgodheten.

Svar på dette

Reidun, Sakset litt fra de lenkende du er så inspirert av:

"Albania har vært det fattigste landet i Europa samtidig som de har den høyeste fødselsraten. En slik utvikling fører til en destabilisering av hele Europa. En slik utvikling ønsker vi ikke her i Norge [...] Den store tilstrømmingen av asylsøkere hit til Norge som vi ser i dag, er skremmende. Norske politikere har vært alt for ”snille” med disse som kaster pass og identitetspapirer før de kommer hit [...] Vi hørte også politiet fortelle at samtlige voldtekter her i Oslo det siste året, var begått av kurdere og afrikanere [...] Etter mitt syn er det ikke av det gode å blande så forskjellige kulturer. Det fører til alt for mye bråk og spetakkel." (fra grunnlovens vektere)

Dette er en fordummende, angstbitersk, brunsvidd, ultranasjonalistisk, rasepropaganda i beste tradisjon.
Måtte den ytterliggående høyrepolitikken du står for dø stille hen på historiens skraphaug.

Svar på dette

Neida Odd Inge, jeg er slett ikke på ytterste høyre. Tvert imot.
Jeg la ved disse linkene da man her kunne få et innblikk av historien bak EØS-avtalen, da denne er lang.
Hvorfor får vi stadige svar om at man henviser til et regelverk i EU / et nytt EU-direktiv når vi ikke er et medlemsland ?
Vi har en EØS-avtale.

Jeg synes det er ille at Mattilsynet henviser til EU-direktiver når det gjelder å putte maten full av gift ( aspartam m.m. ), giftige smaksforsterkere i snart nesten all mat.
Det er forbud mot salg av aprikoskjerner, Stevia og en rekke virksomme produkt allerede.
Det er ille at disse direktivene er med på å frata oss muligheten til å velge sunn mat, for Odd Inge : Det er snart lenger ikke å få kjøpt.

Samtlige medlemsland i EU er alle medlemmer av Codex Alimentarius Commission.
Akkurat som Codex Alimentarius dikterer så reguleres alle kosttilskudd, vitaminer, mineraler, urter osv. i Norge som næringsmiddel, og det som ikke er "godkjent" av Mattilsynet er AUTOMATISK FORBUDT å selge...
Beslutninger i Codex tas bak lukkede dører. Det er neppe enkelt å endre politikernes oppfatninger om Codex, siden de færreste vil ha særlig kjennskap til organisasjonen. Politikerne vil dessuten i stor grad rette seg etter EUs holdninger, siden Norge deltar i EØS og til nå aldri har motsatt seg noen av EU-direktivene.

Et annet EU-direktiv forbyr oss glødelampa...den varme vi fikk fra disse lampene, må erstattes på annen måte da sparepærene med kvikksølv avgir kun en brøkdel med varme.

Det er da søren meg ikke snakk om at vi ikke skal hjelpe medmennesker.
Imidlertid er det gjentatte ganger ( også fra lokalbefolkningen selv ) hevdet at de enorme summer vi gir bort i bistand tilfaller i all vesentlighet IKKE lokalbefolkningen.
Det er ingen kontroll med hvordan våre bistandsmidler blir benyttet, men med tanke på de enorme summer som sendes avgårde ( 1% av vårt bruttonasjonalprodukt hvert år ), burde vi snart har sett langt bedre resultater enn det vi hittil har sett.
Vå egen fattigdom er blitt altfor komplisert for Kristin Halvorsen. Samme dame gikk til valg på at hun skulle klare å ta den ved rota med et pennestrøk.

Jeg er overhodet ingen rasehater, med Norge har ikke kapasitet til å ta imot alle som søker asyl her i Norge. Det er dermed ikke sagt at vi ikke skal hjelpe våre medmennesker som lider. Imidlertid er det mer enn uforsvarlig å sende 1% av BNP i bistand, der pengene havner rett i korrupte hender. De som trenger hjelpen, får den ofte ikke.

Svar på dette

Ja, Reidun, noe må gjøres.

Les The Ringing Cedars series, så får dere vite hvordan det står til med verden, hvorfor den ser ut som den gjør og hva som kan gjøres for å rette alt sammen opp igjen. I HELE VERDEN!

Vi har ikke noe godt styre her i landet og demokrati er ikke det samme som et fritt land! Her er det de få som styrer over de mange! De fleste i verden er nikkedukker for en gal manns storhetsvansinne, og resten prøver å vekke opp massene fra den hypnotiske søvnen de fleste lever i.

De fleste politikere vet ikke at de lever under en tyrannisk hånd, som ler mens han bruker de skitne triksene sine og manipulerer folk til å tro at de er frie her i landet og ellers i andre såkalte velutviklede land!

Men jeg spør: Velutviklede i "HVEM" sine øyne? Er det velutviklet å ikke kunne puste i ren luft, tenke selvstendige tanker, virkelig glede seg over alt som naturen har bevart for oss(helt på egenhånd) i millioner av år? Er det velutviklet når folk blir lært opp til å tro på løgner fra de blir født slik at de ikke skjønner hvem de VIRKELIG ER? Er det velutviklet når vi sender de unge ut i kriger vi ikke har NOE med - eller kriger i det hele tatt? Er det velutviklet når vi pumper blodet ut av vår Mors årer og fyller venene hennes med all slags dritt? Er det velutviklet når et barn lærer 4 forskjellige versoner av historien under dets læretid i de så-fint-benevnte "enhets-skolene", der alle må lære å tenke likt, ha de samme verdiene, de samme følelsene og de samme tankene? Er det velutviklet når vi ikke kan spørre disse essensielle spørsmålene uten å få "det onde øyet"? Er det velutviklet når 10000er av forskjellige psykologer, vitenskapsfolk, lærere og forstå-seg-på'ere ikke kan bli enige og fremdeles SØKER etter de beste SYSTEMENE å oppdra våre barn på? HVEM kan avgjøre hva mitt eget barn, som jeg har bært i min egen kropp i 9 mnd, trenger for å bli LYKKELIG??????

HVEM er det som setter normen for HVA som er det beste for hver og en av oss? Hvis NOEN må sette den normen for hver og en av oss, ja, så er vi ikke annet en en flokk med sauer som blir lurt over kanten av stupet av en utspekulert gjeter som vil ha hele verden som sin EGEN lekeplass! Og vi er samtidig hans beste støttespiller! Hypnotisert!

Det er på tide å våkne nå folkens!
Og vi må slutte å stole på at andre er mer våkne enn oss selv!

Svar på dette

Eu er det samme som Hitler kjempet for. Bare at han gjorde det med makt. Ein Volk, ein Reich, ein Führer

Svar på dette

Den påstanden håper jeg kun beror på mangelfull historiekunnskap, for den var drøy!

Svar på dette

er den egentlig det? tygg på det, så tror jeg du er enig. Hitlers oppgave var å erobre verden, ikke bare i størrelse men også råvarer. Eu gjør dette gjennom politikk. Med Euroen godt plantet vil snart landegrensene forsvinne og vi sitter da med et rike. Ikke at det gjør meg noe...

Svar på dette

Hitlers ideologi gikk langt utover erobring av landområder og råvarer. Det var en rasistisk ideologi som førte millioner av mennesker direkte i døden i forsøket på å rendyrke herrerasen; den ariske. I tillegg total avvisning av demokrati, fri presse, politiske partier og fagforeninger. Altså total knebling og kontroll over massene, tvangsinternering og massedrap av motstandere og folkeslag som ikke passet inn.
Mye kan sies om EU, men drar du for mange paralleller til Nazisme så havner du raskt uti et spor du ikke vil kjøre på..

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 15 minutter siden
for 26 minutter siden
Urenhet er en beint frem subjektiv oppfattelse. Uren materie - som i et kjøkken for eksempel, er terskelen for å si at kjøkkenet er urent svært forskjellig. Urenhet i tanker eller handlinger likeså. Det er kun den som oppfatter noe som rent/urent so…
for 43 minutter siden
God jul! (Klikk på bildet for å se julekortet ...)
for én time siden
Edmund Schilvold la til et bilde
for én time siden
for én time siden
janneawhite GOD JUL OG HAPPY NEW YEAR
for én time siden
for én time siden
Kåre Pedersen har oppdatert sin profil
for én time siden
for én time siden
Hei Morten! ut fra det du sier så må vel alt vi synes er urent, også være urent for Gud. Dersom du er enig i det, så er det altså noe som er rett og noe som er galt. Da er det følgelig også en mening som er rett og de andre tar da feil. Da er det o…
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Kåre Pedersen la til 2 videoer
for én time siden
for én time siden
Kåre Pedersen Are you the change you wanna see?
for én time siden
for én time siden
for 2 timer siden
Inger Ønsker alle ei vidunderlig jul!!!
for 2 timer siden
Nå er Inger og esther ama venner
for 2 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte