Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

André

Det er straffbart å jobbe for å få Norge inn i EU (8 - 21 år i fengsel)! Så hvorfor skjer det ingenting?

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er faktisk ansett som en særdeles alvorlig kriminell handling å jobbe for at Norge skal innlemmes i en annen stat eller rike, som EU.

Grunnloven §1 sier:
"Kongeriget Norge er et frit, uafhængigt og udeleligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk."

Straffeloven §83 sier:
"Den som rettsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen del av riget bringes under fremmed herredømme eller innlemmes i anden stat, eller at nogen del av riget løsrives, straffes med hefte i minst 8 år eller med fengsel fra 8 år inntil 21 år".

Enkelte kan kanskje si at ettersom EU er en såkalt union, gjelder ikke §83. Men i mine øyne er det liten tvil om at EU oppfyller både "fremmed herredømme" og "anden stat". I EU blir lover og direktiver uten mulighet for å nekte, vedtatt av andre lands politikere - ergo "fremmed herredømme". EU kan også på mange måter sees på som en"anden stat", ettersom det innad i EU er felles valuta, fri flyt av varer, fri inn-/utvandring, i stor grad felles lovverk, osv.

Så derfor er mitt spørsmål til dere, hvorfor skjer ingenting? Hvorfor blir ikke politikerene som jobber for å få Norge med i EU tiltalt? Hvorfor prøves ikke denne saken i rettssystemet?

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg er så imponert over alt du vet, kjære Reidun! Dette er historisk materiale som er av ytterste viktighet å få samlet og spredt blandt vanlig folk. Om vi fortsetter å leve på løgnene etter WW'ene, vil det om ikke mange år være ute med hele Norge, for ikke å snakke om den Norske Folkesjela/Alles sjel, som jeg anser å være freds-elskende, omsorgsfull, vitebegjærlig og oppfinnsom, og lojal til sannhet og rettferdighet, samt i pakt med det mirakuløse i naturen og lite skvetten når det gjelder innsatsen for vår frihet og åpenhet.

Nå er det snart på tide at et gjennomsnitt og et speilbilde av det Norske folk av alle kategorier kommer i styrende posisjoner, ikke bare disse broilerne som meler sin egen kake og gir katten i alle andre.

Det er utrolig lenge siden vi levde i et DEMOKRATI (må vel tilbake noen tusen år, kanskje):
"(av gr. 'folk' og 'herske'), eg. folkestyre, oftest brukt om en statsform hvor flertallets vilje øver den avgjørende innflytelse på statsstyret." Men så lenge det er de styrende som setter meningen på ordet demokrati, blir vi ikke deltagende borgere i dette landet, og så lenge media her i landet eies av utenlandske kapital-jegere vil vi ALDRI få vite hvordan det egentlig står til her i landet!

Takk til deg og dine like som hjelper oss å lette på tåke-sløret!
Gla' du finnes!

Svar på dette

""Nå er det snart på tide at et gjennomsnitt og et speilbilde av det Norske folk av alle kategorier kommer i styrende posisjoner, ikke bare disse broilerne som meler sin egen kake og gir katten i alle andre."

Dette sier du AnjaRa. Det er ikke første gangen jeg hører noe lignende. Da spør jeg bestandig: har DU tenkt å komme med i en styrende posisjon?

De fleste i vårt land har det så godt, at det er få "vanlige" mennesker som ønsker å gjøre noe som helst.
Vi må også se det i øynene at de som stiller seg til disposisjon, må tåle masse. Det er det ikke mange som klarer.

Ja, jeg prøvde å være med litt politisk. Det var slitsomt. Masse en skulle lese og sette seg inn i og følge med på. Tiden ble alltid for kort til å få lest grundig nok igjennom (mann og 3. barn krevde sitt, senere jobb). Desuten å forandre på noe, var vanskelig, da det alltid var forordninger å forholde seg til. Dette var på kommunalt nivå. Frustrasjonen var stor, og jeg trakk meg da jeg skjønte jeg ble eslet til å delta på fylkesplan. Trakk meg ut fra alt politisk arbeide, gikk i steden inn i frivillig ungdomsarbeide.

Så på mange måter beundrer jeg dem som orker være med i politisk arbeide. Det være seg med- og motstandere.

Svar på dette

Jeg ser hva du sier Villrosen, og jeg forstår deg godt. Den styreformen vi har i vesten nå om dagen er helt umenneskelig for de som virkelig bryr seg. Du virker som en av den kaliberen, etter hva du skriver.
Det må da gå an å kutte ned på en masse lover og regler her i landet? Vi er virkelig ikke en gjeng barnehage-barn som må overvåkes i ett og alt!

Forordninger = tidl. en av de mange betegnelser på lover utferdiget av enevoldskongen.
Under den tyske okupasjonen: den alminnelige betegnelse på bestemmelser
utferdiget av okupasjonsmakten eller dens hjelpere.

Hmmmmm????
Er vi okkupert enda? Og i så fall av hvem? Hva slags forordninger måtte du forholde deg til?

Jeg er fremdeles av det naive slaget som vil prøve alt jeg kan for om mulig å rette opp den skakke styreformen som eksisterer her i landet. Og går jeg under i dragsuget, ja, da skal jeg komme tilbake å spøke i regerings-korridorene, hihi! - Jeg mener det!

Om jeg må i ilden for at den oppvoksende slekt skal få et verdig, rettferdig, fritt og åpent samfunn å leve i så gjør jeg det! Men jeg kan ikke få gjort noe aleine! Så det trengs fler som vil det samme! Ærlige, uredde, spørrende mennesker som ikke vil ha dette styresettet lenger? Det må da finnes nok folk som kan gjøre en innsats for våre barn og vårt land?

Svar på dette

Ja, du kan så spørre:) Og vi trenger flere som spør!

Vi trenger en ny revolusjon = omveltning av det rådende systemet.
Rense opp i driten, sette nye, enkle lover og regler som enhver har oversikt over, slik at vi ikke må ha en haug med skriftlærde advokater og dommere til å TOLKE alt.

Kanskje litt naivt, men jeg står for det til jeg tar farvel med dette jordelivet!

Svar på dette

Hei :-)Det er endelig sommerferie!
D.v.s at jeg kan være politisk engasjert etter uker med full fokus på jobb.

Etter timer med bilkjøring til/fra jobb ,har jeg lagt merke til nyhetsopplesningen på radio.Hver dag har det vært mye positiv omtale om EU.Ikke veldig store ting men sånne små drypp,som gjør at jeg tenker:Jøss detta virker da alright....

Så kom jeg til å tenke på all reklamen man hører hver dag gjenom ulike media om produkter som skal være så flotte og fine,og plutselig sitter jeg der med det aktuelle,"kan ikke være foruten produktet i hånda".

Det viser seg ofte at det ikke er så gjevt.
Som Nei til Eu tilhenger på min hals,våkner jo skeptikeren i meg.Hvorfor disse smådrypp av varmhjertet propaganda om Eu`s rolle i ulike spørsmål.Er vi på vei til å skulle mørnes og smøres?

Her er noen smakebiter:

-Eva Joly valgt inn i EU parlamentet.(det er jo bra:-)Det er det!)Hun er imot korrupsjon og ubestikkelig.

-Island har levert Eu søknad.Deres evt medlemskap sies å kunne øke den Islandske fiskeeksporten.Hva med oss da?
(Dette er noe media stiller seg undrende til.Hva med oss?Blir vi alene?Kan vi bruke disse undringene til å spille på en norske befolkningens frykt for å stå alene? )

-EU bekymrer seg over at svineinnfluensaen kan ta livet av 1 milion mennesker i Europa.(vi spiller på frykt igjen,På et budskap om at EU oppriktig er bekymret)

-Pirat partiet i Svergie inn i EU-svenske velgere klare for å bytte ut de sittende politikerne for å slippe overvåking og registrering.(så bra dette må vi være med på ,er undebudskapet?)

-Erna Solberg åpner for en avstemning i Norge,før en evt.EU søknad.Så langt har ledende Norske tilhengere avvist forslaget sies det.Hva er det for noe?
De ledende toppene her i Norge er jo for et EU medlemskap,avvisende??
Bullshit sier nå jeg,de går bare forsiktig frem.De vil ikke skremme oss,denne gangen skal det lokkes med små nyheter som gjør at vi gradevis skal skifte mening om vårt forhold fra et Nei til et rungende JA.
Dessuten tror jeg at AP som er et rungende JA kunne tenkt seg et godt valg i år.Da kan de ikke riskere og uttale seg for klart om sitt EU engasjemang,det er for stor risiko for tap av velgere enn for flere velgere,det blir som å spille russisk rullett.Det vil ikke Ap toppene riskere.Nei denne gangen skal vi gå inn bakdøra slik vi lista oss inn i EØS.

-Apropos EØS,det skremmes litt her også i forholdtil Islands EU søknad.Hva skjer med EØs avtalen til Norge...MISTER VI ALLE RETTIGHETER INNEN EU.Vi er media vi bare stiller oss undrende.Vi skaper litt ubevisst frykt blandt folk.Ørsmå drypp.

-Ja til EU bruker finanskrisen som et grunnlag for å ta opp den felles valutaen som EU gjerne vil dele med hele Europa.Ja til EU mener det er dumskap av Norge å stå utenfor i slike økonomiske krisetider.Denne kritikken kom da selvfølgelig Jensemann uttalte seg om dette spørsmålet.
Jens Stoltenberg sier:Vi tapte folkeavstemmningen,derfor er det ikke på agendaen.
Dette er jo tøv.Jensemann vil så mye han når det gjelder Norge og EU....Men det passer ikke nå,det er som sagt valg snart.Mye står på spill.Ingen bastante utsagn nå.

De neste 4 årene skal dreie seg om EU.Jeg spår ikke,jeg vet.Vi hører det i media.Dette spill om makt og manipulasjon,salgsvaren EU skal integreres.Denne prossessen vil komme i smådoser med positive innspill og om EU`s til tider gode tiltak og innspill,mens helhten utelates.Det store bildet,slik som Nei til EU`s nyheter om hva som rører seg i dette politiske kaoset og at Eva Joly snakker om bekjempelse av korrupsjon i EU og at den kommer til å økes i omfang etter hvert som nye østblokk land blir medlemmer.

Ja til EU påstår at vi kveler EU debatten.Hvem kveler hvem med EU debatten er mitt spørsmål.

Eller jeg siterer gjerne William Shakespare`s Hamlet:

TO BE OR NOT TO BE THAT IS THE QUESTION.

JA JEG ER FORSATT NEI TIL EU!:-)

Venter forsatt på svar fra AP`s kommentar til det strafferettslige spørsmålet ved å jobbe bevisst Norge inn i en union.Men har forsatt ikke fått noe svar.Kanskje jeg får etter valget?.......

Svar på dette

http://www.neitileu.no/

Siste oppdateringer innen EU.

Svar på dette

Link til Folkeavstemming mot EU http://www.norgespartiet.no/hovedside.html

Svar på dette

Jeg kaster meg ikke inn i selve Eu debatten, Er vel egentlig ikke for Eu jeg heller.
Men vi befinner oss i en hel verden. Ikke som en øy.
Skulla alle som arbeidet for internasjonale avtaler, samarbeide eller er engasjert i internasjonal handel eller u-hjelp, bli beskyldt for å være landsvikere av den grunn?
Beklager, dette blir bare litt for dumt for meg.

Svar på dette

Shania/Dragonlady

Mange mener vel at proteksjonisme er å foretrekke.

Ellers venter jeg spent på at det leveres en anmeldelse her som bebudet.

Svar på dette

Ellers venter jeg spent på at det leveres en anmeldelse her som bebudet

Det prates mye på dette forumet at vi må ta bladet fra munnen og handle! Så hvorfor er denne diskusjonen 11-sider lang og tre måneder gammel uten at noen har prøvd det juridiske aspektet i praksis? De mest 'opplyste' her inne mener tydeligvis at saken er så åpenbar at hodene kommer til å rulle som nedfallsfrukt under høststormen, så hvorfor vente? Det er kanskje enklere å gjemme seg bak et anonymt pseudonym og hamre løs på 'øvrigheta' med store ord enn å eksponere seg ved å skrive en anmeldelse?
Det blir nok med praten, så jeg tror vi må belage oss på å vente en stund til Tor-J ;)

Svar på dette

Hei Mortenporten
Den dagen.... Sier jeg.... Jeg venter spent. Ikke hold pusten i mellomtiden... Bare et tips..... Det blir med praten her også ;-)

Svar på dette

Få Norge ut av EØS fortere enn fortest og langt unna EU.

Dessverre er det slik i dag at vår største folkesykdom heter- UVITENHET.
Vi står her overfor et bedrag så stort at den alminnelige borger i dette land ikke vil tro at dette er den virkelige virkeligheten i dagens samfunn.

Hele EØS-avtalen er et historisk bedrag - takket være vår landsmoder Gro Harlem Brundtland - som nå lever i sus og dus på den franske riviera. Bak høye gjerder og lukkede porten lever hun godt beskyttet.
På hennes postkasse utenfor de høye porter gjemmer hun seg bak navnet Brundt Land.
Vel, nok om det.

EØS-avtalen er roten til "alt vont" i denne sammenheng og den er inngått på feil grunnlag i forhold til Norges Grunnlov som sier det er Norges Storting som skal lage lover for dette landet, og ikke "EU", § 49 i Grunnloven. Norge har fått over 5000 EU- lover og regler "tredd nedover hodet" som vi må følge til punkt og prikke, takket være tidligere Statsminister Gro Harlem Bruntlands.

EU er teknisk konkurs. De har klart å opparbeide seg en enorm gjeld takket være et maktbegjær uten sidestykke i verdenshistorien.
EU må ut med over 120 milliarder Euro i året, d.v.s. 960 milliarder norske kroner i året bare i renter på sine enorme lån. Dette klarer ikke EU å betjene. Derfor venter de med lengsel på at de korrupte politikerne i Norge skal manipulere og "presse" det Norske folk til å gi ifra seg sitt Fedreland stikk i strid med Norges Grunnlov, som er blitt "forbudt" å debattere av en nesten samlet presse, radio og tv her i Landet. Norges Grunnlovs § 100 om fri ytringsfrihet.
Helt siden 1969 har de på Stortinget hatt en egen gruppe av politikere som jobber for EU.
De jobber med andre ord for Å SELGE LANDET VÅRT - noe som er stikk i strid med Norsk Grunnlov § 1 og § 112, samt straffelovens § 83.

Høyres Erna Solberg er også en ihuga EU-forkjemper. Med brask og bram jobber hun også intenst med salg av Norge ! Mens de fleste nordmenn sover dypt i sine kaninhull, fremmes det ene Grunnlovsendringsforslag etter det andre på Stortinget.
For ni år siden utarbeidet hun tre endringsforslag som gikk ut på å forandre Grunnlovens § 93 fra 3/4 til 2/3 for lettere å få flertall i Stortinget for innmeldelse i EU.
I praksis vil det si fra 75% til 67,7 % færre representanter.
Det betyr at det blir 13 representanter færre "lettere" for å få flertall på Stortinget til å bringe Norge inn under fremmed herredømme.
Disse tre grunnlovsendringsforslagene er ikke blitt kunngjort ved trykken som Grunnloven helt klart sier. Å kunngjøres i trykken, betyr at dette skal gjøres kjent for hele folket. En samlet rikspresse har ikke gjort dette kjent for folket.
Dette har hun foreslått også senere, men hun det ble trukket tilbake da hun ble truet med politianmeldelse fra Folkeaksjonen mot EU.

Det at Norge i dag innretter seg etter direktiver PÅLAGT AV EU, må da være grunnlovsstridig.
Og våre folkevalgte politikere som iverksetter dette bør stilles for rikstrett !

Det er ikke mer enn et par uker siden jeg stor noen meter unna informasjonsdirektøren i Mattilsynet som klart og tydelig sa følgende :
" Vi innretter oss etter EU-direktiver " ??!

Jger ber dere lese folkens..før det er for sent ! Og vær bevisst hvem dere stemmer på.

http://www.grunnlovens-vektere.com/

http://www.norgespartiet.no/forside.html?start=3

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Takk, jeg tror nok du har litt rett. Det er mange aspekter her jeg nok vet om, men usikkerheten spiller sterkt inn. Det er godt og kunne få noen bekreftelser innimellom.
for 2 minutter siden
DL, jeg er av narur ganske rasjonalistisk og ser ikke vittsen med og tro på ting som ikke har noen som helst anker i enten noens erfaringer eller troverdige rapporter og vitner i det minste. Når jeg senere har snakket med folk og lest på litt, så d…
for 3 minutter siden
for 9 minutter siden
Hun sa noe om att døden er den største løgnen noen sinne. Det er jo en kul ting å si. All energi utstråler lys og oppfører seg mye som lys. Selv organiske celler utsrtåler lys. Sett en kikkert på deg selv en mørk kveld, en sånn som ser infrarødt ly…
for 10 minutter siden
det skal jeg prøve, situps i tanken..det er løsningen for meg:))
for 11 minutter siden
Ler ikke av andre. Men av bilder jeg får inn i huet mitt. Svette muskuløse karer pesende over maskiner på helsestudioet.
for 11 minutter siden
Ikke bra å le av andre på den måten kjære deg !!! Det er ikke fint må du huske på , i allefall ikke her på nettet som er så fult av kjærlighet !!!
for 15 minutter siden
Jeg får nok gangsperre i magemusklene, jeg også. Men det er fordi jeg flirer så mye akkurat nå.
for 22 minutter siden
Første gang jeg tok sittupps ,mens jeg å og slappet av i senga , fikk jeg skikkelig gangsperr i magemusklene sener på kvelden !
for 23 minutter siden
Eller en mer velkjent tanke, se for deg at du har en sitron, skrell den og se for deg at du setter tenna i den, og munnen har allerede begynt å produsere veske og forbereder seg på noe surt.
for 24 minutter siden
Ja, på Silva kurs lærte vi om dette, som f.eks om du er sulten ,men er et stykke unna matpakka di, så se for deg en banan, skrell den og spis den, og hjernen tror den har fått mat, og magen holder kjeft en stund til....
for 25 minutter siden
Lol
for 30 minutter siden
Ja og her er løsningen for de late ! Sett deg godt tilrette i godstolen og lukk øynene , og se for deg at du løper , tar armhevninger , sittupps , løfter vekter og alt annet for å ha en fin og velltrimmet kropp. Og det verste av alt ...det virker !
for 30 minutter siden
Ja, det var nettopp slike ting som var grunnen til at jeg spurte et annet sted om seriøse studier i hjerneforskning der de har holdt på med dette med å se for seg ting i sitt hode og det tror kroppen skjer i virkeligheten.
for 59 minutter siden
Til lyktemannen: Personlige opplevelser fungerer ikke som evidens, sier du. Nei, selvfølgelig gjør det ikke det. men så er det heller ikke nødvendig for den som opplever det. Det er ekte nok og trenger ikke objektiv evidens. Vitenskapen frykter kons…
for én time siden
Vivian la inn en kommentar til Kari
for én time siden
Kari la inn en kommentar til Vivian
for én time siden
Bengt la til et blogginnlegg
Hei alle sammen,Min tid her inne har vært betraktelig redusert siden lenge før jul av grunner jeg har funnet nødvendige for å gjøre mine oppgaver og det jeg føler jeg virkelig skal gjøre i denne så utrolig viktige tid. Jeg ser på dette som min vei v…
for én time siden
Åjoda, den lar seg lure:)) Så et program på nrk, fra bbc, der de (leger og forskere) tok blodprøver av 100 barn og målte innhold av hvite blodlegemer...så lot de barna se et dukketeater om Makrofager og hvite blodlegemer, ...også ble barna ledet i e…
for én time siden
Mange arbeider nok for at skolen skal bli bedre. Men det blir litt problematisk at de som skal jobbe for det ikke selv er oppmuntret på det i sin høyere utdannelse.
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte