Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

André

Det er straffbart å jobbe for å få Norge inn i EU (8 - 21 år i fengsel)! Så hvorfor skjer det ingenting?

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er faktisk ansett som en særdeles alvorlig kriminell handling å jobbe for at Norge skal innlemmes i en annen stat eller rike, som EU.

Grunnloven §1 sier:
"Kongeriget Norge er et frit, uafhængigt og udeleligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk."

Straffeloven §83 sier:
"Den som rettsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen del av riget bringes under fremmed herredømme eller innlemmes i anden stat, eller at nogen del av riget løsrives, straffes med hefte i minst 8 år eller med fengsel fra 8 år inntil 21 år".

Enkelte kan kanskje si at ettersom EU er en såkalt union, gjelder ikke §83. Men i mine øyne er det liten tvil om at EU oppfyller både "fremmed herredømme" og "anden stat". I EU blir lover og direktiver uten mulighet for å nekte, vedtatt av andre lands politikere - ergo "fremmed herredømme". EU kan også på mange måter sees på som en"anden stat", ettersom det innad i EU er felles valuta, fri flyt av varer, fri inn-/utvandring, i stor grad felles lovverk, osv.

Så derfor er mitt spørsmål til dere, hvorfor skjer ingenting? Hvorfor blir ikke politikerene som jobber for å få Norge med i EU tiltalt? Hvorfor prøves ikke denne saken i rettssystemet?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Straffeloven §83 sier:
"Den som rettsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen del av riget bringes under fremmed herredømme eller innlemmes i anden stat, eller at nogen del av riget løsrives, straffes med hefte i minst 8 år eller med fengsel fra 8 år inntil 21 år".

Det burde sittet mange i fengsel på grunnlag av dette , men det vil aldri skje fordi det er de samme individene som laget lovene som forvalter dem..systemet er korrupt..

Svar på dette

Ja, det har du helt rett i, men jeg velger å håpe at våre dommere ikke er så korrupte, og deres oppgave er jo å straffe overtredelser av lover. Kanskje veien å gå er å forfatte en god anmeldelse? For det er vel ingen som i nyere tid som er anmeldt eller iallefall ikke dømt etter §83?

Svar på dette

Er med deg på den !
Skal vi sammen anmelde de politikerene som fronter EU.. ?
Det blir ihvertfall lagt merke til !

Svar på dette

Det er så absolutt en spennende tanke! Blir gjerne med på det, selv om jeg regner med at det blir henlagt. Om det ikke når frem, vil det nok som du sier bli lagt godt merke til, om vi klarer å få frontet det gjennom mainstream-media. Hovedpoenget er jo ikke å få noen straffet (selv om det gir en god signaleffekt), men heller å vise at noen fortsatt bryr seg om fremtiden til både vårt vakre land og vår vakre planet.

Svar på dette

Og det er grunntanken..at noen bryr seg om hvordan framtiden vil bli !
Men jeg blir som sagt gjerne med på en formell anmeldelse..

Svar på dette

Dette har jeg vist om lenge men det er ingen som har hørt på det øret og av samme grunn feirer jeg ikke 17 mai forde GROHURPA lurte NORGE inn i EØS som er det samme som EU bare uten rettigheter , så vi er ikke et fritt land lengre, og av samme grunn så har jeg ALDRI stemt ved valg forde det er bare et falskt spill for galleriet . MEN jeg blir gjerne med på å andmelle disse politikerne

Svar på dette

Om vi anmelder politikerne? Tja, det som skjer er vel bare at grunnloven blir forandret

Svar på dette

Galskap!!! Personlig skulle jeg GJERNE sett alle norges EU-tilhengere bli stilt for riksrett.

Svar på dette

Takk for at du setter fokus på denne viktige problemstillingen.¨Det skjer intet fordi folket sover..
Og det finnes mange slike problemstillinger, dette er langt fra den eneste..
Grunnen er at det Norske folk sover og er bedratt/lurt/feilinformert. Vi trenger å våkne også i dette.
Anbefaler Per Aslak Ertresvågs siste bok - Sov mitt lille Norge og også Makten bak makten.
På dette og mange andre områder, vedtas lover som er i strid med andre lover og selveste grunnloven.
EØS er bløff, og vi har fått alle plikter og bakdeler, men ingen fordeler og inflytelse.
For de av oss som er klar over disse tingene, er det ikke lett å rope hurra 17 mai - grunnlovsdagen.
Politikerne tråkker på, bryter og overkjører grunnloven - likevel feirer de som om intet var skjedd, i går.
Store ord og floskler. For noen av oss er slik falsk oppførsel kvalmende, mest for oss som elsker fedrelandet vårt. Ideen med å anmelde dem er god, mulig jeg kan skaffe jeg den beste advokat for jobben..

Ta en titt på min blogg ang falsketen i feiringen av vår nedtråkkede grunnlov i går:

http://altnett.ning.com/profiles/blogs/17-mai-er-offisiell-soergeda...

Svar på dette

En fabelaktig tråd.Men som jeg aner kommer denne paragrafen til å bli avskaffet fortere enn svint,og selvfølgelig i stillhet slik at ikke andre skal få snusen i slike brysomme paragrafer som ikke gagner den norske befolkning...eller hvordan tror dere våre høye kommer til å formulere seg?Jeg er Nei til EU på min hals og kommer alltid til å være det! Endelig en paragraf som er til noe,men som alle de andre overholdes den sjelden....trist....
ja jeg har det bra,klager ikke.Men det er lov å si i fra:-)NEI TIL EU!:-)

Svar på dette

Riksrett for sine meninger? Og kanskje sendt til blygruvene i Sibir?` Tror brakkene fra GULAG tiden står der fremdeles. Enkelte her inne har åpenbart startet fleinsoppsesongen vel tidlig...

Svar på dette

Odd Inge:
Tror det er veldig viktig å se rasjonelt på dette. Vi må sørge for å gjøre jobben selv. Staffe oss selv uten å belaste samfunnet og alle de som går i lære her inne for å bli en god diktator. Advokado2007. Denne vil løse problemet enkelte her inne har på en glimmrende måte.;)

Har akkurat gitt meg selv 3 uker betinget for å tenke noen fæle tanker om noen her inne. Så det funker veldig bra;);)

Prøv Advokato2007 du også

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Så flott. Har du vært til Crazy Horse Mountain?
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Nå er Rathe og esther ama venner
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Tor Håkon Eide God jul =)
for én time siden
for én time siden
Ingmar Hansen la til et blogginnlegg
Det er stille ute. Enda et lag med nysnø ligger der som en jomfrulig uberørt hinne, inviterer til å bli brutt. Jeg undres, finnes det snø i himmelen? Som de englene vi er, midlertidig her på jorden burde vi kansje lage "engler i snøen" nå når vi har…
for én time siden
Say yes to whatever it is. Because if you say yes to it and then you get in the middle of it, and you say, "Uh oh, this isn't really turning out the way I wanted it to," then out of that is born another desire. And as you say yes to that, then it tu…
for 2 timer siden
Viktig det du poengterer her, Ada! :-)
for 2 timer siden
Torbjørn la til et blogginnlegg
On this day of your life I believe God wants you to know... ....that this is the eve of the birth of the Christ is you. It is a re-birth, of course, for the Christ has always been there. On this special eve, may you experience that Presence in you,…
for 2 timer siden
Min mening er at president Obama fikk fredsprisen ett år for tidlig. Men nå har han vært her og hentet prisen, så får vi håpe på CHANGE - den forandring som Ingeborg snakker om må til - blant annet empati og kjærlighet til alle uansett hudfarge og r…
for 3 timer siden
for 3 timer siden
GOD JUL til alle altnettere.
for 3 timer siden
Natalia ble med i Inge sin gruppe
Vi som også er med på facebook
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 4 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte