Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Det er blitt veldig kaldt her inne den siste tiden.

Når jeg ble medlem her avsluttet nesten alle sine innlegg med "Lys & Varme" Den tiden er forbi! ;(
Nå er det mest sinne, frustrasjon og aggresjon som herjer her!
La oss oppføre oss som siviliserte vesner, selv om vi ikke er enige!

Kan vi ikke gjøre en innsatts alle mann ...... få tilbake "gløden" og det varme?

En liten tanke;)

Vi vandrer alle i mørket. Noen fordi de ikke ser med øynene, noen fordi de ikke ser med tankene. De fleste av oss fordi vi ikke ser hverandre.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg glemte egentlig å si det som hadde med tråden å gjøre....... men linker det fortsatt til de fattigste av de fattige......for tross sin ufattelige nød, så tror jeg de er de lykkeligste av oss.... rett og slett fordi de klarer å se gleden av de bittesmå tingene i livet som gir det glede.....som kan smile et smil, som kan varme et helt forsamlingshus, av hele sitt hjerte ene og alene fordi man smilte tilbake...... så joda vi kan sende lys og varme......kose oss med kaffe i solnedgangen eller forran peisen, eller sende posetive tanker ut i intet.......det gjør det lettere å være oss, men hjelper neppe verden.....og faktisk så tror jeg ikke de trenger oss......det er kanskje vi som trenger dem. For innerst inne tror jeg ikke vi vet hva posetivt eller negativt betyr.....i ordets rette forstand.

Svar på dette

Takk..

Svar på dette

Når kulda er på sitt aller verste.....da kjenner man selv den minste form for varme........
...og varmen virker da sterkt og kanskje også overopphetende hvis man ender opp i glørne.....noen kanskje til og med brenner seg litt.....

Som forumet her inne...så er det vel slik med kjærligheten også......

Men vennskaplig kjærlighet.....som et slik forum bør tuftes på......krever intet annet enn verdsettelse, aksept og nestekjærlighet.....selv inn i den heteste og mest intrikate diskusjon......

Masse lys og kjærlighet til dere alle - og nyt en fabelaktig helg i absolutt og ubetinget kjærlighet til deg selv!

Svar på dette

Nå blir det jo bare
kaldere og kaldere
ute
- men da blir det jo ekstra viktig
å beholde varmen inni seg selv

Ta vare på den varmen
- ikke la glørne slukne...

Jeg tenner noen levende lys nå i kveld
og sender noen varme tanker til dere:)

Svar på dette

Kanskje kan forumet iblant oppleves kaldt, men er ikke det en utviklingsmulighet, eller avviklingsmulighet; alt ettersom! La meg komme med noe ord av Kahlil Gibran fra "Profeten": "Men hvis dere av frykt bare skulle søke kjærlighetens fred og kjærlighetens gleder. Da er det bedre om dere tildekker deres nakenhet og begir dere bort fra kjærlighetens dørstokker; Ut i den uomskiftelige verden dere dere skal le, men ikke all deres latter, og gråte, men ikke alle deres tårer."

Kanskje kan en oppleve det som helt greit at det iblant er litt kaldt, for det er nødvendig for å utvikle styrke, ...tenker jeg.

Svar på dette

Åse......jeg er til stor grad enig med deg. Man skal ikke generalisere, og man skal ikke ta utgangspunkt i annet enn den situasjonen man selv befinner seg...... men det er ikke unyttig å se at man kan oppleve lykke selv om man står til halsen i elendighet. Og dess mer elendighet i vårt perspektiv man har opplevd, jo klarere burde man oppfatte lykke når den dukker opp. Slik er det ofte dessverre ikke fordi man hele tiden forventer seg noe mer og bedre, i stedet for å favne og glede seg med lykkefølelsen her og nå.....og det er vel det jeg mener man har litt å lære av hos de mindre heldige mennesker i verden. Jeg føler kanskje iblant at vi omgir oss med litt "luksuskulde og problemer" iblant......selv om jeg også vet at for den som opplever problem, blir det ikke mindre av at andre har det verre, akkurat som at andre sulter ikke mindre i verden av at jeg slutter å spise. Men det er lov å reflektere over det iblant......hva er det egentlig vi klager over.

Og ja børge.....jeg tror man trenger å utvikle styrke, trenger nedturer; kjærlighet for å klare å komme seg ut av det , og ydmykhet over å mestre dem begge.

Svar på dette

Mye vakkert og fint er sagt her
fra dere jenter, Åse og Hilde
og Hans Børli

Svar på dette

Hei kjære India

Wow, ble stor respons her og mange veiledende og kjærlighetsfulle ord. Og sikkert mye gjenkjennelse av din opplevelse.

Har egentlig bare lyst til å omfavne deg jeg - og gi deg en stor sterk varm og nær klem :-* En sånn skikkelig god en vet du:)))) Som egentlig ingen ord kan formidle - og kanskje likevel ....

Sitter med musikk fra Jesus Christ Superstar på ørene - akkurat nå Maria Magdalena - I don't know how to love him. Elsker den kraftfulle Kristus energien i den filmen og kjenner den stadig oftere. Og akkurat nå, strømmer hjertet mitt over av denne energien for deg - kjenner den i hele meg faktisk. Nesten så jeg ikke vet hvordan formidle eller contain - I don't know how..... Er vel det Tantra er for ;-)))

Håper og regner med du kjenner det jeg:) Og kanskje har du lyst til å være FRIENDS ?

Svar på dette

Friends are the flowers in the garden of life.
They help you through times of trouble and strife.

There`s nothing like friends to make a heart sing.
True friends will share with you most everything.

They will not abandon you in times of need.
They aren`t overcome by envy or greed.

Friends are the icing on life´s great big cake.
Real friends will give and allow you to take.

I don`t know how i would survive without friends
They applaud my beginnings and mourn my sad ends.

Tell me, please tell me, what would i do.
If i didn`t have a garden full of friends just like You!

HAVE A BEAUTIFUL WEEK MY FRIEND

Svar på dette

Svar på dette

Som Venus høyt der oppe på himmelen
skuer jeg ned og sukker
over menneskenes
uforstand her
på vår vakre
klode
...

Svar på dette

Varme er en tillstand hvor du ikke godtar kulden, du stenger den ute ved og grave den kuldegrop!! Håper dette bildet gir deg varme nok for resten av mørketiden!!

hilsen glenn!

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 16 minutter siden
for 21 minutter siden
for 24 minutter siden
for 24 minutter siden
for 24 minutter siden
for 33 minutter siden
for 35 minutter siden
for 36 minutter siden
Lightsoul la inn en kommentar til Trudi
for 36 minutter siden
for 38 minutter siden
for 40 minutter siden
God jul til deg som må jobbe! Jeg har også jobbet mye i jula før, men i år har jeg fri. smil & glede :)
for 44 minutter siden
Lightsoul Läs mer på min hemsida www.lightsoul.dinstudio.se GOD JUL & GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA! Kramar Jill
for 44 minutter siden
Lightsoul har oppdatert sin profil
for 45 minutter siden
Hi! Is that you? Frohe Weihnacht! best wishes nadira :)
for 53 minutter siden
Takk for kommentar, May Brit! Ja, jeg kunne ikke la være... - nå i denne tiden da vi helst skal tenke på andre enn oss selv, ta vare på hverandre og være gode mot hverandre. Jeg er så heldig at jeg kan ta det med ro, ha tid til refleksjoner og etter…
for én time siden
Lightsoul la til et arrangement
4 mars 2010 fra 19.00 til 22.00
Kvällen börjar med att Jill berättar om hur mediumskapet fungerar. Jill börjar sedan att jobba tillsammans med andevärlden. Det blir alltid skratt och glädjetårar när Jill arbetar. Efter ca 1-1½ timma gör vi en kort paus för att sen fortsätta med…
for én time siden
Lightsoul Jag kommer att ha storseans på Fredrikstens Kro den 4 mars Kika in på www.lightsoul.dinstudio.se Önskar er alla en GOD JUL Kram Jill
for én time siden
An Cathrin Meholm Vil Nå Ønske Alle Mine Venner En Riktig God Jul.. :))
for én time siden
Gil Silverbird la til 2 blogginnlegg
for én time siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte