Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Har vel aldri følt meg så pigg og full av energi som da jeg gjorde ” De fem tibetanske ritene”.
En ufrivillig pause gjorde at de ble ”glemt”… Ble nå inspirert til å begynne igjen, og
deler gjerne med meg denne informative webside og video av Johnny Brenna

http://www.johnnybrenna.net/tibetanske%20riter.htm
Video ;
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/article2067306.ece

Flere her som har en god erfaring med ”De fem tibetanske riter”?

Merker: chakrayoga, de fem tibetanske riter

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jepp, jeg har gode erfaringer med spesielt 3 av disse tibetanske ritene - som jeg pleier å inkludere i mine yoga-sessioner for meg selv. Og har 3-4 ganger yoga-sessions med meg selv i uka sånn ca.

Svar på dette

Hei Hypatia.
Det skal være en misledning at den 6 riten bare er for de som ikke er seksuell aktive.
Den samme øvelsen er integrert i Tantrisk sex og Tao; Å føre den seksuelle kraften oppover…
Rett meg om jeg skulle ta helt feil…. Er dog nyskjerrig på hvordan den utføres… ;-)

Ser den blir utført så vidt her;
http://www.youtube.com/watch?v=cZLHIY06mqo

Svar på dette

Har praktisert alle 6 ritene i en periode, på et qi gongkurs og etterpå, vet vel ikke helt hvorfor jeg ikke gjør det lenger. Trengte denne påmindelsen, takk Moonchild.
Den sjette riten innkluderte vi på kurset men måtte slutte med det, det var for mange som fikk for store reaksjoner.
Så vidt jeg husker er stillingen stående med lett bøyde knær, hendene øverst på låra, fingrene peker nedover/bakover på utsiden av låret, tommel nedover/innover på framsiden.
Bøy knærne, rett rygg, hendene glir nedover til oversiden av knærne. Mens du gjør dette puster du ut all luft i lungene så du er tom når hendene når knærne.
Stå sånn så lenge du klarer uten pust, gjør bevegelsen motsatt opp igjen men med kontroll på innpust.

Dette er sånn jeg husker den, kan sikkert letes opp på nett for å få den helt korrekt, var utrolig effektiv, nesten for mye av det gode

Svar på dette

Arve;
Du skriver mange fikk for store reaksjoner… Hvordan reaksjoner da?
Jeg fant denne siden som beskriver den 6th. riten.
For meg ser den ganske så enkel og uskyldig ut… men samtidig advarer man om å gjøre den om man ikke er godt trent med de øvrige 5 ritene, og at en bør kun utføre den om en har overskudd av seksuelle energier… Og helst være singel, så det ikke går ut over partneren?

http://www.ice-crystals.com/subpage5.html

Svar på dette

Noe av det vi lærte om tanken bak den sjette riten var:
De fem første, sammen med pusteteknikken, åpner meridianer og fjerner f.eks. blokkeringer. De er også "fyllende og positive" for din videre vekst.
Den sjette "tømmer og er negativ", misforstå meg rett :) Den tar deg f.eks. ned til angstens grense, hvis du holder pusten lenge nok.
Det ble poengtert at den sjette måtte gjøres etter de fem første for å få en kontrast.
Reaksjonene varierte fra ingen, til lette angstanfall, og til det å kjenne på traumer vi egentlig ikke var modne til å ta der å da.

Man kan egentlig bare kjenne på kraften i den selv, still deg opp på gulvet, legg hendene på låra, slipp ut pusten og beveg hendene ned til knærne. Ikke pust inn før du kjenner at noe skjer. Panikken kommer fort!!

Det er litt på samme måte som med falun gong. Noen teknikker eller energier er litt sterke, de åpner opp litt for fort for noen av oss vestlige, i motsetning til noen østlige f.eks. som er vant til å omgås dette daglig.

Dette var tidlig på min alternative vei, og "opplevelsesjunki og nyfrelst alternativer" som jeg den gang var så gikk jeg vel litt langt for å få en reaksjon.

Men, når dette er sakt, de fem første ritene er fantastiske. Den sjette er også fantastisk, men skal brukes med forståelse.

Varme klemmer :)

Svar på dette

Tusen takk for påminnelse Moonchild! Jeg har også gjort disse øvelsene flere ganger, og her sist var jeg faktisk oppe på 21 ganger pr rite. Også jeg sluttet og hvorfor i alle dager gjorde jeg det??? Har ikke noe fornuftig svar!

Nå ble jeg virkelig inspirert til å starte igjen. I morgen når jeg står opp er jeg igang!!

Klem ;-))

Svar på dette

Startet på disse øvelser her til morgen som jeg hadde lovet meg selv. Og wauw, for en energi jeg fikk. Det gikk en hel time før jeg laget kaffe og åpnet for internett etter jeg laget øvelsende, og det er meeeeget atypisk meg!!

;-))

Svar på dette

Så flott da!
Etter bare to dager har jeg begynnt å huske drømmene mine. Bare det er helt fantastisk! ;-)

Svar på dette

Hei! Jeg kom over altnett nå nettopp så her åpnet det seg nye dører til spennende mennesker med forskjellige spirituelle interesser. Jeg har begynt med de fem tibetanske riter og syntes det var morsomt å finne et forum for det også:)
Kjempe bra initiativ Moonchild :)

Svar på dette

Takk. Det var en fin side. Jeg prøvde ritene for mange,mange år sida da jeg kom over boka ungdomskilden. Jeg ville vite at jeg gjorde det korrekt i detalj før jeg begynte for fullt. Nå er jeg bedre kjent med øvelsene siden jeg har begynt på yoga. Fikk lyst til å begynne igjen nå.

Svar på dette

Den 6. riten i den lille boka om de fem tibetanske riter, som jeg har sett. Så kunne den bare utføres når man blir sexuelt opphisset, altså kåt. Derfor var den hemmelig og ble ikke snakket høyt om blandt munkene.
Hvis man er ute å går og plutselig blir kåt for eksempel hvis man så noe pent, så kunne riten kun utføres der og da. Den utføres da slik:
Stå helt stille med hendene langs siden av kroppen, altså helt vanlig. Trekk så pusten pusten dypt inn, hold den der, så spenn alle musklene i kroppen 5sec. Så tar du noen pust, før man da gjentar prossesen.

Den var slik pågrunn av sin anonymitet og ingen ville oppdage hva du gjorde da selv ute blant folk.

Svar på dette

Kanskje til inspirasjon...?
Er nå på min fjerde uke med ritene... Oppe i et antall av 9 av hver...
Og det begynner å bli en herlig rutine jeg ikke vil være foruten. Kroppen har begynt å lystre, og det går nesten av seg selv....
Den beste bivirkning hittils er at jeg klarte ikke å fortsette å røyke... den smakte ikke lengre... ;-)

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Takk, jeg tror nok du har litt rett. Det er mange aspekter her jeg nok vet om, men usikkerheten spiller sterkt inn. Det er godt og kunne få noen bekreftelser innimellom.
for 2 minutter siden
DL, jeg er av narur ganske rasjonalistisk og ser ikke vittsen med og tro på ting som ikke har noen som helst anker i enten noens erfaringer eller troverdige rapporter og vitner i det minste. Når jeg senere har snakket med folk og lest på litt, så d…
for 3 minutter siden
for 9 minutter siden
Hun sa noe om att døden er den største løgnen noen sinne. Det er jo en kul ting å si. All energi utstråler lys og oppfører seg mye som lys. Selv organiske celler utsrtåler lys. Sett en kikkert på deg selv en mørk kveld, en sånn som ser infrarødt ly…
for 10 minutter siden
det skal jeg prøve, situps i tanken..det er løsningen for meg:))
for 11 minutter siden
Ler ikke av andre. Men av bilder jeg får inn i huet mitt. Svette muskuløse karer pesende over maskiner på helsestudioet.
for 11 minutter siden
Ikke bra å le av andre på den måten kjære deg !!! Det er ikke fint må du huske på , i allefall ikke her på nettet som er så fult av kjærlighet !!!
for 15 minutter siden
Jeg får nok gangsperre i magemusklene, jeg også. Men det er fordi jeg flirer så mye akkurat nå.
for 22 minutter siden
Første gang jeg tok sittupps ,mens jeg å og slappet av i senga , fikk jeg skikkelig gangsperr i magemusklene sener på kvelden !
for 23 minutter siden
Eller en mer velkjent tanke, se for deg at du har en sitron, skrell den og se for deg at du setter tenna i den, og munnen har allerede begynt å produsere veske og forbereder seg på noe surt.
for 24 minutter siden
Ja, på Silva kurs lærte vi om dette, som f.eks om du er sulten ,men er et stykke unna matpakka di, så se for deg en banan, skrell den og spis den, og hjernen tror den har fått mat, og magen holder kjeft en stund til....
for 25 minutter siden
Lol
for 30 minutter siden
Ja og her er løsningen for de late ! Sett deg godt tilrette i godstolen og lukk øynene , og se for deg at du løper , tar armhevninger , sittupps , løfter vekter og alt annet for å ha en fin og velltrimmet kropp. Og det verste av alt ...det virker !
for 30 minutter siden
Ja, det var nettopp slike ting som var grunnen til at jeg spurte et annet sted om seriøse studier i hjerneforskning der de har holdt på med dette med å se for seg ting i sitt hode og det tror kroppen skjer i virkeligheten.
for 59 minutter siden
Til lyktemannen: Personlige opplevelser fungerer ikke som evidens, sier du. Nei, selvfølgelig gjør det ikke det. men så er det heller ikke nødvendig for den som opplever det. Det er ekte nok og trenger ikke objektiv evidens. Vitenskapen frykter kons…
for én time siden
Vivian la inn en kommentar til Kari
for én time siden
Kari la inn en kommentar til Vivian
for én time siden
Bengt la til et blogginnlegg
Hei alle sammen,Min tid her inne har vært betraktelig redusert siden lenge før jul av grunner jeg har funnet nødvendige for å gjøre mine oppgaver og det jeg føler jeg virkelig skal gjøre i denne så utrolig viktige tid. Jeg ser på dette som min vei v…
for én time siden
Åjoda, den lar seg lure:)) Så et program på nrk, fra bbc, der de (leger og forskere) tok blodprøver av 100 barn og målte innhold av hvite blodlegemer...så lot de barna se et dukketeater om Makrofager og hvite blodlegemer, ...også ble barna ledet i e…
for én time siden
Mange arbeider nok for at skolen skal bli bedre. Men det blir litt problematisk at de som skal jobbe for det ikke selv er oppmuntret på det i sin høyere utdannelse.
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte