Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

http://www.dagbladet.no/2009/10/09/nyheter/innenriks/utenriks/nobel...

Dagbladet): - Barack Obama har tent et håp om en bedre verdens, sier leder av Nobelkomiteen, Thorbjørn Jagland.

Barack får prisen i Oslo 10. desember. Han får prisen for å ha styrket det internasjonale diplomatiet og samarbeidet mellom mennesker på tvers av grensene.Takket være Obamas initiativ spiller USA nå en mer konstruktiv rolle enn tidligere, sier Jagland. Obama har sørget for at verden retter øynene mot verdens konflikter.

Komiteen støtter Obamas apell om at vi nå må alle ta ansvar for de globale utfordringene.

- Han har oppfylt det som står i Alfred Nobels testamente. Han er den som det siste året har gjort mest for internasjonal forbrødring og samarbeid, sier Jagland.

Ja, da er det ikke i tvil at han har vunnet fortjent med tanke på det de sier her utifra kriteriene om å vinne Nobels Fredspris!

Så kan du/dere si hvordan dere reagerer på dette?Jeg reagerer med stor glede!:) Og det er morsomt at jeg har hatt en profilbilde av Obama som jedi-ridder i snart 1 uke nå - for en TIMING:)

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

hmmmm, var kanskje noe i tidligste laget....
HVA har han rukket å GJØRE?

Svar på dette

Hehe... Mike, jeg kom deg i forkjøpet (scroll opp og se) ;)

Svar på dette

Obama gir fortsatt støtte til Israel mens de kvester Palistina og frarøver dem land, penger og andre verdier. Fosfor bomber MADE in USA - Et land som USA som har en større militærbudsjett enn hele resten av verden skal ikke belønne ledern med en Fredspris.

Det er klart prosesser og ting tar tid. Men Obama og co har gitt uttrykk for at de vil ha en annen linje til Israel angående hvordan de oppfører seg mot Palestinere. Obama har tatt initiativ til å endre ting der. Så får en se hva som skjer der etterhvert.

Obama har også gitt uttrykk for at han vil redusere militærbudsjettet i USA. Og det gjennom FN at han tok initiativ ang ingen atomvåpen i denne verden. Og det er et strategi fra Obama om å få søkelyset på viktigere ting enn atomvåpentrusler o.l. Og da vil han få gode kort på hånden ang å skjære på forsvarsbudsjettet - det har blitt nevnt etter det jeg har sett i internasjonal media at det er strategi fra Obama det han gjorde i FN og som vil skape endel endringer i USAs forsvarsbudsjetter som han vil kutte ned på.

De snakker fortsatt om å invadere Iran,

Det har Obama sagt ikke vil skje. Det er klart at når en umoden guttunge(Irans leder) leker ild rett opp i ansiktet på verdens briller - så må en jo ta tak i ting - og kanskje det blir å måtte bruke noe man ikke ønsket på forhånd.

enda de ikke er ferdig med å plukke Afgahanistan og Irak fra hverandre -

Obama har nevnt flere ganger om tilbaketrekking fra Irak. Men prosesser tar jo tid. Ang Afghanistan,Al Quaida,Bin Laden,Taliban osv...så er det nødvendig å ta disse terror-cellene. Selv om noen i denne verden ikke tror at Osama Bin Laden(ex CIA-agent) var involvert(noe som jeg tror han absolutt var og ser mer nyansert på ting enn de som tror på alt som har med 9/11 konspirasjoner) - så er det nødvendig. Vi får se.

En av arkitektene bak USA og demokratiet + i Europa(Frankrike i starten og begge har frihetsgudinne i statue...hm...:)) - St.Germain en mester på det indre planet som jeg har ok kontakt med - sier at Obama sier,gjør og skaper ting i Galaktiske Føderasjonens ånd og i Søster- og Brorskapsånd. En leder som Jorden trenger i verdens tøffeste yrke - og som har enorm innflytelse på global basis. Så jeg forholder meg til det. Og gleder meg i fortsettelsen:)

Svar på dette

Synes vel dette i hvert fall var for tidlig, selvom jeg tror vel også på Obamas gode intensjoner, i hvert fall sammenlignet med forgjengeren.

Men ikke desto mindre har det jo ikke skjedd noen atomnedrustning enda, selv om det har vært snakket om det, og det er jo fortsatt mulig at det blir full krig med Iran, eventuelt via Israel, selv om han har forsøkt med hyggelig prat osv

Så joda, jeg håper fortsatt jeg at han kan gjøre noe bra, men synes vel vi burde se litt mer konkret før han skulle få prisen.

Men når det er sagt så kan jeg selvfølgelig ta andre runde på den nevnte byturen, så kan vi heller prate om saken.

Svar på dette

Hvis jeg husker riktig, må nominasjonsbrevet senest leveres inn i februar måned. Da hadde Obama bare sittet som president i 6-8 uker. Hvilke meritter kunne stå i det brevet som kunne resultere i Fredsprisen?

Svar på dette

La meg presenter dagens lille Nobel-paradoks:
I bedriften jeg jobber er det en avdeling som lager deler til våpenindustri. Etter Obama tok over presidentstolen har det blitt vesentlig enklere å skaffe innsatsfaktorer til denne produksjonen..

Uansett, USA trengte virkelig en ny retning og jeg håper Obama rekker å snu skuta i løpet av tiden har har tilgjengelig. Det er bare å gratulere for å ha åpnet for mer internasjonalt samarbeid fremfor å leke verdenspoliti i like stor grad som hans forgjenger. Jeg bytter gjerne ut familien Bush og hele hans venne- og kollegakrets med to apekatter og en pose peanøtter.

Svar på dette

Så klart, dette er logisk. Alt som vedrører økonomisk profitt er enklere nå, fordi Obama er Wall Streets mann (Bush var Våpen- og Oljeindustirens mann). Hadde det ikke vært for cracket, som jo skyldes Wall Street, ville Obama neppe blitt valgt. Man trenger ikke være veldig konspiratorisk for å se en logikk her.

Svar på dette

http://www.barackobama.com/
På forsiden av denne Obama-siden - helt oppe i midten så står det dette:

"I`M ASKING YOU TO BELIEVE.
Not just in my ability to about real change in Washington.... I`m asking you to believe in yours."

Dette har blitt et slags motto for Obama at han kan ikke skape endringer til beste for menneskeheten og USA om vi ikke tror på våre såkalte med-skaper egenskaper i denne verden. Vi er også med å påvirker gjennom våre handlinger,tanker(følger alltid energi utifra det vi tenker),jobbe med oss selv på flere måter og andre elementer.

Svar på dette

I et større perspektiv legger jeg inn denne linken.
Link 1 av 11 ( 11 tallet mestertall 22 - 33 osv ...bare en pussig betrakting jeg gjorde akkurat nå)
http://www.youtube.com/trancefixxion#p/f/9/d5JTtnXy2Q4

Hvis vi ser på at Barack'n møtte opp i all sin prakt for å "vinne" OL til Chicago.
Det lyktes ikke. Men denne prisen gikk i hans favør.

David Wilcock snakker om bl.a det at han dukket opp i forbindelse med å "vinne" OL for Chicago.
Disse 11 klippene tar oss gjennom mye og det er i følge ham masse som står foran
menneskeheten nå..i tiden frem til jul.

Han blir sågår konfrontert om han selv er en løpegutt for Illuminati.
Noe han forklarer på en god måte, i forhold til at folk kan etterprøve
hans virke via å sjekke ut alt hans materiale han har hold på med,
fremlagt i alle de årene han har holdt på.

Han snakker om vaksiner, økonomi osv osv.
Mye av dette har også fremkommet via sin Cliff High Webbot.

Han snakker også om dette som vi kunne lese om i avisa og på nett...
Denne store støvsirkelen ved Saturn som altså er større en noe annet...
( rommer 1 milliard jordkloder i diamenter )

Venus lyser kraftigere. Månen lyser kraftigere...
Mye skjer...og det skjer helt etter planen.
Det dukker opp så mye nå,...på veldig kort tid.
Hvorfor tro...
Uansett....

Vær i tillit og jobb på indre plan.
Har sterk følelse selv om dagen...i forhold til hva David selv snakker om.
Har sterk følelse av at noe vil skje som virkelig vekker folk opp til
avsløringen av de mørke krefter som menneske selv også har manifestert...
Ja det vil dukke opp noe som genererer oppvåkning inn i en mye
kraftigere akselerasjon.

Vi går en spennende høst/vinter i møte.

Anbefaler å se de andre 10 klippene også.
Nøkkelen til å jobbe opp og ut i balanse sitter hvert enkelt menneske på selv.

Intervjuet med David er ferskt.
Fra 6. oktober 2009

Kjenn etter..
Gå ikke ut i frykt. Jobb på indre plan og etabler indre balanse.

De mørke krefter vil ei lenger vinne frem.
Deres dager er over... ( noe de antageligvis innser )

Selv var jeg på radio'n idag (NRK P1 ) og snakket legemiddelindustrien midt i mot
da det var snakk om svineinflunsavaksinen. Innrigning og debatt om vaksinen.
Spennende og interresant og gi mitt innspill om dette i eteren til det Norske folk.
De mørke krefter ( menneskets oppgjør med seg selv ) blir konfrontert på alle fronter nå.

Jeg ønsker denne akselerasjonen hjertelig velkommen.

Svar på dette

Håper det blir et visst press på Obama nå, slik at han ikke leger kan dure på som han har tenkt i Irak og Afghanistan.

Svar på dette

It's coming to America first,
the cradle of the best and of the worst.
It's here they got the range
and the machinery for change
and it's here they got the spiritual thirst.
It's here the family's broken
and it's here the lonely say
that the heart has got to open
in a fundamental way:

Democracy is coming to the U.S.A.

- Cohen

Svar på dette

Litt av begrunnelsen for hvorfor valget falt på Obama:
”Obama har som president skapt et nytt klima i internasjonal politikk. Multilateralt diplomati står igjen sentralt, med vekt på den rolle FN og andre internasjonale institusjoner kan spille. Dialog og forhandlinger foretrekkes som virkemiddel for å løse selv de vanskeligste internasjonale konflikter. Visjonen om en verden uten atomvåpen har på en kraftfull måte revitalisert forhandlinger om nedrustning og rustningskontroll. Gjennom Obamas initiativ spiller USA nå en mer konstruktiv rolle i å møte de store klimautfordringene verden står overfor. Demokrati og menneskerettigheter skal styrkes”.

Han får det nok svært travelt fremover med å leve opp til årets fredspris intensjoner. Denne prisen vil helt klart legge et sterkere press på Obama til faktisk leve opp til intensjonen med fredsprisen og at han faktisk stenger Guantanamo og at han nå aktivt går inn for at Palestinerne får sin egen stat, at atomnedrustning ikke blir enda en ny papirtiger, samt at han bidrar til at FN blir et organ som får større legitimitet en de har i dag. Så presset på Obama blir vel neppe mindre fremover og sett i lys av at han fikk prisen. Men er det noe denne verden nå trenger så er det mer forpliktende samarbeid og tro på en bedre verden. Så det er bare å gratulere Obama. Jeg ønsker han lykke til fremover, og jeg tror han faktisk kan få til noe som gagner oss alle.

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 4 minutter siden
Hun sa noe om att døden er den største løgnen noen sinne. Det er jo en kul ting å si. All energi utstråler lys og oppfører seg mye som lys. Selv organiske celler utsrtåler lys. Sett en kikkert på deg selv en mørk kveld, en sånn som ser infrarødt ly…
for 5 minutter siden
det skal jeg prøve, situps i tanken..det er løsningen for meg:))
for 6 minutter siden
Ler ikke av andre. Men av bilder jeg får inn i huet mitt. Svette muskuløse karer pesende over maskiner på helsestudioet.
for 6 minutter siden
Ikke bra å le av andre på den måten kjære deg !!! Det er ikke fint må du huske på , i allefall ikke her på nettet som er så fult av kjærlighet !!!
for 10 minutter siden
Jeg får nok gangsperre i magemusklene, jeg også. Men det er fordi jeg flirer så mye akkurat nå.
for 17 minutter siden
Første gang jeg tok sittupps ,mens jeg å og slappet av i senga , fikk jeg skikkelig gangsperr i magemusklene sener på kvelden !
for 18 minutter siden
Eller en mer velkjent tanke, se for deg at du har en sitron, skrell den og se for deg at du setter tenna i den, og munnen har allerede begynt å produsere veske og forbereder seg på noe surt.
for 19 minutter siden
Ja, på Silva kurs lærte vi om dette, som f.eks om du er sulten ,men er et stykke unna matpakka di, så se for deg en banan, skrell den og spis den, og hjernen tror den har fått mat, og magen holder kjeft en stund til....
for 20 minutter siden
Lol
for 25 minutter siden
Ja og her er løsningen for de late ! Sett deg godt tilrette i godstolen og lukk øynene , og se for deg at du løper , tar armhevninger , sittupps , løfter vekter og alt annet for å ha en fin og velltrimmet kropp. Og det verste av alt ...det virker !
for 25 minutter siden
Ja, det var nettopp slike ting som var grunnen til at jeg spurte et annet sted om seriøse studier i hjerneforskning der de har holdt på med dette med å se for seg ting i sitt hode og det tror kroppen skjer i virkeligheten.
for 54 minutter siden
Til lyktemannen: Personlige opplevelser fungerer ikke som evidens, sier du. Nei, selvfølgelig gjør det ikke det. men så er det heller ikke nødvendig for den som opplever det. Det er ekte nok og trenger ikke objektiv evidens. Vitenskapen frykter kons…
for 56 minutter siden
Vivian la inn en kommentar til Kari
for 57 minutter siden
Kari la inn en kommentar til Vivian
for 58 minutter siden
Bengt la til et blogginnlegg
Hei alle sammen,Min tid her inne har vært betraktelig redusert siden lenge før jul av grunner jeg har funnet nødvendige for å gjøre mine oppgaver og det jeg føler jeg virkelig skal gjøre i denne så utrolig viktige tid. Jeg ser på dette som min vei v…
for én time siden
Åjoda, den lar seg lure:)) Så et program på nrk, fra bbc, der de (leger og forskere) tok blodprøver av 100 barn og målte innhold av hvite blodlegemer...så lot de barna se et dukketeater om Makrofager og hvite blodlegemer, ...også ble barna ledet i e…
for én time siden
Mange arbeider nok for at skolen skal bli bedre. Men det blir litt problematisk at de som skal jobbe for det ikke selv er oppmuntret på det i sin høyere utdannelse.
for én time siden
Er man godt kondisjonert i den troen, så opplever jo noen både himmel oghelvete. Så du har nok rett. Og de fleste er så kondisjonert at det er over og ut, så de opplever egentlig ingenting. Men det jeg tenkte på var mer at det i andre sammenhenger…
for én time siden
Alette la inn en kommentar til anneliane
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte