Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

ThOMas

Att ha en älskare/älskarinna - hur får man det att fungera?

Jag har följt en del resonemang kring hur sex hänger samman med romantik, vilka band sex skapar mellan människor, och så vidare. Ofta så förespråkas en relationsform där man är varandras vänner och älskare - utan att man för den skull är tillsammans i ett romantiskt förhållande. Till exempel Osho-rörelsen förespråkar ju "gränslös kärlek" och målar upp en utopi där man ska kunna älska varandra och älska _med_ varandra utan att uppleva en samhörighet där man behöver trohet för att inte bli sårad. Jag tycker det verkar superlogiskt i teorin: "Klart man kan ha ett platoniskt förhållande och i tillägg lite fysisk intimitet när lusten faller på, utan att det betyder något mer än 'bara sex'..."

I verkligheten verkar det vara betydligt mer komplicerat. Det är som att Osho har glömt något. I mitt eget liv så verkar det snarast omöjligt; varje, och jag menar _varje_, gång som jag har haft den typen av öppet förhållande med någon så har det varit dysfunktionellt. Antingen så har hon blivit kär i mig, eller så har jag blivit kär i henne, eller så har jag hamnat i ett förhållande där man inte bara är vänner och som är under press av en schizofren märklig känsla av "samhörighet med någon som man inte hör samman med".

Liksom obehag och sårade känslor, snarare än gränslöshet och frihet.

Det vanligaste är att jag är/blir kär i henne och känner mig olycklig eller utnyttjad av att inte få trohet i relationen - trots att jag medvetet har gått in i förhållandet utan förväntningar, med ett totalt förkastande av normer och konventioner och med en övertygelse om att jag inte ska utveckla den "djupare" typen av känslor man har när man är kär i någon. Och särsklit irriterande är det att som MAN behöva bli så väldigt kär och sårbar hela tiden. Jag menar, skulle inte det vara en "feminin" känslofunktion?

Är det någon där ute som har råd att ge - vad är det som krävs för att man ska kunna ha en älskarinna som man inte är tillsammans med, utan att det blir så oerhört mycket känslomässiga komplikationer? Smidigast hade väl varit om man kunde _välja_ vem eller vilka man skulle bli, vara eller upphöra att vara kär i. Uppenbarligen är kärleken en starkare kraft än så.

Om någon kan ge mig svar så är det healing för mitt hjärta.

Gott nytt år, med mycket kärlek och medvetenhet!

Thomas

Del

Diskusjonen er stengt for flere svar.

Svar til denne diskusjonen

Komplisert farvann dette- for naturen har jo laget det slik her (i "vår verden"), at sex skaper BINDING -ALTSÅ FØLELSESMESSIG BINDING. Spes.for kvinner, som der prosessen går "fullt ut"- skaper avkom, og med det følger "naturlig frihetsberøvelse" i 15-25år eller mer.
Så å kombinere sex og "vennskap" er komplisert. Menn kan nok i større grad "klare det"- for vi ser jo i naturen ellers - f.x et hestefølge- hvordan hingsten kan ha et helt harem å "velte seg med". Men DET skaper jo kun problemer for mennesker.

Men en trening "her" kunne være å ha "naken nærhet"/intimitet og kos - UTEN selve knulleakten- for det er jo den som trykker på de primitive, instinktive knapper av eiebegjør, sjalusi, etc. Pluss at man slipper gravitets-frykt.
Som sagt- vanskelig farvann, og en masse lidelser kan følge i denne vei - men av erfaring blir man jo klok som det heter seg...
Så spørsmålet er - kan man ha "intimitet"- uten å ende med vanlig samleie?
rune
Ja, man kan ha den intime kontakten uten samleie, men jeg spør videre, kan man som singel ha intim kontakt uten å " dømme, eller forsvare " seg selv for det?

Har selv erfart å " uventet " havne i en boble av kjærlighetsenergi sammen med en mann. Den var uten begjær, kjønnslighet eller sexualitet. Det var en ren væren i over 4 timer.
Begge bare VAR...
Kan ikke forklare det helt, men det var den sterkeste kjærlighet jeg til nå i mitt liv har erfart.
Denne tenker jeg ikke trenger å henge sammen med en mann, men med en person, eller alene.
Denne erfaringen vil jeg ha igjen og igjen og igjen.
Sex og intimitet blir aldri mer det samme ...

Mannen jeg erfarte dette med var samboer. Skal jeg dømme meg for det? At han var hos meg hvor muligheter er tilstede? At vi var i en intimsituasjon, ( uten penetrering )

Opplevelsen var sterk for meg,og jeg ville ikke vært foruten. Så kommer dømmingen.....Han var ikke fri i forhold til sin jordiske avtale med en annen kvinne.....
Hendelsen tåler ikke " dagens lys "....Vi,han, jeg ville blitt " dømt " for vår mest fantastiske erfaring hittil i våre liv.....
Jeg ville likevel erfart det igjen....Og jeg vet jeg vil, med en fri mann.....
Ja,det du har har opplevd har nok noen andre også (kanskje delvis iallefall..) erfart. Tror dette har å gjøre med SJELELIG KONTAKT - altså at når de åndelige delene av oss kommer i resonans/bølgelengde. DETTE KAN ALDRI VÆRE FEIL, og det er da bare å takke for å ha fått opplevd en (for-)smak av den VIRKELIGE KJÆRLIGHETEN, som jeg tror blir allmengjeldende her engang I fremtiden . (og som virkelige mennesker på høyere utv.planeter, allerede nå lever etter og "opplever").

"MORALEN" ER- intet er feil så lenge det ikke skader andre....og to SJELER på samme bølgelengde, kan løfte hverandre mye på denne måten, og det blir vel ikke feil ...
MORALEN" ER- intet er feil så lenge det ikke skader andre....og to SJELER på samme bølgelengde, kan løfte hverandre mye på denne måten, og det blir vel ikke feil ...

Da er vi ved spørsmålet om det skader andre.....Ja, om den uvitende parten hadde visst det...Ja, det " skader " forholdet til mannen som var med på erfaringen ( kortsiktig ) et intim forhold etterpå blir ikke det samme mer....
Jeg vil gjerne dele denne erfaringen til mine nærmeste venner, men begrenset i forhold til navn, tid, anledning osv osv ....

Jeg vant på dette, og som klart skulle ha denne erfaringen for igjen å " etter en smak av himmelen" kan klart forstå hva og hvor jeg ønsker min vei videre.

Sorry til alle mine tidligere elskere....Vi fant ikke " himmelrike sammen ", men dere var vel de delene som klargjorde meg....*smiler*

Hei til mine fremtidige " elskere " dere vet hva jeg ønsker....:-)
Dette blir et gjentagende dilemma på "vårt utviklingstrinn"- der vi vi enda ikke kan "elske uten på vilkår" (om å bli gjenelsket). Den "gamle skole"("foreldre-generasjonen") vil nok velge å sette dette i båsen "svik/bedrag"- men følger man sin "samvittighet over begjærene" og samtidig sender en indre bønn (til ALTET/OVERSELVET) om "gjøre det riktige/beste i situasjonen" - så må man stole på "det riktige skjer".

I "verste fall" blir vel ikke den karmiske virkningen annet enn at man selv får oppleve å bli "hemmelig/uvitende bedratt" ; -men er man hevet OVER dette med å eie, ha alene osv. så gjør vel ikke DET så mye.....
Den "karmiske" reaksjonen kan jeg nok leve med ja......:-)

Hvor hemmelig / uviten...kommer vel litt ann på om " klarsynet" funker det øyeblikket....Er uansett vanskelig å se noe om seg selv, så her kommer det nok et fint filter....

Så igjen har man alle de gode intensjonene om å tilgi....

Ordner seg nok....
"Da er vi ved spørsmålet om det skader andre.....Ja, om den uvitende parten hadde visst det..."

Jag vill bara kommentera detta med att man kan skada andra även om de inte vet eller märker det. Utnyttjande, till exempel. Eller lönnmord. Bara för att man har huvudet i sanden betyder det inte att man inte syns. Oärlighet skadar alltid, menar jag, för ärlighet är en förutsättning för äkta kärlek och godhet.
=)
Enig i at ærlighet er en forutsetning, Thomas.
Takk for at du deler noe så vakkert, Unni. Kan det noen gang vær galt å elske en annen slik du gjorde? Det er et interessant tema. Moral er underlagt kjærlighet etter mitt syn.Moral er den dårlige erstatningen for kjærlighet.Den kan kalles uspontan kjærlighet. Om man ikke har ryddet opp før kan man rydde opp etterpå.
ada.
Et annet interessant tema er at jeg " elsker " ikke denne mannen, men erfaringen. Jeg elsker den betingelseløse kjærligheten som jeg fikk erfare. Det var ingen moral, normer, begrensninger eller annet . Det var egentlig ikke meg og han heller ...Det var VÆREN.....
Flott. Da kommer utroskap og sjalusi ikke innenfor.Og det er dette jeg også søker. Derfor bryr jeg meg ikke om de vanlige rammer og betingelser. Kjærlighet sprenger alle grenser.
Ikke særlig lett å skille mellom moral og kjærlighet vel. Den høyeste moral er vel samsvarende med kjærligheten? Hvis en tredje person blir uendelig knust av at den hun elsker ligger naken sammen med en annen kvinne, er det de to elskende da har sammen kjærlighet? Er ikke denne kjærligheten hensynsløs i såfall? Egoistisk? Burde ikke denne mannen velge og avklare sitt forhold til den andre kvinnen før han elsker (uten penetrering) med en annen kvinne. For kvinner er følelser kanskje enda viktigere enn for menn og selv om handlingen ikke innebar sex slik vi vanligvis tenker på det vil den tredje parten bli fryktelig såret uansett.

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

Opprett ditt eget sosiale nettverk!

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 8 minutter siden
:)Har tenkt Heidi og det var ikke vanskelig å ikke finne andre gode alternativer:))) klem til deg:)
for 11 minutter siden
Fønikia ♥ LOVE ♥
for 11 minutter siden
Trist. :-( Stor klem til deg.
for 12 minutter siden
Fønikia LOVE
for 13 minutter siden
INDIGO REVOLUTION la til et blogginnlegg
November 13, 2009 ALL NEW: THE WORLD PUJA NETWORK NEWSLETTER Touching in mid-month November, 2009 New Article: "Energies of The New Moon and 1111" Dearest Hearts, As always, I pray you are well. I realize it's not typical for me to write ...
for 17 minutter siden
for 24 minutter siden
Nå er Marianne L og Fønikia venner
for 25 minutter siden
Enig med deg Marianne L. Finner ingen gode grunner.
for 26 minutter siden
Kjell Audun Øgaard ble med i Inge sin gruppe
Vi som også er med på facebook
for 27 minutter siden
En Healing Sirkel hvor personer kan be om healing, det blir gitt gratis fjernhealing til medlemmer og deres familie. Ikke et diskusjonsforum om Healing, men gi og få. "Syberhealing"
for 27 minutter siden
Den sangen der er nydelig :) Fem og en halv måned er fremdeles ferskt, det kan ihvertfall føle slik. Noen ganger føler det er lenge siden men så er det ikke det likevell. Savn er godt å ha, spesielt når man vet man vil være hos personen fysisk ig...
for 27 minutter siden
Marianne L la til en diskusjon
Selv så mener jeg at det ikke finnes noen positive sider her som støtter det å spise kjøtt, Jakt eller dyreforsøk, når det finnes så mange andre alternativer som er mye bedre og som ikke er til skade.
for 28 minutter siden
Tusen hjertelig takk for dette :) Ønsker deg og dine en super søndag
for 32 minutter siden
Fønikia la til et blogginnlegg
Åndelighet er å ha forbindelse med en kraft som er større enn oss selv, en som elsker oss og kjenner oss inngående. Vi lever i vår skapers nærvær, oppmerksomme på at enhver handling, avgjørelse og tanker er betydningsfulle. Åndelighet er å være fo...
for 40 minutter siden
Hei Aina Ja er enig med deg at de har et vrangt bilde av dyr og at penger blir det som teller..... Husker jeg så et program fra Kina hvor de satte hunder og katter i bur og hvor kunder kunne peke på dyret de ville spise..... og da så jeg på puseka...
for 53 minutter siden
for 55 minutter siden
Marianne la til et blogginnlegg
Denne sangen fikk tårene til å trille hos meg. Har vært uten mamma i fem og en halv måned nå, og gruer meg veldig til den første jula uten henne. Noen dager er verre enn andre..
for én time siden
for én time siden
God bedring! Håper du har det bra. Klem Trudi
for én time siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte