Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

For en som utenfra har fulgt disse diskusjonene som har foregått, virker dette som det komplette vanvidd. Tilsynelatende friske mennesker henger seg opp i teorier som verken kan bevises eller motbevises, legger mye energi i det og blir fornærmet på opponentene.
Om det sitter noen i bakgrunnen og styrer eller ikke, er vel totalt uinteressant, så lenge en selv ikke kan bevise noe fra eller til, eller gjøre noe med det. Illuminati, secet leaders, jøder, frimurerere osv. Javel, så planlegger de noe da, eller styrer verden dit de vil. Hva så? Jeg kan ikke benekte det og ikke bekrefte det heller. Hvorfor i all verden skal jeg da kaste bort tiden min på det? Tenk på alt det fornuftige man kunne gjøre i stedet, som å se på såpeserier eller stirre i veggen. Til og med det tror jeg er bedre enn å lulle seg inn i drømmer der man tror man er important og skal redde verden. For ikke å snakke om å jobbe litt med seg selv. Hadde alle gjort det, hadde det ikke vært nødvendig med ufoer fra det ytre rommet som skal komme for å få oss tomsinger på jorden opp på et høyere plan.
Ellers er det forstemmende å se at folk med et såkalt alternativt livssyn flyr i tottene på hverandre for det miste og er så hårsåre at de sutrer, skylder på hverandre, sletter profiler osv. Man snakker om bevissthetsnivåer, der alle i alternativmiljøene naturligvis er kommet langt. Og så er det ikke mindre kiv og intoleranse her enn i en skoleklasse.
Beklager oppgulpet, men er blitt rimelig fed up og oppgitt av å stå på sidelinjen noen uker og se på alt dette tullet. Som jeg sikkert ikke har forstått viktigheten av. Mange vil sikkert si på grunn av manglende innsikt, lavere bevissthetsnivå eller manglende intelligens. Får så være. Velger heller å leve i lykkelig uvitenhet, la dem som styrer verden kjøre løpet sitt og prøve å gjøre noe konstruktivt i nærmiljøet. På gruppene er det vanskelig. De jeg har vært engasjert i har ligget brakk lenge i skyggen av pavens skjegg og diskusjonene rundt det.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Kan dere være vennlige å holde en god tone. Takk og takk :)

Svar på dette

Jeg synes bare det er veldigt intressant og fascinerande hur stärkta vi blir av att vara i opposition av någonting. Om det är sant eller inte är inte det viktiga här tycker jag.

Hade du upplevt kontakt med dig själv, verkligeheten bakom tankarna och koncepten, hade de inte blivit så fruktansvärt viktigt att rädda mänskligheten..

Avslutar med ett citat från Ghandi

"Alla vill förändra världen men ingen vill förändra sig själv"

Svar på dette

Jeg leste nylig en vakker historie om bønn, den var nesten slik.
"En lang bilkø i Calefornia, en kvinne har kjørt ut av veien og er hardt skadd, en annen kvinne i bil nr 21 i køen aner at noen har blitt utsatt for en ulykke og begynner å be for vedkommende..
Senere havner den ulykkede på sykehus og våkner av koma, et bilde står sterkt for henne, i det hun husker at hun krasjet opplevde hun at hun svevde ut av kroppen og var på vei til himmelen, men så ser hun ned på bilkøen og et sterkt lys som en søyle står ut fra bil nr 21 i bilkøen og ved hjelp av denne lys søylen blir hun fraktet tilbake til kroppen...
Senere etterlyser hun vitner til ulykken og på mystisk vis kommer hun i kontakt med kvinnen som ba..

Det jeg nå prøver å si er at bønn og meditasjon har en utrolig sterk kraft og virkning.
En annen måte å jobbe mot f.eks forgiftet mat.. er å la være å kjøpe den.
Og vi kan nekte å la oss vaksinere.
Og vi kan stemme ved valg på de partier som er minst koruppte.
Og Vi kan be om lys i alle kroker slik at flere av de i "Makteliten" også vender seg til lysets tjeneste.

Svar på dette

Fint eksempel Stellasteg. Kanskje er det sånn det kan være - om vi vil!

Svar på dette

Jonas! Jeg tror du treffer spikeren litt på hodet her. Du og Ghandi!

Svar på dette

PAVENS SKJEGG var jo en betegnende tittel, viste det seg. Dette var jo lenge en interessant tråd, men nå er det bare hysterisk og internt. La merke til at det var masse aktivitet igjen og måtte ta en titt, men ærlig talt, siste døgnet her… lite annet enn bortkastet tid!
Jaja, enhver for bruke sin tid etter eget forgodtbefinnende, men det ødelegger jo hele tråden for andre. Har dere hørt om Chat? Der kan dere krangle bare dere, eller går det ikke med mer enn to?? HAHA

Svar på dette

apropos å bringe sannheten fram i lyset...
Akkurat nå r en dokumentar på tv2 om frimurerne, der avhoppere forteller om sine opplevelser..
Den skal jeg se..

Svar på dette

Og som jeg sa på en blogg her - Her ligger navnene på medlemmene av frimurerordenen:

http://www.tv2nyhetene.no/prosjekt/frimurer

Svar på dette

Til alle som ikke vil vite noe....stikk hodet i sanden som strutsen.....gjem dere gjerne i pavens skjegg....det gror lengre og lengre dag for dag....skjønt jeg har aldri sett pavene med skjegg...sikkert min uvitenhet da jeg ikke har fundert så nøye på pavenes skjeggvekst. Nå får dere fyre løs på meg og ikke Singoalla :))

Svar på dette

Og Reidun. Opplever at det er mange her som kan være åpne for en del teorier når det gjelder f.eks. vaksiner og 911 osv, men som rett og slett har vanskeligheter med formen ting ofte har blitt servert her.
Selvfølgelig vil det også være en del som avfeier alt som ikke er godkjent av Aftenposten, men det er definitivt ikke to eller fire leire her på altnett, men veldig veldig mange posisjoner. Det er mer samtaleklimaet som er utfordringen. Som noen påpekte et sted i tråden her, så er det deler av denne og andre tråder som kan minne mer om en slags halvoffentlig gruppeterapi. Det kan sikkert også ha sin plass. Men det hadde jo vært fint om vi fikk til noe mer enn det også da...

Svar på dette

Denne tråden har tatt litt vel av. Når noen gjentar minst tre ganger på tross av tilsnakk bruk av homo som skjellsord i forbindelse med at man er enig i et eller annet, så er det utenfor det som kan godtas her.

Slik jeg oppfatter dette temaet er hovedproblemet det å kommuniserere rundt det på en måte hvor man faktisk når hverandre. Noen ville mene at det er en del av en definisjon på kommunikasjon. Å bare skrike sin mening og så betegne andre for et eller annet om de ikke forstår er ikke akkurat noen hjelp til å kommunisere.

Det å diskutere hvordan en bevegelse eller ideologi kan fungere er noe annet enn å diskutere faktagrunnlaget det også har som en del av sin plattform.

Man kan f.eks. diskutere hvordan kristne sekter og menigheter iblant fungerer uten at man egentlig har en diskusjon om teologien deres. Man kan godt være enig i mye av den iblant, dog være kritisk til hvordan den praktiseres av mennesker, eller at man kan se at selv en god tanke kan ha slagsider. Det har det jo ofte.

Det har også stadig vært diskusjoner om hvordan f.eks. akp ml i sin tid iblant fungerte som en slags sekt eller noe lignende. Dette kan man jo diskutere og være enig eller uenig i -helt uavhengig av om man mener at de hadde og har rett i en del kritikk av kapitalismen og USA osv.

Slike meta-diskusjoner kan ofte være veldig lærerike.

Nylig hadde vi en panelsamtale på en alternativmesse om The Secret, hvor både skeptikere og tilhengere var med. Deler av denne ble trykket i Visjon. Det var også et eksempel på at det kan være mulig å diskutere også hva ulike tanker kan gjøre med oss, selv om vi kan tro at de er sanne. Litt også som det ble diskutert i tråden om voldtekt. Det er mange sannheter som kan være riktig på ett plan, men som likevel kan fungere dårlig i det daglige liv når vi likevel ikke lever utfra det nivået som sannheten kommer fra. Men det er nå en annen diskusjon.

Også William Bloom har skrevet artikler som vi har trykket i Visjon, hvor han kaller det hjerteløst å si at det voldtatte og sultne barnet i en krig har valgt det selv. WB regnes ofte som den fremste talsperson for new age i England. New age er mao ikke bare én ide eller én tolkning av den ideen. Når det kategorisk rett som det er i disse debattene slås fast at new age skal være en del av prosjektet til eliten osv, så blir det også å ikke ta høyde for hvor bred og mangfoldig bevegelse det faktisk er. Nå har jeg hittil ikke sett at det finnes noen dokumentasjon på at Neale Donald Walsch eller The Secret-folka er lommen på eliten heller, og har dermed ingen grunn til å tro det. Vi bør dermed fritt kunne diskutere disse ideene uten å komme med altfor kategoriske insinuasjoner.

Og for den sakens skyld vil jo mange outsidere like gjerne se folk som er opptatt av konspirasjoner som en annen gren av new age, og i hvert fall er det mange new agere som ikke er opptatt av oppstegne mestre, mens andre er det.... dermed litt forsiktig med generaliseringer....

Svar på dette

Du begynner så fint Singoalla, men så må du komme med et stikk:Da blir det ikke riktig med lett vinte og banale løsninger som skal brukes som standard på ett og alt..
I et innlegg der det egentlig er snakk om hvordan vi diskuterer , så kommer du med antydninger til hva enkelte har som livsanskuelse. Det er slike ting det er snakk om når ordet "samtaleklimaet" nevnes.

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Erlend nyskjerrig
for 7 minutter siden
Nå er Erlend og esther ama venner
for 8 minutter siden
for 8 minutter siden
Dette var da et forferdelig syn.... Velbekomme, alle griseelskere!!!
for 11 minutter siden
Ja kjære venner. Da er det snart på tide med julemat. Bare å forsyne seg.
for 18 minutter siden
for 32 minutter siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
So the big question is, "Well, do I just dump all those unwanted things and try to start fresh?" And we say, no. You just set the Tone, where you are, by looking for things to appreciate. And by setting your Tone in a very clear deliberate way, anyt…
for 2 timer siden
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 3 timer siden
Nå er Multiorgasmic og Oliver Baxter venner
for 6 timer siden
Mye pes det var om et enkelt ord her. Er vel så enkelt som at noe er rent eller urent. I mer eller mindre grad. Like så mye som rent vann og urent vann. Eller rene aurafarger og skitne (urene) aurafarger. For mange synkronisiteter mellom aurafarg…
for 7 timer siden
for 7 timer siden
Tonje ble med i Tina sin gruppe
De som er interessert i steiner og steinenes energi. Har du erfaring eller lurer på noe om steiner kan du skrive det her. Jeg vet ikke så mye om steiner selv, men syns det er spennende. Har også samlet noen steiner selv.
for 9 timer siden
John Andre Fredriksen Tyrgard er nå et medlem av Alternativt Nettverk
for 10 timer siden
for 10 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte