Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

For en som utenfra har fulgt disse diskusjonene som har foregått, virker dette som det komplette vanvidd. Tilsynelatende friske mennesker henger seg opp i teorier som verken kan bevises eller motbevises, legger mye energi i det og blir fornærmet på opponentene.
Om det sitter noen i bakgrunnen og styrer eller ikke, er vel totalt uinteressant, så lenge en selv ikke kan bevise noe fra eller til, eller gjøre noe med det. Illuminati, secet leaders, jøder, frimurerere osv. Javel, så planlegger de noe da, eller styrer verden dit de vil. Hva så? Jeg kan ikke benekte det og ikke bekrefte det heller. Hvorfor i all verden skal jeg da kaste bort tiden min på det? Tenk på alt det fornuftige man kunne gjøre i stedet, som å se på såpeserier eller stirre i veggen. Til og med det tror jeg er bedre enn å lulle seg inn i drømmer der man tror man er important og skal redde verden. For ikke å snakke om å jobbe litt med seg selv. Hadde alle gjort det, hadde det ikke vært nødvendig med ufoer fra det ytre rommet som skal komme for å få oss tomsinger på jorden opp på et høyere plan.
Ellers er det forstemmende å se at folk med et såkalt alternativt livssyn flyr i tottene på hverandre for det miste og er så hårsåre at de sutrer, skylder på hverandre, sletter profiler osv. Man snakker om bevissthetsnivåer, der alle i alternativmiljøene naturligvis er kommet langt. Og så er det ikke mindre kiv og intoleranse her enn i en skoleklasse.
Beklager oppgulpet, men er blitt rimelig fed up og oppgitt av å stå på sidelinjen noen uker og se på alt dette tullet. Som jeg sikkert ikke har forstått viktigheten av. Mange vil sikkert si på grunn av manglende innsikt, lavere bevissthetsnivå eller manglende intelligens. Får så være. Velger heller å leve i lykkelig uvitenhet, la dem som styrer verden kjøre løpet sitt og prøve å gjøre noe konstruktivt i nærmiljøet. På gruppene er det vanskelig. De jeg har vært engasjert i har ligget brakk lenge i skyggen av pavens skjegg og diskusjonene rundt det.

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Og som jeg svarte deg den gangen Singoalla....jeg er ikke en av noen...jeg er meg selv ;))
Og føler heller ikke noe behov for å tilhøre noe som helst...annet enn meg selv.
Og om hvordan jeg eksisterer med og påvirker alt annet...
For ingen lever sine liv utifra andre, men KUN utifra seg selv.

Og det handler aldri om "dem og oss"...men om alt som er...
Det er ikke noe som er bare sort-hvitt.. dem som tror det har skylapper.

Jeg har også hatt skylapper..jeg vet hvordan det er. Heldigvis er de borte nå. Selvbedrag sliter man jo med fremdeles...men føler at jeg klarer å se gjennom det også sånn litt etter litt.

Svar på dette

Såvidt jeg vet har jeg ikke snakket om å opprette noen gruppe i mine innlegg i denne tråden.

Og hva du har som bagasje vet ikke jeg. Som sagt så lever, og skriver, vi alle utifra OSS SELV. Så mine ord her inne, er om meg og mitt...som jeg da deler med andre. Hvordan andre leser og oppfatter det jeg skriver, blir så farget av DEM og deres greier...for sånn er nå engang vi mennesker :))

Og jeg gjentar...det finnes ikke bare to sider...jeg ser i hvertfall flere...

Svar på dette

Ha en riktig fin helg du også Singoalla :))

Svar på dette

Nettopp, ganske riktig oppfattet Singoalla.
"Frykt er en illusjon som vi skaper i vårt eget hode. konspirasjonsteoretikere gjør d de kan for å spre frykt,"

Ja, frykt er en illusjon som vi skaper i vårt eget hode. Det stemmer. Så langt er vi enige.
Frykt er en emosjonell reaksjon. All informasjon er nøytral. Men ditt neste utsagn er uforståelig for meg.
Mener du altså at "konspirasjonsteoretikere gjør det de kan for å spre frykt"? Eller gjør de det de kan for å spre informasjon som er så sensitiv at mange velger å REAGERE med frykt? Ingen kan spre frykt. Dette er illusjonen.
Du kan prøve å skremme meg ved å fortelle meg informasjon du tror jeg vil frykte. Men hvorfor skulle jeg frykte noe du forteller meg? Hvorfor skulle jeg frykte virkeligheten? Frykt oppstår idet vi gjør motstand mot virkeligheten. Det er fullt mulig å akseptere all informasjon uten å kategorisere den som "SANT" eller "USANT" med en gang du hører den. En slik instinktiv reaksjon er heller en forsvarsmekanisme enn en balansert og upartisk vurdering av perspektiver. Ingen er ute etter å skremme deg. Du skremmer deg selv.
Det beste du kan gjøre for deg selv og verden er å bli bevisst på hva det er ved slik informasjon som kan fremprovosere en fryktreaksjon i deg selv. Frykt kommer av det buddhistene kaller attachments.
Jo flere attachments du har, jo lettere er det å skremme deg. Enhver attachment er som en knapp enhver kan trykke på for å sette deg ut av balanse. For å frigjøre oss fra frykten må vi slutte å klamre oss til våre trygge og kjære forestillinger om hvordan vi skulle ønske at virkeligheten egentlig var.

Svar på dette

du ha fattet poenget, Faunus. Takk! . Informasjoin er informasjon. Frykt er individets emosjonelle respons på informasjon. Å knytte seg til en bestemt forestiling om virkeligheten er jo selve grunnårsaken til lidelse i buddhismen. Men vi er vel mer eller mindre knyttet til våre forestillinger alle sammen. Frykten kan, så lenge den ikke blir lammende, også være en triggermekanisme til å skape ytre betingeler for ikke-frykt på samme måte som en gartner finner kreative måter å fjerne iberiasnegl som trenger seg inn i hagen og truer med å spise opp avlingen. Jeg tror det er nyttig å kjenne på frykten når denne manifesterer seg, og undersøke hvilken respons som vil være den mest skapende både for meg selv og for verden. Å rømme fra frykten gir grobunn for at mer frykt kan feste seg.

Svar på dette

Ja, frykt kan være en viktig katalysator for forandring. Det er et tydlig tegn på at vi er ute av balanse med virkeligheten. Frykt burde inspirere istedet for å handlingslamme. Folk er så selvhøytidelige og uptight at de ikke ser sine egne blindsoner. Om vårt virkelighetskart ikke er i konstant forandring er vi så godt som døde allerede, for da har vi mistet kontakt med den dynamiske livskraften som søker sitt kreative uttrykk gjennom oss.

Svar på dette

"OG IGJEN: DET DU KALLER FOR FAKTA, ER FOR MEG OG MANGE ANDRE, SVADA, SVAKETEORIER, PARANOIA, TULL OG TØYS. DINE TEORIER ER ALT ANNET EN FAKTA!! "

Traff hun et sårt punkt? Hvorfor så provosert? Hvordan kan du vite at det ikke er fakta?

Du har åpenbart ikke undersøkt hennes påstander fra et nøytralt utgangspunkt.
Om du er ute etter argumenter for å avvise noe vil du alltid finne det, men det sier som sagt mer om deg enn om informasjonen per se.

J. Edgar Hoover som ledet FBI i en lang periode sa en gang følgende:

"The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists. The American mind simply has not come to a realization of the evil which has been introduced into our midst. It rejects even the assumption that human creatures could espouse a philosophy which must ultimately destroy all that is good and decent."

Svar på dette

Vel ...over alle SNYTEKLUTER...fakta er DOKUMENTERT.
Her går man til frontalangrep rettet på en person. Nå kan du ta meg også, fordi jeg skriver om det samme. La ikke bare en person få dette alene. Man kan gjøre mye, men man kan ikke frata andre mennesker retten til viten og informasjon. Det vi kommer med blir her kalt : svada, svake teorier, paranoia, tull og tøys m.m.
Kall oss gjerne paranoide gledesdrepere, bytt gjerne glansbilder og dyrk egobildet dere, men ta ikke ifra medmennesker retten til informasjon.

Svar på dette

Fakta med kildehenvisninger og annen dokumentasjon har dere allerede fått, men dere skal få det på nytt. Vi tar det gjerne om igjen. Ser ut som at det trengs.

Svar på dette

Du kan godt rasjonalisere hvorfor folk tror på dette. Hvordan folk skulla ha økonomiske interesser av å spre slik kunnskap unnslipper min forståelse, men du må gjerne forklare hva du egentlig mener. :)
Ifølge min egen erfaring med hallusinogener vil jeg heller hevde at slike opplevelser heller tar bort vrangforestillinger om virkeligheten enn å skape nye, men det kan vi godt være uenige om.
Jeg fungerer bra i det sosiale liv og føler meg overhodet ikke styrt av frykt eller andre fantasier.
Tvert imot har min integrering av diverse konspiratorisk informasjon økt min egen selvinnsikt og emosjonelle balanse. Så må folk gjerne kalle meg paranoid og psyk i hodet, men det sier mer om dem enn om meg.

Svar på dette

Der bryter vi inn, og sier nok er nok.

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 4 minutter siden
Hun sa noe om att døden er den største løgnen noen sinne. Det er jo en kul ting å si. All energi utstråler lys og oppfører seg mye som lys. Selv organiske celler utsrtåler lys. Sett en kikkert på deg selv en mørk kveld, en sånn som ser infrarødt ly…
for 5 minutter siden
det skal jeg prøve, situps i tanken..det er løsningen for meg:))
for 6 minutter siden
Ler ikke av andre. Men av bilder jeg får inn i huet mitt. Svette muskuløse karer pesende over maskiner på helsestudioet.
for 6 minutter siden
Ikke bra å le av andre på den måten kjære deg !!! Det er ikke fint må du huske på , i allefall ikke her på nettet som er så fult av kjærlighet !!!
for 10 minutter siden
Jeg får nok gangsperre i magemusklene, jeg også. Men det er fordi jeg flirer så mye akkurat nå.
for 17 minutter siden
Første gang jeg tok sittupps ,mens jeg å og slappet av i senga , fikk jeg skikkelig gangsperr i magemusklene sener på kvelden !
for 18 minutter siden
Eller en mer velkjent tanke, se for deg at du har en sitron, skrell den og se for deg at du setter tenna i den, og munnen har allerede begynt å produsere veske og forbereder seg på noe surt.
for 19 minutter siden
Ja, på Silva kurs lærte vi om dette, som f.eks om du er sulten ,men er et stykke unna matpakka di, så se for deg en banan, skrell den og spis den, og hjernen tror den har fått mat, og magen holder kjeft en stund til....
for 20 minutter siden
Lol
for 25 minutter siden
Ja og her er løsningen for de late ! Sett deg godt tilrette i godstolen og lukk øynene , og se for deg at du løper , tar armhevninger , sittupps , løfter vekter og alt annet for å ha en fin og velltrimmet kropp. Og det verste av alt ...det virker !
for 25 minutter siden
Ja, det var nettopp slike ting som var grunnen til at jeg spurte et annet sted om seriøse studier i hjerneforskning der de har holdt på med dette med å se for seg ting i sitt hode og det tror kroppen skjer i virkeligheten.
for 54 minutter siden
Til lyktemannen: Personlige opplevelser fungerer ikke som evidens, sier du. Nei, selvfølgelig gjør det ikke det. men så er det heller ikke nødvendig for den som opplever det. Det er ekte nok og trenger ikke objektiv evidens. Vitenskapen frykter kons…
for 56 minutter siden
Vivian la inn en kommentar til Kari
for 57 minutter siden
Kari la inn en kommentar til Vivian
for 58 minutter siden
Bengt la til et blogginnlegg
Hei alle sammen,Min tid her inne har vært betraktelig redusert siden lenge før jul av grunner jeg har funnet nødvendige for å gjøre mine oppgaver og det jeg føler jeg virkelig skal gjøre i denne så utrolig viktige tid. Jeg ser på dette som min vei v…
for én time siden
Åjoda, den lar seg lure:)) Så et program på nrk, fra bbc, der de (leger og forskere) tok blodprøver av 100 barn og målte innhold av hvite blodlegemer...så lot de barna se et dukketeater om Makrofager og hvite blodlegemer, ...også ble barna ledet i e…
for én time siden
Mange arbeider nok for at skolen skal bli bedre. Men det blir litt problematisk at de som skal jobbe for det ikke selv er oppmuntret på det i sin høyere utdannelse.
for én time siden
Er man godt kondisjonert i den troen, så opplever jo noen både himmel oghelvete. Så du har nok rett. Og de fleste er så kondisjonert at det er over og ut, så de opplever egentlig ingenting. Men det jeg tenkte på var mer at det i andre sammenhenger…
for én time siden
Alette la inn en kommentar til anneliane
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte