Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

For en som utenfra har fulgt disse diskusjonene som har foregått, virker dette som det komplette vanvidd. Tilsynelatende friske mennesker henger seg opp i teorier som verken kan bevises eller motbevises, legger mye energi i det og blir fornærmet på opponentene.
Om det sitter noen i bakgrunnen og styrer eller ikke, er vel totalt uinteressant, så lenge en selv ikke kan bevise noe fra eller til, eller gjøre noe med det. Illuminati, secet leaders, jøder, frimurerere osv. Javel, så planlegger de noe da, eller styrer verden dit de vil. Hva så? Jeg kan ikke benekte det og ikke bekrefte det heller. Hvorfor i all verden skal jeg da kaste bort tiden min på det? Tenk på alt det fornuftige man kunne gjøre i stedet, som å se på såpeserier eller stirre i veggen. Til og med det tror jeg er bedre enn å lulle seg inn i drømmer der man tror man er important og skal redde verden. For ikke å snakke om å jobbe litt med seg selv. Hadde alle gjort det, hadde det ikke vært nødvendig med ufoer fra det ytre rommet som skal komme for å få oss tomsinger på jorden opp på et høyere plan.
Ellers er det forstemmende å se at folk med et såkalt alternativt livssyn flyr i tottene på hverandre for det miste og er så hårsåre at de sutrer, skylder på hverandre, sletter profiler osv. Man snakker om bevissthetsnivåer, der alle i alternativmiljøene naturligvis er kommet langt. Og så er det ikke mindre kiv og intoleranse her enn i en skoleklasse.
Beklager oppgulpet, men er blitt rimelig fed up og oppgitt av å stå på sidelinjen noen uker og se på alt dette tullet. Som jeg sikkert ikke har forstått viktigheten av. Mange vil sikkert si på grunn av manglende innsikt, lavere bevissthetsnivå eller manglende intelligens. Får så være. Velger heller å leve i lykkelig uvitenhet, la dem som styrer verden kjøre løpet sitt og prøve å gjøre noe konstruktivt i nærmiljøet. På gruppene er det vanskelig. De jeg har vært engasjert i har ligget brakk lenge i skyggen av pavens skjegg og diskusjonene rundt det.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hva jeg får ut av innlegget ditt, Lebanah er en viktig ting, nemlig hvordan vi forholder oss til informasjon som er i strid med vårt virkelighetsbilde og den mentale projiseringen av verden som vi alle har. Det tema du lister opp berører oss på ulike måter, trigger tankene, provoserer følelsene og utfordrer oss å forholde oss til denne informasjonen i eget liv og vår egen hverdag. Vi kan ignorere uønsket informasjon, vi kan kritisk gjennomgå den og studere den videre, vi kan lett og ledig akseptere slik informasjon som sann og integrere den i vårt verdensbilde. Vi gjør alle våre valg. Og valgene vi gjør former oss som mennesker og informerer våre livsveier. Er vi tilstrekkelig bevisste på hva som skjer inni oss?

Svar på dette

Lebanah, det er i alle fall interessant å observere hvordan et fiendebilde oppstår...om ikke skremmende..kampen om sjelen, meningers gyldighet ved å bli bekreftet av en annen bevisthet eller avvist...behovet for å ha rett, bli sett, ender så ofte i fanatisme...det er en lang vei til mesterskap i livet...min egen balanse.....ble utfordrett av diskusjonen om pavens skjegg.....

Svar på dette

Hvorfor pleier du å si sånt da Armin?
Ordet konspirasjonsteori er jo ganske enkelt å forklare. Det handler om en teori om en konspirasjon. Altså en mening om at noen bedriver et slags komplott. Verre er det ikke. Det meste av det som har blitt omtalt som det her inne på forumet, har jo nettop vært teorier, eller såkalte "nye opplysninger" om div. komplotter av forskjellig slag. Om det er sånn at noen har brukt dette ordet om noe du vet er sant, ja så føles det sikkert feil. At disse er idioter er deimot ikke en selvfølgelighet. Kanskje de vet noe du ikke vet. Uansett er det sånn at om ting virkelig er godt dokumentert, så er det ikke lenger en teori, da er det fakta. La meg da for ordens skyld understreke at spekulasjoner og fakta er to vidt forskjellige ting. Av de linkene jeg har fulgt her inne, har jeg hittil bare kommet over det jeg anser som spekulasjoner og ubegrunnede påstander .

Svar på dette

Da får du bare fortsette å se og karakterisere andre som programmerte idioter. Det er ditt valg.

Svar på dette

Fortsetter det slikt, ender alt i en diskusjon om pavens skjegg....; -/

Svar på dette

De fleste jeg kjenner har forlengst gjennomskuet "3d - matriX" en døende dinosaur som trenger et nådeskudd hehe. Men så har vi jo levd en god stund i denne da.og har kanskje aldri "likt" den For tiden forholder jeg meg mest til MasterMatrix for å bli bedre kjent med den. - tilegne meg nye evner for en ny tid. Det trengs litt avansert magi også.

Svar på dette

Jeg er så gladfor at jeg har hoppet over alle disse filmene. I morgen blir TV skjermene svart også sier de. Så godt det skal bli!

Svar på dette

kanskje vi burde starte en gruppe for det paveløse skjegget og ta opp alt av interesse. Lukket medlemskap selvfølgelig ;-0

Svar på dette

respekt går vel begge veier, ord som idioter og respekt er uforrenlige ...tror jeg, selv når en tar opp temaer som pavens skjegg

Svar på dette

I denne gruppen diskuterer vi da forhåpentlig om noe, og ikke alt og ingen ting......

Svar på dette

Noen debattanter her inne nærmer seg virkeligheten med en innstilling om at det finnes en maktelite som manipulerer oss. De putter mye energi inn i en virkelighet der det eksisterer skulte ordener og konspiratorisk virksomhet. De argumenterer med at det er de som kjenner fakta og at alle andre er uopplyste. Bare det å hevde at "jeg kjenner fakta og ikke du", vitner om en total mangel på ydmykhet og en total mangel på evne til selvransakelse. Jeg mener at slike tankemønstre kan være farlige hvis slike mennesker blir mange nok. Historien har vist oss at denne tankemåten ligger til grunn for alle horrible folkemord og krigsutbrudd. "Vi har rett". Dere er uopplyste og mindreverdige og er kun en brems for utviklingen av menneskeheten. Dere kan elimineres. "Vi skal gjennom en transformasjon til 5. dimensjon og dere står i veien".

En annen måte å nærme seg virkeligheten på er å være ydmyk i forhold til fakta og den uendelighet av virkeligheter som finnes der ute. Ingen av oss her på forumet er i det hele tatt i stand til å kjenne fakta om noe som helst! Det er ingen elite i hele verden som klarer å styre pengemarkedet og den "største konspirasjonen gjennom tidene, bankvirksomheten". Den er blitt global. Grådighet og maktmisbruk eksisterer, men ikke bak enhver stein. Mennesker som fortaper seg i konspirasjoner lever like mye i en livsløgn som de som velger å fokusere på noe annet.

Svar på dette

Jeg tror kanskje at dette materialet er så overveldende mye av, at folk ikke ser sitt syn med å begynne å gå i dybden av materialet. Fordi den ene kospirasjonen trigger den andre, siden de fleste er vevd sammen. Men jeg forstår de som ikke har tid eller vilje til å lære om dette, eller avviser det totalt. For det er et ordtak jeg liker, som sier: Læreren kommer ikke før eleven er klar. Om man blir interessert i konspirasjoner som det første møtet med den alternative bevegelse, eller om man har gått mange kurs i healing og sevutvikling før man blir interessert i konspirasjonene er vel tilfeldig. Man er ikke mer mørk, eller mer lys, av den grunn. Men man bør ikke avvise det totalt før man har snudd hver stein, syns nå jeg . Dessuten å sammenligne oss med nazister hører vel ikke helt hjemme under nettetikke,der bør du få refs fra Øyvind. Eller hva syns dere?

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Så flott. Har du vært til Crazy Horse Mountain?
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Nå er Rathe og esther ama venner
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
Tor Håkon Eide God jul =)
for én time siden
for 2 timer siden
Ingmar Hansen la til et blogginnlegg
Det er stille ute. Enda et lag med nysnø ligger der som en jomfrulig uberørt hinne, inviterer til å bli brutt. Jeg undres, finnes det snø i himmelen? Som de englene vi er, midlertidig her på jorden burde vi kansje lage "engler i snøen" nå når vi har…
for 2 timer siden
Say yes to whatever it is. Because if you say yes to it and then you get in the middle of it, and you say, "Uh oh, this isn't really turning out the way I wanted it to," then out of that is born another desire. And as you say yes to that, then it tu…
for 2 timer siden
Viktig det du poengterer her, Ada! :-)
for 3 timer siden
Torbjørn la til et blogginnlegg
On this day of your life I believe God wants you to know... ....that this is the eve of the birth of the Christ is you. It is a re-birth, of course, for the Christ has always been there. On this special eve, may you experience that Presence in you,…
for 3 timer siden
Min mening er at president Obama fikk fredsprisen ett år for tidlig. Men nå har han vært her og hentet prisen, så får vi håpe på CHANGE - den forandring som Ingeborg snakker om må til - blant annet empati og kjærlighet til alle uansett hudfarge og r…
for 3 timer siden
for 3 timer siden
GOD JUL til alle altnettere.
for 3 timer siden
Natalia ble med i Inge sin gruppe
Vi som også er med på facebook
for 4 timer siden
for 4 timer siden
for 4 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte