Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

ninamor

Klasseskille på jorden? Også når det gjelder alternativ tenkning?

Jeg har nå vært inne på alternativt nettverk en tid. Har observert og lest det andre har kommentert til hverandre. Merker at jeg ofte sitter igjen med en vond klump i magen... Diskusjoner foregår en del ganger på et plan som viser at mange er dypt uenige, og kommer til tider med usaklige kommentarer... Virker nesten som dere er fiender...? Har kontakt med en person som er synsk. Han kan det meste. Disse "gavene" har han fått overført fra noen annen da han var liten. Han sier sjøl at han har lite tro på folk som må strø rundt seg med vanskelige ord og en hel liste med kurs for å på en måte tro at de er viktigere enn andre... Ser at enkelte fremhever seg sjøl som om de er kommet på et mye høgere plan enn andre, samtidig som det virker som mange dyrker sitt eget ego...? Hvordan vil et slikt samfunn bli? Bedre enn det vi har i dag? Jeg har sikkert en lang veg igjen å gå, men tror vi kommer langt med å bruke magefølelse og nestekjærlighet..? Har vel kanskje kasta ut en brannfakkel, men har veldig lyst til å høre om det er flere som kanskje deler de samme tankene som meg.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei Nina, den brannfakkelen du kastet ut her er deg, hvorfor du gjør det, det sitter du med svaret på!!

Du som mener så mangt om andre her, hvilken tro har du på deg selv?
Det du tror om deg selv, speiler seg ofte gjennom det du ser i andre; å da spør jeg deg, kan det være mer gjennomsiktigdet du skriver ovenfor her da? Det er svært lurt å se sin egen årsak før du prøver å se andres!!

Hvorfor har du en vond klump i magen? Ingen som kan gi deg det!!
Om en skal forstå mangfoldet, så må en se mangfoldet i selvet, ikke dømme seg for det en er eller tror en ikke er, for da ser en så mange feiler hos andre!

Ønsker deg en hilsen fra hjertet

Svar på dette

Hei Hilde Kristin. Den vonde klumpen jeg skriver om er på et vis å symbolisere at jeg reagerer på at enkelte ikke ser ut til å respektere andres meninger. Jeg er helt enige i at målet med en diskusjon på langt nær ikke er å bli enige. Vi skal ha lov til å være uenige. Da er vi ved kjærnen av det jeg tenkte på da jeg starta diskusjonen. Hivde vel ut en tanke. :)

Svar på dette

Nå har du allerede analysert henne, Hilde, og gitt henne råd.
Er ikke det å sette diagnosen litt raskt?
Jeg er ikke enig i at det man kommer med alltid er en speiling. Det er litt for lettvint.
Det har til tider vært mindre gode vibrasjoner her inne, men det har endret seg til det bedre...

Svar på dette

jeg jubler for at du sa dette Aud:))Helt enig

Svar på dette

stå på Nina:))jippi

Svar på dette

Det er akkurat det æ mein! Vi har aill noe å lær av kvartinnjer uansett kor vi e på veien! Tusen takk.:)

Svar på dette

Kanskje utvikler vi oss ved å delta her på forumet, ihvertfall når diskusjoner som oppfordrer til selvransakelse blir tatt opp. :)

Svar på dette

Til Torbjørn. Så saint så saint... Alle er vel seg sjøl nærmest... :)

Svar på dette

Jeg har også sett på noen diskusjoner og deltatt i noen få. Har lyst til å kommentere denne også....ikke for å si om noen har rett eller tar feil....men fordi jeg ønsker å si hva jeg mener om det du Nina tar opp.... Noen diskusjoner blir opphetet...noen diskusjoner går bare over av seg selv....noen treffer deg og noen treffer meg...noen føler sin sannhet er den mest riktige...noen er slik og noen er sånn... Og da tror jeg at alt er som det skal være....fordi jeg har en formening om at alle har vi vår vei å gå....og at alle er vi der vi skal være tll enhver tid...på forskjellige ståsted...med forskjellige uttrykk... Så får man delta der man kjenner det passer for en selv...og trekke seg ut om man føler det blir vanskelig. Det høres kanskje naivt ut....men jeg kjenner det sånn. Jeg ønsker også å spre mitt lys....og det gjør jeg på min måte...mens andre gjør det på sin måte....
To ord som jeg mener er viktige i all relasjon med mennesker....også her på nettet....er respekt og ydmykhet. Vi er alle i samme familie....og vi har alle noe å lære....

Svar på dette

AMEN:):):)

Svar på dette

Hvis du er like god til å rote i hop en middag som å slenge ut tanker, så blir det en god middag, Silje!

Svar på dette

Jeg er også opptatt av entusiasme.... og begeistring.

Har vært inne på profilen din, Silje. La merke til den alfabetiske beskrivelsen av deg selv. Lette etter ordet ENTUSIASTISK. :)

Ditt innlegg var interessant. Jeg deler din oppfatning. Bra (be)skrevet!

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 30 minutter siden
Dette er en gruppe for de som er interessert i forming, kunst og hobby aktiviteter. Her kan du komme med/få råd og tips innenfor det kreative.
for 45 minutter siden
juleklem :)
for én time siden
Unn God jul til alle hvor de enn måtte befinne seg:-) !
for én time siden
Nå er Unn og Kundan Rockstad venner
for én time siden
for én time siden
:-) det var fint......
for én time siden
for én time siden
Ann mari Halvorsen Gledelig jul og et lykkelig nytt år ønskes alle:) lys klem...
for én time siden
Ha en konspiratorisk jul!!! :)
for 2 timer siden
trine God jul alle sammen:)
for 2 timer siden
trine har oppdatert sin profil
for 2 timer siden
wow!!! Den der var snedig! Har noen her prøvd seg på den øvelsen? Hvordan gikk det? Puh, - ser litt slitsomt ut....
for 2 timer siden
Nei og nei, Svein!!! Dette er ingen hval, men kvinnens skjønne, vidunderlige bakside :) God jul ;o)))
for 2 timer siden
Karl Hansen la til et blogginnlegg
Ser du sola, du ola ser du månen nei det er overskyet i dag som i går vi med freidig mot over engen over bekken, for å hente ull. For tante pose satt og vevde pledd, som frelsesarmeens soldater skulle ha noe å sitte på, når de passet på gryta hennar…
for 3 timer siden
Marianne Bar har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
Tony Samara How to face today's challenges and prepare | Tony Samara | www.tonysamara.org | http://www.youtube.com/watch?v=z1PUDbVtkuQ
for 3 timer siden
Tony Samara la til en video
for 3 timer siden
for 4 timer siden
for 9 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte