Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

hvis det er sånn,at vi velger våre liv.At før vi kommer til jorden,så har vi valgt våre foreldre,hvordan våre liv skal bli,og kanskje når vi skal dø.Kan det da være,at vi også velger hvordan vi skal dø??Håper på tilbake meldinger på dette

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei.
Har lest litt diverse litteratur om temaet. I flere bøker har jeg lest at før vi blir født så legger vi en plan for det livet vi vil leve, og utfra hva som er vårt liv, så velger vi våre foreldre m.m. Når vi har lært det vi kom for å lære, så skal vi dø, for da er planen ferdig.
Måten vi skal dø på er nok også lagt inn i planen vår.
Men uansett så blir det opp til hver enkelt hva vi vil tro på, og et sikkert svar er umulig å gi,før en selv har kommet tilbake til den åndelige verden.
Det er egentlig godt at vi ikke vet alt som skal skje med oss, at vi faktsikt glemmer hvilken plan vi har for livet.

Svar på dette

det har vært snakket om selvmord,i en diskusjon her før.Og da ,at det er en dårlig løsning,for da må vi tilbake en gang til,for å lære akkurat det samme.Men,tenk om det er noe av lærdommen???

Svar på dette

Hei,

Tenk om selvmord er noe av lærdommen skriver du....... da TROR JEG at det dreier seg om lærdom på å UNNGÅ selvmord , og TAKLE utfordringene som gjør at man har lyst til å ta det man der og da tror er den den "enkle vegen" tilbake, og vende denne lysten til Å LEVE istedet..??

Svar på dette

kanskje Bjørg,men dette er jeg ikke helt sikker på.er det en enkel vei å velge selvmord?

Svar på dette

he, he.Da skjønner jeg litt mere av alt.TAKK Mike

Svar på dette

Helt enig med deg Rita, og missforstå meg rett Sjelen min, jeg mener ikke det er en 'enkel veg' å velge selvmord....men som jeg skrev så tror jeg at det ofte er det mennesker tenker DER OG DA, når de gjør det. De 'flykter' fra problemene som Rita skriver, og slik sett kan man si det er en 'enklere' veg enn å møte utfordringene?
Men man kan selvfølgelig ikke 'ta alle under en kam' her. Michael Newton som jeg henviser til annen sted her, sier at det er forskjell om vi velger selvmord ut fra sykdom i en ødelagt kropp , eller visst vi gjør dette med en sunn og frisk kropp.....

Svar på dette

Jeg har lest en del av Michael Newtons forskning på Livet mellom livene, som jeg gjerne vil dele med dere:

Newton sier at etter i mange år ha hørt mennesker i dyp hypnose forklare deres livsvalg, så tror han ikke at de fremtidige valgmulighetene er ubegrensede. Det er ingen grunn til at vi skulle ha uendelige mange mulige valg i livet. Disse valgmulighetene mener han kun er så forskjellige at vi kan lære noe av resultatet. Veilederne våre og De Vises Råd forhandler med våre livs ”hva hvis”. De kjenner til begivenheter som ennå ikke har funnet sted innen for den store sammenheng og vet hvor stor sannsynligheten er for at det inntreffer. Det sies at vi får velge blant noen kropper som kommer til å eksistere innen for de begivenhetene vi har valgt. Kroppene er valgt ut fra at våre karaktermessige mangler skal settes sammen med visse kroppslige temperamenter for å frembringe en bestemt type av personlighet. Disse kroppene fødes grovt sett innen samme tidsramme, og å betrakte den rekken med begivenheter som størst sannsynlig er knyttet til disse kroppene, er som å se traileren til en film. I motsetning til når vi avslutter et liv, der vi går gjennom alle detaljene i livet, og lærer av hva vi kunne gjort annerledes, så har vi bare begrensede muligheter til å gå inn i enkelte detaljer i vårt fremtidige liv. Gjennom energiskjermene kan vi tre inn i opplevelsen, eller vi kan velge å betrakte livet utenfra. Det virker som at vi får se flest detaljer fra alderen åtte til tjue år, og det er nok fordi at det er i disse årene de fleste og viktigste valgmulighetene vi har, dukker opp. Det er vår frie vilje til å velge en bestemt handling, som gjør det mulig at et liv kan endre seg. Denne årsaks-sammenheng er en del av karmaloven. Karma er mulighet, men dreier seg også om mot og utholdenhet. Karma handler heller ikke bare om våre handlinger, det er også noe indre, som avspeiler våre tanker, følelser og impulser – som alle igjen står i forbindelse med årsak og virkning. Karma er mer enn å handle riktig mot andre, det dreier seg også med hvilken hensikt vi gjør dette i.

Mennesker har en ide om at fri vilje og skjebne er motstridende krefter. De forstår da ikke at skjebne representerer summen av våre gjerninger gjennom tusen av år i en mengde inkarnasjoner. Gjennom alle disse liv hadde vi fri vilje til å velge. Vårt nåværende liv representerer alle fortidens opplevelser, behagelige så vel som ubehagelige, og derfor er vi et produkt av alle våre tidligere valg. Legg så til den kjensgjerning at vi bevisst kan ha anbrakt oss selv i de situasjoner som tester våre reaksjoner i begivenheter i våre nåværende liv, uten at vi selv er klar over det. Vi oppholder oss i en bestemt kropp av mange grunner.
Newton, Michael (2005). Sjæleskæbner. BORGENS FORLAG (dansk utgave) s. 409

Newton mener at reinkarnasjon ville være fullstendig meningsløst hvis livet var helt og holdent forutbestemt. Vi ankommer i stor utstrekning med det vi har bruk for til å passe på oss selv. Karma kan innimellom føles som en straff, men der er en rettferdighet og balanse i dette, som vi kanskje ikke ser når vi står oppi det. Vi kjenner til mange utfordringer i livet på forhånd og valgte dem av gode grunner. Og det er viktig å forstå at uansatt hva som hender i livene våre, om det for eksempel er ulykker eller alvorlige sykdommer, så har vi vår fulle frihet til å gjenoppbygge vårt liv etter enhver katastrofe, hvis vi er villige til å ta ansvaret for å gjøre det.
Viktigere enn de begivenheter som tester oss i livet, er hvordan vi reagerer på disse begivenhetene og hvordan vi håndterer følgene av disse.
Det er en primær årsak til bevissthetens hukommelsestap, og den gjør fri vilje og selvbestemmelse mulig, uten at disse begrenses av flashback erindringer om hva vi så i skjebneringen i forevisningslokalet.

Et nyfødt barns sjel og hjerne innleder tilsynelatende deres forbindelse som to tydelige adskilte vesener og blir til EN bevissthet. Noen mennesker bryr seg ikke om min oppfattelse av at det er to posjoner eller dualiteter mellom kropp og ånd, fordi det betyr, at mens sjelens udødelige karakter lever videre, dør kroppens midlertidige personlighet. Men det var sjelen, som sammen med en kropps bevissthet skapte en enestående personlighet med et enkelt selv. Selv om kroppen som fysisk organisme dør, glemmer den sjel som oppholdt seg i denne kroppen aldri sin vert, som gjorde det mulig for de to å oppleve jorden på et bestemt sted i en bestemt tid. Vi har sett hvordan sjeler kan huske, og gjenskape hvem de var i visse tidslinjer.
Newton, Michael (2005). Sjæleskæbner. BORGENS FORLAG (dansk utgave) s. 424

Bølgene etter fortidens begivenheter eksisterer stadig uutslettelig i den åndelige verdens bibliotek. Men om nåtid og fremtid også eksisterer i NUETS tid, hvordan kan fremtiden så endres, når fortiden ikke kan? Er dette et umulig paradoks? Innen for kvantemekanikken ser det ut til at lyspartikler forsvinner i ett punkt og dukker opp igjen med det samme et annet sted. Hvis da enhver begivenhet i tid eksisterer langs bølgelignende skvulp av sannsynligheter, er det da sannsynlig at en fortids begivenhet forlenes med visse evige egenskaper, mens fremtidige begivenheter stadig flyter og er åpne for forandringer? Jeg har en sterk følelse av at svaret er ja.
Newton, Michael (2005). Sjæleskæbner. BORGENS FORLAG (dansk utgave) s. 398

Svar på dette

jeg vil takke dere alle for innspill i diskusjonen.:))

Svar på dette

Jeg har lest, tror det var Sylvia Browne i en av sine bøker, at et selvmord er et brudd med sin egen plan. Men at det skilles mellom hvorfor selvmordet ble utført, og det kommer av feks sykdom(alvorlige psykiske sykdommer etc). Hun skriver at de som begår selvmord går rett tilbake til en ny livmor uten å sette om en ny plan, mens de som gjør det som et resultat av feks sin sykdom da lager en ny plan for det neste livet.Hun beskriver også at vi har lagt inn 5 mulige utganger i planen vår for når vi skal dø, og hvilken vi velger er uklart når vi starter et nytt liv. Men det er ikke sikkert at vi vet at vi feks kom til en slik utgang, der vi nesten valgte døden. Det kan være at jeg feks kom for sent til en buss, og dersom jeg tok den bussen jeg skulle tatt, så hadde jeg blitt påkjørt. Men det er uansett mye spennende litteratur om dette, og bøkene til SB er veldig lettleste.

Svar på dette

sjelen min - som utdannet Esoterisk Healer og Esoterisk Astrolog er min oppgave å gjøre nåtidens voksne mennesker( etter 33år) seg bevisst sin sjelsoppgave i dette liv - Karma -
Karmabegrepet hører den gamle aurastruktur til og fungerer på den måte, at man alltid får igjen det som man selv sender ut til verden. man får lønn som fortjent og possitiv eller negativ feedback fra omgivelsene tilsvarende sin egen oppførsel i forhold til andre. Nutid
leser bok om våre Indigobarn og våre nye Krystall barn og siterer Anni Sennov som skriver veldig godt og opplysende om dem og ny tid:
Skjebnen representerer det enkelte menneskes helt bestemmte livsformål også kalt DHARMA som personen forventes å innfri,oppfylle og eller oppnå i løpet av sin levetid her på jorden. Våre nye barn har ikke karma de er kommet for å gjøre det de skal - har selv et krystallbarnebarn som blir 2 år nå den 14 oktober og ja det er full fart - mitt indigobarnebarn på 10 år er meget direkte og de lyver ikke og det kan ikke vi voksne heller gjøre for dem - de hvet.
Mye spm. om selvmord her og hva da med sjelen?ja den blir nyfødt direkte også ved ulykker og krigshandlinger - så jeg sier at vi må leve så lenge vi kan for det er da slitsommt å få sin spebarn og barnetid om igjen.?
Min livserfaring her og nu gir meg sjelero takket være opplyste mennesker før meg og i nutid. Elsker mine medmennesker og sender lys og kjærlighet i en tøff tid - men allt må ryddes opp i dette kaos vi har på jorden nå (2012). Vi alternative mennesker sender mere lys til moder jord og bestefar ånd for denne opprensing for våre fremtidsbarn slik at de kan få Planen, jordens arv videreført - ha en fin weekend i ånd,sjel og legeme - sender dere alle lys og kjærlighet - masse klemmer fra Evita

Svar på dette

Skjebnen eller Dharma har sitt innspill her - allt har en plan for oss sjeler som mennesker

Svar på dette

ja, også har vi i tillegg frie valg.
en morsom forklaring på det frie valg kan være som dette.

Du har forhåndsbestemt at i ditt liv skal du fra norkapp til oslo, det er det du skal.
Så kommer det frie valg, måten du går på.
Du kan løpe og komme raskt fram, du kan krype og ga mange sideveier.
Du kan være dritafull hele reisen.
Du kan stikke innom masse sideveier.
Du kan hilse på alle du møter.
Du kan gå alene eller med flere.
Du kan være glad og synge på veien.
Du kan bekymre deg for alt du ser mens du går
Du kan..
Du kan....
og du kan.....

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

for 25 minutter siden
Dette er en gruppe for de som er interessert i forming, kunst og hobby aktiviteter. Her kan du komme med/få råd og tips innenfor det kreative.
for 40 minutter siden
juleklem :)
for én time siden
Unn God jul til alle hvor de enn måtte befinne seg:-) !
for én time siden
Nå er Unn og Kundan Rockstad venner
for én time siden
for én time siden
:-) det var fint......
for én time siden
for én time siden
Ann mari Halvorsen Gledelig jul og et lykkelig nytt år ønskes alle:) lys klem...
for én time siden
Ha en konspiratorisk jul!!! :)
for 2 timer siden
trine God jul alle sammen:)
for 2 timer siden
trine har oppdatert sin profil
for 2 timer siden
wow!!! Den der var snedig! Har noen her prøvd seg på den øvelsen? Hvordan gikk det? Puh, - ser litt slitsomt ut....
for 2 timer siden
Nei og nei, Svein!!! Dette er ingen hval, men kvinnens skjønne, vidunderlige bakside :) God jul ;o)))
for 2 timer siden
Karl Hansen la til et blogginnlegg
Ser du sola, du ola ser du månen nei det er overskyet i dag som i går vi med freidig mot over engen over bekken, for å hente ull. For tante pose satt og vevde pledd, som frelsesarmeens soldater skulle ha noe å sitte på, når de passet på gryta hennar…
for 3 timer siden
Marianne Bar har oppdatert sin profil
for 3 timer siden
Tony Samara How to face today's challenges and prepare | Tony Samara | www.tonysamara.org | http://www.youtube.com/watch?v=z1PUDbVtkuQ
for 3 timer siden
Tony Samara la til en video
for 3 timer siden
for 3 timer siden
for 9 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte