Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Hva tenker du om organdonasjon? jeg tenker at om jeg kommer i en situasjon der jeg skal forlate dette livet, er det helt ok å overlate noen friske deler til andre trengende som skal være her en stund til... Jeg har mange rundt meg som er veldig skeptisk til dette. Hva tenker du?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Dette er jeg helt enig med. Når jeg ikke er noe mer, da jeg reiser til det nydligste sted mann kan komme til, og jeg har noen kroppsdeler som er inntakt, vil jeg gledelig hjelpe et menneske som trenger mitt organ. Legene kan ta alt som er brukelig, til å kunne hjelpe andre med.Det eneste jeg ville blitt enig om med legen er at di må knuse ben, og brusk sammen og legge dette i en urne. Da overtar familien resten, fordi jeg vil bli spredd ut fra et høyt fjell.Dette er mitt høyeste ønske, Sender deg mye lys, og kjærlighet. Gro Marita.:)

Svar på dette

Det er veldig fint at så mange er villige til å donere sine organer om de skulle bli utsatt for en så alvorlig ulykke at de dør eller de gir en nyer til et medlem av familien, men jeg forstår også de som har betenkeligheter.
Selv var jeg heldig da nyrene sviktet og kreatininen i blodet ble så høyt at jeg måtte i dialyse. Da jeg kom hjem fra sykehuset og fortalte kona at jeg måtte ha en ny nyre sa hun umiddelbart: "Du kan få en av meg for jeg har to" Jeg meddelte dette til nyrelegen, og hun sa: "Ja da får vi undersøke om det passer" og det gjorde det. Kirurgen som flyttet nyren sa etterpå at at hennes nyre lå så greit til at en kunne tro at dette hadde vi avtalt på forhånd. Selv sitter jeg med en følelse at det stemmer for slik livet har artet seg for oss har dette vært et av elementene som har hatt stor betydning for at vi holder sammen. (kanskje det ligger noe karma her)
Det er intressant det noen sier om energier og betydningen av cellehumommelsen. Det er nok mye personlig som har satt seg i kroppen og de forskjellige organene så det er mulig at dette kan ha en viss betydning. Jeg sitter da med spørsmålet: Har konsa nyre hos meg hatt noen betydning annet enn at utrnfungsjonen har fungert greit i de 9 årene den har hatt den jobben?
Det er helt klart at noe skjedde med meg da jeg fikk ny nyre, men jeg har tilskrevet dette medisinene jeg må ta. Jeg går kontinuerlig på prednisolon og cyklosporin og disse har helt betydlige bivirkninger, og jeg kjenner etterhvert at langtidsvirkningene også kommer. Om dette også har noe med organenergiene å gjøre vet jeg ikke, men men den ser ut til å trives for den jobber faktisk bedre og bedre. Når Heidi refererer til noen som hevder at en som donerer hjertet vil en ikke reinkarnere så tror jeg nok det er en missforståelse. Når mennesket frigjør seg fra legemet er det fritt, selv om noen hevder det kan ha et "avtrykk" av spesielle hendelser i foregående lig som kan komme til yttrykk i fødselsmerker.
Når ens organer svikter og den eneste løsning er å få et nytt organ så er ikke dette noen ideell og enkel løsning, men inntill legevitenskapen har utviklet bedre metoder for å helbrede syke organer er jeg glad for at jeg fikk denne nyren for alternativet ville være å gå i dislyse 3 ganger i uken og sitte i dialysestolen 4-5 timer hver gang, eller hjemmedialyse med skifte av dialyseveske 5 ganger om dagen. Etter en dialyse er en som regel ganske utslått så det er ikke mange dager i uken en føler seg OK, men dette varierer selvsagt fra person til person.
Så jeg sender en stor takk til alle de som er villige til å donere organ til syke mennesker i en dramatisk situasjon - for begge parter.

Svar på dette

Det eksisterer en del "teorier" ang. organdonasjon og reinkarnasjon. Personlig er det en del av dette som ikke stemmer for meg, men jeg sakset noe på nettet til opplysning om hvor noe av det kommer fra:

VISDOMSORD FRA ILIUKA - NR. 2 – 2007
Hentet og redigert fra ulike råd av Bliwaki – ferdigstilt 21.06.2007.

Utskrift fra Varteig 16.09.03 (Bliwaki), Rakkestad 12.03.07 (Hlin), Solbakken 25.03.07 (Manito), Asker 18. og 19.04.07(PhiKing), Säter 1.-4.05.07 (Hikanela), Sarpsborg 21.05.07 (PhiKing) og 23.05.07 (Bliwaki), ”Den helige ø” 24.05.07 (Bliwaki).

ORGANDONASJON
När jag träffade Ambres på 90-talet berättade han att hjärtat kan man inte lämna bort, då kan man inte inkarnera mer om man lämnar ut hjärtat till någon annan. Stämmer det?
Så är där korrekt.
Andra organ då?
Vi ser där ej är klokt. Där finns i vissa fall ett behov, dock om där ej är i behov, så skall den ej lämna sina egna organ. För en organ bär således information om människan och individens smärta. Och om den så äter mycket av sina aggressioner så bliver där något förgiftat i sin galle t ex. Således är där informationer där bliver i gallen om där så är för resten av sin inkarnation. Således är där ej klokt lik den transformerar sina organer till sin nästa. (010507)

Organtransplantasjon, - er det okei i forhold til at genmaterialet blandes?
Ei er det.
Hva med eter-legemet til avdøde, da?
Vi ser; der er noget der så må søkes at skapes nogen hellig seremoni, lik der forvarer noget av sin egen sjels opprinnelse, lik den besmitter av åndens energier.
Således der finnes liv i organismer, i organer hvori der kan besmittes og således lese av den annens natur hva der var i pinsler og forstyrrelser.
Der er óg således hva der bliver til depresjoner, noget der fanges opp gjennom annens organer. Der er således óg i gleder der kan fanges opp.
Alt hva der er, er forvaret i minnenes celler, og hva der er i organ er således knyttet for organet.
Galler er noget forknyttet for hvorledes menneskebarnet har fortettet og undertrykket sine aggresjoner. Galler bærer meget av gallens energier, der er av forsuret PH, og der er således noget der skapes til at minnes sine aggresjoner.
Hva der er av hjertet, der er lik der finnes viljer kontra uviljer. Om menneskebarnet der døde og der mistet sitt således hjerte, bliver så noget hengivet i sitt selv til at overgi sitt selv av tretthet av at leve, så er der fanget opp av hjertet der bliver transformeret til sine nester. Nester der bliver at hente hjertets kvaliteter bliver således at fornemme gjennom lange tider hvorledes livet bliver trett at leves.
Den der søker at forvare noget forbyttelser av lunger, bliver så at óg forvare og forbytte noget av den annens lik sin nestes tanker ikring det at leve og at ånde. Således er der óg hva der så er forsøkt at fortie gjennom sitt livets ånde. Og at fornekte sitt selv at gjøre, der bliver festet i lungens kvaliteter. De der så søker at skape forbitrelser for sine nester for at den selv bliver forhindret i sitt liv at leves, bliver at skape cancer i sine lunger.
Der er således for organer, hva der tales blodets årer, arterier, der forvares og forbyttes, der skal nøye tenkes noget ved hvilken kvalitet der var i energier der løp igjennom åren. Hva der er i lille kapillærer, er ei så meget viktigt, dog der var alt større viktigheter for hva der er av aorta.

Svar på dette

Magne
For en flott historie du kommer med her. Jeg tror også at dette var en høyerer mening med..du og din kone altså. Flott å kunne hjelpe hverandre på denne måten. Det må føles veldig spesielt:)

Svar på dette

Hei Gro Anita... jeg er fullstendig enig med deg...
Jeg meldte meg som donor for et par år siden, da en av mine nærmeste ble alvorlig syk og står fortsatt på organliste... vil gjerne belyse at det er stoooor mangel på organdonorer der ute... kjære vene... når jeg dør, ja så forlater jeg faktisk denne kroppen for godt... hjertet også (et organ som faktisk er livsviktig å få inn på organmarkedet og kan styrke livskvaliteten for andre og gi dem lengre liv enn med sitt eget) så hvorfor i alledager skulle jeg ikke ønske det aller beste for de sjeler som velger å bli lengre på denne jord enn meg? og kunne mitt hjerte eller noe annet organ hjelpe et menneske å få en økt livskvalitet den tiden denne sjel velger å bli, så hva er vel bedre...... Det med at sjelen er tilknyttet hjertet etter den fysiske død.... jo det er sant at den auriske energi fra den avdøde vil henge igjen i kroppen en kort tid etter den fysiske død(auraen ebber sakte ut av det fysiske legeme), eller som min veileder sier, inntil sjelen har gjennomgått den endelige dødsprosess (på den andre siden/kilden) men når dette skjer vil denne forbindelse bli brutt.... Jeg tror at joda man kan kjenne energiene fra organgiver akkurat på samme måte som ved andre ting,(psykometri) men jeg forstår det som at ved donasjon vil den sjelsmessige kontakt brytes raskt, men den energimessige/minner delen blir igjen uansett, men kan renses som alle andre organer og bli ett med den nye kroppen... så da blir det vel opp til tilliten da, å avgjøre å tro det beste eller verste.... jeg velger å tro at dersom en av mine organer skulle komme noen til gode så flott,,, dersom de skulle bli avvist av vedkommende så har jeg tillit til at da var det en årsak til det også... denne sølvtråd som er nevnt her kan forøvrig sees når en er på astral reise, og den er forbundet med solarplexus, og deretter hjertet....
Hmm skulle absolutt vært påbudt med energimessig rensing av organer som bir donert, men den er vel høyt opp og langt frem i sykehusnorge ennå... det får bli opp til den enkelte å gjennomgå en renselsesprosess/healing for å bli ett med det nye organet da;O)
Men jeg ser og forstår at det er endel frykt knyttet til dette tema, og mye handler her også om frykt for døden og at ingen ønsker tenke seg til den dag det skulle skje.... vi er selvfølgelig alle av ulikt syn, og det er greit det, skulle bare ønske flere tok seg tid til å tenke gjennom og faktisk ta stilling til saken... jeg tror det gjør avgjørelsen lettere for de gjenlevende også når en vet at den avdøde faktisk ønsket å være donor selv....;OD
bra dette kom opp til diskusjon

Svar på dette

Så filmen 21 Grams i går.

Sean Penn i hovedrollen. Her får han et nytt hjerte. Filmen får en bizzar vri der han oppsøker og innleder et forhold med kona til fyren som donerte hjertet.

At han også skiftet personlighet på en måte ga hele filmopplevelsen en ekkel bismak. Var vel også målet til regisøren så jeg.

Svar på dette

I utganspunktet positiv som mange her til donasjon. men er litt skeptisk til dette etter at jeg gikk til thetahealing for virket det som om det fikk konsikvenser for energisystemet videre i andre liv når man enten ble halshugget, patert i død tilstand, om deler ble tatt ut av kroppen, ...enten levende eller ved nylig død... Litt rart dette, jeg måtte på en måte settes sammen igjen ved thetahealing.
En theathealer får innblikk i klientens tidligere liv og hendelser som er viktig for helbredelse og jeg hadde blitt både halshugget, patert som offer, levertransplatantasjon, hendelser som skjedde enten jeg var levende eller nylig død. Har tidligere fått høre jeg har blitt halshugget og delt i to ved livet, noe som Også kom fram ved thetabehandlingen. Må tilføye at om det skjedde at om en i nær familie sterkt tilknyttet til meg hadde trengt min nyre fx og det var match så hadde jeg nok donert min ene nyre tror jeg, og er nok mening i mye som skjer, erfaringer man skal ha.

Svar på dette

Organdonasjon...det viser seg at minnene til avdøde sitter i alle avdødes celler og organers celler, dvs. at minnene blir med i de donerte organene. Dette er det ikke snakket så mye om..bare sånn appropos...Liv

Svar på dette

jeg har en sterk tro på at sjelen til den enkelte kan ha ønske om å leve lenger enn hva den fysiske kroppen faktisk skulle tilsi utifra dens fysiske tilstand. Den er blitt påvirket gjennom hele livet og også gjennom reinkarnerte minner som skrives her... i visse tilfeller tror jeg faktisk at man ved en organdonasjon kan gjøre det mulig for denne sjel og ånd å få bedre livskvalitet i noen år, enn hva den ville hatt i sin orginale kropp, og mulig leve lenger/ha lenger livserfaring enn hva den opprinnelig skulle kunne med det gamle organ... husk at man hele livet tar nye valg, også ang livslengde, og skulle en sjel ønske å leve lenger med ett av mine organer som hjelp, ja så hvorfor ikke la den få muligheten til denne ekstra tid med livserfaringer... slik tenker jeg... alt har sin årsak, også døden, og vi lever i et erfaringsrike basert på egne valg av vei gjennom hele livet... derfor ønsker jeg å donere, og ber om at dersom det skulle bli behov for en av mine organ, ja så ville det faktisk være til gode for min mottaker;O)
og det er faktisk mulig, som jeg skriver å rense gamle minner/energier ut av vev, også fra donert vev.... (synd praksis bare er kjent innenfor alternativt energiarbeide) men men... vi vil alle ha ulike syn på dette med egen kropp, og forholdet til den... Mitt ønske er kun å hjelpe, og tror faktisk det er mulig å gjøre livet til en annen bedre ved hjelp av nye organ, kjenner flere som har fått det også og lever et flott liv også i ettertid;O)

Svar på dette

RSS

Om

Alternativt Nettverk Alternativt Nettverk opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Min mening er at president Obama fikk fredsprisen ett år for tidlig. Men nå har han vært her og hentet prisen, så får vi håpe på CHANGE - den forandring som Ingeborg snakker om må til - blant annet empati og kjærlighet til alle uansett hudfarge og r…
for 7 minutter siden
for 16 minutter siden
for 18 minutter siden
for 22 minutter siden
may brit jespersen la til et blogginnlegg
MIN SANG Jeg har en sang i mitt hjerte, min helt egen vakre melodi... Mitt hjerte synger og danser samba, hver gang du drar forbi........- DU VAR EN GANG... Når jeg grubler er du min tanke. Når jeg synger er du min sang. Når jeg danser er du min…
for 25 minutter siden
GOD JUL til alle altnettere.
for 32 minutter siden
Natalia ble med i Inge sin gruppe
Vi som også er med på facebook
for 43 minutter siden
for 55 minutter siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden

Fra gavebutikken
for én time siden
for én time siden
for 2 timer siden
for 2 timer siden
Dette er en gruppe for de som er interessert i forming, kunst og hobby aktiviteter. Her kan du komme med/få råd og tips innenfor det kreative.
for 2 timer siden
juleklem :)
for 3 timer siden

© 2009   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte