Alternativt Nettverk

Presentert av magasinet Visjon & Alternativmessene

Hva skjer den 21. Desember 2012?
Vil verden gå under? Vil jorden bli overtatt av aliens? Vil jorden rotere 40 grader? Vil jorden bli mørklagt i seks døgn? Vil det ikke skje noe uvanlig i det hele tatt? Teoriene er mange. Hva tror du?

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg tror vi begrenser oss selv ved å prøve å tenke seg logisk frem til hva som vil skje. Kan vi ta i bruk andre sanser? Hvilken følelse gir det f.eks? Hvilken farge er det? Hvilken lukt? Hvilken smak? Kan vi "tenke" med hjertet ang 2012...?
Hva sier hjertet, kan vi meditere på det..? :-) bare et lite tankespill.. ;-)

Svar på dette

Det kommer til å bli en stor omstilling både revolusjonelt sett og evolusjonelt betraktet.

Det er allerede manifistert med voldsom intensitet fra hele jordas befolkning.
Nå er det bare å gi det litt tid, intill nok folk oppdager hva våre intensjoner og tanker har sett på spill.
Materialiseringen er uungåelig. Vi for bare håpe de positive kreftene er like sterke som de negative..
Hvis ikke vil jo alt tippe over.

Men spørsmålet om godt og ondt det er litt verre å forstå seg på.. Vi ser jo klart og tydelig idag at de onde kreftene har litt for stor påvirkning.. Men vi for alle satse på at det er det som vil snu i 2012 :)

Så fortsett å tenk positivt om fremtiden og ta tak i hverdagsproblemene og vis ansvar for deg selv og andre rundt deg så går det nok bra skal vi se!! Men aldri ignorer problemene vi står ovenfor,, det skaper hull for negative energier. Bekjemp ondskap med kjærlighet og fortåelse, møt hverandre på halveien så blir det balanse i universet og på jord.

Det fysiske er en illusjon, så bynn med deg selv for å kunne se den forandringen du ønsker på det fysiske plan også.

Ikke frykt lyset, ikke frykt mørket og stol på deg selv så gjør du hele universet en tjeneste :)

Svar på dette

Jeg har hørt mange historier om denne datoen jeg også, som for eksempel at en planet er på vei mot jorden, jeg har sett en artikkel om det selv, på en side om forskning, men den finner jeg selvfølgelig ikke tilbake til, så det jeg sier kan like godt være hum bugg... det de sier er at det er en planet på vei mot jorden, og den har fått navn nibiru... forskerne har tilåmed begynt å konstruere romfartøy som skal dytte denne planeten ut av banen mot jorden, det kan de fordi den hovedsaklig består av vann og is og litt stein...men om dette er tilfelle er jeg ikke riktig person til å svare på, selv er jeg skeptisk mot dommedagsprofesi... det skjedde faktisk ingenting i 2000, så hvorfor skal det skje noe som helst i 2012?
på den andre siden, hvis det gjør det? What diffrent does it make? vi er bare mennesker, og hva skal vi små og ubetydelige gjøre med akkurat det?
Jorden kommer til å klare seg fin etter et evt smell uansett, oss derimot har nok en noe mindre sjanse for å overleve.
men så er det ikke så farlig det heller, kanskje det kommer nye og mer inteligente vesener enn oss her da?
Raser som dør er jo ikke noe nytt, raser som oppstår er ikke noe nytt.. Naturlig utvalg vet du. og hvis det er tid for å bytte ut oss mennesker, er det ingen vits å spekulere på det uansett.
Mye bedre å tenke på noe annet, sant... :D

Svar på dette

Hvordan kan det ha seg at mennesker opp igjennom alle tider tror at verden skal gå under?
Leser vi historien, bibelen ja det som er av skrifter så vil vi finne en eller annen form form for " dommedags profetier"
Hvorfor har vi mennesker denne trangen til katastofe tenkning i oss?
I hver generasjon bakover har mennesker trodd at verden skal gå under i deres levetid, hvorfor?
Min bestemor var overbevist om at 3 verdenskrig ville starte og utslette hele menneskeheten med atomvåpen, i hennes levetid. Hun er desverre død nå, men verden er her enda, etter hennes død har nedrustning og kampen mot atomvåpen vært en stor agenda verden over.
Jeg undrer meg over denne trangen i menneske.....

Svar på dette

Enig med aina her. Det er spådd flere ganger,var mange som tok sine egne liv også før 2000,da jorda også skulle gå under. Er det virkelig det vi ønsker begynner jeg å lure på. (??)

Vi skaper vår egen virkelighet. Det er det faktisk vi som bestemmer,men hva vi velger å tro er opp til hver og en,men hva vil DU skal skje? :) Det er faktisk opp til oss å velge. ingenting er dømt til å forbli en ting eller en spådom for alltid,vi kan forandre det vi vil forandre. :) Tror mange får forvarsler om hva som vil skje om vi ikke endrer tankene våres eller gjør vår plikt for å redde miljøet. :) ingenting er dømt for alltid. :) tenk miljø,forbli positiv og trygg og send healing til jorda,da hjelper vi virkelig til. :)

Svar på dette

Jorden blir ikke overtatt av aliens, men kanskje kommer mange for å se hva som skjer - for det skal visstnok bli en tid som er av galaktisk viktighet for flere enn oss....

Svar på dette

Vi mennesker er så bundet av våre sanser..spesielt synet ;-) Hvis vi ikke kan SE at det har skjedd noe, tror vi ingenting har skjedd.... Kanskje skjedde det masse i år 2000, men som ikke var synlig for det blotte øyet...?

Artig det du sier aina :-) kanskje vi merker på ett plan at endringer skjer (energiplan f.eks) men så begynner vi å tenke logisk og finner ut at ja da MÅ det være fysisk at det hele skal ødelegges :-)

Er det ikke ved å bryte ned noe gammelt og bygge opp noe nytt, at vi kommer oss videre i livet her også? Sånn på det personlige plan.. Så kanskje ikke så rart at vi tenker i de baner :) Men når det er sagt, så må jeg jo tenke over at hver gang noe gammelt i meg dør, så dør jo ikke min fysiske kropp ;-)

Svar på dette

Hmmm, ja flower jer er en interesant tanke, jeg synes du sa det enkelt og greit :)
Jeg er opptat av energi, leser den... kjenner den.... lærer den ..... og du er inne på noe veldig viktig her tror jeg...
Det forskes i dag på om tanke er energi, og om vi har en kollektiv bevishet, ( jeg er overbevist om at vi har det)
kan det være slik at jo mer vi får med oss gjennom media og annen om katastrofer, jo mer påvikes vår bevisthet til "katastrofe tenkning", jo mer katastrofer, krig og ol. skjer det i verden ? hvor mye av denne enegien påvirker selve planeten?
Vil det til slutt virkelg skje en stor katastrofe rett og slett fordi vi har tenkt oss til det ??

Svar på dette

Oppfordrer alle til å lese Lysslangen av Drunvalo Melchizedek han sier mye om "det usynlige" som har foregått over tid, og er mayafolkets talerør utad ang hva kalenderen 2012 dreier seg om....

Svar på dette

Ja tror du er inne på noe ja.. I så tilfelle er det jo kjempeviktig at alle fokuserer mest på den verden de vil ha, og minst mulig på den de ikke vil ha !! Da kan det virkelig bli en forandring her i verden, hvis alle skjønner at det er vi som bestemmer hvordan vi vil ha det :-)
Men tror også at vi bestemmer inntil en viss grad, og så er det større, universelle ting utenfor det igjen som vi ikke har snøring på he,he ;-)
Uansett, vær kjærlighet, og behandle den neste som deg selv, tenker jeg .-)

Svar på dette

Jeg sier ikke dette for og være slem på noen måte, men jeg har sluttet og lese bøker.... jeg prater med mennesker i stede,,,, kjenner på enegier... føler på dem.... lærer dem.... min veileder her blir min egen indre stemme.
Og lese bøker, og tro på hva noen få mennesker mener i verden, bestående av millioner, ja milliarder av mennesker, blir på en måte litt stusselig .) men og kjenne på eneriene som er i verden blir på en måte mer større og sannere bilde en jeg kan finne i noen bøker. En mann/kvinnes vurdering av bildet er greit og høre men ikke og ta som sannhet.... :))

Svar på dette

Du harselvfølgelig rett i det du sier. Selvleserjeg heller ikke bøker lengre, men akkurat denne er en bok som forfatteren sier må leses med hjertet, og den er en reiseskildring indiana jones verdig bårde på det ytre og indre plan. Drunvalo er en meget ydmyk mann med en bevisst hensikt i denne inkarnasjonen. En puslespillbit vi trenger

Svar på dette

RSS

FAQ

Ning fungerer best med: Firefox 2, Internet Explorer 6 eller 7 og Safari 3.
Svar på vanlige brukerspørsmål finner du på egen hjelpeside her

Magasinet Visjon

Magasinet Visjon er Skandinavias fremste alternativtidsskrift. Abonnement bestiller du her.

Alternativmessene

Alternativt Nettverk arrangerer messer i Oslo, Bergen og Trondheim. Mer informasjon finner du her.

Siste aktivitet

Jeg får nok gangsperre i magemusklene, jeg også. Men det er fordi jeg flirer så mye akkurat nå.
for 7 minutter siden
Første gang jeg tok sittupps ,mens jeg å og slappet av i senga , fikk jeg skikkelig gangsperr i magemusklene sener på kvelden !
for 8 minutter siden
Eller en mer velkjent tanke, se for deg at du har en sitron, skrell den og se for deg at du setter tenna i den, og munnen har allerede begynt å produsere veske og forbereder seg på noe surt.
for 9 minutter siden
Ja, på Silva kurs lærte vi om dette, som f.eks om du er sulten ,men er et stykke unna matpakka di, så se for deg en banan, skrell den og spis den, og hjernen tror den har fått mat, og magen holder kjeft en stund til....
for 10 minutter siden
Lol
for 14 minutter siden
Ja og her er løsningen for de late ! Sett deg godt tilrette i godstolen og lukk øynene , og se for deg at du løper , tar armhevninger , sittupps , løfter vekter og alt annet for å ha en fin og velltrimmet kropp. Og det verste av alt ...det virker !
for 15 minutter siden
Ja, det var nettopp slike ting som var grunnen til at jeg spurte et annet sted om seriøse studier i hjerneforskning der de har holdt på med dette med å se for seg ting i sitt hode og det tror kroppen skjer i virkeligheten.
for 44 minutter siden
Til lyktemannen: Personlige opplevelser fungerer ikke som evidens, sier du. Nei, selvfølgelig gjør det ikke det. men så er det heller ikke nødvendig for den som opplever det. Det er ekte nok og trenger ikke objektiv evidens. Vitenskapen frykter kons…
for 46 minutter siden
Vivian la inn en kommentar til Kari
for 47 minutter siden
Kari la inn en kommentar til Vivian
for 48 minutter siden
Bengt la til et blogginnlegg
Hei alle sammen,Min tid her inne har vært betraktelig redusert siden lenge før jul av grunner jeg har funnet nødvendige for å gjøre mine oppgaver og det jeg føler jeg virkelig skal gjøre i denne så utrolig viktige tid. Jeg ser på dette som min vei v…
for 50 minutter siden
Åjoda, den lar seg lure:)) Så et program på nrk, fra bbc, der de (leger og forskere) tok blodprøver av 100 barn og målte innhold av hvite blodlegemer...så lot de barna se et dukketeater om Makrofager og hvite blodlegemer, ...også ble barna ledet i e…
for 52 minutter siden
Mange arbeider nok for at skolen skal bli bedre. Men det blir litt problematisk at de som skal jobbe for det ikke selv er oppmuntret på det i sin høyere utdannelse.
for 56 minutter siden
Er man godt kondisjonert i den troen, så opplever jo noen både himmel oghelvete. Så du har nok rett. Og de fleste er så kondisjonert at det er over og ut, så de opplever egentlig ingenting. Men det jeg tenkte på var mer at det i andre sammenhenger…
for 57 minutter siden
Alette la inn en kommentar til anneliane
for 58 minutter siden
for 59 minutter siden
Linda Halvorsen ble med i Irene sin gruppe
Alternativt i Telemark.
for én time siden
Energien i pusten er kanskje lys?
for én time siden
Om skolen ikke oppmuntrer oss til å stille spørsmål og finne ut ting på egenhånd birdrar den ikke til å gjøre tanken fri. Steinerskolen er vel bedre på det området?
for én time siden
The child is thinking, and receiving vibrational thought from you on the day that he enters your environment. That is the reason that beliefs are transmitted so easily from parent to child, from parent to child, from parent to child. The child is vi…
for én time siden

© 2010   Laget av Alternativt Nettverk på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte